W213 Adblue vikaa
Re: W213 Adblue vikaa
^Tällä hetkellä myös 800km sulake kikan jälkeen. Pääsin ehkä n. 500km ajamaan kun antoi tuon 3400km ajomäärän.
W213 T 220d 4Matic -18
Re: W213 Adblue vikaa
Onkos teillä sattumoisin tietoa mikä tämä sulake mahtaisi olla W205 Cläisen kanssa? Takakontissa on ainakin hyvin samanlainen sulakerasia kuin mikä 213 eemelissä. Voisiko peräti olla saman numeroinen rasian numero 4 sulake 13?
W205 250 Bluetec -16
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W213 Adblue vikaa
Eli joku tilapäinen toiminta häiriö
(siis sellainen että nyt tilapäisesti toimii se mikä siellä tökii)
Mökkillä
'
'
Re: W213 Adblue vikaa
Oon ymmärtännyt et imasee linjan tyhjäksi, mutta jos suutin on muurautunut ompeen se ei liene onnistua. Linjaan jäätynyt neste jäätyy ja käy niin kuin käy. Letku pettää....
W213 T 220d 4Matic -18
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: To 18.01.2024 19:53
- Paikkakunta: Varkaus
Re: W213 Adblue vikaa
Merkedespens kirjoitti: ↑Pe 16.02.2024 20:07Mä olen nollannut kahteen kertaan kilometrit tällä sulake kikalla. Mulla nollaantuu aina kilsat 800km.Eemeli250E kirjoitti: ↑To 15.02.2024 08:41kuinka tässä loppujen lopuksi kävi, itse olen saman tilanteen edessä pian, letku tilattu tammikuun alkupuolellaW204Koksi kirjoitti: ↑La 10.02.2024 14:38 Minä tänään jouduin käyttämään sitä takakontissa vasemmalla puolella olevaa "13" sulaketta irti, jotta sain taas AdBlue ajoa 3400km.
Koska jäljellä oli vain 86km.
Oma rituaali oli tämä:
-sulake irti, virrat päälle jolloin AdBlue:n mittaus symboli muuttu punaiseksi ja näytti tyhjää.
-virrat pois ja sulake takaisin paikalleen.
Saas nähdä kuinka paljon antaa taas ajaa.
Mille tämä kyseinen sulake numerolla 13 on?
GLC:ssä voisi koittaa etsiä vastaavaa sulaketta. Siellä 5 sulaketta adbluelle, niin tietäisi onko se ohjain yksikkö vai joku muun sulake mitä käyttää irti
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: To 18.01.2024 19:53
- Paikkakunta: Varkaus
Re: W213 Adblue vikaa
Itse itselleni vastaten sulake 401 ja 15a on oikea sulake näköjään. ainakin jäljellä olevat kilsat hävisi ja tuli vika ilmoitus adbluestaHeimohuima kirjoitti: ↑To 22.02.2024 16:49Merkedespens kirjoitti: ↑Pe 16.02.2024 20:07Mä olen nollannut kahteen kertaan kilometrit tällä sulake kikalla. Mulla nollaantuu aina kilsat 800km.Eemeli250E kirjoitti: ↑To 15.02.2024 08:41kuinka tässä loppujen lopuksi kävi, itse olen saman tilanteen edessä pian, letku tilattu tammikuun alkupuolellaW204Koksi kirjoitti: ↑La 10.02.2024 14:38 Minä tänään jouduin käyttämään sitä takakontissa vasemmalla puolella olevaa "13" sulaketta irti, jotta sain taas AdBlue ajoa 3400km.
Koska jäljellä oli vain 86km.
Oma rituaali oli tämä:
-sulake irti, virrat päälle jolloin AdBlue:n mittaus symboli muuttu punaiseksi ja näytti tyhjää.
-virrat pois ja sulake takaisin paikalleen.
Saas nähdä kuinka paljon antaa taas ajaa.
Mille tämä kyseinen sulake numerolla 13 on?
