Ei itseasiassa ole. Ovat aikakauden mukaiset, vaikkakin replicat, mutta silti aikakauden malli ja aikakauden koko. Ei mitään ongelmaa Mr asian kanssa.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Su 07.04.2024 18:18 Taitaa renkaat & vanteetkin olla pikkusen väärät museoautoon...
Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Joo, tuo amaretta näyttää kyllä kuin olisi Haminan mursusta tehty. Ja vasta parisen viikkoa poismenon jälkeen. Mutta tuo takapenkki, eikös tuo ole ihan tavallinen sedanin penkki? Se coupén penkki on kirjaimellisesti sama penkki sedanissa kuin coupéssa – siis moniosainen ja terävästi suorakulmainen.
Edit: Kuten tyko h tuossa huomauttikin, kyse ei ollut kuvan autosta. Luin huonosti.
-Daaz
Viimeksi muokannut Daaz, Su 07.04.2024 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Häksä taitaa tarkoittaa ihan toista autoa.
Tuossa kuvan autossa normaali, mutta toinen auto missä oli coupe-penkki. Nekin eroaa ihan pikkasen kyllä SEC ja SEL mallissa.
Tuossa kuvan autossa normaali, mutta toinen auto missä oli coupe-penkki. Nekin eroaa ihan pikkasen kyllä SEC ja SEL mallissa.
W903
V126
W203
V126
W203
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
195/65-15 on merkitty MA todistukseen, tuskin ovat samat?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mitä sillä on väliä? Aikakauden vanteet voi vaihtaa ja myös MR autossa voi olla useampi rengassarja. Mun mielestä isompi ongelma on jos autossa on väärän mallisarjan sisusta kun pyörät. Sellasta en itse ikinä hyväksyisi museoon.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Su 07.04.2024 22:23 195/65-15 on merkitty MA todistukseen, tuskin ovat samat?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Pyörät taasen näkyy kaikille, ja "hyvin erikoisina" myös kerää huomiota. Sisustusta varten joutuu liimaamaan nenänsä lasiin, ja harva edes tietää, mikä on väärä. Itselläni on väärä sisusta, koska pidän siitä enemmän, ja silti on sanottu moneen kertaan (museoautoharrastajia), että hieno, laita museokilpiin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Niin, se sun sisusta on vaan täysin virheellinen osa sitä autoa. Vanteet voi niiden 15” vammasten vakiovanteiden hekumoijat vaihtaa koska haluaa. Tuokin auto monoblockeilla herättää ehkä 100:n ihmisen mielenkiinnon sen sijaan että se himottelis kymmentä 15” miestä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti: ↑Ma 08.04.2024 07:22 Pyörät taasen näkyy kaikille, ja "hyvin erikoisina" myös kerää huomiota. Sisustusta varten joutuu liimaamaan nenänsä lasiin, ja harva edes tietää, mikä on väärä. Itselläni on väärä sisusta, koska pidän siitä enemmän, ja silti on sanottu moneen kertaan (museoautoharrastajia), että hieno, laita museokilpiin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1453
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Missä mallissa on ollut 17" vanteet?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
W124 on saanut Aero1 17”, Aero 3 17”, Monoblock style 2 17” ihan tehtaalta saakka. Vakiovarustukseen 17” on kuulunut osaan A124 ja E500 malleja esimerkkinä Ceginus.
Lisäksi aikakauden R129 on saanut jopa 18”, mikä edelleen menee siihen kategoriaan, että kyseisenä aikakautena on voinut hankkia tehtaalta vaikkapa ne 18” vanteet ja asentaa jopa 124:een. Tuskin näin on ainakaan kovin usein tapahtunut, mutta se on silti ollut mahdollista.
Tähän sitten lisäksi aftermarket puoli ja vaikkapa Lorinser, Brabus, Carlsson jne, joiden valikoimassa on ollut saatavilla kyseisiä kokoja kyseisenä aikakautena.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Amarettaan liittyy hauskoja muistoja. Kyseessähän on japanilainen nupukkia jäljittelevä tekomateriaali, jota valmistettiin jo 70-luvulla.
