OM651 runko-/kk-laakerit
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Meikäläisellä on -12 mallinen E-sarjalainen 200cdi. Siihen vaihdettiin kyseinen tulppa sen paineenalennusventtiilin tilalle joulun alla. Johto sidottiin kiepille nippusiteellä.Kun ohjelmalla katsottiin, se ilmoitti, että johto on irti, muttä mitään ilmoitusta ei ole mittaristoon tullut. NT-autohuolto Tampereella hoiti homman. Hyvin sujui!
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
-13 mallinen 116cdi Vito ja justiin sama temppu.Timope kirjoitti: ↑To 11.01.2024 08:23 Meikäläisellä on -12 mallinen E-sarjalainen 200cdi. Siihen vaihdettiin kyseinen tulppa sen paineenalennusventtiilin tilalle joulun alla. Johto sidottiin kiepille nippusiteellä.Kun ohjelmalla katsottiin, se ilmoitti, että johto on irti, muttä mitään ilmoitusta ei ole mittaristoon tullut. NT-autohuolto Tampereella hoiti homman. Hyvin sujui!
Pelkästään sillä erolla että homman joutui hoitamaan ite.

S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ma 08.01.2024 15:11
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Oliko miten työläs vaihtaa? Kauanko meni aikaa?Tenutähti kirjoitti: ↑To 11.01.2024 09:02-13 mallinen 116cdi Vito ja justiin sama temppu.Timope kirjoitti: ↑To 11.01.2024 08:23 Meikäläisellä on -12 mallinen E-sarjalainen 200cdi. Siihen vaihdettiin kyseinen tulppa sen paineenalennusventtiilin tilalle joulun alla. Johto sidottiin kiepille nippusiteellä.Kun ohjelmalla katsottiin, se ilmoitti, että johto on irti, muttä mitään ilmoitusta ei ole mittaristoon tullut. NT-autohuolto Tampereella hoiti homman. Hyvin sujui!
Pelkästään sillä erolla että homman joutui hoitamaan ite.![]()
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
suurin aika menee auton nostamiseen, suojamuovien irrotamisen(jos on) sekä työkalujen etsimiseen)rauta1kanki kirjoitti: ↑To 11.01.2024 10:12Oliko miten työläs vaihtaa? Kauanko meni aikaa?Tenutähti kirjoitti: ↑To 11.01.2024 09:02-13 mallinen 116cdi Vito ja justiin sama temppu.Timope kirjoitti: ↑To 11.01.2024 08:23 Meikäläisellä on -12 mallinen E-sarjalainen 200cdi. Siihen vaihdettiin kyseinen tulppa sen paineenalennusventtiilin tilalle joulun alla. Johto sidottiin kiepille nippusiteellä.Kun ohjelmalla katsottiin, se ilmoitti, että johto on irti, muttä mitään ilmoitusta ei ole mittaristoon tullut. NT-autohuolto Tampereella hoiti homman. Hyvin sujui!
Pelkästään sillä erolla että homman joutui hoitamaan ite.![]()
Mökkillä
'
'
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Tunnin verran taisi ottaa. Totta, että muovien irrotus ja sopivien avaimien hakua jokunen minuutti. Ja tarjotun kahvikupillisen juonti vei myös aikansa, oli sen verran kuumaa...
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Onkos kukaan mitannut, minkä kokoinen vastus pitäisi laittaa tuon venttiilin anturiin, jotta Star:ikin olisi tyytyväinen?
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Toimintahan taisi olla että sähköllä pyydetään pudottamaan paine. Sähköttömänä jousiko? Painaa kanavan kii. Eli karan jumitusko tuottaa täystuhon? Öljynpainettako ei valvota? Taidan tilata k.o pultinpätkän..
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Okei, eli moottorinohjausyksikkö (ECU) ohjaa ilmeisesti useamman anturin tiedon pohjalta tuota venttiiliä. Venttiilissä siis jonkinlainen solenoidi, joka avaa venttiilin ECUn pyynnöstä. Kenellekkään jäänyt joutilaaksi tuota venttiliä, voisi tutkia sielunelämää? Tuo Sprinteri jonka konevikaisena hankin on varustettu tuolla tulpalla, mutta kiertokangen laakerit siitä huolimatta sökönä.
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Mulla pitäisi olla vielä kaapissa tuo venttiili. Saa postikuluja vastaan tai hakee torniosta.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
ja jos ymmärsin oikein, k.o venttiilillä ohjataan pumpun geometriaa. Voisiko siis pumpun säätörengaskin kanittaa. Pitäis avata pumppukin.. Tietäjät korjatkoon.