GLC:ssä voisi koittaa etsiä vastaavaa sulaketta. Siellä 5 sulaketta adbluelle, niin tietäisi onko se ohjain yksikkö vai joku muun sulake mitä käyttää irti
Re: W213 Adblue vikaa
Juu ja Huimaheimon autosta sulake jätettiin irti. Ja ei ainakaan puolen tunnin ja parinkymmenen kilsan aikana ajorajoitetta tullut uudestaaan. Ajelehan sulake irti niin pitkään kun rajoite tulee uudestaan. Tai jos tulee ollenkaan rajoitetta, kun sulake on irti? Moottorin häiriövalohan siinä möllöttää, muttei muita rajoitteita ainakaan vielä.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: W213 Adblue vikaa
Ja GLC:llä piti ajaa n.100m sulake irti, jotta 91km jäljellä oleva ajomäärärajoitus muuttui Check Adlue system varoitukseksi. Ja kaikki nämä ättäröinnit pakkasilla haljenneen kusi putken takia, jonka kaveri saa ensi viikolla...Olisinhan sen voinut minun starilla kuitata, mutta etsitään vaihtoehtoja, kun kaverilla pitkät ajut tulossa...
On nämä vehkeitä, auton omistajako syyllinen?.... Ja Yaralla Siilinjärvellä valmistetaan -30C adblueta, jota ei saa myydä EU:ssa
On nämä vehkeitä, auton omistajako syyllinen?.... Ja Yaralla Siilinjärvellä valmistetaan -30C adblueta, jota ei saa myydä EU:ssa

S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: W213 Adblue vikaa




S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke 31.01.2024 19:51
Re: W213 Adblue vikaa
Tätä voisi testata! Miten on patentti pitänyt? Onko tullut paljon kilometrejä tämän jälkeen?MeseToimimaan kirjoitti: ↑Ma 12.02.2024 20:38 Vuotopaikka löytyi yllättäen takapyörän kotelosta yläosasta. Huom! Tislatulla vedellä painetesti tuossa jotta vuoto löytyy. Säiliön pään liitin irti ja 9.5mm poranterä tukkeeksi, volisi voinut ehkä jättää paikoilleen pumppuun, mutta varmuuden vuoksi noin. Putki halki 3cm matkalta. Sitten vain jokin konsti jolla 2kk ajaksi saa sen pitämään.. ehkä kuumaliimalla rakentaa ulkoputki päälle tai jotain. Yön yli nukkuminen saattaa tuoda vastauksen jos ei joku foorumilla ehdi ensin.
https://photos.app.goo.gl/mftMumDFCTF9Dyt77
https://photos.app.goo.gl/NhQweb8ndVWF9Brv5
https://photos.app.goo.gl/NkF2mUurxG4upGYC7
Edit 13.2.2024
Etralta löytyi 4mm muoviputkelle sopivia muovisia jatkoliittimiä pneumatiikan tarpeisiin https://www.etra.fi/fi/pneumatiikka-e42 ... -e42030423. Haljennut putken pätkä pois ja liitin paikalleen - putki korjattu! Painetesti ok, kuumaliimalla ja kirkkaalla teipillä osat nippuun (kuparit pidetään teipillä erilleen) ja testiä. Xentry näytti että kaikki olisi nyt ok (paineet nousi 7.38bar tasolle), mutta vikakoodia ei saanut pois, lieneekö tarve verkkoyhteydellä tehtävälle tehdaskuittaukselle?
kuva virityksestä, jos jollakin sama tilanne ettei varaosaa saatavilla.
