AdBlue deactvointi
Re: AdBlue deactvointi
Mersu 220d 2017 lähti hinurilla korjaamolle, ensimmäinen auto joka minulta hinataan, autoja ollut yli 35v, moottori häiriövalo, herjaa ettei voi lukea adblue säiliön määrää, ja kohta, plim , 800km voi ajaa, toki voi ajaa mitempääkin mut ei voi sammuttaa,. Nox anturi oli rikki, meni onneksi takuuseen, hinurikuski kerto et talven aikana hinattu adbluen vuoksi paljon Volvoa ja Mersua
Re: AdBlue deactvointi
Ei ole vielä omaa kokemusta urealaitteiden vikaantumisista mutta eikö niissä tule ruutuun ilmoitus rajatusta käynnistyskertojen määrästä ja/tai ajomatkasta jolloin korjaamolle pitäisi pystyä ajamaan jos käyttää järkeä. Tietenkin noiden antureiden kuuluisi kestää käyttöä ettei tarvii miettiä vieläkö korjaamolle ehtii ajamalla.
Re: AdBlue deactvointi
Maailman pelastamisesta on maksettava hinta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: AdBlue deactvointi
Siis tuon kuvassa olevan hälyn jälkeen voit käynnistellä autoa just niin monta kertaa kun tulee tuo km-määrä täyteen. Oli jo aiemmin diagnosoitu tuo vika ja pari kertaa resetoitu poiskin, kunnes ei enää vikavalo lähtenyt Starilla. Merkkihuollosta soittivat, menee siihen 24 kk varaosan takuuseen. Auto oli siis ajettavissa tuon hälyn jälkeen.
Kaskoon kuuluu onneksi sijaisauto, joten kovin suurta harmia tästä ei koitunut.
Kaskoon kuuluu onneksi sijaisauto, joten kovin suurta harmia tästä ei koitunut.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: To 17.03.2011 19:33
Re: AdBlue deactvointi
Mitenkäs muilla?
Itsellä on Vito 2016 116cdi 4x4 ja kun adblue saavuttaa puolivälin (mittarinsa mukaan) tulee herja että pitäisi täyttää.
Tästä noin 100km ja ponnahtaa ilmoitus, että voi ajaa enää 800km.
Ajoin tuon ilmoituksen niin, että oli kuulemma 39km jäljellä.
Ureaa meni noin 8 litraa ja adblue mittari näytti taas täyttä.
Eli mittaus ja mittari näyttäisi toimivan, mutta ei anna ajaa kovin tyhjäksi adblue tankkia.
Itsellä on Vito 2016 116cdi 4x4 ja kun adblue saavuttaa puolivälin (mittarinsa mukaan) tulee herja että pitäisi täyttää.
Tästä noin 100km ja ponnahtaa ilmoitus, että voi ajaa enää 800km.
Ajoin tuon ilmoituksen niin, että oli kuulemma 39km jäljellä.
Ureaa meni noin 8 litraa ja adblue mittari näytti taas täyttä.
Eli mittaus ja mittari näyttäisi toimivan, mutta ei anna ajaa kovin tyhjäksi adblue tankkia.
W447 116 4x4 Tourer 2016
ex W212 facelift E 220 CDI 2013
ex W212 E 350 CDI 4 matic (OM 642.856, 722.962)
ex W211 E280 CDI
ex W212 facelift E 220 CDI 2013
ex W212 E 350 CDI 4 matic (OM 642.856, 722.962)
ex W211 E280 CDI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: La 04.05.2019 15:19
Re: AdBlue deactvointi
Olen suunnittelemassa adblue ohitusta v. 2017 c sarjan autoon. Onko näiden osalta riskejä, että katsastuksessa tulee myöhemmin ongelmia?
Re: AdBlue deactvointi
On, jos katsuri huomaa niin hylätty ja ajokielto.
