GLK 350cdi hyytyi ajosta
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma 18.03.2024 18:14
GLK 350cdi hyytyi ajosta
Eli auto on glk 350cdi 4matic, 2011, rekattu 2010. Eka facelifti. Mittarissa 230tkm. Hyytyi normaaliajosta, eikä enää startannut, akkua mitatessa voltit 11,2. No uusi akku paikalleen eipä starttaa edelleenkään. Apuvirtoja kokeiltu, startatessa tippuu virta 7,2v jos ilman apuja kokeilee uudella akulla, tippuu 5,2v. Startilta kuulu kyllä lonksahdus että kytkee päälle muttei pyöräytä. Onko tässä nyt kone paskana ja jumissa, niin että ei jaksa pyörittää ja virrat tippuu siksi. Joku ehdotteli pikkuakkun oikaria, mutta tässä mallissa ei pikkuakkua ilmeisesti ole edes, kun ei ole start/stoppia, ja ainakaan en sellasta takakontista löytäny.
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Ikävältähän tuo kuulostaa, pitää päästä kokeilemaan "käsin" pyöriikö kone vai ei.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Startti yrittää pyörittää, virta riittää varmasti mutta moottori ei pyöri. Pahalta kuulostaa.GLK3504matic kirjoitti: ↑Ma 18.03.2024 18:26
Startilta kuulu kyllä lonksahdus että kytkee päälle muttei pyöräytä. Onko tässä nyt kone paskana ja jumissa, niin että ei jaksa pyörittää ja virrat tippuu siksi.
Ettei menisi kokonaan synkistelyksi niin voisi kokeilla irroittaa monurahihnan ja yrittää startata jos vaikka ilmastoinnin kompura olisi jumissa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma 18.03.2024 18:14
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Jostain olin lukevinani, että näissä on ollut jotain ongelmaa ketjun kiristäjän kanssa, ja ketju päässyt hyppäämään. Ilmeisesti veho olis näitä korjaillutkin. Jos on alle 250tkm mittarissa.
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Kunhan ei olis huono kontakti maakaapelissa? Jos akun jännite putoaa 11,5 volttiin, niin yleensä on yksi kenno oikosulussa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma 18.03.2024 18:14
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Jännä tosiaan että tippui sinne kun auto hyytyi. Mutta uusi akku kyllä näytti sen reilu 12v. Vikakooditkin luettiin ja kaikki nollattiin, kun oli kaikenmoista koodia viitaten alhaiseen jännitteeseen.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma 18.03.2024 18:14
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Laitetaanpas pikku päivitystä.. uusi akku täysin kuollut kahdessa päivässä.. ei kerkiä tutkiskella, niin hinautettu korjaamolle. Odotellaan infoa korjaamolta, laitan lisäpäivitustä, kunhan kerkiivät tutkimaan.
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Eli lataus ei toimi melko varmasti.Laturi jumissa tms ?
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 497
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
tämmöisiin on hyvä apu kun ostaa sellaisen usb tupakansytkäpalikan jossa on jännitemittari samassa. näkee ajaessa jännitteet ja lataako
W212 E350cdi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma 18.03.2024 18:14
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Nonniin, sieltähän tuli sitten tuomio, että motti jumissa.. ei liiku mihinkään suuntaan yhtään. Sitte alkaakin taistelu Mersun, sekä J. Rantajuopon kanssa. Kerkis olla mulla 11kk ja Nyt 230tkm mittarissa ja ostaessa 217tkm. Ensiviikko meneekin sitten pähkäilessä miten edetään, koska ei ole varaa maksella koneen avausta vaan selvitystyönä korjaamolle.
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Ikävältä kuulostaa tovotaan että kaikki menee hyvin, ja autoliike ymmärtää tulla vastaan.
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
No ompa huono tuuri noinkin vähän ajettu pata. Autopalvelu Parkkilalta Ylivieskasta minä hain koneen ärrään. Kannattaa kysäistä sieltäkin jos meinaat vielä korjata auton.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Jos uusi akku "täysin kuoli" parissa päivässä eikä sitä starttailtu tyhjäksi - menee aika nopeasti heikkoon kuntoon jos kone jumissa yritellään - niin kannattaa vielä varmistaa, ettei ongelma ole startissa niin että se olisi jäänyt päälle ajossa ja hajottuaan jumittaa moottoria sekä kuluttaa virtaa vaikkei startatakaan.
Tosin en tiedä millainen paja ei olisi kiinnittänyt huomiota akkua vaihtaessaan huomattavaan kipinöintiin, ja harvinaistahan tuollainen olisi mutta ei ainutkertaista.
Kotimaan purkaamoilta ehkä 5000-6000€ kohtuukilometreillä oleva OM642 joka ainakin osittain on sopiva ?
Tosin en tiedä millainen paja ei olisi kiinnittänyt huomiota akkua vaihtaessaan huomattavaan kipinöintiin, ja harvinaistahan tuollainen olisi mutta ei ainutkertaista.
Varmaankin jotain juttua ollut liittyen OM651 eli aivan eri moottoriin. OM642 ei koske tällainen.Jostain olin lukevinani, että näissä on ollut jotain ongelmaa ketjun kiristäjän kanssa, ja ketju päässyt hyppäämään. Ilmeisesti veho olis näitä korjaillutkin. Jos on alle 250tkm mittarissa.
Kotimaan purkaamoilta ehkä 5000-6000€ kohtuukilometreillä oleva OM642 joka ainakin osittain on sopiva ?
wiimax.fi
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Kyllä se kannattaa tuo startti varmistaa. Eli startti kokonaan pois ja sitten yrittää pyörittää konetta.
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Tulikos se ilmastoinnin kompressorin kiinnileikaaminen poissuljettua? Irroittamalla moniurahihna ja kokeilemalla, muuttuuko tilanne?GLK3504matic kirjoitti: ↑Pe 22.03.2024 20:32 Nonniin, sieltähän tuli sitten tuomio, että motti jumissa.. ei liiku mihinkään suuntaan yhtään. Sitte alkaakin taistelu Mersun, sekä J. Rantajuopon kanssa. Kerkis olla mulla 11kk ja Nyt 230tkm mittarissa ja ostaessa 217tkm. Ensiviikko meneekin sitten pähkäilessä miten edetään, koska ei ole varaa maksella koneen avausta vaan selvitystyönä korjaamolle.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma 18.03.2024 18:14
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
[/quote]
Tulikos se ilmastoinnin kompressorin kiinnileikaaminen poissuljettua? Irroittamalla moniurahihna ja kokeilemalla, muuttuuko tilanne?
[/quote]
Eivät ole kokeillut, mutta luulis hihnan sen verran luistavan että jaksaa pyörittää. Täytyy itse varmaan vaan ottaa aikaa ja ruveta purkamaan. Se että autoliike kuulemma EHKÄ voi tulla vastaan puolet, ei paljon mieltä lämmitä tässä vaiheessa. Taitaa jäädä seisomaan ja odottelemaan parempia aikoja, ja mahdollista halpaa vaihtokonetta. Tulipahan kallis pihakoriste..
Tulikos se ilmastoinnin kompressorin kiinnileikaaminen poissuljettua? Irroittamalla moniurahihna ja kokeilemalla, muuttuuko tilanne?
[/quote]
Eivät ole kokeillut, mutta luulis hihnan sen verran luistavan että jaksaa pyörittää. Täytyy itse varmaan vaan ottaa aikaa ja ruveta purkamaan. Se että autoliike kuulemma EHKÄ voi tulla vastaan puolet, ei paljon mieltä lämmitä tässä vaiheessa. Taitaa jäädä seisomaan ja odottelemaan parempia aikoja, ja mahdollista halpaa vaihtokonetta. Tulipahan kallis pihakoriste..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma 18.03.2024 18:14
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
[quote=GLK3504matic post_id=1394127 time=1711204718 user_id=6970
Eivät ole kokeillut, mutta luulis hihnan sen verran luistavan että jaksaa pyörittää. Täytyy itse varmaan vaan ottaa aikaa ja ruveta purkamaan. Se että autoliike kuulemma EHKÄ voi tulla vastaan puolet, ei paljon mieltä lämmitä tässä vaiheessa. Taitaa jäädä seisomaan ja odottelemaan parempia aikoja, ja mahdollista halpaa vaihtokonetta. Tulipahan kallis pihakoriste..
[/quote]
Eräälle tutulle kävi toisen saksalaisen kohdalla sama homma eli 70km/h nopeudesta kone seis, ei käyntiin ja lavetilla korjaamon pihalle jossa totesivat ettei kone liiku kumpaankaan suuntaan.
Muutamaa päivää myöhemmin olivat siirtämässä uudelleen sisälle niin auto lähti käyntiin ja on toiminut moitteetta. Ilmastoinnin kompura oli leikannut kiinni.
Eivät ole kokeillut, mutta luulis hihnan sen verran luistavan että jaksaa pyörittää. Täytyy itse varmaan vaan ottaa aikaa ja ruveta purkamaan. Se että autoliike kuulemma EHKÄ voi tulla vastaan puolet, ei paljon mieltä lämmitä tässä vaiheessa. Taitaa jäädä seisomaan ja odottelemaan parempia aikoja, ja mahdollista halpaa vaihtokonetta. Tulipahan kallis pihakoriste..
