Delphin suuttimista tietävät hoi.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Nyt tarvis kokemuksia Diesel Technik Biberach kunnostetuista suuttimista. Omissa suihkussa isot heitot ja kaikki ajattelin uusia joten onko tuolta tilatut kunnostetut suuttimet olleet hyvät. Omassa on paikoillaan A6510702887
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
sama kävi itselle kun joutu suuttimet käyttämään irti ja ilman staria yritti tulille. eli eka hörähti ja sitte ei edes luvannut.dealer kirjoitti: ↑La 19.09.2020 08:33Se toimii käytännössä sillä lailla, että minä olen noin käynnistellyt kaikki ne "delphi-211:t" joita ei ole suuttimien irrotuksen jälkeen saatu käyntiin. Useampia kuitenkin. Ei tuo minun ohje mikään arvailu ole, kuten nuo dieselpajojen venttiilien hajoamiset ja roskat suuttimissa.Jakevaan kirjoitti:Mitenköhän tämä käytännössä toimis? Eikö nämä delphiläiset pitäny koodailla auton aivoille jos vaihtelee uusiin tai ristiin keskenään? Korjatkaa jos olen väärässä.dealer kirjoitti:Pari uutta suutinta ja pari toimimatonta paikalleen, sillä setillä käyntiin ja kaasu pohjassa niin kauan että käy kaikilla tai vähintään kolmella, sitten saman tien ajoon pikkuvaihteella kovilla kierroksilla kunnes käy kaikilla.
Sitten voi ottaa ne uudet pois ja laittaa loput kaksi vanhaa paikalleen ja sama juttu taas.
Huhuapa hyvinkin, paineen nostaminen on toiveajattelua niin kauan kun suuttimessa on ilmaa.Huhua kuulin myös että starilla saisi nostettua paineita startatessa ihan överimääriin asti
Starilla voi ja pitää tehdä järjestelmän ilmaus ennen käynnistysyritystä joka tapauksessa.
sain sitten tutulta 2 suutinta lainaan ja het pärähti 2 pytyllä käymäään sitten n 10 km lenkki ja lähti kaikki tulille sitte 2 vanhaa laina suutinten tilalle ja sama homma.
meinas usko loppua
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Eiköhän ne ihan ok ole, eikös anna jonkun takuun jos ei niin seuraavaa pajaa...
Ilmaa vetäneet saa penkissä toimimaan taas, ei mitään ongelmia. Tarvii vaan yli 1000bar ja yli 500µs aktivointia niin hiljalleen saa ilmat pois. Sit vaan säilyttää pystyssä ennen kuin autoon asentaa.
Starilla ilmaus linjoille ja laakista käymään.
Ilmaa vetäneet saa penkissä toimimaan taas, ei mitään ongelmia. Tarvii vaan yli 1000bar ja yli 500µs aktivointia niin hiljalleen saa ilmat pois. Sit vaan säilyttää pystyssä ennen kuin autoon asentaa.
Starilla ilmaus linjoille ja laakista käymään.
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Mersuun en ole ostanut tuolta mutta Delphit 1600bar kyllä. Tällä hetkellä hieman alle 100 000km ajettu ja viimeksi katsastuksessa savutusarvo 0,82 kun sallittu on 3,0 ja edelleen alhaisin arvo on ollut 0,38.
Biberachilla on hyvin nopea toimitus ja muutenkin luotettava toimija. Heillä voi olla kahta hintaa ja hieman kalliimpi alkuperäisosilla kunnostettu eli siihen kannattaa se muutama euro lisää satsata.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Nonih, nyt kävi mullekkin sama homma, kaksi suutinta kävi pöydällä lepäilemässä kun prikkoja vaihdoin, kolmatta en saanu irti (tosin suutinputken irrotin tukilta) niin ajattelin käyttää koneen kuumaks mutta paskanlatit eihän se enää käynnisty
ilmeisesti on ny hyvin ilmaantuneet. Mitä sen starin pitäs tehdä kun laittaa -ilmaa korkeapainelinja- ... kun ei oikein tapahdu mitään ja sitten ilmoittaa jotain yhteushäriöitä tai jotain muuta sellasta... onkos pirkanmaalla ketään/miyäön paikkaa missä onnistuis täyttämään suuttimen, ilmeisesti kotikonstia ei ole jos ei saa edes jotenkin käymään
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Mikäs auto kyseessä, pari OM651-konetta Sprinterin ja 204 nokalla oon omalla staarilla onnistuneesti ilmannu. Jos ei millään luonaa niin TammerDiesel vois olla yks potentiaalinen paikka
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Tää on 211, 646
Tammerdieseliä funtsailinkin
Tammerdieseliä funtsailinkin
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Joo 646evo on kettumainen, siihen ei oikein Star pure vaan joutuu käyttämään suuttimet penkissä. Rohkea tuurihaukka kokeilee ensin pilotilla käytellä hetken, joskus silläkin tavalla on saatu suuttimet aukeamaan.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Pari suutinta käytin tammer dieselissä testiajossa (58€ kpl), 1500 bar paineella avattu, kolmas suutin ilmaantu ihan vaan kun polki kaasua
Pilotilla alkuun yritin saada käyntiin mutta ei oikeen uskaltanu riittävästi
Pilotilla alkuun yritin saada käyntiin mutta ei oikeen uskaltanu riittävästi
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Mihin tämä ilmalukko suuttimessa tulee, saako ilmalukon purettua jos kärjen käyttää pois tai purkaa pidemmälle, vai onko testipenkki ainut vaihtoehto?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Runkoon, testipenkki on paras vaihtoehto
(tai paras vaihtoehto on pysytellä kaukan delphin paskoista)
mutta kuten tuolla aiemissa viesteissä luki niin se testipenkki ei ole ainut vaihtoehto,
yleensä pari asia on mennyt jo siinä kohdin pieleen kun testipenkkiä kaivattaan
ensimäinen on että tuolla suluissa oleva ei syystä tai toista ole onnistunut,
toin on se että ilmausta on yritetty väärin tyyllin täytettän putsari ja startilla "sahattaan"
siinä kohdin todelisuudessa painettan lisää sitä ilmaa sinne jumiin,
tekmällä kuten kuulluu 6/10 kerrasta onnistuu ihan ok,
mainittu 646 ja delphi yhdistelmä vaikapa vitossa vaattii toisinaan lisä kikkailua testerin kanssa
normali toiminon lisäksi
Mökkillä
'
'
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Miten se ilmaus oikeaoppisesti tehdään, ilman testeriä? 646 evo delphin romuilla kyseessä.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 12.03.2024 15:54Runkoon, testipenkki on paras vaihtoehto
(tai paras vaihtoehto on pysytellä kaukan delphin paskoista)
mutta kuten tuolla aiemissa viesteissä luki niin se testipenkki ei ole ainut vaihtoehto,
yleensä pari asia on mennyt jo siinä kohdin pieleen kun testipenkkiä kaivattaan
ensimäinen on että tuolla suluissa oleva ei syystä tai toista ole onnistunut,
toin on se että ilmausta on yritetty väärin tyyllin täytettän putsari ja startilla "sahattaan"
siinä kohdin todelisuudessa painettan lisää sitä ilmaa sinne jumiin,
tekmällä kuten kuulluu 6/10 kerrasta onnistuu ihan ok,
mainittu 646 ja delphi yhdistelmä vaikapa vitossa vaattii toisinaan lisä kikkailua testerin kanssa
normali toiminon lisäksi
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Väittäisin että ilman testeriä ei mitenkään
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Missäpäin Mss:llä auto? Jos sattuis testerin omaava löytymään. Itsellä on delphien irrotelun jälkeen riittänyt että käyttänyt virtoja päällä muutaman kerran että siirtopumppu pyörii ja sitten starttia.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Torniossa. Ennen kuin auto tuli minulle, oli vaihdettu yhden suuttimen prikka, sen jälkeen ei ollut käynnistynyt, eikä edes kunnolla yrittäny. Purin kyseisen suuttimen ja lähti heti käyntiin, kävi hetken aikaa sammui ja lähti toisenkin kerran kunnes sammui. Sen jälkeen ei käyntiin, virta loppu ja starttikin sopivasti sippasi (odotellaan uutta). Kuvan mukaiset vikakoodit autocom näyttää ja railipaineet oli käynnin aika kaasupohjassa noin 800baria, ei kylläkään kiertänyt kun noin 2000rpm. Mitä noista kodeista voisi päätellä?
