Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su 11.04.2010 14:39
Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
Eli, kyseessä kevyt ka, 4X4, -06 jonka perä jollottaa juuri siinä nopeudessa, kun ajaa rajoitinta vasten. Saako tuohon laitettua mitään tarvike- tms vakionopeussäädintä, että saisi sillä passattua tuon nopeuden sellaiseksi, että jollotus loppuisi?? Nopeutta ei tarvitse paljoakaan muuttaa, niin jollotus pienenee tai loppuu.
Myös jos tiedätte, mistä saa tilattua perän kaikki korjausosat edullisemmin kuin Mersulta, niin laittakaa linkkiä, perän välitys on 4.11:1 jos irroittaisi perän kesällä ja veisi Mersulle remonttiin, koska käsittääkseni sen kunnostaminen vaatii erikoismittalaitteita, jotka on vain mersun perälle tarkoitettu. Saa laittaa tietenkin vinkkiä, jos Suomesta löytyy joku joka osaa ja jolla on välineet tehdä tällainen peräremontti
kai.paananen ät gmail piste com
Myös jos tiedätte, mistä saa tilattua perän kaikki korjausosat edullisemmin kuin Mersulta, niin laittakaa linkkiä, perän välitys on 4.11:1 jos irroittaisi perän kesällä ja veisi Mersulle remonttiin, koska käsittääkseni sen kunnostaminen vaatii erikoismittalaitteita, jotka on vain mersun perälle tarkoitettu. Saa laittaa tietenkin vinkkiä, jos Suomesta löytyy joku joka osaa ja jolla on välineet tehdä tällainen peräremontti
kai.paananen ät gmail piste com
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
Vuosi malli osuus juuri niin että onko 906 vai sitä edltänyttä mallia,kaitsunpaja kirjoitti: ↑Su 03.03.2024 13:03 Eli, kyseessä kevyt ka, 4X4, -06 jonka perä jollottaa juuri siinä nopeudessa, kun ajaa rajoitinta vasten. Saako tuohon laitettua mitään tarvike- tms vakionopeussäädintä, että saisi sillä passattua tuon nopeuden sellaiseksi, että jollotus loppuisi?? Nopeutta ei tarvitse paljoakaan muuttaa, niin jollotus pienenee tai loppuu.
Myös jos tiedätte, mistä saa tilattua perän kaikki korjausosat edullisemmin kuin Mersulta, niin laittakaa linkkiä, perän välitys on 4.11:1 jos irroittaisi perän kesällä ja veisi Mersulle remonttiin, koska käsittääkseni sen kunnostaminen vaatii erikoismittalaitteita, jotka on vain mersun perälle tarkoitettu. Saa laittaa tietenkin vinkkiä, jos Suomesta löytyy joku joka osaa ja jolla on välineet tehdä tällainen peräremontti
kai.paananen ät gmail piste com
millä konella/laatikolla ?
ja onkos se nyt ilman org vakionopeuden säädintä ?
jos niin se on helppo laittaa varsinkin 906 mallin
ei tarvitse muita osia kuin viiksen lyhellä johdolla
mikä tulee virtalukkoon,
edeltänessä littos ecun,
ja rajoitinta voi testerillä muttaa sopivamaksi
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su 11.04.2010 14:39
Re: Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
Tuollainen auto, eikä siinä ole ollut mitään vakkaria aiemmin, ainoastaan tuo nopeudenrajoitin koska on kuorma-auto. Mistä noita viiksiä saisi hommattua??
Ja onko tuosta johtoliitoksesta mitään tarkempaa ohjetta missään, noita ei ole tarvinnut rassata aiemmin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut kaitsunpaja, Ti 05.03.2024 11:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su 11.04.2010 14:39
Re: Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
Niin, ja se vaihdelaatikko on 5-vaihteinen manuaali
Re: Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
Näemmä tuota taka-akselia (A0003500400) ollut muissakin Mersuissa.
Edit: Ei kuin näemmä antaakin useamman koodin. A9033504400 on alkuperänen joka näyttääkin aika harvinaiselta.
Gear set: A6683501523
Parts kit drive pinion: A6683500026
Edit: Ei kuin näemmä antaakin useamman koodin. A9033504400 on alkuperänen joka näyttääkin aika harvinaiselta.
Gear set: A6683501523
Parts kit drive pinion: A6683500026
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su 11.04.2010 14:39
Re: Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
Jeps, kysyin akselin koodia Veholta, ja en sillä koodilla löydä perän korjaussarjaa mistään....
Osaatko sanoa tarkemmin tuosta vakkarin kytkennästä, jos sen tekisi vaikka ihan painonapeilla, jotka olisi siinä virtalukon lähellä....
Osaatko sanoa tarkemmin tuosta vakkarin kytkennästä, jos sen tekisi vaikka ihan painonapeilla, jotka olisi siinä virtalukon lähellä....
Re: Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
Tuossa on ecun johtokaavio ko. autoon, vakkarin viiksi on S123 eli sitä apinoimalla kytkentä ja testerillä täytyy koodata vakkari käyttöön. Näköjään tässä autossa on tuo tyhjäkäyntikierrosten nostoasia (mikä se nyt oikealta nimeltä onkaan?) minkä kanssa tuo vakkari jakaa osan pinneistä, en tiedä toimivatko yhtä aikaa vai saako näistä käyttöön vain toisen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
Tuossa mallissa se(S123) kytkettän ecun (A80) ne sulkuihin menvät yhteis johdot voi kytkeä suoraan ecun jos varusteita minkä kanssa yhteiset ei ole,kaitsunpaja kirjoitti: ↑To 07.03.2024 21:45 Jeps, kysyin akselin koodia Veholta, ja en sillä koodilla löydä perän korjaussarjaa mistään....
