S202 kirjoitti: ↑La 10.02.2024 08:56
Onko kukaan tuottanut vanhempaa(museo) autoa saksasta tai muualta euroopasta? Miettinyt että jos vielä joskus laittaisi sen w123 ja saisi olla valmis, saksassa tarjonta lisääntynyt viime vuosina ja hintoihinkin tullut joku tolkku. Ilmeisesti sota, hintojen nousu ja kaikenlainen ilmastopelleily vaikuttanut asiaan.
Mä toin pari vuotta aikaa w123 280CE:n Ruotsista. Mikään erityisen halpa se ei ollut mutta kunnoltaan ihan hyvä,värimaailmasta puhumattakaan. Piti siihen kyllä perusjutut tehdä mitä esim k- jettiin liittyy. Huoletonta ajoa ollut sen jälkeen. Voi kun tulisi kevät taas...
S202 kirjoitti: ↑Ti 13.02.2024 09:42
Halvaksi euroopasta tuonti ei tulisi mutta tarjontaa olisi ihan eri malliin
Tarjontaa varmasti on ja kun omaa kesäharrastetta katsoin pari vuotta sitten, mielenkiinto oli kokonaan jossain toisessa merkissä. Vaan, kun hinnat niissä olivat jo silloin ihan jostain hatusta, varsinkin nahkahousulla, niin päädyin katselemaan w123- tarjontaa, etenkin Ruotsista. Eihän niitä montaa ollut mutta yksikin riitti. Vaimon serkkumies asuu Uppsalassa joten hällä oli lyhyt matka katsomaan mahdollista harrastetta. Kunto oli linjassa pyyntiin niin laitoin serkkumiehelle rahat tilille ja hän osti auton. Kävin sitten parin viikon päästä hakemassa auton ajamalla kotiin.
Ja miksi w123? Lapsuus tuli vietettyä w115 ja w123:n kyydeissä; edesmennyt isäni oli mersumies. Vaikka alkava aikuisikä meni bmw:n parissa niin aika w123:lle oli tuolloin oikea. Talviautona toimii isäni viimeiseksi mersuksi jäänyt sigunkin w201 2,5D.
Juuri maalattu tai ei, niin kuva ainakin on otettu juuri maalauksen jälkeen. Takapuskuri ei ole kuvassa paikallaan. Silmiin pistää se, että kardaani on maalattu niveleineen ja pultteineen, samoin vetarit kumeineen päivineen. Alustan kumiholkit myös maalissa. Toisin sanoen: onko osia irrotettu lainkaan, vaan on ollut huolellista maskeerausta ennen päälle maalausta? Huolellista maskeerausta on ainakin harjoitettu turhissakin paikoissa, koska pakoputkisto on tehtaalta lähtenyt kokomustana.
Perusteellinen maaliremontti saa katsomaan muita kuvia tarkkaan. En tiedä hämääkö aloituskuvan valaistus, mutta vaikuttaisi siltä kuin siinä olisi korin muoviosissa autoon alun perin kuulunut Mattbraun-Metallic. Toisessa kuvassa taas väri muistuttaa enemmän Chinchillaa, joka tuli samppanjan kanssa vasta faceliftin jälkeen. Mielestäni ei lainkaan huono päivitys, jos tämä värimuutos on maaliremontin yhteydessä tehty. Näin ollen eka kuva olisi ennen maaliremonttia otettu.
Sisustasta kaipaisi parempia, paljon parempia kuvia.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Hmm... Mun pitäisi sitten varmaan pyytää omasta 8.000 jos laittaisin myyntiin...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Tämä oli syksyllä Oulussa myynnissä. Pyyntihinta oli muistaakseni kolmasosa nykyisestä€. Etulokarissa oli ruostetta, pohjasta löytyi ruostetta ainakin reaktiotankojen kiinityskohdilta. Myös katossa oli muistaakseni lakkavikaa ja muutenkin maalipinnassa oli käytön jälkeä. Pääosin oli kuitenkin siisti ja ok kunto. Rekisteritunnus vaihtunut (miksi ihmeessä, uusi on kohtalaisen moukkamainen) ja penkinpäällisiä ei liene käytetty vieläkään pois eli orkkispenkkien kunto on kysymysmerkki edelleen. Kuskin penkki oli ainakin istuttu lyttyyn.