https://photos.app.goo.gl/meppJHKh6t7tyzoL8
Edit 16.2.2024: Koneen lämmettyä kuumaksi ja oltua kuormitettuna sopivasti vikaviesti näytöltä kuittaantui pois, ei onneksi tarvetta tähän tietoon koodien poiskuittaukselle.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W213 Adblue vikaa
mirmir69 kirjoitti: ↑Pe 23.02.2024 20:18Jaa, näyttäisi nyt siltä, että viidennellä startilla tuli 800km rajoitus. Tää voisi olla tärkee tieto, jos pitää ilman staria pitää auto ajussa, kun näitä kusi osia ei saa
Testataan, sulake takas ja sulake taas irti ja kaveri ajaa huomenna n. 100km ja katotaan tuleeko rajoitus
. Eli jos se möksähtää startti määristä, niin sillä voi pelata, kun on menossa vaikka Lappiin. Antaa kusi vaiva mesen pyöriä, niin saa km rajoitusta siirrettyä. Jos ei jaksa sulaketta irroitella, kun kontti on täynnä tavaraa
![]()
ja jos menee niin että pitäisi kaivauta taas täyteen konttin tekee tuonFinlandMerceds kirjoitti: ↑To 01.02.2024 12:47
213 malleissa siihen sulakeen tilalle 2 uros abikoa niistä johto ja katkaisin kuskin käden ulottuville
johdon väliin vielä sulake (2 eristettyä naaras abikoa ja laata sulake)
koko systeemille hintaa taisi tulla 10€ eikä enään tarvitse takalaatikolla käydä sulketta irrotelemassa
yllä olevan varuste päivityksen samalla kertaa
voi sitten katkaisimesta kuittalla trpeen mukaan
Koskahan tämä sulkke kikka poistuu jonkin ohjlmisto päivityksen kylkiäisinä kun huomaavat että tuolla voi kiertää auton seisotamista osia odotamassa ja ajella kusiruuta rikinnäisenän
Mökkillä
'
'
Re: W213 Adblue vikaa
Sulakekikkailijat! W205 Cläisessä alkaa uhkaavasti 800km range olla käytetty loppuun, uutta ehjää putkea ei tunnu kuuluvan. Osaisiko joku kertoa, minkä sulakkeen irroitusta ja uudelleen laittoa lähteä koittamaan lisäkilometrien toivossa?
Re: W213 Adblue vikaa
W205 Cläisessä sulake 401 irroitettu, ajettu ilman sulaketta useita kymmeniä kilometrejä ja kiinnitetty sulake takaisin paikoilleen.
Toistaiseksi tuloksetta, range vaan jatkaa vähenemistään.
Mitään muita herjoja ei sulake irti ajamalla ilmennyt. Ei myöskään sulakkeen paikalleen laittamisen jälkeen.
GLC:ssä tuo 401 sulakekikka tuntuu toimivan, muttei jostain syystä C:ssä
.
Toistaiseksi tuloksetta, range vaan jatkaa vähenemistään.
Mitään muita herjoja ei sulake irti ajamalla ilmennyt. Ei myöskään sulakkeen paikalleen laittamisen jälkeen.
GLC:ssä tuo 401 sulakekikka tuntuu toimivan, muttei jostain syystä C:ssä

Re: W213 Adblue vikaa
CLS 250:ssä (W218, 2016) on samaa ongelmaa. Adbluen vastus rikki ja uudella on pitkä toimitusaika.
Saattaa olla sulakkeiltaan samanlainen kuin W212? Tietäisikö joku, auttaako minkään sulakkeen irrottelu kilometrirajoituksen poistoon näissä X253:n ja W213:n tavoin?
Saattaa olla sulakkeiltaan samanlainen kuin W212? Tietäisikö joku, auttaako minkään sulakkeen irrottelu kilometrirajoituksen poistoon näissä X253:n ja W213:n tavoin?
Re: W213 Adblue vikaa
Moi!
Juuri kokeilin sulake kikkaa w212 200cdia 2015. Ei toiminut. Sulakkeet peräkontissa, kusiohjaimen vieressä. Neljä sulaketta, toiseksi ylin keltainen 20A irroitus mykisti star yhteyden kusetus ohjaimeen. Mutta ei sen irroitus nollannut ajorajoitusta. Starilla piti antaa taksimeselle ajoaikaa, jottei leipä lopu, ennenkuin saa uuden putken.

Juuri kokeilin sulake kikkaa w212 200cdia 2015. Ei toiminut. Sulakkeet peräkontissa, kusiohjaimen vieressä. Neljä sulaketta, toiseksi ylin keltainen 20A irroitus mykisti star yhteyden kusetus ohjaimeen. Mutta ei sen irroitus nollannut ajorajoitusta. Starilla piti antaa taksimeselle ajoaikaa, jottei leipä lopu, ennenkuin saa uuden putken.


