OM 651 tehot puolittuu
OM 651 tehot puolittuu
250 cdi -13 W203.204 400000km OM 651.911
tämä on oikea mallisarja C(204)/204.203,kopsasin vehon starin raportista
tehot puolittuu kiihdytettäessä,kun nopus on n.80kmh.Tehot takasin kun käyttää virtoja poissa.Rauhallisessa ajossa kaupunkialueella ja kehäteillä
kaikki toimii kunnolla.Kun tehot puolittuu,moottorivalo syttyy,automaatti vaihtaa vähä korkeammilla kierroksilla,moottori ottaa vain n.3000rpm.starin mukaan (P025218) "määränsäätöventtiilin(polttoineen) lähtöliitännässä on toimintahäiriö.Virran raja-arvo on alittunut.
ja toinen starin viesti:P008791 Polttoainepaine järjestelmässä on liian alhainen.Parametri ei ole sallituisa rajoissa.
Olisko määränsäätöventtiilin sähköliittimessä jotaki??
tämä on oikea mallisarja C(204)/204.203,kopsasin vehon starin raportista
tehot puolittuu kiihdytettäessä,kun nopus on n.80kmh.Tehot takasin kun käyttää virtoja poissa.Rauhallisessa ajossa kaupunkialueella ja kehäteillä
kaikki toimii kunnolla.Kun tehot puolittuu,moottorivalo syttyy,automaatti vaihtaa vähä korkeammilla kierroksilla,moottori ottaa vain n.3000rpm.starin mukaan (P025218) "määränsäätöventtiilin(polttoineen) lähtöliitännässä on toimintahäiriö.Virran raja-arvo on alittunut.
ja toinen starin viesti:P008791 Polttoainepaine järjestelmässä on liian alhainen.Parametri ei ole sallituisa rajoissa.
Olisko määränsäätöventtiilin sähköliittimessä jotaki??
Viimeksi muokannut hanhikki, Ke 14.02.2024 23:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: tehot puolittuu
Tässä nyt ei varsinaista kysymystä ollut, mutta käy lukemassa vikakoodit, niin selviää mikä sen vikatilan aiheuttaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: tehot puolittuu
Oma veikkaukseni ahtopaineensäädin, anturit, ahtoputki / cooleri halki tai EGR jumissa. Mutta vikakoodin luvulla ei tarvitse arvailla.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: tehot puolittuu
hanhikki kirjoitti: ↑Ke 14.02.2024 17:12 250 cdi -13 W203.204 400000km OM 651.911
tehot puolittuu kiihdytettäessä,kun nopus on n.80kmh.Tehot takasin kun käyttää virtoja poissa.Rauhallisessa ajossa kaupunkialueella ja kehäteillä
kaikki toimii kunnolla.Kun tehot puolittuu,moottorivalo syttyy,automaatti vaihtaa vähä korkeammilla kierroksilla,moottori ottaa vain n.3000rpm.
Onkos tuo remonti jo tehty ?
ja jos on niin mitä testeri nyt kertoo viaksi ?
tosin viesti oli 205 otsikon alla
mutta tässäkin aloitus viestissä on joku malli sekannus
W203 mallia ei ole tehty 250cdi meriknällä ja valmistuskin loppui paljon ennen vuotta 2013
jos et ole auton mallista varma niin se on helppo varmistaa
vin numeron(valmiste numero) perustella, löytyy yleensä helposti
esim hantin puolen ovipilarista tarrasta,
rek otteesta, vakuuts lapuista
jos esim kysessää on w203 niin se alkaa w203
Mökkillä
'
'
Re: tehot puolittuu
huohotin on nyt ok,700euro
Re: tehot puolittuu
polttoinemääränsäätöventtiili on uusittu
korjailin tuota minun alustuskirjoitusta tuolla ylhäällä..
korjailin tuota minun alustuskirjoitusta tuolla ylhäällä..
Re: OM 651 tehot puolittuu
viewtopic.php?t=212471&sid=b7abc3fc41f3 ... 03224fc78d
joskus pohdittu samaa asiaa ja silloin vaihdettu vuotavat suuttimet uusiin.
joskus pohdittu samaa asiaa ja silloin vaihdettu vuotavat suuttimet uusiin.
Re: OM 651 tehot puolittuu
Jos polttoainepaine liian alhainen, pitäisi tutkia onko se oikeasti liian pieni paine vai anturi vika. Kun mååränsäätöventtiili on jo uusittu.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM 651 tehot puolittuu
Siis tuo P008791 löytyy nyt sieltä ? aina vikavalon syttymisen jälkeen ?hanhikki kirjoitti: ↑Ke 14.02.2024 17:12 250 cdi -13 W203.204 400000km OM 651.911
tämä on oikea mallisarja C(204)/204.203,kopsasin vehon starin raportista
tehot puolittuu kiihdytettäessä,kun nopus on n.80kmh.Tehot takasin kun käyttää virtoja poissa.Rauhallisessa ajossa kaupunkialueella ja kehäteillä
kaikki toimii kunnolla.Kun tehot puolittuu,moottorivalo syttyy,automaatti vaihtaa vähä korkeammilla kierroksilla,moottori ottaa vain n.3000rpm.starin mukaan (P025218) "määränsäätöventtiilin(polttoineen) lähtöliitännässä on toimintahäiriö.Virran raja-arvo on alittunut.
ja toinen starin viesti:P008791 Polttoainepaine järjestelmässä on liian alhainen.Parametri ei ole sallituisa rajoissa.
