Kyllähän niissä eroja voi olla.
Tuohon on pari vaihtoehtoa, korjata vanha tai vaihtaa uusi.
Täältä saat osat tai uuden on wabcon tuotteita ja kompura on wabcon tekemä.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Käyttäjätunnustus kirjoitti:Nyt nousoo perä hienosti, kai tuonne jotain jäänestoa pitää laittaa
Hyvä että tuli kuntoon.
Mutta ei sinne mitään jäänestoa pidä laitaa, vaan vaihtaa ilmankuivaimen silica-ryynit. Samalla ilmansuodatin. Kustannus 20€. Ja taas pelittää 2-3 vuotta.
Edit: Olisikos tässä jäätymisessä syy sulakkeen palamiseen? 60A, tarkoittaa 720W. Aikamoinen lämmitin
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
simosami kirjoitti:Edit: Olisikos tässä jäätymisessä syy sulakkeen palamiseen? 60A, tarkoittaa 720W. Aikamoinen lämmitin
On varmasti, tässä lähikokemusta eräästä toisesta saksalaisesta merkistä jossa myös kompuran sulake palanut jäätymisestä johtuen. Ja yllättäen juuri 3-4 vuotta vanhoja
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
Käyttäjätunnustus kirjoitti:Nyt nousoo perä hienosti, kai tuonne jotain jäänestoa pitää laittaa
Hyvä että tuli kuntoon.
Mutta ei sinne mitään jäänestoa pidä laitaa, vaan vaihtaa ilmankuivaimen silica-ryynit. Samalla ilmansuodatin. Kustannus 20€. Ja taas pelittää 2-3 vuotta.
Edit: Olisikos tässä jäätymisessä syy sulakkeen palamiseen? 60A, tarkoittaa 720W. Aikamoinen lämmitin
En tuohon niin perehtynyt että ilmankuivainta olisin kattonut Ilmansuodattimen otin käteen, kaadoin täyteen tenttua, ravistin ja päästin tyhjäksi. Sitte kaadoin uudestaan tenttua ja laitoin paikalleen.
Se kun lähti perä nousemaan niin nätillä äänelläkin kävi kompura, silloin kun ei noussut niin oli vähä niinku hoosiannaa olis huutanu... kunnes paloi sulake. Nyt on tosiaan 50A maxisulake tuossa. Tuskin noita vatteja noin paljoa on, ohut johto kumminkin ja pitkäkin. Realistinen arvio (minun arvaus) kuuden neliön johtimella viiden metrin päässä on jos jännitettä katoaa voltti metrillä niin 9V. 9V x 50A =450W
Onko teillä paikkaa mistä noita silikaatteja saisi?
Itse uusin juuri koko kompuran ja ilmanputsaimen, vaikka silikaatit ehkä olis riittänyt.
Olin ne kuivannut uunissa n.4 kertaa. en ole varma toimiko enää niinkuin pitäsi.
jäässä olivat kumminkin.
Eli mistä saa tilattua kuivaimen silikaatit (siis ne oikeat pallurat) ei mitään kissanhiekkaa, kiitos
dealer kirjoitti:Sulake taitaa löytyä keulapellin alta prefuse-boksista. Ikävähkö vaihdettava, sulakkeeksi...
Pre-Fuse boksi löytyy hanttarin jalkotilasta!
Viimeksi noin viikko sitten vaihdettiin yhteen 212:een. Boksi jossa kompuran sulake on löytyy konepellin alta akun vierestä, ei jalkotilasta.
Ainakaan ei ole vielä yhtään 212:sta sattunut kohdalle jossa kyseinen sulake olisi jossain toisaalla.
Jamo64 kirjoitti:Sieltä se löytyy. Helppo vaihtaa. Tänään aamulla se vaihdoin ja noin tunti meni.
Siis mistä sieltä? Yllä kun kinattiin kahden vaihtoehdon välillä niin nyt kerrankin olisi ollut paikallaan lainata se kommentti johon tuo "sieltä" viittaa tai muuten tarkentaa omaa viestiään. Yleensähän foorumilla lainataan toisten tekstejä silloin kun se lainattu teksti ei liity mitenkään omaan kommenttiin...
Voin kyllä arvata mihin viitattiin 212:n kyseessä ollen, eli ei tuohon jossa todennäköisesti puhuttiin 211:stä mutta kaikki ei halua arvailla.
Jos omaan autoon pitäisi korjata niin tinaisin kyllä alkuperäisen sulakkeen tilalle johdot, vetäisin johdotuksen boksin ulkopuolelle ja siihen väliin sitten erillinen 60A sulake.
Moi,
Autona on minulla S212 250 Farmari vm2014 takana pelkästään ilmajouset. Missäköhän mahtaa sijaita taka-akselin tasonsäädön ohjainboksi? Täyttyisi päästä mittaamaan Kompressorissa olevan ylipaine venttiilin ja ohjainboksi välinen johtosarja. On ilmeisesti vika ohjain boksissa tai tuossa johtosarjassa.
dealer kirjoitti:Johto on vioittunut kompuran puoleisesta päästä, pura johtosarjaa kompurasta alkaen niin alle puolen metrin päästä löydät ongelman.
Kiitos vinkistä.
Tuosta ehdottamastasi kohdasta katkennut johdin jo korjattu.
Mittaamalla ohjainlaitteen ja ylipaine venttiilin välisistä nastoista saisi varmistettua tuo johtosarja.
Noniin, reissusta on palattu kotia ja oli aikaa tutkia tuota vikaa. Kun aikansa purki johtosarjaa kompuralta peräkonttiin päin niin, sieltähän se läheltä läpivientiä löytyi katkennut johto.
Ohjainboksin (vänkärin jalkatilaa) liittimen pinnit #8 ja#9 menee sinne ylipaineventtiilille. Tuolta mitattuna ohmimittarilla ylpaineventtiilin resistanssi on 15.7 ohmia.
Kiitos vinkeistä.
Boxin saa auki varovasti tasapäisillä ruuvimeisseleillä. Itse vaihdoin sinne 60a sulakkeen. Fiksumpi olisi ohittaa sulake ja laittaa johdon väliin sulake minkä vaihto olisi helpompi.