722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Onko mitään hyötyä tai jopa haittaa jos siirtyy vanhassa 7G askissa siihen 7G+ vihreään öljyyn? Tekisi mieleni päivittää öljypohja, suodatin ja tappi mutta sitten varmaan joku joskus hämääntyy punaisista öljyistä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 16.04.2020 17:40
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Joo se on kyllä selvillä.mutta mitä sieltä on mennyFinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 06.04.2022 22:59Ideoita mihin ?Marko19950 kirjoitti: ↑Ke 06.04.2022 21:12 722.9 oireilee,luistaa todellapaljon ennenkö saa kytkettyä vaihetta 1-2 välissä. Öljynseassa rautaa reilusti, lamellijarru b1,lamellikytki k1, lamellikytkin k2 paine 0bar,mitattu testerillä autopaikallaan vaihteita vaihtaen,oisko ideoita yhtään.
Laatiko remontia vaille
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Harvoin kristallipallo näyttää ilman purkamista tarkalleen että mitä hajonnut.Marko19950 kirjoitti: ↑To 07.04.2022 11:01Joo se on kyllä selvillä.mutta mitä sieltä on mennyFinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 06.04.2022 22:59Ideoita mihin ?Marko19950 kirjoitti: ↑Ke 06.04.2022 21:12 722.9 oireilee,luistaa todellapaljon ennenkö saa kytkettyä vaihetta 1-2 välissä. Öljynseassa rautaa reilusti, lamellijarru b1,lamellikytki k1, lamellikytkin k2 paine 0bar,mitattu testerillä autopaikallaan vaihteita vaihtaen,oisko ideoita yhtään.
Laatiko remontia vaille
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Arvaus rumpu tai turbin niitä näytää menevän,Marko19950 kirjoitti: ↑To 07.04.2022 11:01Joo se on kyllä selvillä.mutta mitä sieltä on mennyFinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 06.04.2022 22:59Ideoita mihin ?Marko19950 kirjoitti: ↑Ke 06.04.2022 21:12 722.9 oireilee,luistaa todellapaljon ennenkö saa kytkettyä vaihetta 1-2 välissä. Öljynseassa rautaa reilusti, lamellijarru b1,lamellikytki k1, lamellikytkin k2 paine 0bar,mitattu testerillä autopaikallaan vaihteita vaihtaen,oisko ideoita yhtään.
Laatiko remontia vaille
selviää kun otat laatikon irti ja paloiksi
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: To 16.04.2020 17:40
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mitä eroja nuilla 722.90x laatikoilla onFinlandMerceds kirjoitti: ↑To 07.04.2022 15:42Arvaus rumpu tai turbin niitä näytää menevän,Marko19950 kirjoitti: ↑To 07.04.2022 11:01Joo se on kyllä selvillä.mutta mitä sieltä on mennyFinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 06.04.2022 22:59Marko19950 kirjoitti: ↑Ke 06.04.2022 21:12 722.9 oireilee,luistaa todellapaljon ennenkö saa kytkettyä vaihetta 1-2 välissä. Öljynseassa rautaa reilusti, lamellijarru b1,lamellikytki k1, lamellikytkin k2 paine 0bar,mitattu testerillä autopaikallaan vaihteita vaihtaen,oisko ideoita yhtään.
Ideoita mihin ?
Laatiko remontia vaille
selviää kun otat laatikon irti ja paloiksi
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Mitä mahtaa käytännössä vaikuttaa jos tollaseen 150 tkm ajettuun ja kerran adaptoituun vaihteistoon ottaa alkuperäisen ohjelman merkkiliikkeessä takaisin? Nyt vaihdot liian pehmeitä, kierrokset käy lähes maksimissa aikas usein ja tuntuu ettei voima välity tiehen silleen mitä ennen adaptiota teki.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
W211 320 7gtronic vain pakki löytyy. Starilla katottu ja ei löytynyt koodeja. Pakki toimii normaalisti mutta eteenpäin ei liiku ollenkaan. Venttiilipöytä putsattu ja öljyt vaihdettu ei vaikutusta ja öljy oli kirkasta. Kerran ennemmin teki niin kun pysähdyin pihaan ei lähtenyt enää eteenpäin. Auto oli vuorokauden pihassa ja kun oli jäähtynyt niin toimi jälleen normaalisti pari kuukautta. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Laatikko vaihtoon?