Osaatko sanoa tarkemmin tuosta vakkarin kytkennästä, jos sen tekisi vaikka ihan painonapeilla, jotka olisi siinä virtalukon lähellä....
ja ei tarvitse kuin yhden painonapin eli sen kytkenään mikä lisää nopeutta
(kun viiksestä tökää +suunattan)
siitä kun tökää ajelessa sopivaa nopeutta alkaa pitämään sitä nopeutta,
lisäämän pystyy painelemalla/pitämällä paineutuna,
ja pois lähtee vaikka hipaisemalla jarrua,
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su 11.04.2010 14:39
Re: Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
Siinä on voiman ulosotto va7hdelaatikossa, ihan kuin edellinen omistaja olisi sanonut, että kun sitä tai jotain muuta nappia painoi, niin kierrokset nousivat johonkin... Mutta, enpä ole kokeillut sitä...
Voihan se olla, että meikäläisen autosähkökokemuksella ei kannata noita jaettuja toimintoja lähteä sorkkimaan. Tiedän kyllä, että noiden vakkariviiksien löytäminen käytettynä voi hankalaa, mutta jos sen löytäisi, niin veisi Veholle ja antaisi niiden tehdä, jos kerran siinä on päällekkäisyyttä toisen toiminnon kanssa
Voihan se olla, että meikäläisen autosähkökokemuksella ei kannata noita jaettuja toimintoja lähteä sorkkimaan. Tiedän kyllä, että noiden vakkariviiksien löytäminen käytettynä voi hankalaa, mutta jos sen löytäisi, niin veisi Veholle ja antaisi niiden tehdä, jos kerran siinä on päällekkäisyyttä toisen toiminnon kanssa
racer123 kirjoitti: ↑Pe 08.03.2024 04:05 Tuossa on ecun johtokaavio ko. autoon, vakkarin viiksi on S123 eli sitä apinoimalla kytkentä ja testerillä täytyy koodata vakkari käyttöön. Näköjään tässä autossa on tuo tyhjäkäyntikierrosten nostoasia (mikä se nyt oikealta nimeltä onkaan?) minkä kanssa tuo vakkari jakaa osan pinneistä, en tiedä toimivatko yhtä aikaa vai saako näistä käyttöön vain toisen.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su 11.04.2010 14:39
Re: Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
Kun en ole varma, että onko esim tuo voiman ulosotto jotenkin sekaantunut tähän kierrosten nostoon, en ole kokeillut sitä, joten voi olla liian hankala paikka minulle....FinlandMerceds kirjoitti: ↑Pe 08.03.2024 09:18Tuossa mallissa se(S123) kytkettän ecun (A80) ne sulkuihin menvät yhteis johdot voi kytkeä suoraan ecun jos varusteita minkä kanssa yhteiset ei ole,kaitsunpaja kirjoitti: ↑To 07.03.2024 21:45 Jeps, kysyin akselin koodia Veholta, ja en sillä koodilla löydä perän korjaussarjaa mistään....
Osaatko sanoa tarkemmin tuosta vakkarin kytkennästä, jos sen tekisi vaikka ihan painonapeilla, jotka olisi siinä virtalukon lähellä....
ja ei tarvitse kuin yhden painonapin eli sen kytkenään mikä lisää nopeutta
(kun viiksestä tökää +suunattan)
siitä kun tökää ajelessa sopivaa nopeutta alkaa pitämään sitä nopeutta,
lisäämän pystyy painelemalla/pitämällä paineutuna,
ja pois lähtee vaikka hipaisemalla jarrua,
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su 11.04.2010 14:39
Re: Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
Niinpä tietenkin, ja harvinainen perä kuulostaa tietenkin harvinaisen kalliilta ja harvinaiselta löytää osia siihen, joten epäilempä, että löytyykö perän osia Autodoc tms vastaavan putiikin hinnoilla.... Jos joku törmää tuon perän kaikkiin osiin, niin vinkatkaa....
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprinter 313, 4X4, -06 kevyt kuorma-auto, vakkari ja perä
Sekaantun tai ei niin kytkenän voi tehdä edellä ollen kaavion mukaan(vaikka vain sen 1 paino nappula)kaitsunpaja kirjoitti: ↑Pe 08.03.2024 18:00Kun en ole varma, että onko esim tuo voiman ulosotto jotenkin sekaantunut tähän kierrosten nostoon, en ole kokeillut sitä, joten voi olla liian hankala paikka minulle....FinlandMerceds kirjoitti: ↑Pe 08.03.2024 09:18Tuossa mallissa se(S123) kytkettän ecun (A80) ne sulkuihin menvät yhteis johdot voi kytkeä suoraan ecun jos varusteita minkä kanssa yhteiset ei ole,kaitsunpaja kirjoitti: ↑To 07.03.2024 21:45 Jeps, kysyin akselin koodia Veholta, ja en sillä koodilla löydä perän korjaussarjaa mistään....
Osaatko sanoa tarkemmin tuosta vakkarin kytkennästä, jos sen tekisi vaikka ihan painonapeilla, jotka olisi siinä virtalukon lähellä....
ja ei tarvitse kuin yhden painonapin eli sen kytkenään mikä lisää nopeutta
(kun viiksestä tökää +suunattan)
siitä kun tökää ajelessa sopivaa nopeutta alkaa pitämään sitä nopeutta,
lisäämän pystyy painelemalla/pitämällä paineutuna,
ja pois lähtee vaikka hipaisemalla jarrua,
kun koodaus on kunnossa niin ecu reagoi kuten kuuluukin kaikkin toimintoihin
Mökkillä
'
'