S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 21.01.2020 18:16
Re: W213 Adblue vikaa
Eilen taas sulake irti w213 ja uudet 800km käyttöön, onneksi uusi letku jo korjaamolla odottamassa ensi viikon asennusta. Tuo punaisella merkattu sulake, toivottavasti kuva näkyy.Heimohuima kirjoitti: ↑Pe 23.02.2024 16:15Itse itselleni vastaten sulake 401 ja 15a on oikea sulake näköjään. ainakin jäljellä olevat kilsat hävisi ja tuli vika ilmoitus adbluestaHeimohuima kirjoitti: ↑To 22.02.2024 16:49Merkedespens kirjoitti: ↑Pe 16.02.2024 20:07Mä olen nollannut kahteen kertaan kilometrit tällä sulake kikalla. Mulla nollaantuu aina kilsat 800km.Eemeli250E kirjoitti: ↑To 15.02.2024 08:41kuinka tässä loppujen lopuksi kävi, itse olen saman tilanteen edessä pian, letku tilattu tammikuun alkupuolellaW204Koksi kirjoitti: ↑La 10.02.2024 14:38 Minä tänään jouduin käyttämään sitä takakontissa vasemmalla puolella olevaa "13" sulaketta irti, jotta sain taas AdBlue ajoa 3400km.
Koska jäljellä oli vain 86km.
Oma rituaali oli tämä:
-sulake irti, virrat päälle jolloin AdBlue:n mittaus symboli muuttu punaiseksi ja näytti tyhjää.
-virrat pois ja sulake takaisin paikalleen.
Saas nähdä kuinka paljon antaa taas ajaa.
Mille tämä kyseinen sulake numerolla 13 on?
GLC:ssä voisi koittaa etsiä vastaavaa sulaketta. Siellä 5 sulaketta adbluelle, niin tietäisi onko se ohjain yksikkö vai joku muun sulake mitä käyttää irti
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W213 Adblue vikaa
Moro, täällä s213 200d -17 temppuilee kans.
Ensin hajos putki, puoltoista kuukautta joutu ajelemaan ennen kuin uusi osa saapui ja asenneltiin paikalleen. Useampi kilometrien nollaus oli siis välissä, marmorilla tehtynä. Toisen tai kolmannen kerran kun kilometrit nollattiin, ei auto suostunut enää näyttämään adbluen tasoa, ja moottorivalo kokoajan taulussa. Nyt putki vaihettu, eikä näytä tasoa edelleenkään. Vikakoodi U05A308, tulee nollaamisen jälkeen jatkuvasti takasin. Kilometrirajoitus ei ole vielä ainakaan tullut takaisin, joten oletettavasti neste liikkuu.
Onko ideoita? Pyysin viime koodienluku kerrasta vikakoodit tulostettuna, joten printit löytyy, jos niistä voi jotain lisää vielä päätellä. Johtojen tarkistus ja mittaus seuraavana edessä.
Ensin hajos putki, puoltoista kuukautta joutu ajelemaan ennen kuin uusi osa saapui ja asenneltiin paikalleen. Useampi kilometrien nollaus oli siis välissä, marmorilla tehtynä. Toisen tai kolmannen kerran kun kilometrit nollattiin, ei auto suostunut enää näyttämään adbluen tasoa, ja moottorivalo kokoajan taulussa. Nyt putki vaihettu, eikä näytä tasoa edelleenkään. Vikakoodi U05A308, tulee nollaamisen jälkeen jatkuvasti takasin. Kilometrirajoitus ei ole vielä ainakaan tullut takaisin, joten oletettavasti neste liikkuu.
Onko ideoita? Pyysin viime koodienluku kerrasta vikakoodit tulostettuna, joten printit löytyy, jos niistä voi jotain lisää vielä päätellä. Johtojen tarkistus ja mittaus seuraavana edessä.