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Johdinlevy varmaan kiusaa. Samalla kannattaa vaihtaa KYB anturi.
Google löytää noilla hakusanoja.
Google löytää noilla hakusanoja.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Kertokaas selvennyksen vuoksi mitä tarkoitetaan 722.9 laatikossa KYB-venttiilillä/solenoidilla ja KYB-anturilla? Kun katson laatikon varaosakuvaa, siellä on 2x4 solenoideja, ovatko nämä niitä KYB-venttiilejä? Usein puhutaan KYB-venttiilin vaihdosta, ei KYB-venttiilien vaihdosta => laatikkoon vaihdetaan yksittäinen venttiili.


S212 E350CDI 4Matic 2009
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 362
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
KYB solenoidi ohjaa turbiinilukkoa. Eli Y3/8y8 solenoidi. Muut sit ohjaa vaihteiden ylös/alas tapahtumia. https://maktrans.net/MBZ7229-USED
Star C3 @LPR
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Tuo selvensi asiaa, kiitos.
Toinen kysymys: Joissakin 722.9 laatikoissa on erillinen tyhjennysproppu momentinmuuntimelle ja joissakin ei. Uudemmissa 7G-Tronic+ -laatikoissa ilmeisesti on aina tämä tyhjennysproppu, mutta onko se myös joissakin 7G-Tronic -malleissa?
Jos autossa ei ole tuota momentinmuuntimen tyhjennysproppua, miten öljynvaihto tulisi tehdä, kun noin puolet öljystä jää vaihtumatta? Jotkut ovat ilmeisesti huuhdelleet laatikon öljyt käyttäen letkuja irti.
Tähän liittyen: https://www.benzworld.org/threads/cant- ... g.2118665/
Toinen kysymys: Joissakin 722.9 laatikoissa on erillinen tyhjennysproppu momentinmuuntimelle ja joissakin ei. Uudemmissa 7G-Tronic+ -laatikoissa ilmeisesti on aina tämä tyhjennysproppu, mutta onko se myös joissakin 7G-Tronic -malleissa?
Jos autossa ei ole tuota momentinmuuntimen tyhjennysproppua, miten öljynvaihto tulisi tehdä, kun noin puolet öljystä jää vaihtumatta? Jotkut ovat ilmeisesti huuhdelleet laatikon öljyt käyttäen letkuja irti.
Tähän liittyen: https://www.benzworld.org/threads/cant- ... g.2118665/
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Jäähdyttimen letkuista olen kierrättänyt vaikka olis turbiinissa proppukin. En ole jaksanut alkaa kaivaa proppua esille.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
W251 R320CDI laatikko alkoi oireilemaan viime lauantain kauppareissulla ja muutaman kilometrin jälkeen jätti tien varteen.
Ensimmäiset oireet olivat, kun D- tai R-vaihteen kytki päälle, niin töksäytti, eli selvästi tunsi vaihteen kytkennän.
Vauhdista hiljentäessä, esim. liikennevaloihin, niin alaspäin vaihdot muuttuivat teräviksi, tas tuntui selvä töksäytys
Muutaman kilometrin jälkeen, 80km/h vauhdista, kova töksähdys, jonka jälkeen jäi jokin isoimmista vaihteista päälle, samalla tuli selkeästi palaneen vaihteistoöljyn haju autoon.
Seuraavasta risteyksestä ei sitten liikkunut kuin alle kävelyvahtia.
Vitutuksen laannuttua, nyt luin vikakoodit:
0894 Tieto kytketystä vaihteesta ei ole uskottava tai vaihteisto luistaa
0893 Hydraulinen vika vaihteistossa (poiskytkevä kytkentäelementti ei kytke pois)
0218 Vaihteiston lämpötila on liian korkea
Onko tuomio, jotta laatikko remonttiin tai purku- tai kunnostettu laatikko tilalle?
Millainen projekti on vaihtaa purkuautosta laatikko tilalle?
Ovoko.fi näyttäisi purkulaatikkojen hinnat alkavan 300€ ylöspäin
Ensimmäiset oireet olivat, kun D- tai R-vaihteen kytki päälle, niin töksäytti, eli selvästi tunsi vaihteen kytkennän.
Vauhdista hiljentäessä, esim. liikennevaloihin, niin alaspäin vaihdot muuttuivat teräviksi, tas tuntui selvä töksäytys
Muutaman kilometrin jälkeen, 80km/h vauhdista, kova töksähdys, jonka jälkeen jäi jokin isoimmista vaihteista päälle, samalla tuli selkeästi palaneen vaihteistoöljyn haju autoon.
Seuraavasta risteyksestä ei sitten liikkunut kuin alle kävelyvahtia.
Vitutuksen laannuttua, nyt luin vikakoodit:
0894 Tieto kytketystä vaihteesta ei ole uskottava tai vaihteisto luistaa
0893 Hydraulinen vika vaihteistossa (poiskytkevä kytkentäelementti ei kytke pois)
0218 Vaihteiston lämpötila on liian korkea
Onko tuomio, jotta laatikko remonttiin tai purku- tai kunnostettu laatikko tilalle?
Millainen projekti on vaihtaa purkuautosta laatikko tilalle?
Ovoko.fi näyttäisi purkulaatikkojen hinnat alkavan 300€ ylöspäin
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
7G-tronic johdinlevystä kysymystä:
1,5 vuotta sitten Elehuollossa korjautettu johdinlevy, Silloin antoi vikakoodeja:
0717 - The signal from component Y3/8n1 (Turbine Speed Sensor (VGS)) is not available
0718 - The signal from component Y3/8n1 (Turbine Speed Sensor (VGS)) is defective.
Korjauksen jälkeen toiminut OK, mutta antaa vikakoodia:
0722 Rakenneosan Y3/8n3 (lähtökierroslukutunnistin (VGS)) signaali ei ole käytettävissä.
Joskus nykäisee tai " heijaa" satunnaisesti mutta ei mene vikatilaan.
Vaihteistokauppa.fi kauppaa antureita Y3/8n1 ja Y3/8n2 mutta ei Y3/8n3:
https://vaihteistokauppa.fi/product/246 ... rjaussarja.
Olisko niin että Y3/8n3 anturi (johdinelvyn takapäässä) ei ole vaihdettavissa vaan vaatii uuden johdinlevyn?
1,5 vuotta sitten Elehuollossa korjautettu johdinlevy, Silloin antoi vikakoodeja:
0717 - The signal from component Y3/8n1 (Turbine Speed Sensor (VGS)) is not available
0718 - The signal from component Y3/8n1 (Turbine Speed Sensor (VGS)) is defective.
Korjauksen jälkeen toiminut OK, mutta antaa vikakoodia:
0722 Rakenneosan Y3/8n3 (lähtökierroslukutunnistin (VGS)) signaali ei ole käytettävissä.
Joskus nykäisee tai " heijaa" satunnaisesti mutta ei mene vikatilaan.
Vaihteistokauppa.fi kauppaa antureita Y3/8n1 ja Y3/8n2 mutta ei Y3/8n3:
https://vaihteistokauppa.fi/product/246 ... rjaussarja.
Olisko niin että Y3/8n3 anturi (johdinelvyn takapäässä) ei ole vaihdettavissa vaan vaatii uuden johdinlevyn?
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Onko joku vaihtanut alla mainitun jäähdyttimen. Minkähän lainen lukitus öljypuolen liittimissä, jonkin lainen jousi näyttäis olevan. Pitääkö jousi jotenkin vapauttaa vai aukeaako itekseen kun putkesta nyppää.
https://vaihteistokauppa.fi/product/964 ... 0995001100
https://vaihteistokauppa.fi/product/964 ... 0995001100
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Jousi pitää vapauttaa. Saman henkinen kuin vesiletkuissa
Star
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Kiitos vinkistä. Stefat vaihdettu, josko pitäis taas.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Moi. Oisko vinkkejä kun kylmänä ei vaihteisto huoli vaihteita ollenkaan päälle, moottorin lämpö kun n. 70 astetta niin sitten huolii. Auto W221 07, vaihteisto 722.9. Vikakoodeja luettu väsyksiin asti ja näyttäis että vaihdevivun ja laatikon ohjausboksin välillä ei kulje tieto kylmänä)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Liitimet tarkistaa,19mersu kirjoitti: ↑Su 11.12.2022 08:27 Moi. Oisko vinkkejä kun kylmänä ei vaihteisto huoli vaihteita ollenkaan päälle, moottorin lämpö kun n. 70 astetta niin sitten huolii. Auto W221 07, vaihteisto 722.9. Vikakoodeja luettu väsyksiin asti ja näyttäis että vaihdevivun ja laatikon ohjausboksin välillä ei kulje tieto kylmänä)
kosketus vialta vaikutta
Mökkillä
'
'
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Tässäkin viestiketjussa puhuttu pakkasella kylmässä laatikossa esiintyvästä nykäyksestä vaihtaessa kakkoselta kolmoselle. Onko kukaan saanut tuota ominaisuutta poistumaan? Lämpimänähän tuota nykäysytä ei esiinny ainakaan meidän 212:saa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ainakaan aamulla liikelle lähtiessä ei 722.9xx ei ole nykinyt mitään
eikä missään tilanteessa muutenkaan,
kanttaa tarkistta että koneen puolella(eikä missän muualakaan) ei ole mitään vikaa,
latikon öljyt ok, opetukset tehty oikeissa lämpötiloissa, voiman siirosa ei väljää
Mökkillä
'
'
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Terve,
Vaihteiston vaihteenvaihtotapahtumat tapahtuu nykäisten. Kylmällä moottorilla alkukiihdytyksissä 4-5 ja 5-6 vaihdoissa tuntuu nykäisy ja kierrokset hyppää vaihdon kohdalla noin 200rpm.
Kylmällä koneella vaihteisto pitää 3 vaihdetta? pitkään päällä moottorin kierrokset ollessa 3000rpm, noin 10-20 sek jälkeen vaihtaa isommalle.
Lämpimällä koneella satunnaisesti alaspäin vaihtaessa tuntuu todella selvä töksäytys. Esim liikennevaloihin hidastettaessa.
Yleisesti vaihteisto miettii vaihteen vaihtoja mielestäni pitkään, kaasua painettaessa esim motarin rampilla, menee noin 3-4 sekuntia kunnes hoksaa että nyt kiihdytetään ja tiputtaa pienemmälle. Ajomoodin E/S vaihdoilla ei merkitystä.
W204 M271 evo moottorilla. Jakopään rattaat ja ketju vaihdettu. 7G tronic plus laatikko. Laatikkoon vaihdettu öljyt ja koko mekatroniikka solenoideineen ja elektroniikka bokseineen. Mekatroniikka synkattu STARilla auton kanssa yhteen. Adaptiot laatikkoon tehty (varmaan perus asetukset). Ajettu remonttien jälkeen tuhansia kilometrejä, vika edelleen olemassa.
Olisiko tähän vinkkejä?
Vaihteiston vaihteenvaihtotapahtumat tapahtuu nykäisten. Kylmällä moottorilla alkukiihdytyksissä 4-5 ja 5-6 vaihdoissa tuntuu nykäisy ja kierrokset hyppää vaihdon kohdalla noin 200rpm.
Kylmällä koneella vaihteisto pitää 3 vaihdetta? pitkään päällä moottorin kierrokset ollessa 3000rpm, noin 10-20 sek jälkeen vaihtaa isommalle.
Lämpimällä koneella satunnaisesti alaspäin vaihtaessa tuntuu todella selvä töksäytys. Esim liikennevaloihin hidastettaessa.
Yleisesti vaihteisto miettii vaihteen vaihtoja mielestäni pitkään, kaasua painettaessa esim motarin rampilla, menee noin 3-4 sekuntia kunnes hoksaa että nyt kiihdytetään ja tiputtaa pienemmälle. Ajomoodin E/S vaihdoilla ei merkitystä.
W204 M271 evo moottorilla. Jakopään rattaat ja ketju vaihdettu. 7G tronic plus laatikko. Laatikkoon vaihdettu öljyt ja koko mekatroniikka solenoideineen ja elektroniikka bokseineen. Mekatroniikka synkattu STARilla auton kanssa yhteen. Adaptiot laatikkoon tehty (varmaan perus asetukset). Ajettu remonttien jälkeen tuhansia kilometrejä, vika edelleen olemassa.
Olisiko tähän vinkkejä?
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Onko varmasti oikeat öljyt? Mitä öljyä käytetty? Nyt ja aikaisemmin. Mm. Comman käyttö aiheuttaa ihmeellisiä oireita.Jukeka kirjoitti: ↑Ke 17.04.2024 14:28 Terve,
Vaihteiston vaihteenvaihtotapahtumat tapahtuu nykäisten. Kylmällä moottorilla alkukiihdytyksissä 4-5 ja 5-6 vaihdoissa tuntuu nykäisy ja kierrokset hyppää vaihdon kohdalla noin 200rpm.
Kylmällä koneella vaihteisto pitää 3 vaihdetta? pitkään päällä moottorin kierrokset ollessa 3000rpm, noin 10-20 sek jälkeen vaihtaa isommalle.
Lämpimällä koneella satunnaisesti alaspäin vaihtaessa tuntuu todella selvä töksäytys. Esim liikennevaloihin hidastettaessa.
Yleisesti vaihteisto miettii vaihteen vaihtoja mielestäni pitkään, kaasua painettaessa esim motarin rampilla, menee noin 3-4 sekuntia kunnes hoksaa että nyt kiihdytetään ja tiputtaa pienemmälle. Ajomoodin E/S vaihdoilla ei merkitystä.
W204 M271 evo moottorilla. Jakopään rattaat ja ketju vaihdettu. 7G tronic plus laatikko. Laatikkoon vaihdettu öljyt ja koko mekatroniikka solenoideineen ja elektroniikka bokseineen. Mekatroniikka synkattu STARilla auton kanssa yhteen. Adaptiot laatikkoon tehty (varmaan perus asetukset). Ajettu remonttien jälkeen tuhansia kilometrejä, vika edelleen olemassa.
Olisiko tähän vinkkejä?
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Ajamalla tehty adaptaatiot? Jos vaan jotkut perus arvot heitetty niin varmaan tökkii.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
tulimäki kirjoitti: ↑Ke 17.04.2024 15:23Onko varmasti oikeat öljyt? Mitä öljyä käytetty? Nyt ja aikaisemmin. Mm. Comman käyttö aiheuttaa ihmeellisiä oireita.Jukeka kirjoitti: ↑Ke 17.04.2024 14:28 Terve,
Vaihteiston vaihteenvaihtotapahtumat tapahtuu nykäisten. Kylmällä moottorilla alkukiihdytyksissä 4-5 ja 5-6 vaihdoissa tuntuu nykäisy ja kierrokset hyppää vaihdon kohdalla noin 200rpm.
Kylmällä koneella vaihteisto pitää 3 vaihdetta? pitkään päällä moottorin kierrokset ollessa 3000rpm, noin 10-20 sek jälkeen vaihtaa isommalle.