[/quote]
Eräälle tutulle kävi toisen saksalaisen kohdalla sama homma eli 70km/h nopeudesta kone seis, ei käyntiin ja lavetilla korjaamon pihalle jossa totesivat ettei kone liiku kumpaankaan suuntaan.
Muutamaa päivää myöhemmin olivat siirtämässä uudelleen sisälle niin auto lähti käyntiin ja on toiminut moitteetta. Ilmastoinnin kompura oli leikannut kiinni.
Re: GLK 350cdi hyytyi ajosta
Jos yhtään on järki päässä sillä joka kokeilee pyöriikö moottori, niin hän vääntää kampiakselin pultista pitkähköllä vääntimellä kokeillen molempiin suuntiin. Ei jää arpomisia onko kyseessä jonkin apulaitteen jumitus, sen kyllä tuntee että ei liikahda vähääkään jos kone jumissa.
Jos on vain joku apulaite jumissa niin liikkuu kyllä, paremmin siihen suuntaan missä kiristin antaa periksi.
Tässä oli maininta että "hyytyi normaaliajosta", jos ei risteykseen löysäillessä vaan jossain nopeudessa tien päällä, niin apulaitteen jumitus jo todennäköisesti rikkoo paikkoja tuon kokoisessa moottorissa.
BTW kaikki vaihtoehdot kannattaa toki varmistaa ennen isojen ratkaisujen tekemistä, kyllä.
Meillä eräs Volvo 8700 ajettiin viime kesänä normaalisti korjaamon pihaan parkkiin ja jonkin ajan päästä kun mekaanikko yritti ajaa sisälle auto ei käynnistynyt. Oli kokeillut apuvirralla ja ladannut isommalla laturilla akkua ja +apuvirtaa, mutta ei.
Tuli sitten sanomaan että hän ei nyt käsitä tätä miksi tuo ei lähde, menin kuuntelemaan starttausta ja sanoin sitten että ei tuo ole virran vähyyttä, vaan moottori jostain syystä vastustaa niin paljon ettei startti jaksa antaa kierroksia tarpeeksi.
Mekaanikko meni sitten tarkistamaan että onko moottorissa edes öljyä ja kohta kuului p*rkeleitä moottorin suunnalta; menin katsomaan niin tämä puhalteli kättään että olipa se kuuma että mikä, no laturin pyörään oli kämmenselkä osunut laturi oli tarkemmin katsoen hieman jo sinertynyt, ja startatessa nyt remmi luisti ja kuumensi hihnapyörän.
Laturi oli siis ollut leikkaamaisillaan kiinni kun autoa tuotiin ajamalla paikalle ja nappasi jumiin kun sammutettiin, sitten sen jumitus hidasti moottorin pyörimistä (onneksi) startatessa niin ettei moottori lähtenyt käyntiin.
Jos on vain joku apulaite jumissa niin liikkuu kyllä, paremmin siihen suuntaan missä kiristin antaa periksi.
Tässä oli maininta että "hyytyi normaaliajosta", jos ei risteykseen löysäillessä vaan jossain nopeudessa tien päällä, niin apulaitteen jumitus jo todennäköisesti rikkoo paikkoja tuon kokoisessa moottorissa.
BTW kaikki vaihtoehdot kannattaa toki varmistaa ennen isojen ratkaisujen tekemistä, kyllä.
Meillä eräs Volvo 8700 ajettiin viime kesänä normaalisti korjaamon pihaan parkkiin ja jonkin ajan päästä kun mekaanikko yritti ajaa sisälle auto ei käynnistynyt. Oli kokeillut apuvirralla ja ladannut isommalla laturilla akkua ja +apuvirtaa, mutta ei.
Tuli sitten sanomaan että hän ei nyt käsitä tätä miksi tuo ei lähde, menin kuuntelemaan starttausta ja sanoin sitten että ei tuo ole virran vähyyttä, vaan moottori jostain syystä vastustaa niin paljon ettei startti jaksa antaa kierroksia tarpeeksi.
Mekaanikko meni sitten tarkistamaan että onko moottorissa edes öljyä ja kohta kuului p*rkeleitä moottorin suunnalta; menin katsomaan niin tämä puhalteli kättään että olipa se kuuma että mikä, no laturin pyörään oli kämmenselkä osunut laturi oli tarkemmin katsoen hieman jo sinertynyt, ja startatessa nyt remmi luisti ja kuumensi hihnapyörän.
Laturi oli siis ollut leikkaamaisillaan kiinni kun autoa tuotiin ajamalla paikalle ja nappasi jumiin kun sammutettiin, sitten sen jumitus hidasti moottorin pyörimistä (onneksi) startatessa niin ettei moottori lähtenyt käyntiin.
wiimax.fi