Onko kuinka monelle sattunut, että otsikossa oleva muovinen rele- ja sulakekotelon pohja olisi mennyt vaihtoon?
Minun kulkineeseeni tuo jouduttiin vaihtamaan käynnistyongelmien takia n. 70th:n km:n kohdalla ja taitaa olla ainakin tuon mallin (W176) tyyppivika, kun tuo kotelon pohja löytyi suoraan merkkiliikkeen hyllystä.
Oireet oli, että solenoidi jaksoi välillä vetää vain puoleen väliin ja monta kertaa yritettyä veti sitten pohjaan asti ja lähti lopulta käyntiin.
Relepohjasta mitatessa jännite laski vain 8,5 volttiin, että jossain oli vuoto?
Kotelon pohja uusittiin ja ongelmat loppuivat tuolla rempalla.
Tämä vihjeenä jos jonkun autossa alkaa esiintymään kuvaamiani käynnistysongelmia niin vika voi olla tuolla rele- ja sulakekotelon pohjassa...
Rele ja sulakekotelon pohja
Re: Rele ja sulakekotelon pohja
Niin kuin sanoit relepohja on muovia ja itse pohja kestää aika pitkään, taitaa kyse olla kytkentäpinneistä jotka on pohjassa tai itse releestä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Su 14.05.2023 19:25
Re: Rele ja sulakekotelon pohja
Kytkentäpinnit olivat ainakin päällisin puolin ok, eikä relettä/releitä vaihdettu. Vaihdettiin vain tuo kotelon pohja, jonka jälkeen kaikki toimi hyvin
Re: Rele ja sulakekotelon pohja
Mulle ei oo sattunu.AMesenheppu kirjoitti: ↑Pe 29.12.2023 20:31 Onko kuinka monelle sattunut, että otsikossa oleva muovinen rele- ja sulakekotelon pohja olisi mennyt vaihtoon?