Lämpimällä koneella satunnaisesti alaspäin vaihtaessa tuntuu todella selvä töksäytys. Esim liikennevaloihin hidastettaessa.
Yleisesti vaihteisto miettii vaihteen vaihtoja mielestäni pitkään, kaasua painettaessa esim motarin rampilla, menee noin 3-4 sekuntia kunnes hoksaa että nyt kiihdytetään ja tiputtaa pienemmälle. Ajomoodin E/S vaihdoilla ei merkitystä.
W204 M271 evo moottorilla. Jakopään rattaat ja ketju vaihdettu. 7G tronic plus laatikko. Laatikkoon vaihdettu öljyt ja koko mekatroniikka solenoideineen ja elektroniikka bokseineen. Mekatroniikka synkattu STARilla auton kanssa yhteen. Adaptiot laatikkoon tehty (varmaan perus asetukset). Ajettu remonttien jälkeen tuhansia kilometrejä, vika edelleen olemassa.
Olisiko tähän vinkkejä?
Mobil atf134 FE öljyä laitettu.
Adaptiot todennäköisesti perusasetukset laitettu kun oli melko rajuja vaihtoja alkuun. Tarkennuksena vielä että ajettu yli 10tkm remontin jälkeen ja että kylmällä koneella yleensä oireilee.
-
- Mersumies
- Viestit: 2589
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Klassinen syy tuollaisiin oireisiin niin autoissa kuin haarukkatrukeissakin on öljyn vähyys. Erityisesti kylmänä koska öljy on jäykempää.Jukeka kirjoitti: ↑Ke 17.04.2024 14:28 Terve,
Vaihteiston vaihteenvaihtotapahtumat tapahtuu nykäisten. Kylmällä moottorilla alkukiihdytyksissä 4-5 ja 5-6 vaihdoissa tuntuu nykäisy ja kierrokset hyppää vaihdon kohdalla noin 200rpm.
Kylmällä koneella vaihteisto pitää 3 vaihdetta? pitkään päällä moottorin kierrokset ollessa 3000rpm, noin 10-20 sek jälkeen vaihtaa isommalle.
Lämpimällä koneella satunnaisesti alaspäin vaihtaessa tuntuu todella selvä töksäytys. Esim liikennevaloihin hidastettaessa.
Yleisesti vaihteisto miettii vaihteen vaihtoja mielestäni pitkään, kaasua painettaessa esim motarin rampilla, menee noin 3-4 sekuntia kunnes hoksaa että nyt kiihdytetään ja tiputtaa pienemmälle. Ajomoodin E/S vaihdoilla ei merkitystä.
W204 M271 evo moottorilla. Jakopään rattaat ja ketju vaihdettu. 7G tronic plus laatikko. Laatikkoon vaihdettu öljyt ja koko mekatroniikka solenoideineen ja elektroniikka bokseineen. Mekatroniikka synkattu STARilla auton kanssa yhteen. Adaptiot laatikkoon tehty (varmaan perus asetukset). Ajettu remonttien jälkeen tuhansia kilometrejä, vika edelleen olemassa.
Olisiko tähän vinkkejä?
Varmasti lämpöisenä mitattu oikea määrä...?
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Eikä minkävaan lämpöisenä vaan oikean lämpöisenä 40-45c, vaihteisto-öljyn lämpötila.E200kompressor kirjoitti: ↑To 18.04.2024 11:16Klassinen syy tuollaisiin oireisiin niin autoissa kuin haarukkatrukeissakin on öljyn vähyys. Erityisesti kylmänä koska öljy on jäykempää.Jukeka kirjoitti: ↑Ke 17.04.2024 14:28 Terve,
Vaihteiston vaihteenvaihtotapahtumat tapahtuu nykäisten. Kylmällä moottorilla alkukiihdytyksissä 4-5 ja 5-6 vaihdoissa tuntuu nykäisy ja kierrokset hyppää vaihdon kohdalla noin 200rpm.