-
- Mersumies
- Viestit: 2450
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: AdBlue deactvointi
Ne ongelmat voivat realisoitua myös auton myynnin jälkeen kun käy ilmi, että rakennetta on muutettu niin ettei se enää vastaa luokituksia. Tuolloin voi tulla lasku perästä kun autoon asennetaan alkuperäinen toimiva järjestelmä.RBaggio#10 kirjoitti: ↑Ti 22.02.2022 09:59 Olen suunnittelemassa adblue ohitusta v. 2017 c sarjan autoon. Onko näiden osalta riskejä, että katsastuksessa tulee myöhemmin ongelmia?
Varmin tapa välttyä häiriöalttiilta Adbluelta on tarkistaa ettei autossa ole sellaista vakiona. Hiukkassuodatin on toinen ongelmanlähde joka on myöskin vältettävissä. Samalla välttyy myös kalliilta ja usein hajoavilta NOx-antureilta.
Viimeksi muokannut E200kompressor, Ke 23.02.2022 11:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: AdBlue deactvointi
Muistelen että Tuikku on asiaan ottanut kantaa tällä foorumilla ja todennut kutakuinkin, että 2016 on se rajapyykki, jolloin lainsäädäntö vaatii nuo AdBlue-lirut näihin. Eli mm tuo oma 2015 Eemeli olisi vielä sen verran vanha, että siitä voisi riisua sen järjestelmän pois. Tosin nyt on kulkenut 100 tkm ilman mitään ongelmia ja toistaiseksi saa AdBlue olla paikallaan.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: AdBlue deactvointi
2016 saattaa hyvin olla lainsäädännöllinen rajapyykki kusiruutalle, mutta itse ainakin varmistaisin katsomalla VIN-numerolla mitä sinne on tehtaalla merkattu. Jos nimittäin sattuu, että katsuri huomaa poistetun ja selvittää oliko se asennettu niin hudaa tulee. JOS siis huomaa. Se riski siinä on.
Re: AdBlue deactvointi
S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.
Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
MB E240 -98
Re: AdBlue deactvointi
Mikäs muu merkki olisi ottanut kulut hoitaakseen? Joku Kia 7 vuoden takuulla, mikäs kilometriraja niillä mahtaa olla?tilator kirjoitti: ↑To 07.04.2022 21:29 S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.
Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
Onhan tuo sinänsä harmillinen tilanne, se vuoto tuntuu olevan yleinen vika. Hankala vaihtaa ja taisi olla varaosien saatavuudessakin ongelmia mutta jos takuun varaan laskee niin pitäisi ostaa auto josta takuu ei ole jo rauennut aikoja sitten.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1403
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: AdBlue deactvointi
150 tkm
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: AdBlue deactvointi
Autoa ei voi oikein ostaa uudempana kuin täysin uusi, joten siltä osin argumenttisi ei oikein ole validi.DBFI kirjoitti: ↑To 07.04.2022 21:50Mikäs muu merkki olisi ottanut kulut hoitaakseen? Joku Kia 7 vuoden takuulla, mikäs kilometriraja niillä mahtaa olla?tilator kirjoitti: ↑To 07.04.2022 21:29 S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.
Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
Onhan tuo sinänsä harmillinen tilanne, se vuoto tuntuu olevan yleinen vika. Hankala vaihtaa ja taisi olla varaosien saatavuudessakin ongelmia mutta jos takuun varaan laskee niin pitäisi ostaa auto josta takuu ei ole jo rauennut aikoja sitten.
Toisaalta ensimmäisellä mersullani ajoin yli 600.000 km ilman tämän luokan murheita ja siihen tätä 130.000 kilometriä vertaan. N. 50k€ uutena maksavalta autolta pitää voida odottaa enemmän. Lisäksi nämä erilaiset adblue-ongelmat ovat varsin yleisiä ja varsinkin tuo letkun vuotaminen on yksi tyypillisimmistä sekä selkeästi valmistusvika. Ilmeisesti letkun vuotaminen on useamman vian summa. Ensin tyhjenee säiliö, mutta letkun lämmitys ei kytkeydy pois ja letkun sisällä oleva lämmitys sulattaa siihen reiän.
Vaan onneksi tulevat sähköautot, niin ei tarvitse näitä murehtia.
Vehosta kysyttiin sähköpostilla palautetta tämän ongelman hoitamiseen ja laitoin siihen, että rajansa pitäisi olla ahneudellakin.
MB E240 -98
Re: AdBlue deactvointi
Bensa-V8 Mersu on huolettomin Mersu.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: AdBlue deactvointi
Tähän vielä lisäyksenä, että soittivat. Ruotsin suuntanumerosta näytti puhelu tulevan, mutta ihan suomeksi keskustelu käytiin.tilator kirjoitti: ↑To 07.04.2022 21:29 S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.
Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
Viralliseksi selitykseksi vastaantulon epäämiseen tuli nyt se, että kaikkia huoltoja ei ole tehty virallisen toimijan kautta.
Vähän sitä ihmettelin, että miten moottoriöljyn ja suodattimen vaihto liittyy adblue-letkun vioittumiseen, mutta mitäpä näistä. Näyttää valmistaja tehneen saman ratkaisun pienemmilläkin kilometreillä ja vähemmällä iällä. Lieneekö selitys sitten sama.
Niin tai näin - merkki vaihtuu seuraavaksi, kun mersulla laatu menee alamäkeä ja selitykset ovat tällaista luokkaa.
Viimeksi muokannut tilator, La 09.04.2022 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E240 -98
-
- Mersumies
- Viestit: 2895
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: AdBlue deactvointi
Tulee muut murheet tilalletilator kirjoitti: ↑To 07.04.2022 22:13DBFI kirjoitti: ↑To 07.04.2022 21:50Mikäs muu merkki olisi ottanut kulut hoitaakseen? Joku Kia 7 vuoden takuulla, mikäs kilometriraja niillä mahtaa olla?tilator kirjoitti: ↑To 07.04.2022 21:29 S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.
Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
Onhan tuo sinänsä harmillinen tilanne, se vuoto tuntuu olevan yleinen vika. Hankala vaihtaa ja taisi olla varaosien saatavuudessakin ongelmia mutta jos takuun varaan laskee niin pitäisi ostaa auto josta takuu ei ole jo rauennut aikoja sitten.
Vaan onneksi tulevat sähköautot, niin ei tarvitse näitä murehtia.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: AdBlue deactvointi
Kullä Mersun sähköautot on tulevaisuutta.
Miksi itkeä jostakin viasta.
Niitä on joka merkissä.
Korjataan ja matka jatkuu.
Minäkin aikanaan ostin kalliin Mersun ja pelon sekaisin mielin ajelin jos tulee kallis vika , ei onneksi meni 6 vuotta kuin tämä sama vika iski , itkin kusilaitetts korjaamolla.
Sanoivat että kusi on myös sinun päässä.
No korjasivat vian ja sanoivat lähtiessäni.
Mersun ostajat ostaa bviimesil rahoillaan Mersun ja sitten itku alkaa kun on perseauki ja vikoja ei saisi olla
Onneksi kaikki on korjattavissa mitä yllätyksiä mersu tuo tullessaan.
Miksi itkeä jostakin viasta.
Niitä on joka merkissä.
Korjataan ja matka jatkuu.
Minäkin aikanaan ostin kalliin Mersun ja pelon sekaisin mielin ajelin jos tulee kallis vika , ei onneksi meni 6 vuotta kuin tämä sama vika iski , itkin kusilaitetts korjaamolla.
Sanoivat että kusi on myös sinun päässä.
No korjasivat vian ja sanoivat lähtiessäni.
Mersun ostajat ostaa bviimesil rahoillaan Mersun ja sitten itku alkaa kun on perseauki ja vikoja ei saisi olla
Onneksi kaikki on korjattavissa mitä yllätyksiä mersu tuo tullessaan.
Re: AdBlue deactvointi
Onpa ollut mukavasti sanottu korjaamolta
Nimenomaan. Joskus saattaa muutaman kuukauden joutua odottamaan että saa osia, mutta äkkiäkös se aika kuluu. NOX-anturien osalta saatetaan muuten joutua siihen tilanteeseen että vain kunnostettuja osia saa, joitain versioita.Korjataan ja matka jatkuu.
wiimax.fi
Re: AdBlue deactvointi
[quote=tilator post_id=1352176 time=1649356143 user_id=4313]
S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.
Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
[/quote]
Ehkä tuossa eivät tulleet mutta noilla kilometreillä GW:ssä vielä hyvin voimaa jäljellä moneen muuhun tulevaan
S205 2017 ja ajettu 130.000km. Adblue-vika tässäkin eikä kotkanpesä luvannut tulla yhtään vastaan. Letku ainakin vuotaa, mutta mahdollisesti toki on muutakin ongelmaa.
Muutenkin virheinvestointi koko laite. Ei ole ensimmäinen mersu, mutta nyt vaikuttaa vahvasti viimeiseltä.
[/quote]
Ehkä tuossa eivät tulleet mutta noilla kilometreillä GW:ssä vielä hyvin voimaa jäljellä moneen muuhun tulevaan
Re: AdBlue deactvointi
Voiko mikään taho vaatia AdBlue järjestelmän uudelleen laitettavaksi toiminta kuntoon kun auto on 2013 vm.
Nyt pakkasilla tuli tuo km määrä mittarin ja ajoaikaa ei ole kuin 500 km.
Voiko tuota km määrää ohjelmoida ?
Kova pakkanen teki tuhojaan
Nyt pakkasilla tuli tuo km määrä mittarin ja ajoaikaa ei ole kuin 500 km.
Voiko tuota km määrää ohjelmoida ?
Kova pakkanen teki tuhojaan
Re: AdBlue deactvointi
Sähköautojen tulemiseen tulee jarrua https://www.kauppalehti.fi/uutiset/merc ... d6d317d365
Re: AdBlue deactvointi
Harkinnassa GLC mersu. Onko niitä ilman adblue järjestelmää valmistettuja, vain 2.1 diesel kiinnostaa?
Saako niistä missä on adblue järjestelmä ohjelmoitua pois niin että menee katsastuksesta läpi?
Niin on surkeat kokemukset kahdesta muusta merkistä, tai oikeastaan vain niiden adblue systeemeistä että enää en yhtään semmoista järjestelmää hanki.
Saako niistä missä on adblue järjestelmä ohjelmoitua pois niin että menee katsastuksesta läpi?
Niin on surkeat kokemukset kahdesta muusta merkistä, tai oikeastaan vain niiden adblue systeemeistä että enää en yhtään semmoista järjestelmää hanki.
Re: AdBlue deactvointi
Se on otettava pykälää vanhempi eli GLK ja ilman BlueTEC-merkintää niin onnistuu.
Re: AdBlue deactvointi
GLK on nyt. Täydellinen auto mutta ruoste alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan.
Toiveissa olisi että noita alkupään GLC malleja olisi saanut ilman ureaa kuten esim. Volvot Xc60 ja v90 crosscountreja saa vm 2018 asti, eli niitä uusikorisia. Mutta GLC lienee siis aina noilla paskaosilla, eiku kusi ? Sääli, todennäköisesti olisihyvä seuraaja tälle nykyiselle GLK-mallille.
Toiveissa olisi että noita alkupään GLC malleja olisi saanut ilman ureaa kuten esim. Volvot Xc60 ja v90 crosscountreja saa vm 2018 asti, eli niitä uusikorisia. Mutta GLC lienee siis aina noilla paskaosilla, eiku kusi ? Sääli, todennäköisesti olisihyvä seuraaja tälle nykyiselle GLK-mallille.
Re: AdBlue deactvointi
Hetki, siis volvon diiseleitä saa ilman ureaa vuosimalliin 2018 asti? Kuulostaa hurjalle kun euro6 tuli pakolliseksi 2014 loppuvuodesta.Voinenä kirjoitti: ↑La 24.02.2024 19:24 GLK on nyt. Täydellinen auto mutta ruoste alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan.
Toiveissa olisi että noita alkupään GLC malleja olisi saanut ilman ureaa kuten esim. Volvot Xc60 ja v90 crosscountreja saa vm 2018 asti, eli niitä uusikorisia. Mutta GLC lienee siis aina noilla paskaosilla, eiku kusi ? Sääli, todennäköisesti olisihyvä seuraaja tälle nykyiselle GLK-mallille.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: AdBlue deactvointi
S/V90 alkuvuoteen 2018 ilman ureaa
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL