CLK:n ajettavuusongelmia
CLK:n ajettavuusongelmia
Terve,
vaihdoin nyt autoon 18" kesän kunniaksi ja luonnollisesti täällä Tampereella satoi hetken lunta. Nyt mietin tuota ajettavuus asiaa, joka aikaisemminkin on minua ihmetyttänyt:
Kuinka paljon kulmat tai renkaat vois vaikuttaa, kun ihmettelen tämä mun CLK:ta. Talvirenkailla 225-45-17 ajettavuus on aika hyvä, menee auto suoraan jne, mutta kesärenkaat, jotka on 225-40-18 on ajettavuus aika karsea. Joka ikisen uran löytää ja esim kun kiihdytin motarille, niin ei meinaa kaista riittää, kun auto vetää sinne tänne. Ohjauksessa tuntuu myös ihmeellistä vetelyä, niin kuin olis etuveto kyseessä.
Talvella taas ei mitään ongelmia, auto menee nätisti suoraan ja ohjauksessa ei tunnu ihmeellisyyksiä. Trianglen renkaat kesä ja talvikäytössä. Vanteet on talveksi ostettu tori.fi, en oikein niistä muuta tiedä, kun että edellinen omistaja sanoi olleen Mersussa ja hyvin ne autoon menee. Kesävanteet on 18" Mersun omat vanteet ja tuli auton mukana.
En ymmärrä miten sama auto voi muuttua näin huonoksi ajaa, kun talvella mennään nätisti suoraan ja on niin hyvä ajaa kuin tälläinen kohta 25v täyttävä CLK nyt on. Tosin ei ole mittarissa kuin 147tkm, joten eiköhän tällä ole pitkä ikä vielä edessä.
vaihdoin nyt autoon 18" kesän kunniaksi ja luonnollisesti täällä Tampereella satoi hetken lunta. Nyt mietin tuota ajettavuus asiaa, joka aikaisemminkin on minua ihmetyttänyt:
Kuinka paljon kulmat tai renkaat vois vaikuttaa, kun ihmettelen tämä mun CLK:ta. Talvirenkailla 225-45-17 ajettavuus on aika hyvä, menee auto suoraan jne, mutta kesärenkaat, jotka on 225-40-18 on ajettavuus aika karsea. Joka ikisen uran löytää ja esim kun kiihdytin motarille, niin ei meinaa kaista riittää, kun auto vetää sinne tänne. Ohjauksessa tuntuu myös ihmeellistä vetelyä, niin kuin olis etuveto kyseessä.
Talvella taas ei mitään ongelmia, auto menee nätisti suoraan ja ohjauksessa ei tunnu ihmeellisyyksiä. Trianglen renkaat kesä ja talvikäytössä. Vanteet on talveksi ostettu tori.fi, en oikein niistä muuta tiedä, kun että edellinen omistaja sanoi olleen Mersussa ja hyvin ne autoon menee. Kesävanteet on 18" Mersun omat vanteet ja tuli auton mukana.
En ymmärrä miten sama auto voi muuttua näin huonoksi ajaa, kun talvella mennään nätisti suoraan ja on niin hyvä ajaa kuin tälläinen kohta 25v täyttävä CLK nyt on. Tosin ei ole mittarissa kuin 147tkm, joten eiköhän tällä ole pitkä ikä vielä edessä.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Itse epäilisin noita trianglen kesärenkaita.
Onko nelipyöräsuuntausta tehty milloin? Onkos alustan välykset tarkastettu? Joskus tuntuu olevan siten, että hieman pielessä olevat säädöt pyörien suuntauksessa tai välys oireilee enemmän toisilla renkailla kun toisilla.
Millaset paineet kesärenkaissa?
Onko nelipyöräsuuntausta tehty milloin? Onkos alustan välykset tarkastettu? Joskus tuntuu olevan siten, että hieman pielessä olevat säädöt pyörien suuntauksessa tai välys oireilee enemmän toisilla renkailla kun toisilla.
Millaset paineet kesärenkaissa?
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Ei ole katsastuksessa välyksistä ollut mitään kommenttia. Oikeastaan mietinkin että kummasta aloitan. Kulmien säädöistä vai renkaista. Sekä kesä että talvirenkaissa olen pitänyt n. 2.8-3.0 bar.
Voiko renkaissa olla ihan runkovikaa yms. joka vaikuttaisi? Siinä oli aikaisemmin GT Radial (?) tai jotain sinnepäin ja ne olivat ihan ok. Sama rengaskoko ja 18" vanne.
Tarina on itse asiassa aika pitkä, mutta yritän lyhentää sen: 2020 hylkäys alustasarjan takia. Vaihdatin uudet jouset tilalle. Keula jäi korkealle, mutta kulmat silti säädätin. Auto pois ajosta talven ja keväällä uusi jousisarja eteen ja taakse. Nyt on hyvä, joten uusi kulmien säätö. Sen jälkeen ajoa ja sitten tuli Trianglet alle. En muista auton ainakaan silloin olleen näin huono kuin nyt.
Voiko renkaissa olla ihan runkovikaa yms. joka vaikuttaisi? Siinä oli aikaisemmin GT Radial (?) tai jotain sinnepäin ja ne olivat ihan ok. Sama rengaskoko ja 18" vanne.
Tarina on itse asiassa aika pitkä, mutta yritän lyhentää sen: 2020 hylkäys alustasarjan takia. Vaihdatin uudet jouset tilalle. Keula jäi korkealle, mutta kulmat silti säädätin. Auto pois ajosta talven ja keväällä uusi jousisarja eteen ja taakse. Nyt on hyvä, joten uusi kulmien säätö. Sen jälkeen ajoa ja sitten tuli Trianglet alle. En muista auton ainakaan silloin olleen näin huono kuin nyt.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Välysten tarkastus sellaisella joka osaa, sitten nelipyöräsuuntaus.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Yksi ainoa runkovikainen rengas pilaa koko auton ajettavuuden.
Minulla oli joskus Nokian kesärenkaat (ei ole enää eikä tule ikinä) joissa yhdessä oli runkovika niin, että sai roikkua ratissa 50km/h nopeudessa ja jos päästi irti niin auto ampaisi viallisen renkaan suuntaan.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
ville veikkaus että renkaat on huonolaatuiset
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Se, että katsastuksessa ei ole havaittu välystä ei tarkoita, etteikö siellä voisi olla välystä.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Meneekö vanteet kunnolla paikoilleen ja keskireiät oikeat? Tarvikevanteissa voi olla erittäin ohkaisia keskitysrenkaita.
Onko vanteet alkuperäis vai tarvikekamaa?
Onko pultit oikeanlaiset vanteeseen? Pallot vai suorat kartiot.
Vanteiden tarkastus ja luonnollisesti renkaitten myös.
Rengasliikkeen asentajan olisi pitänyt tässä vaiheessa vika löytää
Ja tässä vaiheessa kunnon renkaat vielä alle!
Onko vanteet alkuperäis vai tarvikekamaa?
Onko pultit oikeanlaiset vanteeseen? Pallot vai suorat kartiot.
Vanteiden tarkastus ja luonnollisesti renkaitten myös.
Rengasliikkeen asentajan olisi pitänyt tässä vaiheessa vika löytää
Ja tässä vaiheessa kunnon renkaat vielä alle!
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
En tiedä, kuinka paljon tuo vaikuttaa ajettavuuteen, mutta varmaankin pitää rengas vaihtaa.
Mielestäni vanteet ovat kyllä paikallaan ja ovat Mersun omat, mutta ei varmaankaan CLK:sta? Koko on 18"
Tuon vekin lisäksi en löytänyt sivuprofiilista muita asioita, kuten pullistumia yms.
Kiire ei ole ajella, kun on -7 ollut viime yönä täällä Tampereella

Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Ei ole clk vanteet, mitkä ovat tekniset arvot vanteille? Olisko jotkut replicat jopa
Vakiot clk amg 18” on edessä 7.5” leveät, takana 8.5” ja ET 37ja 30 vastaavasti(ulkomuistista heitettynä, täytyy tarkistaa
)
Korjattu, nyt pitäs olla oikein
A2094011602 ja A2094011702 osanumerot

Vakiot clk amg 18” on edessä 7.5” leveät, takana 8.5” ja ET 37ja 30 vastaavasti(ulkomuistista heitettynä, täytyy tarkistaa

Korjattu, nyt pitäs olla oikein
A2094011602 ja A2094011702 osanumerot
Viimeksi muokannut Orlov, Ma 22.04.2024 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Vanteet ovat "tarvikevanteet".
Rengasvaurion aiheuttaja? Voi olla, että tuon vaurion synnyn myötä ohjauskulmat ovat hieman pielessä ja vaikutus voi tulla selvemmin vanteiden eri et:n ja leveyden takia.
Rengasvaurion aiheuttaja? Voi olla, että tuon vaurion synnyn myötä ohjauskulmat ovat hieman pielessä ja vaikutus voi tulla selvemmin vanteiden eri et:n ja leveyden takia.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Hyvä tietää, että ovat tarvikevanteet. Taidan sitten vaihtaa koko rengaskoon tuosta 18" samaksi kun on talvella,
eli 225/45/r17.
Kyllä joku bensalenkkari nuo käytettynä varmasti ostaa.
Katsotaan sen jälkeen, minkälainen on ajettavuus ja mitä tehdään seuraavaksi.
eli 225/45/r17.
Kyllä joku bensalenkkari nuo käytettynä varmasti ostaa.
Katsotaan sen jälkeen, minkälainen on ajettavuus ja mitä tehdään seuraavaksi.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Moi itaruuma.
Toi sun hieno autos on ihan HELVETIN tarkka kaikista ohjauksen säädöistä, kulmista, raidetangosta, tukivavarsien välyksistä, rengas valmistajasta, pallonivelistä sun muusta.
Se syö rengasta Suomen tiellä kunnolla, jos ei oo kaikki kohdallaan.
En ymmärtänytkään tosta, ennen kuin omani ostin.
Itse oon maksanut 18 tuumasista kesärenkaista vuosien varrella kovan hinnan mm. noide välyksien takia, mitä normi kauppakasseissa ei edes huomaa.
CLK kyllä huomaa...
16 tuumaset talvikumit on ollu ihan ok.
Oon kuullu, et 17 tuumaset on aika kompaktit tohon.
Hankaloittaa varmaan rengas/vanne valintaa, kun taka-akseli on on kapeampi, kuin etuakseli.
Tosiaan ET:t eri edessä ja takana, kuten myös vanteen leveys. Itse hakenut linjaa speicereillä, jotka hieman auttaa.
Sit vielä:
Joku joskus CLK:n vetelystä ja rengastuksesta koskevan foorumin lopuksi totesi sarkastisesti, että tuo Auto on tehty Saksan autobahnille, eikä suomen routakuoppasille urateille.
Toi sun hieno autos on ihan HELVETIN tarkka kaikista ohjauksen säädöistä, kulmista, raidetangosta, tukivavarsien välyksistä, rengas valmistajasta, pallonivelistä sun muusta.
Se syö rengasta Suomen tiellä kunnolla, jos ei oo kaikki kohdallaan.
En ymmärtänytkään tosta, ennen kuin omani ostin.
Itse oon maksanut 18 tuumasista kesärenkaista vuosien varrella kovan hinnan mm. noide välyksien takia, mitä normi kauppakasseissa ei edes huomaa.
CLK kyllä huomaa...
16 tuumaset talvikumit on ollu ihan ok.
Oon kuullu, et 17 tuumaset on aika kompaktit tohon.