Kylmällä koneella vaihteisto pitää 3 vaihdetta? pitkään päällä moottorin kierrokset ollessa 3000rpm, noin 10-20 sek jälkeen vaihtaa isommalle.
Lämpimällä koneella satunnaisesti alaspäin vaihtaessa tuntuu todella selvä töksäytys. Esim liikennevaloihin hidastettaessa.
Yleisesti vaihteisto miettii vaihteen vaihtoja mielestäni pitkään, kaasua painettaessa esim motarin rampilla, menee noin 3-4 sekuntia kunnes hoksaa että nyt kiihdytetään ja tiputtaa pienemmälle. Ajomoodin E/S vaihdoilla ei merkitystä.
W204 M271 evo moottorilla. Jakopään rattaat ja ketju vaihdettu. 7G tronic plus laatikko. Laatikkoon vaihdettu öljyt ja koko mekatroniikka solenoideineen ja elektroniikka bokseineen. Mekatroniikka synkattu STARilla auton kanssa yhteen. Adaptiot laatikkoon tehty (varmaan perus asetukset). Ajettu remonttien jälkeen tuhansia kilometrejä, vika edelleen olemassa.
Olisiko tähän vinkkejä?
Varmasti lämpöisenä mitattu oikea määrä...?
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
airaksela kirjoitti: ↑Pe 19.04.2024 18:36Eikä minkävaan lämpöisenä vaan oikean lämpöisenä 40-45c, vaihteisto-öljyn lämpötila.E200kompressor kirjoitti: ↑To 18.04.2024 11:16Klassinen syy tuollaisiin oireisiin niin autoissa kuin haarukkatrukeissakin on öljyn vähyys. Erityisesti kylmänä koska öljy on jäykempää.Jukeka kirjoitti: ↑Ke 17.04.2024 14:28 Terve,
Vaihteiston vaihteenvaihtotapahtumat tapahtuu nykäisten. Kylmällä moottorilla alkukiihdytyksissä 4-5 ja 5-6 vaihdoissa tuntuu nykäisy ja kierrokset hyppää vaihdon kohdalla noin 200rpm.
Kylmällä koneella vaihteisto pitää 3 vaihdetta? pitkään päällä moottorin kierrokset ollessa 3000rpm, noin 10-20 sek jälkeen vaihtaa isommalle.
Lämpimällä koneella satunnaisesti alaspäin vaihtaessa tuntuu todella selvä töksäytys. Esim liikennevaloihin hidastettaessa.
Yleisesti vaihteisto miettii vaihteen vaihtoja mielestäni pitkään, kaasua painettaessa esim motarin rampilla, menee noin 3-4 sekuntia kunnes hoksaa että nyt kiihdytetään ja tiputtaa pienemmälle. Ajomoodin E/S vaihdoilla ei merkitystä.
W204 M271 evo moottorilla. Jakopään rattaat ja ketju vaihdettu. 7G tronic plus laatikko. Laatikkoon vaihdettu öljyt ja koko mekatroniikka solenoideineen ja elektroniikka bokseineen. Mekatroniikka synkattu STARilla auton kanssa yhteen. Adaptiot laatikkoon tehty (varmaan perus asetukset). Ajettu remonttien jälkeen tuhansia kilometrejä, vika edelleen olemassa.
Olisiko tähän vinkkejä?
Varmasti lämpöisenä mitattu oikea määrä...?
Auto saatu pajalta. Öljyn määrä tarkistettu. Pohjaproppu auki, ei tullut yhtään öljyä pois. Lisätty vaihteistoöljyä 0,5 litraa.
Vaihteiston toiminta edelleen samaa, ei vaikutusta vaihteiden vaihtoon.
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Tähän väliin niin mistä voin tarkistaa millä numerosarjalla(niinku 722.9) autoni vaihteisto on?
Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat
Tarkistettu moottorin käydessä?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!