Jos on jälkituonti, niin voihan ne sivuvilkut kokonaan pois. Hitsaus ja maalaushommiin joutuu reikiä siirtäessäkin.EVO X kirjoitti: ↑Ke 06.03.2024 10:3580mm lokarin takareunasta ja 20mm listan urasta (Vilkun reijän reunaan). Se on alkuperäinen tehtaan mitoitus noin suurinpiirtein. Jos se nyt sentin heittää niin tuskin kukaan repii pelihousujaan, mutta jos se on 50mm tai 100mm päin persettä niin pakkohan se on korjata.tahtoomersun kirjoitti: ↑Ke 06.03.2024 10:23 Mikä standardi nämä vilkunpaikat määrittelee, eli mikä on se kohta mikä kelpaa myös pussihousuille?
Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Taas vähän OT kysymys, sori siitä, mutta:
Ihan vaan tyhmyyttäni ja tietämättömyyttäni kysyn, että mihin ryhmään ko termillä viitataan?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Pussihousuharrastaja = mobilisti.
Pussihousut vaalii alkuperäisyyttä ja vastustaa kaikkia muutoksia joilla ajoneuvoa muutetaan jollain tavalla alkuperäisestä poikkeavaksi.
w213, w124
-
- Mersumies
- Viestit: 3092
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Jep, mutta kuitenkin sillain hyväntahtoisella huumorillaVallgren kirjoitti: ↑Ke 06.03.2024 14:51Pussihousuharrastaja = mobilisti.
Pussihousut vaalii alkuperäisyyttä ja vastustaa kaikkia muutoksia joilla ajoneuvoa muutetaan jollain tavalla alkuperäisestä poikkeavaksi.

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kyseessä on hieno termi, joka kuvaa osuvasti kyseistä harrastajakuntaa. Itselläni ei ole kokemusta pussihousuilusta autojen kanssa, mutta mopojen kanssa kyllä ja käytän itsestäni pussihousutermiä ylpeydellä.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Nuo näyttää silt et ois voitu kyl laittaa iha sabluunan kanssa - nimittäi w140:n sabluunanC 124 320 kirjoitti: ↑Ti 05.03.2024 15:31 En tiedä oliko tämä jo aikaisemmin täällä. Oli myynnissä jo viime syksynä.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/14165493
Itkua tekisi taas mieli vääntää, kun katsoo mihin vilkut on asennettu![]()

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Itseä häiritsee väärässä paikassa olevat sivuvilkut joka tapauksessa 124:ssä, lie peruja niiltä ajoilta kun olen noita itse aika moneen asentanut (ja kyllä, oikeaan kohtaan).
Tässä viestiketjussa, kun keskustellaan museoajoneuvoista on luonnollisesti kaikki alkuperäisestä poikkeava tuomittavaa, enemmän tai vähemmän, riippumatta kuuluuko pussihousu- vai tuulipukukansaan.
Tässä viestiketjussa, kun keskustellaan museoajoneuvoista on luonnollisesti kaikki alkuperäisestä poikkeava tuomittavaa, enemmän tai vähemmän, riippumatta kuuluuko pussihousu- vai tuulipukukansaan.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/14166404
Kallis vaan siistillehän tuo näyttää. Pohjan kunto lienee noilla kilometreillä se suurin kysymys. Oviverhoilun pesu, konehuoneen siistiminen ja parin ruostekukan korjaus paikallaan. Hyvät varusteet!
Kallis vaan siistillehän tuo näyttää. Pohjan kunto lienee noilla kilometreillä se suurin kysymys. Oviverhoilun pesu, konehuoneen siistiminen ja parin ruostekukan korjaus paikallaan. Hyvät varusteet!
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ei se nyt ihan pölhön hintainen ole jos on hyvällä pidolla ollut ja siisti. Veluuri sisustus ei taida kovin yleinen olla.
Ja varusteitakin löytyy.
Ja varusteitakin löytyy.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Veluuripenkit eivät ole harvinaisia, mutta hyväkuntoiset veluuripenkit ovat.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ei ole yleinen, yleisempiä on nahat ja karot jne.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/14205377
Nätti museorekisteröity C124 järkihintaan, hyvä sijoitus ostaa vaikka talliin odottelemaan aikoja tulevia, jos on tallia missä säilyttää.
Kaikki ns. räpellykset mitä museoajoneuvoon kuulumattomia juttuja kuvissa näkyy on äärimmäisen helppoja ja halpoja korjata, ja jos lukkoperä on äänetön ja kattoluukku toimii eikä muitakaan luurankoja kaapista löydy niin coupea etsivälle kelpo vaihtoehto.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ihan totta. Mutta joskus melkein hämmästyttää, miten erilainen tyylitaju jollakin voi olla, siis siihen nähden mitä itse voisi ajatella, että näyttäisi jotenkin hienolta tuollaisessa (varsinkin museo-)autossa. Mutta joo hyvän tuosta saisi mainituilla edellytyksillä. Tosin, puskureita pitäis vissiin maalata tai poistaa maalia, se ei välttämättä mene enää siihen äärimmäisen helppojen hommien kategoriaan, jos kohta ei se niin vaikeakaan homma ole. Mutta ei onnistu vaikka sateisella parkkipaikalla, kuten about kaikki muut hommat.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Puskurien listat ei taida maksaa satasta jos ostaa molemmat uudet, mutta vaihtamisessa tietysti on oma hommansa.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/14227674
Hieno! Vaan saadaanko C124:sta ihan noin kovaa hintaa näinä aikoina?
Hieno! Vaan saadaanko C124:sta ihan noin kovaa hintaa näinä aikoina?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Saa, jos vaihtoautokin hinnoitellaan hullun korkealle, ja annetaan rahoitus kenelle tahansa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ilmoituksen mukaan tuo on myyntitiliauto. Toki omistaja voi haluta vaihdossa jotakin, mut yleensä ei.
Se, että onko hinta kova riippuu ainakin omasta mielestä auton kunnosta. Jos on oikeasti hyvä niin hinnan ero keskimääräiseen voi kaikkien remonttien jälkeen jäädä aika pieneksi tai kääntyä jopa toisinpäin.
Se, että onko hinta kova riippuu ainakin omasta mielestä auton kunnosta. Jos on oikeasti hyvä niin hinnan ero keskimääräiseen voi kaikkien remonttien jälkeen jäädä aika pieneksi tai kääntyä jopa toisinpäin.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Tuossa on kova vaihtoehto c124:sta haluavalle. Lukkoperä ja tempomat taitaa puuttua mutta muuten kyllä vaikuttaa hyvältä! Noiden kuvien perusteella on tosin vaikea viimeistä tuomiota antaa. Ratin keskiosa näyttää ainakin irvistävän.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Vaihtoehto on kova mutta kova on hintakin. Jos kuvissa näkyy sanomista niin yleensä lisää löytyy kun näkee livenä.
Vai onko tohon laskettu tinkivarat mukaan, vaikka olls silti jää paljon.
Vai onko tohon laskettu tinkivarat mukaan, vaikka olls silti jää paljon.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Varusteita ei tuossa autossa ole yhtään mitään muuta kuin ilmastointi( ja automaattiantenni, joo) jos niitä kommentoidaan.
Kaikki muu siis puuttuu.
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
531 AUTOMATIC ANTENNA
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
580 AIR CONDITIONER
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
750 BECKER RADIO EUROPA 2000 VK
Mercedes Benz VIN decoded at https://www.lastvin.com/vin/Dw1lNd5q1ZKdRkqy9
Mutta hieno on, luultavasti tarkemminkin tarkasteltuna, enkä hintapyyntiä tarkoita kritisoida kommentillani.
Kesä-harraste-autossa kuitenkin ilmastointi tärkein.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Onhan tuossa lisäksi nahkaratti +vaihdevipu, arvokkaammat pähkinäpuut sekä kuskinpenkin kyynärtuki ja sähkölasit. Liekkö sitten olleet vakiona?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Sähkölasit ja pähkinät olivat monivenassa vakiona, muistaakseni nahkaratti ja -nuppi myös.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 268
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Eikö näissä kaikissa moni venttiili kutosissa ollutkaan ylivaihteellista automaattia
(722.5xx) oletin näin kun ylävireiseksi tuo moottori on tehty ja omassakin ylivaihde laatikko ja tiuha perä. Mutta niinhän tuossa vin tulkinassa lukee, voi olla erikoinen sen takia.