Myyntitekstistä poiketen oli säilytetty kylmässä tallissa.
Viimeksi muokannut Ere866, La 17.02.2024 14:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tämä oli syksyllä Oulussa myynnissä. Pyyntihinta oli muistaakseni 4-5000€. Etulokarissa ruostetta, pohjasta löytyi ruostetta ainakin reaktiotankojen kiinityskohdilta. Muuten oli siisti ja ok kunto. Rekisteritunnus vaihtunut ja penkinpäällisiä ei liene käytetty vieläkään pois eli orkkispenkkien kunto kysymysmerkki edelleen. Kuskin penkki oli ainakin istuttu lyttyyn.
Myyntitekstistä poiketen oli säilytetty kylmässä tallissa.
Aika pontevaa hinnannousua! Eikä karvalakki-ässä (veluureja lukuunottamatta) kyllä koskaan mikään millin peli ollut. Puolikkaalla sai.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Kivoja varusteita ja värejä, ja jos nuo ajovaloumpiot on olleet paikallaan museotarkastuksessa niin sillä tarkastajalla ei tarvitsisi olla niitä oikeuksia.
Ihan hyvä aihio. Uudet valot ympäriinsä, vanteet ja radio vaihtoon niin näyttäisi ihan erilaiselta. Näyttää myös istuvan hieman oudossa asennossa, keula matalalla perään nähden.
Onhan tuo nähty että museoautoneuvo-status ei ole enää tae yhtään mistään, valitettavasti.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Matin Rengas ja Auto Oy
Sulantie 9 E
04300 Tuusula
Eiköhän tuo jo kerro olennaisimman.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Ja ylipäätään "Sulan alue" on sellainen, että sinne on kertynyt kokoelma kaikkia mahdollisia "jobbareita", kehuja vaan kuulee todella harvoin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
C 124 320 kirjoitti: ↑Ti 04.07.2023 10:49
Tää menee nyt vähän OT. Olen tässä harkinnut taas kulkineen downshiftaamista edelleen. Tuo CLK on nyt palvellut käyttiksenä neljä ja puoli vuotta. Alunperin oli ajatuksena ajella sillä viitisen vuotta. Ajomäärien vähentyessä olen ruvennut miettimään W124.sta käyttikseksi. Oli näitä aikoinaan 90-luvulla 5 kappaletta.
Olen tässä tarjontaa tutkinut ja monista yksilöistä löytyy yksi minua todella ahdistava piirre: lokasuojien vilkkujen sijainti. En voi käsittää miten ne täytyy asentaa ihan miten sattuu. On jopa museoidussakin vehkeessä laitettu väärään paikkaan.
En tiedä oliko tämä jo aikaisemmin täällä. Oli myynnissä jo viime syksynä.
Jos muutoin on noin siisti kuin kuvissa näyttää, niin en noita vilkkuja jaksaisi kovin surra
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Mikä standardi nämä vilkunpaikat määrittelee, eli mikä on se kohta mikä kelpaa myös pussihousuille?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun kirjoitti: ↑Ke 06.03.2024 10:23
Mikä standardi nämä vilkunpaikat määrittelee, eli mikä on se kohta mikä kelpaa myös pussihousuille?
80mm lokarin takareunasta ja 20mm listan urasta (Vilkun reijän reunaan). Se on alkuperäinen tehtaan mitoitus noin suurinpiirtein. Jos se nyt sentin heittää niin tuskin kukaan repii pelihousujaan, mutta jos se on 50mm tai 100mm päin persettä niin pakkohan se on korjata.