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Kumma homma ettei yhden suuttimen irrottamisen jälkeen ole käynnistynyt. Ihan kuin sitten niihin muihinkin oli päässyt ilmaa tai jotakin muuta hämminkiä kun railpaineesta vikakoodikinMss kirjoitti: ↑Pe 15.03.2024 08:40Torniossa. Ennen kuin auto tuli minulle, oli vaihdettu yhden suuttimen prikka, sen jälkeen ei ollut käynnistynyt, eikä edes kunnolla yrittäny. Purin kyseisen suuttimen ja lähti heti käyntiin, kävi hetken aikaa sammui ja lähti toisenkin kerran kunnes sammui. Sen jälkeen ei käyntiin, virta loppu ja starttikin sopivasti sippasi (odotellaan uutta). Kuvan mukaiset vikakoodit autocom näyttää ja railipaineet oli käynnin aika kaasupohjassa noin 800baria, ei kylläkään kiertänyt kun noin 2000rpm. Mitä noista kodeista voisi päätellä?
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Outo on, mutta tulille lähti heti kun oli suuttimen käyttäny auki. Onko tuo moottorin ohjaus niin viisas ettei anna lupaa käynnistyä jos yhdessä vikaa/ ilmalukko?Jarspa kirjoitti: ↑Pe 15.03.2024 18:35Kumma homma ettei yhden suuttimen irrottamisen jälkeen ole käynnistynyt. Ihan kuin sitten niihin muihinkin oli päässyt ilmaa tai jotakin muuta hämminkiä kun railpaineesta vikakoodikinMss kirjoitti: ↑Pe 15.03.2024 08:40Torniossa. Ennen kuin auto tuli minulle, oli vaihdettu yhden suuttimen prikka, sen jälkeen ei ollut käynnistynyt, eikä edes kunnolla yrittäny. Purin kyseisen suuttimen ja lähti heti käyntiin, kävi hetken aikaa sammui ja lähti toisenkin kerran kunnes sammui. Sen jälkeen ei käyntiin, virta loppu ja starttikin sopivasti sippasi (odotellaan uutta). Kuvan mukaiset vikakoodit autocom näyttää ja railipaineet oli käynnin aika kaasupohjassa noin 800baria, ei kylläkään kiertänyt kun noin 2000rpm. Mitä noista kodeista voisi päätellä?
Jos tuon korkeapaineputken irrottaa pumpusta, niin pitäiskö sieltä tulla polttoainetta virrat päällä siirtopumpun toimesta vai vasta moottorin pyöriessä?
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Polttoaineenruiskutus on CommonRail -tyyppinen eli siellä on jakotukki josta jokainen suutin saa koko ajan paineenalaisen diesel-polttoaineen. Tyhjäkäynnillä noin 200bar+.Mss kirjoitti: ↑Pe 15.03.2024 20:19
Outo on, mutta tulille lähti heti kun oli suuttimen käyttäny auki. Onko tuo moottorin ohjaus niin viisas ettei anna lupaa käynnistyä jos yhdessä vikaa/ ilmalukko?
Jos tuon korkeapaineputken irrottaa pumpusta, niin pitäiskö sieltä tulla polttoainetta virrat päällä siirtopumpun toimesta vai vasta moottorin pyöriessä?
Varsinaisen ruiskutuksen suutin tekee vasta kun saa signaalin Ecu:lta.
Jos siellä järjestelmässä on ilmaa, mikään suutin ei toimi kun riittävää painetta ei ole.