Muistan ensimmäisen asiakkaan auton, jossa oli ko. verhoilu. Se oli päässyt kurjaan kuntoon. Edes Max Blauberg Veholta ei tiennyt materiaalin alkuperää ja muistan elävästi hänen epäluulonsa: "ei voi olla mikään tekonahka, 560 SEL on markkinoiden kalleimpia autoja", kuuluivat taivastelut langan toisessa päässä. Siihen aikaan ei juuri kukaan vielä tiennyt tai puhunut Alcantarasta autojen verhoiluna(vastaava, kilpaileva tuote).
Innostuin materiaalista niin, että' teetin kotiin kaikkiin olohuoneen kalusteisiin Amaretta-verhoilut. Tätä kirjoittaessa istun yhä Haimin 70-luvun Amaretta-sohvalla!
Entisöijille on ilahduttavaa, että Amarettaa valmistetaan yhä, ja 126-mallien Amaretta-verhoilut on tehty samoilla ompelu- ja leikkauskaavoilla kuin vastaavat nahkaverhoilut. Värivalikoima on vaihdellut vuosien saatossa, mutta perusvärejä kuten tumman sinistä, harmaata ja mustaa saa yhä. Ei siis olisi lainkaan vaikeaa individualistin muuttaa risa alkuperäinen nahkaverhoilu Amarettaan niin, että se olisi kuin alkuperäinen ja tehdastekoinen. Verhoilijalle se on itse asiassa helpompi käsitellä ja työstää kuin nahka.
Muistan ensimmäisen asiakkaan auton, jossa oli ko. verhoilu. Se oli päässyt kurjaan kuntoon. Edes Max Blauberg Veholta ei tiennyt materiaalin alkuperää ja muistan elävästi hänen epäluulonsa: "ei voi olla mikään tekonahka, 560 SEL on markkinoiden kalleimpia autoja", kuuluivat taivastelut langan toisessa päässä. Siihen aikaan ei juuri kukaan vielä tiennyt tai puhunut Alcantarasta autojen verhoiluna(vastaava, kilpaileva tuote).
Innostuin materiaalista niin, että' teetin kotiin kaikkiin olohuoneen kalusteisiin Amaretta-verhoilut. Tätä kirjoittaessa istun yhä Haimin 70-luvun Amaretta-sohvalla!
Entisöijille on ilahduttavaa, että Amarettaa valmistetaan yhä, ja 126-mallien Amaretta-verhoilut on tehty samoilla ompelu- ja leikkauskaavoilla kuin vastaavat nahkaverhoilut. Värivalikoima on vaihdellut vuosien saatossa, mutta perusvärejä kuten tumman sinistä, harmaata ja mustaa saa yhä. Ei siis olisi lainkaan vaikeaa individualistin muuttaa risa alkuperäinen nahkaverhoilu Amarettaan niin, että se olisi kuin alkuperäinen ja tehdastekoinen. Verhoilijalle se on itse asiassa helpompi käsitellä ja työstää kuin nahka.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Esimerkkinä alkuperäisistä voi mainita varaosanumeron A1244010402.EVO X kirjoitti: ↑Ma 08.04.2024 08:13W124 on saanut Aero1 17”, Aero 3 17”, Monoblock style 2 17” ihan tehtaalta saakka..........................
Tähän sitten lisäksi aftermarket puoli ja vaikkapa Lorinser, Brabus, Carlsson jne, joiden valikoimassa on ollut saatavilla kyseisiä kokoja kyseisenä aikakautena.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Vanteista puheen ollen, menee kyllä vähän aiheesta ohi, mutta miksi Mersun vanteissa on pultinreikien välissä pienemmät reiät?
Vähän otsikon aiheeseen sitoen, niin tuollaiset reiät on äkkiseltään katsottuna kaikissa Mersun alkuperäisissä vanteissa, joita noihin malleihin on tarjottu, on ne sitten peltivanteet tai mitkä tahansa alumiinivanteet. Samoin ne on yleensä näissä Carlsson / Brabus / Lorinser -vanteissa, mutta useimmissa muissa tarvikkeissa ei ole.
Niin onko niillä joku tekninen merkitys vai ihanko vaan ulkonäköjuttu?
Vähän otsikon aiheeseen sitoen, niin tuollaiset reiät on äkkiseltään katsottuna kaikissa Mersun alkuperäisissä vanteissa, joita noihin malleihin on tarjottu, on ne sitten peltivanteet tai mitkä tahansa alumiinivanteet. Samoin ne on yleensä näissä Carlsson / Brabus / Lorinser -vanteissa, mutta useimmissa muissa tarvikkeissa ei ole.
Niin onko niillä joku tekninen merkitys vai ihanko vaan ulkonäköjuttu?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Se on joku insinöörin ja jonkun muotoilijan kompromissi ulkonäöstä. Vannehan pysyy kyllä kiinni, mutta desing taitaa mennä
aika korkealle noissa jutuissa.
aika korkealle noissa jutuissa.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Kulmien säädössä näyttävät toimittavan ihan käytönnön virkaa, ainakin mersun omalla laitteistolla työskennellessä.Nozki kirjoitti: ↑Ma 08.04.2024 17:51 Vanteista puheen ollen, menee kyllä vähän aiheesta ohi, mutta miksi Mersun vanteissa on pultinreikien välissä pienemmät reiät?
Vähän otsikon aiheeseen sitoen, niin tuollaiset reiät on äkkiseltään katsottuna kaikissa Mersun alkuperäisissä vanteissa, joita noihin malleihin on tarjottu, on ne sitten peltivanteet tai mitkä tahansa alumiinivanteet. Samoin ne on yleensä näissä Carlsson / Brabus / Lorinser -vanteissa, mutta useimmissa muissa tarvikkeissa ei ole.
Niin onko niillä joku tekninen merkitys vai ihanko vaan ulkonäköjuttu?
Voisiko myös tehtaan päässä olla kiinnitys vaiheessa samanmoiset tangot apuvälineenä kuin linkatussa videossa näkyvät.
https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... rcedesBenz
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Snellu kirjoitti: ↑Ma 08.04.2024 21:23Kulmien säädössä näyttävät toimittavan ihan käytönnön virkaa, ainakin mersun omalla laitteistolla työskennellessä.Nozki kirjoitti: ↑Ma 08.04.2024 17:51 Vanteista puheen ollen, menee kyllä vähän aiheesta ohi, mutta miksi Mersun vanteissa on pultinreikien välissä pienemmät reiät?
Vähän otsikon aiheeseen sitoen, niin tuollaiset reiät on äkkiseltään katsottuna kaikissa Mersun alkuperäisissä vanteissa, joita noihin malleihin on tarjottu, on ne sitten peltivanteet tai mitkä tahansa alumiinivanteet. Samoin ne on yleensä näissä Carlsson / Brabus / Lorinser -vanteissa, mutta useimmissa muissa tarvikkeissa ei ole.
Niin onko niillä joku tekninen merkitys vai ihanko vaan ulkonäköjuttu?
Voisiko myös tehtaan päässä olla kiinnitys vaiheessa samanmoiset tangot apuvälineenä kuin linkatussa videossa näkyvät.
https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... rcedesBenz
tämän muistelinkin kuulleeni että tehtaalla tapahtuvaan ohjauskulmien säätöön reiät liittyvät.
tässä videossa nyt ensimmäisen kerran näin kyseisen kiinnitysadapterin.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Hintatasosta sen verran että eilen kuulin oli muka ollut nettiautossa museo rekisteröity myynnissä kympillä ja oli mennyt
kahdessa tunnissa. Itse en kyllä usko, mutta kuka näitä tietää.
kahdessa tunnissa. Itse en kyllä usko, mutta kuka näitä tietää.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
No niin, aina oppii uutta. Kiitos!Snellu kirjoitti: ↑Ma 08.04.2024 21:23
Kulmien säädössä näyttävät toimittavan ihan käytönnön virkaa, ainakin mersun omalla laitteistolla työskennellessä.
Voisiko myös tehtaan päässä olla kiinnitys vaiheessa samanmoiset tangot apuvälineenä kuin linkatussa videossa näkyvät.
https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... rcedesBenz
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Erikoisesti tämä on mennyt minultakin ohi. Mutta nyt kun jo mentiin offtopiciksi, niin jatkan ja kysyn:
Mihin viedään (museorekisteröity toki, en muuten tässä threadissä kysyisikään) W126 ohjauskulmien säätöön? Vanteina kaivonkansireplikat, eli nuo pikkureiät löytyvät. Plussaa siitä, että osaavat varmasti hommansa ja on järkevällä etäisyydellä Espoon talousalueelta. (Nykyiset kulmat säädetty hillittömille Borbeteille, ja nyt vakiovanteilla kampeaa vähän penkan puolelle.)
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Joensuussa oli yksi museoitu, mutta oli W123 300D automaatti. Tais olla karvan alle kympin Hävisi kyllä aika nopeasti.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ton perusteella voi olla, eli joudun syömään sanani.
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Mitä syömistä tuossa, kun et mitään sanonutkaan.
"museo rekisteröity" voi olla mikä vaan, tässä viestiketjussa periaatteessa tietysti 124 tai 126 ja niitä on kyllä museorekisteröityinä pilvin pimein sellaisia että 10000€ ( jos "kymppi" on sitä) saa hyvin nopeasti jos myyntiin laittaa.
Vai oliko tässä ihmettelyn aiheena se että hinta oli edullinen, vai mikä lie, no samapa tuo.
"museo rekisteröity" voi olla mikä vaan, tässä viestiketjussa periaatteessa tietysti 124 tai 126 ja niitä on kyllä museorekisteröityinä pilvin pimein sellaisia että 10000€ ( jos "kymppi" on sitä) saa hyvin nopeasti jos myyntiin laittaa.
Vai oliko tässä ihmettelyn aiheena se että hinta oli edullinen, vai mikä lie, no samapa tuo.
wiimax.fi
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/14241260
Siitä suomi-ässää kaiveltavaksi. Näkyvät ruosteet vain jäävuorenhuippu.
Onhan tuossa paljon hyvääkin kuten hyvät kromit, siistiltä vaikuttava sisusta ja koneremppa tehtynä. Lisäksi on orkkiskunnossa ja siistit kaivonkannet ja vielä näyttäisi olevan mersun matotkin
. Valmis paketti siis kunhan nuo ruosteet laittaa kuntoon. Ja parhaalla 126-värillä!
Konehuoneesta saisi olla kuva.
Siitä suomi-ässää kaiveltavaksi. Näkyvät ruosteet vain jäävuorenhuippu.
Onhan tuossa paljon hyvääkin kuten hyvät kromit, siistiltä vaikuttava sisusta ja koneremppa tehtynä. Lisäksi on orkkiskunnossa ja siistit kaivonkannet ja vielä näyttäisi olevan mersun matotkin

Konehuoneesta saisi olla kuva.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Nautikblau?Minunkin mielestäni hienoin väri. Jännä nähdä mikä on huutokaupan tulos.Jos tapa yleistyy,niin mahtaakohan Nettiauto puuttua ennemmin tai myöhemmin siihen,että sivustoa käytetään vain mainoksena huutokaupalle. Hyvä ilmoitus,mutta pieni hauska kömmähdys:"Renkaina Michelin energy saverit alkuperäisillä alumiinivanteilla, joissa on vielä hyvin pintaa jäljellä." Alumiinivanteissa siis vielä pintaa jäljellä,hyvähyvä 

W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Onkohan tuossa autossa ABS?Ere866 kirjoitti: ↑La 13.04.2024 07:56 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/14241260
Siitä suomi-ässää kaiveltavaksi. Näkyvät ruosteet vain jäävuorenhuippu.
