Autolöytöjä kotimaasta :)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Niinhän se on, ei vaan mene kaaliin miten kukaan huutaa tuosta 3800€+ kulut, tms summa... se meinaan meni ekalla kierroksella, ja täytyy olla aikamoinen saavutus sekin hinta.
Välillä on kyllä tuntunut että ratsastaa jokin musta hevonen viimeiselle kierrokselle ja lukee huutajan humalatilaa iriksestä ja liipasinherkyyttä.
" bulvaani" on jokin keinoäly, sit kun se jääkin chatbotti voitolle, niin sitten menee tuonne omaan myyntilistaan, näytti ettei se aina edes palaudu nykyään enään Vantaalle, Lumijoella oleva merssu näkyy olevan siellä uudestaan myynnissä.
Välillä on kyllä tuntunut että ratsastaa jokin musta hevonen viimeiselle kierrokselle ja lukee huutajan humalatilaa iriksestä ja liipasinherkyyttä.
" bulvaani" on jokin keinoäly, sit kun se jääkin chatbotti voitolle, niin sitten menee tuonne omaan myyntilistaan, näytti ettei se aina edes palaudu nykyään enään Vantaalle, Lumijoella oleva merssu näkyy olevan siellä uudestaan myynnissä.
W903
V126
W203
V126
W203
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Nyt korkein tarjous on 760€ jolloin mielestäni aletaan olla lähellä maksimia.
Kukaan tuskin niin pöljä on että tuota ajoautoksi huutelee, mutta tekniikkaa voi joku haluta siirrellä toiseen koppaan. Tai jos omistaa ennestään samanlaisen josta katon lasia hajalla...
Ratista saanee vielä kolmekymppiä kun purkuosina loput myy
ja tietysti sportcoupe-spesiaaliosaa jotain.
Kukaan tuskin niin pöljä on että tuota ajoautoksi huutelee, mutta tekniikkaa voi joku haluta siirrellä toiseen koppaan. Tai jos omistaa ennestään samanlaisen josta katon lasia hajalla...
Ratista saanee vielä kolmekymppiä kun purkuosina loput myy

wiimax.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Mitäs mieltä väki on tästä W204? Jakoketju olisi varmaan syynä olla vaihdettuna noihin kilsoihin ja samoin takakelkka, onko noissa nyt muuta ihmeellistä?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/14095047
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/14095047
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Ei oo muuta ihmeellistä jos nuo on tehty.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Ketjuhan vaihdetaan jos on tarvetta ei siis kilometrien mukaan.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Onko tuo taksista tehty kun kojelauta on ainakin sen mallinen?Pontus kirjoitti: ↑To 07.03.2024 00:04 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/14161898
W123 hauturi
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Ei, vaan kaikissa tehtaan alustoissa oli ammattilaismallin kojetaulu.Hage kirjoitti: ↑To 07.03.2024 14:03Onko tuo taksista tehty kun kojelauta on ainakin sen mallinen?Pontus kirjoitti: ↑To 07.03.2024 00:04 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/14161898
W123 hauturi
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Hyvä tieto, aina oppii jotain uuttaTimo L. kirjoitti: ↑To 07.03.2024 14:08Ei, vaan kaikissa tehtaan alustoissa oli ammattilaismallin kojetaulu.Hage kirjoitti: ↑To 07.03.2024 14:03Onko tuo taksista tehty kun kojelauta on ainakin sen mallinen?Pontus kirjoitti: ↑To 07.03.2024 00:04 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/14161898
W123 hauturi

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
https://beta.nettiauto.com/mercedes-benz/190/14146289