Olisko määränsäätöventtiilin sähköliittimessä jotaki??
mitä testeri antaa ohjatun tarkistuksen tulokseksi ? enen tarkistusten tekemistä ei kantta vaihdella osia summassa,
määrän säätö venttili siis vaihdettu uutteen ?
polttoaineen painetta säädettän myös paineen säätö ventillillä
Mökkillä
'
'
Re: OM 651 tehot puolittuu
yksi alipaineletku oli halki,nyt korjattu
ahtopaineanturi vaihdettu,häiriöt nollattu auton aivoissa
sama häiriö jaatkuu....
ahtopaineanturi vaihdettu,häiriöt nollattu auton aivoissa
sama häiriö jaatkuu....
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: To 22.02.2024 08:44
Re: OM 651 tehot puolittuu
aloitappa ihan ekana tutkimalla autosta jännitteet.
om651.925 oireili samalla tavalla. sit vedättäessä tuntui kuin olisi ahdin pudonnut pelistä pois..
-luistonesto järjestelmä tökki ja tuntui että jarrut makaa kokoajan päällä...
-vaihteen päälle laitot (P/R/N/D) olivat todella äänekkäitä ja auto pyrki heti lähtemään liikkeelle.
-kiihdyttäessä tuntui, että meinaa sammua tai alkaa ns pätkimään noin 80kmh//110kmh ja noin 125kmh jälkeen olisi voinnut verrata vapaastihengittävään dieseliin.
-kävi epätasaisesti tai siis todella laiskasti.
luistonesto ei toiminut kunnolla/ hakkasi abs jos vähänkin liukasta
(nastakumit alla)
-avustimet päällä, pyörän pyörähtäessä tyhjää jarrutti koko autoa ja ei päässyt mihinkään
-hold toiminto ei jokakerta kytkeytynyt päälle.
-eco tila sammui kokonaan, eikä lähtenyt napista päälle
-kääntyvät valot ei toimineet
-penkinlämmittimet todella hitaat
-hipaisuvilkku vilkutti oikealle 1kerran ja vasemmalle 3.
-sisätilan puhaltimen teho katosi/aaltoili.
-automaatiset pyyhkiät kävi todella hitaalla/ei välttämättä pyyhkinyt ollenkaan vaikka lasista ei meinannu ulos nähdä/ pakko ohjaus toimi (3asento viiksessä)
-musiikin voluumin korotus ajonopeuden mukaa lakkasi toimimasta.
-automaattiset pitkät lakkasi toimimasta.
-startatessa himmeni mittariston valot/kun virrat putos 10.6volttiin.
-vebasto sammuili omia aikojaan, eikä puhaltanut auton siaälle ilmaa vaikka hurisi päällä.
käynnistäessä voltit kävi 14.6-14.8 sit tippu melkee heti 14.0-14.2 ja lataus amppeerit putos 0.03-1a
siis auto käynnistyi pikkuakulla ja laturi piti "hengissä".
-isoakku ei lopulta ottanut virtaa vastaan, niin ei järjestelmä tästäkään antanut mitään varoituksia..
lopulta ilmoitti että jännitekatkennut ja liian alhainen teho/määrittämätön määrä.
kyse oli jännitteensäätäjästä
..
om651.925 oireili samalla tavalla. sit vedättäessä tuntui kuin olisi ahdin pudonnut pelistä pois..
-luistonesto järjestelmä tökki ja tuntui että jarrut makaa kokoajan päällä...
-vaihteen päälle laitot (P/R/N/D) olivat todella äänekkäitä ja auto pyrki heti lähtemään liikkeelle.
-kiihdyttäessä tuntui, että meinaa sammua tai alkaa ns pätkimään noin 80kmh//110kmh ja noin 125kmh jälkeen olisi voinnut verrata vapaastihengittävään dieseliin.
-kävi epätasaisesti tai siis todella laiskasti.
luistonesto ei toiminut kunnolla/ hakkasi abs jos vähänkin liukasta
(nastakumit alla)
-avustimet päällä, pyörän pyörähtäessä tyhjää jarrutti koko autoa ja ei päässyt mihinkään
-hold toiminto ei jokakerta kytkeytynyt päälle.
-eco tila sammui kokonaan, eikä lähtenyt napista päälle
-kääntyvät valot ei toimineet
-penkinlämmittimet todella hitaat
-hipaisuvilkku vilkutti oikealle 1kerran ja vasemmalle 3.
-sisätilan puhaltimen teho katosi/aaltoili.
-automaatiset pyyhkiät kävi todella hitaalla/ei välttämättä pyyhkinyt ollenkaan vaikka lasista ei meinannu ulos nähdä/ pakko ohjaus toimi (3asento viiksessä)
-musiikin voluumin korotus ajonopeuden mukaa lakkasi toimimasta.
-automaattiset pitkät lakkasi toimimasta.
-startatessa himmeni mittariston valot/kun virrat putos 10.6volttiin.
-vebasto sammuili omia aikojaan, eikä puhaltanut auton siaälle ilmaa vaikka hurisi päällä.
käynnistäessä voltit kävi 14.6-14.8 sit tippu melkee heti 14.0-14.2 ja lataus amppeerit putos 0.03-1a
siis auto käynnistyi pikkuakulla ja laturi piti "hengissä".
-isoakku ei lopulta ottanut virtaa vastaan, niin ei järjestelmä tästäkään antanut mitään varoituksia..
lopulta ilmoitti että jännitekatkennut ja liian alhainen teho/määrittämätön määrä.
kyse oli jännitteensäätäjästä
..