W211 Battery Go to workshop (uusi latausjännitesäädin vaihdettu)
W211 Battery Go to workshop (uusi latausjännitesäädin vaihdettu)
Alkoi W211 200CDI:ssä latausjännite heitellä, käynnistyksen jälkeen pikku hiljaa nousi sinne n.13.8-14V.
Otin ison akun irti (en huomannut irroittaa pikku akkua) ja vaihdoin uuden latausjännittesäätimen.
Nyt mittaristoon tulee käynnistyksen jälkeen "Battery protection: Convenience functions temporarily unavailable" ja melkein saman tien punainen akun kuva "Go to workshop".
Rikoinko jotain kun ymmärtänyt irroittaa tuota pikkuakkuakin? vai onko joku sulake mahdollisesti voinut palaa?
Tai voihan se, että koko laturi on vaihtokunnossa.
Otin ison akun irti (en huomannut irroittaa pikku akkua) ja vaihdoin uuden latausjännittesäätimen.
Nyt mittaristoon tulee käynnistyksen jälkeen "Battery protection: Convenience functions temporarily unavailable" ja melkein saman tien punainen akun kuva "Go to workshop".
Rikoinko jotain kun ymmärtänyt irroittaa tuota pikkuakkuakin? vai onko joku sulake mahdollisesti voinut palaa?
Tai voihan se, että koko laturi on vaihtokunnossa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 Battery Go to workshop (uusi latausjännitesäädin vaihdettu)
Millä perustella oireiden aiheutajaksi todettu lataus säädin ?MageeHim kirjoitti: ↑Su 17.03.2024 15:51 Alkoi W211 200CDI:ssä latausjännite heitellä, käynnistyksen jälkeen pikku hiljaa nousi sinne n.13.8-14V.
Otin ison akun irti (en huomannut irroittaa pikku akkua) ja vaihdoin uuden latausjännittesäätimen.
Nyt mittaristoon tulee käynnistyksen jälkeen "Battery protection: Convenience functions temporarily unavailable" ja melkein saman tien punainen akun kuva "Go to workshop".
Rikoinko jotain kun ymmärtänyt irroittaa tuota pikkuakkuakin? vai onko joku sulake mahdollisesti voinut palaa?
Tai voihan se, että koko laturi on vaihtokunnossa.
onko laturi mallia missä hihnapyörässä vapaa kytkin
jos niin ne usein hajoaa kuvatulla tavalla
ensin pätkii ja sitten tulee totaali vappaksi
eli tarkistitiko jo että laturissa pyöri muutakin kuin hihnapyörä,
toinen melkoyleinen syy on laturiin menevät pikku johdot sisus murtuu ihan siitä liitimen
tuskin mitään hajosi(paitsi ehkä johto lopulisesti poikki) jos ei mitään räiskinyt
sulakeitta on hantin jalka tilassa
nykyisin harmitavan usein tulee vastaan löysällä olevia akun johtoja
Mökkillä
'
'
Re: W211 Battery Go to workshop (uusi latausjännitesäädin vaihdettu)
Akkuohjainlaitteenkin piuhat kannattaa tarkistaa samalla, happanevat nekin. Nytkö se lataa ok?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 Battery Go to workshop (uusi latausjännitesäädin vaihdettu)
Nojoo, nyt juuri kokeilin laturin rullaa käsin pyörittää. Kumpaakin suuntaan laturi pyörii mukana, näihän se ilmeisti EI saa olla?
Täytyy laittaa siihen oleva tuo oma työkalu ja vapaakytkin tilaukseen.
Katsotaan, miten käy.
Ajattelin että hiilet loppu, niin sillä vaihdoin tuon jännitesäätimen. Mutta ei niissä hiilissä paljoa ollu jäljellä (ei mennyt hukkaan vaihto).
Täytyy laittaa siihen oleva tuo oma työkalu ja vapaakytkin tilaukseen.
Katsotaan, miten käy.
Ajattelin että hiilet loppu, niin sillä vaihdoin tuon jännitesäätimen. Mutta ei niissä hiilissä paljoa ollu jäljellä (ei mennyt hukkaan vaihto).