On se onni, ettei olla enää KePö-ajassa myynti-ilmoitusten suhteen, vaan on netin kuvista mahdollista verrata mielessään myyjän väittämää siihen miten itse asian kokeeMyyjä heti otsikossa kirjoitti:Tosi siisti koriltaan

wiimax.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Mitenkähän tuo muuten on kun koriltaan. Mutta nykyään on tosiaan helppo jäljittää myyjän väittämät.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Hitsi, tommosesta sais maksaa thaimaassa 10k$ , toki siihen on laitettu kunnon moottori ja vähän ulkonäköä
Voi näitä mainoksia, alkaa taas foorumi olemaan kyykyssä! Hirveetä paskaa
Voi näitä mainoksia, alkaa taas foorumi olemaan kyykyssä! Hirveetä paskaa
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Mulla on sellainen teoria, että nämä myyjät ihan oikeasti uskovat asiaansa. Jos ei ole koskaan nähnyt automallin esitekuvia tai vastaavaa 0 km ajettua autoa museossa Stuttgartissa, voi oikeasti uskoa, että oma 370 000 km ajettu auto on "täydellisessä kunnossa" – vähintäänkin jos sitä vertaa naapurin 740 000 kilometriä ajettuun autoon.dealer kirjoitti: ↑Pe 08.03.2024 17:11 https://beta.nettiauto.com/mercedes-benz/190/14146289
On se onni, ettei olla enää KePö-ajassa myynti-ilmoitusten suhteen, vaan on netin kuvista mahdollista verrata mielessään myyjän väittämää siihen miten itse asian kokeeMyyjä heti otsikossa kirjoitti:Tosi siisti koriltaan![]()
"Tällainen tämän kuuluukin olla."
(Kyllä vain, Jalmari, juuri tuollaiseksi, sisustaltaan harlekiiniväriseksi, silikonispraynkiiltoiseksi ja ätläkästi kosteuden hajua peittävälle wunderbaumille tuoksuvaksi Bruno Sacco sen tosiaan suunnitteli. Hän näki, että niin on hyvä.)
Samahan on Facebookin autofoorumeilla, joilla autojen osia myydään aina saatteella "verry good condition" täysin riippumatta, onko joku mörkö syönyt puolet koko varaosasta pois.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Niin, se voi tietysti olla että tuntuu siistiltä kun ei ole vielä ajan hammas aloittanut lokinsiipiovien valmistusta 

wiimax.fi
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Ajanhammas kyllä tarttuu ennen pitkään joka paikkaan, ja tekee työnsä.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)

Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Luin ensin että Tiden stand eli aika pysähtyy tms 

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
"Suomen ainoa pystylamppu-Mersu" on edelleen myynnissä. Nyt hinta tosin on laskenut 22 500 eurosta 15 000 euroon. En edelleenkään ymmärrä vitsiä tässä. Ymmärtääkö joku muu?
https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... /118896288
-Daaz
https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... /118896288
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Vitsihän se on ilmoituksen mukaan moottoritilavuus 0.2 litraa (240cm3). Aika erikoinen peli.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Eikä muuten taatusti ole Suomen ainut pystylyhtyfarmari. Oon ite tuolla keski-Suomen puolella yhtä ihastellut ja pari viikkoa sitten sain omistajalta wa -videon, jossa se heräteltiin kymmenen vuoden seisomisen jälkeen käyntiin. Kuulemma tarkoitus oli lähteä vappuajelulle...

Helekkarin harvinaisiahan nuo toki on, mutta on niitä siis ainakin kaksi Suomessa.
Edit: Eekäkö tuohan on joku koripajan tekemä ruumisvankkuri / ambulanssi. Eipä se sitten kovin harvinainen ole. Mutta tuo minun kertoilema on alkuperäinen pystylamppufarkku, SE on harvinainen...