Re: W213 Adblue vikaa
Itsellä aika lailla sama tarina. Ensin meni letku. Tässä vaiheessa ei antanut muuta vikakoodia kuin riittämätön paine. Toki vuoto oli selvästi nähtävissä konehuoneen puolella. Letkun vaihdon jälkeen paineongelma korjaantui, mutta ilmaantui kaksi uutta ongelmaa. Tasonmittaus ja säiliön lämpötilan mittaus ei toimi. Lämpötila näytti koko ajan 0 C, vaikka kaadoin kuumaa vettä säiliöön ja yritin huuhdella järjestelmää. Ei vaikutusta. MInulle kerrottiin, että tasonmittausvian korjaamiseen 213:ssa ainoa keino on tankin vaihto. Itse en ainakaan ole löytänyt tietoa, että joku olisi näitä onnistunut korjaamaan. Vanha tankki odottaa inspiraatiota josko itse yrittäisi tutkia. Sen verran v..tuttaa nämä adblue-ongelmat, että inspiraatiota ei vielä ole tullut.atsim kirjoitti: ↑Ma 04.03.2024 13:15 Moro, täällä s213 200d -17 temppuilee kans.
Ensin hajos putki, puoltoista kuukautta joutu ajelemaan ennen kuin uusi osa saapui ja asenneltiin paikalleen. Useampi kilometrien nollaus oli siis välissä, marmorilla tehtynä. Toisen tai kolmannen kerran kun kilometrit nollattiin, ei auto suostunut enää näyttämään adbluen tasoa, ja moottorivalo kokoajan taulussa. Nyt putki vaihettu, eikä näytä tasoa edelleenkään. Vikakoodi U05A308, tulee nollaamisen jälkeen jatkuvasti takasin. Kilometrirajoitus ei ole vielä ainakaan tullut takaisin, joten oletettavasti neste liikkuu.
Onko ideoita? Pyysin viime koodienluku kerrasta vikakoodit tulostettuna, joten printit löytyy, jos niistä voi jotain lisää vielä päätellä. Johtojen tarkistus ja mittaus seuraavana edessä.
Re: W213 Adblue vikaa
Pelkkä letku oli merkkiliikkeessä n. 230 euroa S205 -17 koriseen parisen vuotta sitten kun itse jouduin vaihtamaan.
MB E240 -98
Re: W213 Adblue vikaa
Eipä ollut piuhoissa vika, eli joutunee sen tankin vaihtamaan. Marmorilla 2700e, ei kiitos. Uusi saksasta tällä hetkellä n. 1700e, eli jo tonnin säästö kun itse vaihtelee.
Onkohan myös tuon uudemman varaosanumeron A2134705402 tankkeja hajoillut, vai joko sitä on saatu paranneltua toimivaksi? Nykyinen pönttö numerolla A2134709301. Jos tuon uudemman lyö kiinni, niin ei ilmeisesti tarvitse edes koodailla mitään? Mietin, että uskaltaisko purkuosana hankkia, joutuisi ainakin tällä hetkellä ulkomailta tilailemaan, joten ei palautus ihan niin simppeliä välttämättä, jos purkutankki onkin viallinen.
Onkohan myös tuon uudemman varaosanumeron A2134705402 tankkeja hajoillut, vai joko sitä on saatu paranneltua toimivaksi? Nykyinen pönttö numerolla A2134709301. Jos tuon uudemman lyö kiinni, niin ei ilmeisesti tarvitse edes koodailla mitään? Mietin, että uskaltaisko purkuosana hankkia, joutuisi ainakin tällä hetkellä ulkomailta tilailemaan, joten ei palautus ihan niin simppeliä välttämättä, jos purkutankki onkin viallinen.
Re: W213 Adblue vikaa
A2134705402 numerolla oleva purkuosa hankittu ebaystä (vajaa 600€) ja vaihdettu paikalleen, rangen mittaus toimii. Aluksi paloi vielä vikavalo, mutta kun rupesin tavallisella obd lukijalla sitä nollaamaan, ei se enää koodia löytänyt. Joka tapauksessa ajoin koodien lukemisen lisäksi niiden poiston, ja vikavalo oli seuraavalla startilla poissa. Liekkö poistanut itsensä vai mitä. Nyt n. 50km ajettu ja kaikki vielä ok, mitään koodauksia ei siis tehty. Ilmoittelen jos tilanne muuttuu.
Re: W213 Adblue vikaa
Onko osunut kellekkään katsastus ajankohtaa päälle kun kusilaitteet kiukuttelee? Millä metodilla olette toimineet?
W213 T 220d 4Matic -18