Ongelmatapaus -07 vuoden C180 automaatti joka menee nilkutusmoodiin kun painaa kaasupolkimen kickdowniin saakka ja tulee vikakoodi P2123 joka viittaa kaasupolkimen asentoanturiin, tekee tuon vaikka moottori ei olisi käynnissä mutta virrat päällä ja nollaantuu kun käyttää virtoja pois. Otin kaasupolkimen irti , avasin sekä putsailin , avaamisen jälkeen tein kokeeksi resetin virrat päällä&kaaau pohjassa 5sec mutta eipä noista apuja.. Rauhakseen ajellessa ei oireile mitenkään
Näistä ei hirveästi ole internetin mukaan polkimia hajonnut mutta näyttää siltä että uusi kaasupoljin olisi hankittava, kova hinku olisi ensin kokeilla toimivalla polkimella niin kysynpä täältä että olisiko jollakin foorumilaisella pks alueella halua lainata poljinta omasta autostaan että pääsen testaamaan? Ottas pattiin jos hankin uuden polkimen eikä siitä olisi jeesiä ongelmaan ja lompakko kevenisi 115-250€
Minulla oli W204 kaasupoljinvika. Meni takuuseen. Sorry, auto on jo vaihtunut - ei ole poljinta lainata. Saksan eBayssa noita löytyy käytettynä alkaen kympeillä. viewtopic.php?p=1127824&hilit=w204#p1127824
Itsellä oli entisessä autossa tuo sama vika, liimasin palan nippusiteestä siihen kohtaan kaaasupolkimen sisään missä poljin osuu runkoon. Vika poistui tuolla koska tuo pieni pala riitti siihen ettei poljin mennyt enää aivan pohjaan ja asentoanturi näytti sen jälkeen starilla max prosentiksi jotain 96-98%, ennen tuota prosentit hyppäsivät 100% yli ja siitä tuo limp mode päälle.
pazo kirjoitti: ↑Ke 20.03.2024 19:11
Minulla oli W204 kaasupoljinvika. Meni takuuseen. Sorry, auto on jo vaihtunut - ei ole poljinta lainata. Saksan eBayssa noita löytyy käytettynä alkaen kympeillä. viewtopic.php?p=1127824&hilit=w204#p1127824
Kiitos infosta, tästä hyötyä jos ei pedaalin lainaajaa löydy niin tämä rohkaisee uuden hankintaan kun tietää että kohtalotovereita on/ollut
miika85 kirjoitti: ↑Ke 20.03.2024 19:25
Itsellä oli entisessä autossa tuo sama vika, liimasin palan nippusiteestä siihen kohtaan kaaasupolkimen sisään missä poljin osuu runkoon. Vika poistui tuolla koska tuo pieni pala riitti siihen ettei poljin mennyt enää aivan pohjaan ja asentoanturi näytti sen jälkeen starilla max prosentiksi jotain 96-98%, ennen tuota prosentit hyppäsivät 100% yli ja siitä tuo limp mode päälle.
Kiitos tästäkin, hyvä vinkki jolla voin testata että varmasti johtuu varmuudella poljin viasta, eipä tullut itselle mieleen mutta kiitos foorumin ja foorumilaisten
miika85 kirjoitti: ↑Ke 20.03.2024 19:25
Itsellä oli entisessä autossa tuo sama vika, liimasin palan nippusiteestä siihen kohtaan kaaasupolkimen sisään missä poljin osuu runkoon. Vika poistui tuolla koska tuo pieni pala riitti siihen ettei poljin mennyt enää aivan pohjaan ja asentoanturi näytti sen jälkeen starilla max prosentiksi jotain 96-98%, ennen tuota prosentit hyppäsivät 100% yli ja siitä tuo limp mode päälle.
Kiitos tästäkin, hyvä vinkki jolla voin testata että varmasti johtuu varmuudella poljin viasta, eipä tullut itselle mieleen mutta kiitos foorumin ja foorumilaisten
Jos kaasua ei halua painaa pohjaan niin
niin ei mitään palaa tarvitse että ei mene pohjaan riittä että ei paina pohjaan,
onko auto kunnossa jos jos kaasua ei voi tai ei saa painettu 100% eli pohjaan ?
Ei ole
Mulla W211 poljin (Taitaa olla sama poljin tuossa) antoi kans välillä koodia, livedata ei näyttänyt mitään ongelmia. Ostin saksan ebaystä käytetyn, toimi niin kauan kun auto oli ajossa.
miika85 kirjoitti: ↑Ke 20.03.2024 19:25
Itsellä oli entisessä autossa tuo sama vika, liimasin palan nippusiteestä siihen kohtaan kaaasupolkimen sisään missä poljin osuu runkoon. Vika poistui tuolla koska tuo pieni pala riitti siihen ettei poljin mennyt enää aivan pohjaan ja asentoanturi näytti sen jälkeen starilla max prosentiksi jotain 96-98%, ennen tuota prosentit hyppäsivät 100% yli ja siitä tuo limp mode päälle.
Kiitos tästäkin, hyvä vinkki jolla voin testata että varmasti johtuu varmuudella poljin viasta, eipä tullut itselle mieleen mutta kiitos foorumin ja foorumilaisten
Jos kaasua ei halua painaa pohjaan niin
niin ei mitään palaa tarvitse että ei mene pohjaan riittä että ei paina pohjaan,
onko auto kunnossa jos jos kaasua ei voi tai ei saa painettu 100% eli pohjaan ?
Ei ole
Eipä tuo vaikuta normi käyttöön mitenkään, normaali ns. Täyskaasu ei tarvitse asentoanturilta 100% arvoa, kick down tietokin tulee jo ennemmin tuota prosetti lukua. Mutta toki jos haluaa uuden kaasupolkimen ostaa, niin eipä siinä mitään, itsellä tuo toimi ainakin täysin sen muutaman vuoden mitä tuo auto oli sen jälkeen omistuksessa.