Voi olla hankala ilmata mutta itse kokeilisin niin, että löysäisin startatessa yksi kerrallaan suuttimen putkea suuttimen vierestä (joku rätti ympärillä ettei tule silmille).
Tuolla tavalla saisi suutinputkista mahdollisimman paljon ilmaa pois.
Jos on oikein rohkea niin pikkuisen starttipilottia käynnistettäessä jotta saisi kierroksia kp-pumpun paineennostoon kuten aiemmin ehdotettiin. Omalla vastuulla.
Korkeapainepumppu tekee startatessakin niin paljon painetta, että pyöritys voi pysähtyä jos ilmaa ei ole ja testeri voi näyttää pitkälle yli 1000bar. Olen kokeillut vahingossa.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Minulla on 2010 W204 OM651 pietzosuuttimilla ja autoon on takaisinkutsu jossa suuttimet vaihdetaan Mersun toimesta uusiin.
2007 S211 320 CDI 4-matic
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
ex2003 w220 320 CDI Facelift
ex2006 W169 A150 coupe
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Tämä lähti tulille, hiukkaspönttö oli tukossa. Mutta vikaa on edelleen. Suuttimet vaihdettu huollettuihin pari suutinta näyttää kovia korjausarvoja (yhden tilalla käytetty vanhaa) sama homma, kolisee tyhjäkäynnillä, tehoton alle 1800rpm ja kylmänä sammuu kun laittaa vaihteen päälle jos ei anna kaasua. Ajossa pelaa eikä missään vaiheessa edes paikalleen lähtiessä (vaikka on tehoton) ole mitään nykimisiä. Onko mitään veikkauksia vian aihettajasta?E200kompressor kirjoitti: ↑La 16.03.2024 00:43Polttoaineenruiskutus on CommonRail -tyyppinen eli siellä on jakotukki josta jokainen suutin saa koko ajan paineenalaisen diesel-polttoaineen. Tyhjäkäynnillä noin 200bar+.Mss kirjoitti: ↑Pe 15.03.2024 20:19
Outo on, mutta tulille lähti heti kun oli suuttimen käyttäny auki. Onko tuo moottorin ohjaus niin viisas ettei anna lupaa käynnistyä jos yhdessä vikaa/ ilmalukko?
Jos tuon korkeapaineputken irrottaa pumpusta, niin pitäiskö sieltä tulla polttoainetta virrat päällä siirtopumpun toimesta vai vasta moottorin pyöriessä?
Varsinaisen ruiskutuksen suutin tekee vasta kun saa signaalin Ecu:lta.
Jos siellä järjestelmässä on ilmaa, mikään suutin ei toimi kun riittävää painetta ei ole.
Voi olla hankala ilmata mutta itse kokeilisin niin, että löysäisin startatessa yksi kerrallaan suuttimen putkea suuttimen vierestä (joku rätti ympärillä ettei tule silmille).
Tuolla tavalla saisi suutinputkista mahdollisimman paljon ilmaa pois.
Jos on oikein rohkea niin pikkuisen starttipilottia käynnistettäessä jotta saisi kierroksia kp-pumpun paineennostoon kuten aiemmin ehdotettiin. Omalla vastuulla.
Korkeapainepumppu tekee startatessakin niin paljon painetta, että pyöritys voi pysähtyä jos ilmaa ei ole ja testeri voi näyttää pitkälle yli 1000bar. Olen kokeillut vahingossa.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Suuttimien korjausarvot, kaikissa ylittyy tavoiterajat
1 -67ụs
2 67ụs
3 67ụs
4 -67ụs
Tyhjäkäynnillä myös ruiskutusmäärä yli taivoitearvon
1 -67ụs
2 67ụs
3 67ụs
4 -67ụs
Tyhjäkäynnillä myös ruiskutusmäärä yli taivoitearvon
Viimeksi muokannut Mss, Pe 12.04.2024 12:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Delphin suuttimista tietävät hoi.
Vika tais selvitä, ainakin yksi, kansipahvi palanu 2-3 sylinterin välistä.