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Niin, siis tuossahan ei edes väitetä, että se olisi ainut pystylamppufarmari, vaan pystylamppu ylipäätään. Pidän väitettä hieman epäuskottavana, koska itsellänikin on pystylamppuja yksi, kaksi... no, ihan liikaa.Pakardinen kirjoitti: ↑Ma 18.03.2024 09:52 Eikä muuten taatusti ole Suomen ainut pystylyhtyfarmari.
[––]
Edit: Eekäkö tuohan on joku koripajan tekemä ruumisvankkuri / ambulanssi. Eipä se sitten kovin harvinainen ole. Mutta tuo minun kertoilema on alkuperäinen pystylamppufarkku, SE on harvinainen...![]()
Tuohan on tosiaan joko pitkän akselivälin ruumisauto (mutta erikoisesti siinä on täysikokoiset ovet takana) tai sitten joku on rakentanut ambulanssiin uuden, matalamman katon. Veikkaisin ruumisautoa, koska kattoprojekti olisi aika suuritöinen.
Alkuperäisiä pystylamppufarmareita on maailmassa ollut tasan yksi, ja se on se tehtaan prototyyppi, joka on kadonnut. Eli sikäli ovat kovastikin harvinaisia. Saksassa on vuosien varrella tehty 1–2 replikaa kuvien perusteella, ja tällä hetkellä tekevät jossain Indonesiassa tai sielläpäin toista/kolmatta. Ne kaikki muut "farmarit" ovat erikoisalustalle koripajoissa tehtyjä kammotuksia, ja korostaisin tässä erityisesti sanaa kammotus.
(Kuulun yhteen saksalaiseen kerhoon, jossa Horst, yksi aktiiveista, on hupailumielessä kerännyt kaikki versiot noista "farmareista", ja ne on nostettu kerhotilan seinälle koristeeksi, mutta se onkin sitten kokonaan toinen tarina se.)
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Pystylamppufarmarista. Tehtaan arkiston mukaan 935 koriaihiota on lähtenyt tehtaalta eteenpäin.
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... toRelation
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... toRelation
Viimeksi muokannut Efraim, Ti 19.03.2024 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Olen luullut kaikki nämä vuodet, että aitoja W114/W115 farmareita ei ole olemassakaan. Nyt alkaa olla mielenkiintoista!Efraim kirjoitti: ↑Ma 18.03.2024 19:32 Pystylamppifarmarista. Tehtaan arkiston mukaan 935 koriaihiota on lähtenyt tehtaalta eteenpäin.
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... toRelation
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Kyllä on. Se yksi prototyyppi, joka on kadonnut (varmaankin tuhottu). Ja sitten on ne 2–3 replikaa. Mutta tasan muita ei ole.alvar kirjoitti: ↑Ma 18.03.2024 19:37Olen luullut kaikki nämä vuodet, että aitoja W114/W115 farmareita ei ole olemassakaan. Nyt alkaa olla mielenkiintoista!Efraim kirjoitti: ↑Ma 18.03.2024 19:32 Pystylamppifarmarista. Tehtaan arkiston mukaan 935 koriaihiota on lähtenyt tehtaalta eteenpäin.
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... toRelation
Sitten on toki noita erikoisalustoja, kuten Efraimin linkin kuvassa (tuossa pitkä versio, mutta on myös lyhyitä), joista on tehty ambulansseja ja ruumisautoja ja vastaavia. Ja tietysti niitä kammotuksia, joita jotkut kutsuvat "pystylamppufarmareiksi", mutta ne ovat kaikki koripajojen tekemiä pienvalmisteita. Ja kaikki ovat sen näköisiä, että serkun naapuri teki.
-D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
No näin sitä vaan taas tänäkin päivänä sivistyi lisää, siitä kiitos Daazille.
Eli tuo näkemäni auto lie on siis yksi kappale noista 935:stä, jotka eivät siis ole tehtaan tekemiä alkuperäisiä. Ja nyt kun sitä whatsappilla tullutta videota ajatuksen kanssa silmillä kahtoin niin totta tosiaan; siinäkin on tuommonen korotettu katto, ihan niinkuin tuossa Kemijärven autossa josta koko tämä keskustelu lähti. Lyhyellä akselivälillä se on kuitenkin.
Olikos se niin, että näitä farmarimalleja kutsuttiin "Safari" -malleiksi? Muistanko ihan päin honkia? Jotenkin muistelen vuosikausia sitten tällä foorumilla asiasta keskustellun...

Eli tuo näkemäni auto lie on siis yksi kappale noista 935:stä, jotka eivät siis ole tehtaan tekemiä alkuperäisiä. Ja nyt kun sitä whatsappilla tullutta videota ajatuksen kanssa silmillä kahtoin niin totta tosiaan; siinäkin on tuommonen korotettu katto, ihan niinkuin tuossa Kemijärven autossa josta koko tämä keskustelu lähti. Lyhyellä akselivälillä se on kuitenkin.
Olikos se niin, että näitä farmarimalleja kutsuttiin "Safari" -malleiksi? Muistanko ihan päin honkia? Jotenkin muistelen vuosikausia sitten tällä foorumilla asiasta keskustellun...

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Mulla on ollut käsitys, että Safari oli W110:n, eli Heckflossen farkkumuunnos (ja tuosta luin, että tunnetaan myös nimellä Universal ja että ovat Belgiassa farmareiksi rakennettuja).
https://www.biddershighway.com/de/aucti ... -dc-safari

Ja ettei menisi aivan offtopiciksi, niin muistelen tällaista Suomessakin kaupatun. Ei ollut ihan läheskään yhtä nätissä kunnossa kuin tuo tuossa yllä, vaan ihan täysi projekti.
https://www.biddershighway.com/de/aucti ... -dc-safari
Ja ettei menisi aivan offtopiciksi, niin muistelen tällaista Suomessakin kaupatun. Ei ollut ihan läheskään yhtä nätissä kunnossa kuin tuo tuossa yllä, vaan ihan täysi projekti.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Lukema 935kpl oli Kemijärven auton 115.108 (rakennussarjan aihio pitkällä akselivälillä ja 240D moottorilla) valmistusmäärä.Efraim kirjoitti: ↑Ma 18.03.2024 19:32 Pystylamppufarmarista. Tehtaan arkiston mukaan 935 koriaihiota on lähtenyt tehtaalta eteenpäin.
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... toRelation
Tehtaan arkistoa selatessa huomaa puolivalmiita tehdyn monia eri versioita; lyhyt, pitkä akseliväli ja moottoreitakin useampia. Pedanttina tehtaana jokaisella oli oma korin tyyppinumero. Yhteensä pystärin erikoismallialustoja on tehty useampi tuhat.
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Se pystylamppu on takuuvarmasti koripajan viritys. Kaikissa ei edes ole korotettua kattoa, vaan niitä on matalakattoisiakin olemassa useita erilaisia. Mutta kaikissa on sedanin takaovi vaikka pitäisi olla yläosastaan leveämpi (vrt. W123:n sedanin ja farmarin takaovi), ja useimmissa on myös sedanin takavalot, vaikka pitäisi olla ambulanssin takavalot (jotka ovat muodoltaan kuin W123-farmarin takavalot).Pakardinen kirjoitti: ↑To 21.03.2024 14:38 Eli tuo näkemäni auto lie on siis yksi kappale noista 935:stä, jotka eivät siis ole tehtaan tekemiä alkuperäisiä. [––]
Olikos se niin, että näitä farmarimalleja kutsuttiin "Safari" -malleiksi? Muistanko ihan päin honkia?
Tämä onkin mielenkiintoinen juttu. Belgialainen Mercedes-Benz-maahantuoja I.M.A., S.A. halusi W110-mallista (ja myöhemmin W111-mallista) farmariversion. Heillä oli sattumalta jo vuodesta 1955 alkaen ollut pienimuotoista kokoonpanotoimintaa (esimerkiksi 180 D -mallia, siis W120) Mechelenin kaupungissa Belgiassa, ja toisaalta siipimallien virallisella kokoonpanolinjalla Sindelfingenissä Saksassa oli kapasiteettipulaa, joten IMA ja Mercedes-Benz sopivat, että Belgialaiset tekevät autot itse tehtaan lähettämistä erikoisalustoista (eli noista, mistä on ollutkin jo puhetta). Niin sitten myös tehtiin. Malli sai nimen Universal.
Vaikka Universal onkin "koripajan" erikoisalustalle valmistama auto samalla tavalla kuin ne aiemmin tässä paheksumani viritelmät, siinä on pari keskeistä eroa: ensinnäkin se on tehtaan "virallisesti hyväksymä malli" jopa siinä määrin, että Universaleja myytiin Saksassakin ihan virallisen myyjäverkoston kautta. Belgiassa eli ulkomailla valmistetun auton hinta tosin oli Saksassa tuontitullin takia melko korkea verrattuna Saksassa valmistettuihin porrasperäisiin autoihin. Ja toisekseen IMA Universal oli suunnittelultaan, osiltaan, toteutukseltaan ja viimeistelyltään aivan samaa tasoa kuin Mersun omat laitteet eli aivan eri maata kuin ne muiden koripajojen yhteen paiskaamat puhelinkopit.