-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Jos meinbenz.de hinnaston tietoja voidaan pitää oikeana, niin kyllä tosiaan myös nahkapäällysteinen ratti ja vaihdekepin nuppi olivat vakiona 300 CE-24:ssä, mutta ei 390mm sporttiratti, vaan 400 -millinen. Eli ymmärtääkseni juuri tuollainen kuin tuossakin on.
Automaattilaatikon on voinut ostaa lisävarusteeksi joko 4- tai 5-vaihteisena. 5-vaihteisen hinta on ollut yli 40% isompi kuin 4-vaihteisen (noin 4800DM vs. 3400DM helmikuun -92 hinnastossa).
Alkuperäisenä muuten vakiona on ollut 15-reikävanteet. 8-reiät ovat kyllä olleet myös listalta valittavissa, hintaan 353DM.
Automaattilaatikon on voinut ostaa lisävarusteeksi joko 4- tai 5-vaihteisena. 5-vaihteisen hinta on ollut yli 40% isompi kuin 4-vaihteisen (noin 4800DM vs. 3400DM helmikuun -92 hinnastossa).
Alkuperäisenä muuten vakiona on ollut 15-reikävanteet. 8-reiät ovat kyllä olleet myös listalta valittavissa, hintaan 353DM.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Omassa 300TE-24V oli nelivaihteinen automaatti, auto vuosimallia -90.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Näetkö hinnastosta miten käänteisellä kaaviolla oleva manuaali on hinnoiteltu?Nozki kirjoitti: ↑La 06.04.2024 23:21 Jos meinbenz.de hinnaston tietoja voidaan pitää oikeana, niin kyllä tosiaan myös nahkapäällysteinen ratti ja vaihdekepin nuppi olivat vakiona 300 CE-24:ssä, mutta ei 390mm sporttiratti, vaan 400 -millinen. Eli ymmärtääkseni juuri tuollainen kuin tuossakin on.
Automaattilaatikon on voinut ostaa lisävarusteeksi joko 4- tai 5-vaihteisena. 5-vaihteisen hinta on ollut yli 40% isompi kuin 4-vaihteisen (noin 4800DM vs. 3400DM helmikuun -92 hinnastossa).
Alkuperäisenä muuten vakiona on ollut 15-reikävanteet. 8-reiät ovat kyllä olleet myös listalta valittavissa, hintaan 353DM.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Se oli tuossa moottorissa vakiona.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/14229099
Villen automyynnillä meni kyllä nyt maine. Noh, en tiedä onkokaan sitä ollutkaan mutta ASD-mersua myydään tyhjällä hydraulisäiliöllä. Alkaa olla jo enemmän sääntö kuin poikkeus että nää ASD-säiliöt on tyhjiä.
Ja vielä kaupataan saatesanoin: "Viimeisin iso huolto tehty 11/2023"
Villen automyynnillä meni kyllä nyt maine. Noh, en tiedä onkokaan sitä ollutkaan mutta ASD-mersua myydään tyhjällä hydraulisäiliöllä. Alkaa olla jo enemmän sääntö kuin poikkeus että nää ASD-säiliöt on tyhjiä.
Ja vielä kaupataan saatesanoin: "Viimeisin iso huolto tehty 11/2023"
Viimeksi muokannut Ere866, Su 07.04.2024 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
No ainakin melko hintavia on autot, tosin yleensä aika hienoja.Ere866 kirjoitti: ↑Su 07.04.2024 17:28 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/14229099
Villen automyynnillä nyt kyllä meni maine. Noh, en tiedä onkokaan sitä ollutkaan...
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Taitaa renkaat & vanteetkin olla pikkusen väärät museoautoon...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Essenin messuilla osui silmiin tällainen 500 SEL missä oli Amaretta-verhoilu. Aika kamalan näköiseksi se menee, mutta uutena ollut varmasti hieno. Oli myös yksi 560 hydrojousituksella ja Coupe-takapenkeillä, nice.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja