Jarruremppa hoituu itse.
Jarruremppa hoituu itse.
Teen ite... 

Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Apropoo, kertokaapa joku asiantuntijoista miten vaihdetaan jarruliemet meikäläisen rotteloon kun siinä on nuo kaikki mualimanlopun härpättimet(asr,abs) tuhoamatta koko rakkinetta? Näyttäis olevan asr ja abs murikoissa jotakin sinetöityjä "ilmausruuveja"? Tarviiko niistä välittää, vai sujuuko ihan normaalisysteemeillä kun vaan painaa uutta lientä niin kauan kunnes tulee kirkasta pihalle? Paljonko sinne sitä litkua mahtuu? (asun merenpinnasta n.40m ja lämpötila tallissa on +14 astetta.) Vai vienkö ammattimiehelle?
Mä teen kaikki rempat itse. Paitsi vaihteistojen korjaukset, niistä ei oikeen oo tietotaitoo.
Tietysti sellaset mitä ei voi tehdä, kun ei oo työkaluja. Esimerkiks ylempänä mainittu painevaihtaja, sitä kun ei oo. Tai on, työpaikalla, mutta ei korkit sovi tohon mersun jarrunestesäiliöön. Plus että siinä meidän painevaihtajalla on välillä tapana räjäytellä jarrunestesäiliöitä
Ei oikeen toimi painesäätimet kunnolla.
Tietysti sellaset mitä ei voi tehdä, kun ei oo työkaluja. Esimerkiks ylempänä mainittu painevaihtaja, sitä kun ei oo. Tai on, työpaikalla, mutta ei korkit sovi tohon mersun jarrunestesäiliöön. Plus että siinä meidän painevaihtajalla on välillä tapana räjäytellä jarrunestesäiliöitä

Passat Variant 1.9TDI 2001
Mitenkäs semmonen toimii, noin periaatteeltaan ?Pasi H. kirjoitti:<...> Plus että siinä meidän painevaihtajalla on välillä tapana räjäytellä jarrunestesäiliöitäEi oikeen toimi painesäätimet kunnolla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
"ei korkit sovi tohon mersun jarrunestesäiliöön."
Kappas, aika monessa muussakin autossa on "sama" korkki; VW, Audi jne... eli ei ole oikein käytännöllinen jos ei sitä löydy.
Meillä laite on säiliö, jossa ala-ja yläosan välissä kalvo; yläosaan sopii 5 litraa jarrunestettä ja alaosaan laitetaan sen verran painetta kuin kompurasta saa.
Nesteen paine säädetään kohdalleen
(on tarvinnut tehdä kerran kun laitetta alettiin käyttää)
ja se pysyy vakiona niin kauan kuin nestettä riittää säiliössä.
Oikein kätevä vehje.
Toinen erittäin hyvä, vielä yksinkertaisempi laite on systeemi, jolla imetään jäähdytysjärjestelmään voimakas alipaine - ja sitten siirretään letku jäähdytysnestekannuun ja avataan hana ; SLURRRPS, ja jäähdytysjärjestelmä on täytetty eikä ilmalukkoja jää.
Kappas, aika monessa muussakin autossa on "sama" korkki; VW, Audi jne... eli ei ole oikein käytännöllinen jos ei sitä löydy.
Meillä laite on säiliö, jossa ala-ja yläosan välissä kalvo; yläosaan sopii 5 litraa jarrunestettä ja alaosaan laitetaan sen verran painetta kuin kompurasta saa.
Oikein kätevä vehje.
Toinen erittäin hyvä, vielä yksinkertaisempi laite on systeemi, jolla imetään jäähdytysjärjestelmään voimakas alipaine - ja sitten siirretään letku jäähdytysnestekannuun ja avataan hana ; SLURRRPS, ja jäähdytysjärjestelmä on täytetty eikä ilmalukkoja jää.
wiimax.fi
Hmmm... Miksköhän mulla on sellanen muistikuva että mun autoon ei ne korkit sopis. Täytyypä kattoo joku päivä. Voin nimittäin olla väärässäkin. Jos pitäs sopia samat ku VW ja Audi niin pitäs sit sopia, koska työpaikkani on VW ja Audi -merkkiliikeKappas, aika monessa muussakin autossa on "sama" korkki; VW, Audi jne... eli ei ole oikein käytännöllinen jos ei sitä löydy.

Jos se korkki sopii niin taidankin pian vaihtaa jarrunesteet

Ja juu meilläkin on töissä ne vehkeet millä saa imettyä jäähdytinjärjestelmästä ilman pois ja se ilma korvataan nesteellä. Erittäin hyvä systeemi. Joissakin uusissa audeissa ilmaus on erittäin hankalaa ilman tuota. Puhaltaa vaan kylmää kylmää kylmää...
Passat Variant 1.9TDI 2001
Löytyy myös omasta tallistani ks nesteenvaihtovempain, kun tuo V-kone on veemäinen ilmata ja enimmäkseen laitteella sen tekee, kuin alkaa kanspahveja vaihtamaan. Ja käy se nopeamminkin, Vehossa ilmaavat järjestelmää pari tuntia..Pasi H. kirjoitti: Ja juu meilläkin on töissä ne vehkeet millä saa imettyä jäähdytinjärjestelmästä ilman pois ja se ilma korvataan nesteellä. Erittäin hyvä systeemi. Joissakin uusissa audeissa ilmaus on erittäin hankalaa ilman tuota. Puhaltaa vaan kylmää kylmää kylmää...
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Pasi H kirjoitti:
"Jos pitäs sopia samat ku VW ja Audi niin pitäs sit sopia, koska työpaikkani on VW ja Audi -merkkiliike "
Sitäpä minä muistelinkin että olet VAG hommissa, ja sillä mainitsin nuo merkit.
Ihan varma en asiasta ole mutta aikalailla, "D"- korkki on melkein ainoa mitä tarvitaan japseihin laitettavan "hässäkän" lisäksi.
"Jos pitäs sopia samat ku VW ja Audi niin pitäs sit sopia, koska työpaikkani on VW ja Audi -merkkiliike "
Sitäpä minä muistelinkin että olet VAG hommissa, ja sillä mainitsin nuo merkit.

Ihan varma en asiasta ole mutta aikalailla, "D"- korkki on melkein ainoa mitä tarvitaan japseihin laitettavan "hässäkän" lisäksi.
wiimax.fi
Re: Jarruremppa hoituu itse.
kuin myös teen kaikki ite.. koneistus hommat ei kuiten onnistu. muut kyllä...Haisuli kirjoitti:Teen ite...
- -shadcula-
- Sisäänajossa