AK47 kirjoitti:Perttu K kirjoitti:Ei niillä ole koskaan ollut mitään erityisempiä työhaluja. Ei ole itselle ollut suurtakaan iloa paikasta. Aina kun on ollut sen verran hankala homma, että olen sen päättänyt teettä muualla, niin ei se ole koskaan K&K:ta kiinnostanut.
Jaa, ompas kumma juttu. Voitko kertoa esimerkin tai pari? Voisitko suositella jotain muuta paikkaa jossa olisi enemmän kiinnostusta?
Kaksi kertaa olen siellä käynyt kyselemässä. Ensimmäinen kerta oli 2002, kun vein sinne suuttimet tarkisettavaksi. Tiesin nimittäin, että niihin oli vaihdettu uudet kärjet muutama tuhat kilometirä sitten, mutta sitten oli mennyt kansi ja koko moottori päätynyt minulle. Vein sitten suuttimet, varmuuden vuoksi, tarkisettavaksi. 60 mk:n tulos oli, että minulle sanottiin viiden suuttimen kusevan ja yhden olevan totaalisen sökö. Tiedusteltiin, sitten että pannanko uudet kärjet. Se oli niin selvä kusetusyritys (tiesinhän suuttimissa olevan jo uudet kärjet), etten kehdannut edes vastaan sanoa, maksoin ja poistuin.
Vein sitten suuttimet Meriläisen korjaamolle n. 67km Kajaanista. Kuinkas ollakaan, samat suuttimet olivatkin ihan kunnossa, yhden suuttimen avautumispaine oli tosin pitänyt säätää uudestaan.
k&K on kuitenkin ilmeisen hyvä paikka. En ole kuullut mistään huonosti tehdyistä hommista. Toisaalta sinne on niin pitkät jonot, ettei ole mitään mahdollisuuksia viedä autoa sinne. En nimittäin odota kolmea viikkoa auton korjausta.
Rehellisyys (tai sen puute) on toki jo ihmisen perusluonteessa, joten kannattaa olla tarkkana. Minä säästin toista tuhatta markkaa kun olin. Olisi tuosta K&K:sta muutakin pahaa sanottavaa, mutta vanhojen kaivelusta ei ole mitään hyötyä. Kyllä ne siellä hoitaa ne hommat jotka vastaan ottavat.
Yksi hyvä huolto on Mape, Kajaanin varaosan takana. Se hoitaa perushommat hyvin ja usein melko edullisestikin. Kerran tuli sanomista kun säätivät mersusta aurauskulmat, vaikka apusimpukka todella väljä (aurauskulmat ovat silloin mitä sattuu) . Katsastuksessa siitä tulikin hylsy. Korjasin simpukan ja kävin mapella mainitsemassa asiasta, aurauskulmat sääsdettiin uudestaan ja homma oli selvä. Ei mitään yritystä venkuilla asiassa, todettiin yhteistuumin, että takuuhomahan se on. Eli vastuupuolikin pelaa.