-D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
En keksi miksi puuttuisivat, kun Nettiauto ei saa toteutuneista yksityisten välisistä autokaupoista mitään tuloja. Tulot tulevat ilmoittamisesta, ilmoitteluun liittyvistä lisäpalveluista ja ilmoitusten selailemisesta (mainoksista), joten vaikka ilmoitus olisi viittaus huutokauppaan niin Nettiauto on tulonsa jo saanut ja jos ei ilmoitusta olisi saanut sinne laittaa, olisi pikemminkin tulot jääneet saamatta. Olen ajatellut käyttää samaa strategiaa itse enkä näe siinä mitään eettistä ongelmaa.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Juuri näin. Sen sijaan huutokaupat.com-sivuston käyttöehdoissa kielletään ihan suoraan myynti ja markkinointi millään muilla sivustoilla. Ilmoitusta jätettäessa on sitouduttava tätä ehtoa noudattamaan. Tätä kuitenkin näkee rikottavan jatkuvasti.Juha_M117 kirjoitti: ↑La 13.04.2024 23:35En keksi miksi puuttuisivat, kun Nettiauto ei saa toteutuneista yksityisten välisistä autokaupoista mitään tuloja. Tulot tulevat ilmoittamisesta, ilmoitteluun liittyvistä lisäpalveluista ja ilmoitusten selailemisesta (mainoksista), joten vaikka ilmoitus olisi viittaus huutokauppaan niin Nettiauto on tulonsa jo saanut ja jos ei ilmoitusta olisi saanut sinne laittaa, olisi pikemminkin tulot jääneet saamatta. Olen ajatellut käyttää samaa strategiaa itse enkä näe siinä mitään eettistä ongelmaa.
Molempia käyttäneenä, niin oman kokemuksen mukaan nettiauton kautta ovat parhaat kaupat tulleet. Huutokaupoissa olisi kyllä saanut annetua tavarat halvalla pois ostajille, joita ei tuntunut kiinnostanut tulla edes katsomaan mitä ovat ostamassa. Toisaalta taas yhä enemmän on alkanut näkyä sellaisia tarjouksia, joita ei todeksi voi uskoa. Monesti nämä sitten ilmestyvät pian uudestaan myntiin, eli retkuun voi näköjään ostohuumassa tuon sivuston kautta mennä.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Eikai facelift-126:sta saanutkaan ilman ABSeja. Ykkössarjaa taisi saada, vain kutoskoneisiin. Karel korjatkoon jos olen väärässä.Daaz kirjoitti: ↑La 13.04.2024 22:57Onkohan tuossa autossa ABS?Ere866 kirjoitti: ↑La 13.04.2024 07:56 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/14241260
Siitä suomi-ässää kaiveltavaksi. Näkyvät ruosteet vain jäävuorenhuippu.
-D
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Daaz taitaa heittää huulta viitaten tuohon ABS-lätkään mitä silloin tällöin näkee 80-luvun autoissa 

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso
Ere866 kirjoitti: ↑Su 14.04.2024 09:40Eikai facelift-126:sta saanutkaan ilman ABSeja. Ykkössarjaa taisi saada, vain kutoskoneisiin. Karel korjatkoon jos olen väärässä.Daaz kirjoitti: ↑La 13.04.2024 22:57Onkohan tuossa autossa ABS?Ere866 kirjoitti: ↑La 13.04.2024 07:56 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/14241260
Siitä suomi-ässää kaiveltavaksi. Näkyvät ruosteet vain jäävuorenhuippu.
-D
Joo, tämä oli vähän sellaista vitsihuumoria. Autossa kun ei ole muuta lätkää takana kuin tuo varsin näkyvä "ABS", mistä syntyy jopa vähän koominen vaikutelma. (Onkohan lätkä muuten autossa tehtaalta asti ollut; en ole nähnyt kuin joissain W124-malleissa ja silloinkin harvoin.)
-D
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)