Noita W110 Universaleja valmistettiin valmistettiin lopulta aika paljon, jotakin 2000–3000 auton luokkaa. Lisäksi alhaisia kolminumeroisia lukuja valmistui W111-keulaista Universalia.
Ruotsissa, missä auton malli oli lystikkäästi "Safari", noita on välillä myynnissä. Olen kuullut huhuja myös Suomeen (varmaankin käytettynä) tuoduista Universaleista/Safareista, mutta en ole koskaan nähnyt. USA:ssa niitä näkee myös, vaikka ovat varmasti käymässä harvinaisiksi. Tuossa pari vuotta sitten Liechtensteinissa oli yksi ihan asiallinen ja ajokuntoinen mutta selvästi projektin tyyppinen Universal myynnissä 11 000 eurolla, mutta jätin väliin. Ei kaikkia maailman autoja viitsi itselleen vaivoiksi ostaa, vaikka joskus tuollaisen hankintaa on tullut ihan vakavasti suunniteltua.
Jostain syystä IMA ei kuitenkaan tehnyt enää seuraavasta eli W115/114-mallista Universal-muunnosta. Syy oli mahdollisesti se, että tehdas vakavissaan harkitsi oman farmarimallin valmistusta (siksi se prototyyppikin tehtiin), mutta tuotantokapasiteetista taisi olla silloinkin pulaa, ja farmari toteutui vasta W123-mallisarjassa. Se oli katon ja perän puolesta lähes samasta muotista tehty kuin se aikaisempi W115-prototyyppi.
(W115-mallista tehtiin ihan samalla kaavalla Argentiinassa "virallinen" avolava, mutta se on sitten kokonaan eri tarinan aihe.)
Edit: Huomasin, että prototyypin kuvissa autosta puuttuu takaluukku ja saranat kokonaan. Siinä on siis vain tyhjä aukko. Itse aukko on samanmallinen kuin S123:ssa. Nyt kun ajattelen asiaa tarkemmin, alan epäillä, että syy miksi pystylampun farmari ei toteutunut, olivat saranat. Tehdas ei saanut raskasta luukkua saranoitua riittävän laadukkaasti vielä 1970-luvun alussa, ja ratkaisua kehiteltiin W123:n mallisarjan esittelyyn saakka. Tämä on siis minun teoriani.
-Daaz
Viimeksi muokannut Daaz, To 21.03.2024 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Sitä vaan täytyy hattua nostaa näille foorumin jutuille! Miten paljon näitä helmi juttuja löytyy kun asiasta innostuneet jakaa tietoa!
Re: Autolöytöjä kotimaasta :)
Joo, noinhan se on. Saksalaisilla on numero kaikelle. Selvästi yleisin erikoisalustamalli pystylampussa oli 230.6 lang, josta tehtiin varmaankin ruumisautoja ja rikkaiden maiden ambulansseja. Puolivalmista alustaa tehtiin 2 934 kappaletta. Toiseksi yleisin erikoisalusta oli lyhyt 220 D (2 327 kpl) ja kolmanneksi pitkä 220 D (1 087 kpl), josta tehtiin se Argentiinan avolavakin. Vasta sitten tulee tuo pitkä 240 D (se 935 kpl). Kaikkein harvinaisin näyttäisi olevan lyhyt 230.4 (156).Efraim kirjoitti: ↑To 21.03.2024 16:52 Lukema 935kpl oli Kemijärven auton 115.108 (rakennussarjan aihio pitkällä akselivälillä ja 240D moottorilla) valmistusmäärä.
Tehtaan arkistoa selatessa huomaa puolivalmiita tehdyn monia eri versioita; lyhyt, pitkä akseliväli ja moottoreitakin useampia. Pedanttina tehtaana jokaisella oli oma korin tyyppinumero. Yhteensä pystärin erikoismallialustoja on tehty useampi tuhat.
Ja jottei mene taas liikaa offtopiciksi, niin Suomessa taisivat ambulanssit olla lähes kaikki ellei peräti aivan kaikki dieselmoottorilla.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)