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Tarvis öljynpaineanturin ja merkkivalon 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ma 08.01.2024 15:11
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... p-598579-0
Onko jollain tiedossa kiristysmomenttia kyseiselle tulpalle?
Onko jollain tiedossa kiristysmomenttia kyseiselle tulpalle?
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
tulppa jossa o-rengas, tutinalla kiinni ja hyvä on
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Su 04.06.2023 09:21
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Siis auttaako tuo venttiili nyt oikeasti vai onko se vain jokin olettamus, eli löytyykö jostain ihan tutkittua tietoa?
-
- Mersumies
- Viestit: 3092
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Öljynpainemittari vielä parempi
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Viesti Kirjoittaja Lenkkikenkä » La 20.01, 2024 17:05
Siis auttaako tuo venttiili nyt oikeasti vai onko se vain jokin olettamus, eli löytyykö jostain ihan tutkittua tietoa?
Viesti Kirjoittaja Lenkkikenkä » La 20.01, 2024 17:05
Siis auttaako tuo venttiili nyt oikeasti vai onko se vain jokin olettamus, eli löytyykö jostain ihan tutkittua tietoa?
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Yksi vika kohta vähemmän om651.
Pyydä VTT:ltä tutkimus tulokset, jos venttiilin periaate ja siitä ehkä aiheutuvat mekaaniset ongelmat eivät avaudu.
Kun venttiili aukeaa ecun ohjauksesta, niin öljy valuu sen kautta suoraan öljypohjaan ja se pudottaa öljyn paineen alemmaksi ja maailma pelastuu, kun kulutus vähenee

Pyydä VTT:ltä tutkimus tulokset, jos venttiilin periaate ja siitä ehkä aiheutuvat mekaaniset ongelmat eivät avaudu.

Kun venttiili aukeaa ecun ohjauksesta, niin öljy valuu sen kautta suoraan öljypohjaan ja se pudottaa öljyn paineen alemmaksi ja maailma pelastuu, kun kulutus vähenee


S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Mahtaako tutkittua tietoa löytyä, mutta itsellä sama ajatus, että yksi vikakohde vähemmän. Miksiköhän tehtaalta on ylipäätään tullut tuollainen pelkkä tulppa, jos ei ole mitään ongelmaa ollut sen paineenalennusventtiilin kanssa ? Lisäksi hintakaan ei päätä huimaa. Jokainen puntaroi mielessään miten haluaa toimia.
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Moro. Te ketkä olette vaihtaneet/vaihdattaneet esimerkiksi w212 koriseen mersuun om651 kiertokangenlaakerit niin mitä se on tullut maksamaan? Pystyykö vaihtamaan alakautta ilman koneen irroitusta?
Tämä kysymys lähinnä että jos on ostamassa tälläistä autoa ja haluaa varmuudenvuoksi vaihtaa kk-laakerit mielummin kuin koko konetta.. Tänne jää aiheesta hyvää dataa tulevaisuutta varten.
Tämä kysymys lähinnä että jos on ostamassa tälläistä autoa ja haluaa varmuudenvuoksi vaihtaa kk-laakerit mielummin kuin koko konetta.. Tänne jää aiheesta hyvää dataa tulevaisuutta varten.
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Huomioi että menee myös kampiakselin runkolaakereita yhtälailla, eli älä kuvittele että vapaudut laakeriongelmista jos veivien vaihdat pelkästään.
Jos kaikki meinaisi avaimet käteen periaatteella, myös runkolaakerit, niin useampi tonni on nyrkkipajallakin.
Jos kaikki meinaisi avaimet käteen periaatteella, myös runkolaakerit, niin useampi tonni on nyrkkipajallakin.
-
- Mersumies
- Viestit: 2579
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Olin itse siinä käsityksessä että näissä OM651 moottoreissa hajoaa nimenomaan nuo kk-laakerit. Harvoin ylipäätään kuulee että missään autoissa runkolaakerit hajoaisi. Kyllä se usenmiten on just ne kk-laakerit. Kovemmalle rasitukselle ne joutuu. Näistä olisi hyvä pitää tänne foorumille vähän kirjaa että mitkä laakerit näistä OM651 koneista on oikeesti hajonnut. Pelottavaa lukea täältä näistä arpamallin OM651 koneista, tuntuu että paljon on kirjoiteltu niiden ongelmista ja vioista. Joo on niitä toki paljon myyty ja keskimäärin enemmän ajettu kuin muilla autoilla, mutta silti...
Muutenhan tälläinen olisi kiva jos saisi mielenrauhan jakoketjusta,kk-laakereista ja suuttimista. Aikamoinen pirkka-moottori kyllä. Tänäpäivänä suurimmat puheenaiheet "premium" merkeillä on Mersun jakoketju, kk-laakerit, suuttimet ja sitten Audilta DGS, jakoketju, öljynsyönti ja Bemarilta myös jakoketjut ja yleiset sähkö ongelmat. Aika merkittäviä suunnittelumokia tän päivän autoissa. Ei mitään halpoja juttuja korjata.
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Ei pysty vaihtamaan ilman koneen irrotusta tai ainakin etukelkka pitää ottaa edestä pois ja laittaa moottori kannatukselle. Itse en lähtisi ehjää moottoria korjaamaan. Jos vielä on paineenalennusventtiili, niin se vaihtoon.Pata8 kirjoitti: ↑La 17.02.2024 12:59 Moro. Te ketkä olette vaihtaneet/vaihdattaneet esimerkiksi w212 koriseen mersuun om651 kiertokangenlaakerit niin mitä se on tullut maksamaan? Pystyykö vaihtamaan alakautta ilman koneen irroitusta?
Tämä kysymys lähinnä että jos on ostamassa tälläistä autoa ja haluaa varmuudenvuoksi vaihtaa kk-laakerit mielummin kuin koko konetta.. Tänne jää aiheesta hyvää dataa tulevaisuutta varten.
OM651 ei ole huono moottori, jos unohtaa ne parin eka vuoden ongelmat, jotka pitäisi olla suurimmassa osassa jo korjattu. (AdBlue ja Nox-ongelmat ei ole moottorin vika)
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Kyllä näistä tosiaan menee myös kampiakselin runkolaakereita, jostain syystä lähes aina 1. kaulan liuskat menee päällekkäin ja akseli jumissa.
Tapahtuu kylmästartissa.
Älkää vaihtako kk-laakereita, ja kuvitelko että "nyt se kestää varmasti".
Henkilöautoissa lyhyillä öljyn vaihtoväleillä yleensä kestääkin ok, kylmäkäynnistykset on tosiaan tälle moottorille erityisen pahasta.
En tiedä, ehkäiseekö sen paineenpudotusventtiilin poisto kylmäkäynnistyksen riskiä, epäilen että ei...
Muuten toki äkkiä pois, jos sellainen on.
Tapahtuu kylmästartissa.
Älkää vaihtako kk-laakereita, ja kuvitelko että "nyt se kestää varmasti".
Henkilöautoissa lyhyillä öljyn vaihtoväleillä yleensä kestääkin ok, kylmäkäynnistykset on tosiaan tälle moottorille erityisen pahasta.
En tiedä, ehkäiseekö sen paineenpudotusventtiilin poisto kylmäkäynnistyksen riskiä, epäilen että ei...
Muuten toki äkkiä pois, jos sellainen on.
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
No niin...Tuli uusi stari laitettua ja nyt pääsee räpläämään omaa 205:sta, -18 vuosimallin auto siis kyseessä.
Ensimmäinen homma olisi ollut tutkia tämän OM651:n öljynpaineita, mutta pettymys oli melkoinen kun ei tämän dataa päässytkään lukemaan starin avulla. Onko tilanne tosiaan näin, että paineanturia ei moottorista löydy ollenkaan?
Koneen etuosasta, öljykorkin alapuolelta löytyy kyllä tulpattu paikka anturille, mistä saa huolto-ohjeen mukaankin lukemat pihalle erillisen mittarin avulla. Onko tämä erillinen mittari tosiaan ainoa vaihtoehto paineen lukemiselle?
Tuli tuo tulppa ostettua viime vuonna säätimen paikalle, mutta en jättäynyt sitä paikalleen, koska facebookin puolella joku tietäjä varoitteli, että se ei välttämättä ole hyväksi kaikille OM651:lle riippuen siitä mikä öljypumppu moottoriversiossa on. Eli toisin sanoen painetta saattaisi olla liikaa tulpan kanssa.
Paljon tästä aiheesta on keskustelua ja mutuilua, mutta onko näihin öljynpaineisiin kenelläkään minkäänlaista mitattua dataa? Ihan vaan mielenkiinnosta tätä aihetta kohtaan meinasin nämä painelukemat tarkistaa vaikka sitten tuon erillisen mittarin avulla jos ei tuolla starilla onnistu, sekä tulpattuna että tehdasasetuksena.
Ensimmäinen homma olisi ollut tutkia tämän OM651:n öljynpaineita, mutta pettymys oli melkoinen kun ei tämän dataa päässytkään lukemaan starin avulla. Onko tilanne tosiaan näin, että paineanturia ei moottorista löydy ollenkaan?
Koneen etuosasta, öljykorkin alapuolelta löytyy kyllä tulpattu paikka anturille, mistä saa huolto-ohjeen mukaankin lukemat pihalle erillisen mittarin avulla. Onko tämä erillinen mittari tosiaan ainoa vaihtoehto paineen lukemiselle?
Tuli tuo tulppa ostettua viime vuonna säätimen paikalle, mutta en jättäynyt sitä paikalleen, koska facebookin puolella joku tietäjä varoitteli, että se ei välttämättä ole hyväksi kaikille OM651:lle riippuen siitä mikä öljypumppu moottoriversiossa on. Eli toisin sanoen painetta saattaisi olla liikaa tulpan kanssa.
Paljon tästä aiheesta on keskustelua ja mutuilua, mutta onko näihin öljynpaineisiin kenelläkään minkäänlaista mitattua dataa? Ihan vaan mielenkiinnosta tätä aihetta kohtaan meinasin nämä painelukemat tarkistaa vaikka sitten tuon erillisen mittarin avulla jos ei tuolla starilla onnistu, sekä tulpattuna että tehdasasetuksena.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
'Ei onnistu testeriläaziz kirjoitti: ↑Su 03.03.2024 17:01 No niin...Tuli uusi stari laitettua ja nyt pääsee räpläämään omaa 205:sta, -18 vuosimallin auto siis kyseessä.
Ensimmäinen homma olisi ollut tutkia tämän OM651:n öljynpaineita, mutta pettymys oli melkoinen kun ei tämän dataa päässytkään lukemaan starin avulla. Onko tilanne tosiaan näin, että paineanturia ei moottorista löydy ollenkaan?
Koneen etuosasta, öljykorkin alapuolelta löytyy kyllä tulpattu paikka anturille, mistä saa huolto-ohjeen mukaankin lukemat pihalle erillisen mittarin avulla. Onko tämä erillinen mittari tosiaan ainoa vaihtoehto paineen lukemiselle?
Tuli tuo tulppa ostettua viime vuonna säätimen paikalle, mutta en jättäynyt sitä paikalleen, koska facebookin puolella joku tietäjä varoitteli, että se ei välttämättä ole hyväksi kaikille OM651:lle riippuen siitä mikä öljypumppu moottoriversiossa on. Eli toisin sanoen painetta saattaisi olla liikaa tulpan kanssa.
Paljon tästä aiheesta on keskustelua ja mutuilua, mutta onko näihin öljynpaineisiin kenelläkään minkäänlaista mitattua dataa? Ihan vaan mielenkiinnosta tätä aihetta kohtaan meinasin nämä painelukemat tarkistaa vaikka sitten tuon erillisen mittarin avulla jos ei tuolla starilla onnistu, sekä tulpattuna että tehdasasetuksena.
se mikä ei ole hyväksi koneele on facebook
irto mittarin tarvitsee
Mökkillä
'
'
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Täällä vaihdettu tälläviikolla tuo tulppa alkuperäisen solenoidin tilalle. Solkku+johto edelleen kiinni ja vedetty nipparilla kiinni konehuoneeseen. Toivotaan että tällä jotain positiivista koneen keston kannalta. Nyt tehty kahteen kertaan RVS käsittely ja solenoidiventtiili deaktivoitu. Vielä olis webaston modi niin sit olis kaikki oleellinen tähän autoon tehty. RVS käsittelyllä haettu sitä, että öljykalvo pysyisi laakerikauloilla paremmin ja vaikka syystä X tulisi sellainen hetki, että joku likapartikkeli kävisi laakeripinnalla niin RVS:n luona pinta suojaa näissä tapauksissa.
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
OM642 koneissa ei ilmeisesti ole vastaavaa solenoidiventtiiliä, onko tietoa kellään?
Re: OM651 runko-/kk-laakerit
Moro.
Tarvitseeko vaihtoon erikoishylsyä, kun sellaistakin myyvät?
Tarvitseeko vaihtoon erikoishylsyä, kun sellaistakin myyvät?
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.