Re: W211 Battery Go to workshop (uusi latausjännitesäädin vaihdettu)
Alkoi käynnistyksen jälkeen heitellä jännitteet 12v ja tuon 14v välillä. "Tasottui" tuohon n.14v noin 5-10min jälkeen.
Re: W211 Battery Go to workshop (uusi latausjännitesäädin vaihdettu)
Ahaa. No nyt selvis ja jotain vikaahan siellä silloin on ollutkin jo.
Vähän aikaa sitten kun purin yhden ~400tkm puretun vastaavan laturin, niin ainakin hiilet oli lähes lopussa, liukurenkaat lopussa, hihnapyörä samaan tapaan jumissa ja olikohan joku laakerikin vielä lopun edellä. Jos siellä hiilet on ollut jo selkeästi loppu, niin sanoisin, että koko laturi on vaihtokunnossa joka tapauksessa. Olipa lopullinen vika siellä tai ei.
Edit: Hihnapyörän vaihto ei ratkaise tuota nykyistä vikatilaa.
Vähän aikaa sitten kun purin yhden ~400tkm puretun vastaavan laturin, niin ainakin hiilet oli lähes lopussa, liukurenkaat lopussa, hihnapyörä samaan tapaan jumissa ja olikohan joku laakerikin vielä lopun edellä. Jos siellä hiilet on ollut jo selkeästi loppu, niin sanoisin, että koko laturi on vaihtokunnossa joka tapauksessa. Olipa lopullinen vika siellä tai ei.
Edit: Hihnapyörän vaihto ei ratkaise tuota nykyistä vikatilaa.
Re: W211 Battery Go to workshop (uusi latausjännitesäädin vaihdettu)
Nojoo, sellaiset 400tkm on tällä laturilla ajettu. Pakko saada laturi edes lataamaan, että pääsee siirtää autoa.T-Row kirjoitti: ↑Su 17.03.2024 22:12 Ahaa. No nyt selvis ja jotain vikaahan siellä silloin on ollutkin jo.
Vähän aikaa sitten kun purin yhden ~400tkm puretun vastaavan laturin, niin ainakin hiilet oli lähes lopussa, liukurenkaat lopussa, hihnapyörä samaan tapaan jumissa ja olikohan joku laakerikin vielä lopun edellä. Jos siellä hiilet on ollut jo selkeästi loppu, niin sanoisin, että koko laturi on vaihtokunnossa joka tapauksessa. Olipa lopullinen vika siellä tai ei.
Edit: Hihnapyörän vaihto ei ratkaise tuota nykyistä vikatilaa.
Re: W211 Battery Go to workshop (uusi latausjännitesäädin vaihdettu)
Lataussäädin on yleensä väärä jos se on tilattu tai ostettu jostain missä ei mersun ohjelmasta varmisteta oikeaa osaa, ja sitten tulee noita varoituksia.
wiimax.fi
Re: W211 Battery Go to workshop (uusi latausjännitesäädin vaihdettu)
Katoin laturia, niin 2 johdin liitin onkin irti laturista, eikä tahdo mennä perille.
Vaikka kuinka puristaa liitintä nii ei tahdo mennä, täytyy kokeilla kahvin jälkeen uudelleen.
Vaikka kuinka puristaa liitintä nii ei tahdo mennä, täytyy kokeilla kahvin jälkeen uudelleen.
Re: W211 Battery Go to workshop (uusi latausjännitesäädin vaihdettu)
Sulla on väärä lataussäädin, kuten edelläkin jo ehdotettiin. Siksi johto ei sovi paikoilleen ja siksi vikaherjat. Jos lataussäädin on väärä, niin käsittääkseni lataus ei ala toimimaan silloinkaan, vaikka vuoleskelet pistokkeesta uuteen säätimeen käypäsen.
Re: W211 Battery Go to workshop (uusi latausjännitesäädin vaihdettu)
Nimenomaan, pistokkeessa on "haitta" väärässä kohtaa ja sen rikkominen ei auta muuta kuin sen verran että pistokkeen saa paikalleen, herjat ei lopu.
wiimax.fi