Hankaloittaa varmaan rengas/vanne valintaa, kun taka-akseli on on kapeampi, kuin etuakseli.
Tosiaan ET:t eri edessä ja takana, kuten myös vanteen leveys. Itse hakenut linjaa speicereillä, jotka hieman auttaa.
Sit vielä:
Joku joskus CLK:n vetelystä ja rengastuksesta koskevan foorumin lopuksi totesi sarkastisesti, että tuo Auto on tehty Saksan autobahnille, eikä suomen routakuoppasille urateille.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Ostin nyt uudet pyöränpultit, ne on kierreosaltaan 2,8cm ja vanhat oli aika lyhyehköt, n. 2.3cm eli uudet on 0,5cm pidemmät. M12 ja 1,5 molemmat. Ihan Biltemasta ja samalla ostin urasyvyys/ilmanpainemittarin. No ilmanpaineet oli kaikki pielessä. Käytän auton renkaiden täyttöön sellaista 8e Tokmannin pyöränpumppua ja eipä se ihan tarkka ollutkaan (ei taida olla yllätys). Nyt on kaikissa renkaissa tasan 2.50 Bar, mitattuna ihan oikealla mittarilla ja kylmistä renkaista. Ja urasyvyydet oli kaikki 5-6mm välillä ja renkaat tasaisesti kuluneet.
Sitten koeajolle. Ensin huolestutti, kun kuului sellainen ääni, kun jokin ottaisi kiinni johonkin pyörivään. No se tais olla käsijarru, mutta kuului vain oikealta ja aika hiljaa. Testasin paikallaan, peruuttelin autoa edes takaisin ja mielestäni se parani. Sitten teollisuusalueella muutama täysjarrutus noin 50-60km/h vauhdista. Ne menivät hyvin ja sitten ajoin n. 30km lenkin. Ääni hävisi testilenkin aikana, joten olettaisin, että asia kunnossa käsijarrun osalta.
Niin se ajettavuus, se on paljon parempi. Auto rullaa hyvin ja menee aika hyvin suoraan. Jarrutukset on paljon paremmat. Ennen auto käänsi rattia jopa melkein puoli kierrosta jarrutuksessa ja nyt se on paljon elettömämpi. Uria seuraa hieman ja ehkä on aavistuksen jarrutuksissa levoton, mutta ihan toinen on ajaa kuin aikaisemmin. Jos kallistus on esim oikealle, niin seuraa hieman, mutta ei häiritsevästi. Pahin paikka on kallistus oikealle + urat. Sitten se voi vetää voimakkaammin oikealle. Ohjauksen vetely katosi melkein kokonaan.
Ei siis kovin huono päivä asian tiimoilta. Varmaan kulmat kannattaa säädättää kuitenkin seuraavaksi. Onko Tampereella jotain paikkaa, jota voisi suositella?
Sitten koeajolle. Ensin huolestutti, kun kuului sellainen ääni, kun jokin ottaisi kiinni johonkin pyörivään. No se tais olla käsijarru, mutta kuului vain oikealta ja aika hiljaa. Testasin paikallaan, peruuttelin autoa edes takaisin ja mielestäni se parani. Sitten teollisuusalueella muutama täysjarrutus noin 50-60km/h vauhdista. Ne menivät hyvin ja sitten ajoin n. 30km lenkin. Ääni hävisi testilenkin aikana, joten olettaisin, että asia kunnossa käsijarrun osalta.
Niin se ajettavuus, se on paljon parempi. Auto rullaa hyvin ja menee aika hyvin suoraan. Jarrutukset on paljon paremmat. Ennen auto käänsi rattia jopa melkein puoli kierrosta jarrutuksessa ja nyt se on paljon elettömämpi. Uria seuraa hieman ja ehkä on aavistuksen jarrutuksissa levoton, mutta ihan toinen on ajaa kuin aikaisemmin. Jos kallistus on esim oikealle, niin seuraa hieman, mutta ei häiritsevästi. Pahin paikka on kallistus oikealle + urat. Sitten se voi vetää voimakkaammin oikealle. Ohjauksen vetely katosi melkein kokonaan.
Ei siis kovin huono päivä asian tiimoilta. Varmaan kulmat kannattaa säädättää kuitenkin seuraavaksi. Onko Tampereella jotain paikkaa, jota voisi suositella?
-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Tuo ääni voi kertoa siitä, että jotakin sorvautui siellä käsijarrukenkien luona. Voi olla ihan paikallaan vilkaista onko kaikki edelleen kunnossa.itarumaa kirjoitti: ↑Ke 01.05.2024 00:16 Ostin nyt uudet pyöränpultit, ne on kierreosaltaan 2,8cm ja vanhat oli aika lyhyehköt, n. 2.3cm eli uudet on 0,5cm pidemmät.
Sitten koeajolle. Ensin huolestutti, kun kuului sellainen ääni, kun jokin ottaisi kiinni johonkin pyörivään. No se tais olla käsijarru, mutta kuului vain oikealta ja aika hiljaa. Testasin paikallaan, peruuttelin autoa edes takaisin ja mielestäni se parani. Sitten teollisuusalueella muutama täysjarrutus noin 50-60km/h vauhdista. Ne menivät hyvin ja sitten ajoin n. 30km lenkin. Ääni hävisi testilenkin aikana, joten olettaisin, että asia kunnossa käsijarrun osalta.
Ei siis kovin huono päivä asian tiimoilta. Varmaan kulmat kannattaa säädättää kuitenkin seuraavaksi. Onko Tampereella jotain paikkaa, jota voisi suositella?
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Ei niitä halvempia renkaita kannata ihan ensimmäisenä epäillä ja haukkua. Triangle on michelinin omistama muistaakseni ja ainakin talvirenkaat on ollut paljon pitävämmät kuin continentalin vastaavat.
4 talvea oli alla edellisessä autossa ja samanlaiset meinaan nykyiseen ostaa.
Itseä ei kiinnosta enään merkki vaan ajettavuus ja hinta laatusuhde. Olin todella pettynyt kalliiseen merkkirenkaaseen, että kerrankin laatu kumia alla, niin se markkinointi toimii.
Nyt menen Kokemuksien mukaan talvikumeissa, omien ja niiden keidän tiedän ymmärtävän asiasta.
Kannattaa tarkistaa kaikki nivelet ja puslat, ja jos yhtään väljää niin vaihtaa kaikki ja säästyy siltä vaihda joku vähän väliä peräkkäin rumbalta.
Halvempaa myös kun saa kerralla kuntoon ja kulmat säädettyä.
4 talvea oli alla edellisessä autossa ja samanlaiset meinaan nykyiseen ostaa.
Itseä ei kiinnosta enään merkki vaan ajettavuus ja hinta laatusuhde. Olin todella pettynyt kalliiseen merkkirenkaaseen, että kerrankin laatu kumia alla, niin se markkinointi toimii.
Nyt menen Kokemuksien mukaan talvikumeissa, omien ja niiden keidän tiedän ymmärtävän asiasta.
Kannattaa tarkistaa kaikki nivelet ja puslat, ja jos yhtään väljää niin vaihtaa kaikki ja säästyy siltä vaihda joku vähän väliä peräkkäin rumbalta.
Halvempaa myös kun saa kerralla kuntoon ja kulmat säädettyä.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Onko tietoa tai arveluja, toimisko jos edessä olis 225-40-18 ja takana 245-40-18 renkaat?
Tuohon autoon sopis leveämmät takarenkaat ja mielestäni siinä on tilaakin, mutta meneekö esim. cruise sekaisin, jos on erikoon renkaat käytössä?
Jos ihan nyt varman päälle pelaisin, niin varmaankin se oikea takarengas pitäisi vaihtaa, kun siinä on sivureunassa n. 0,7cm syvä vekki. En kyllä nyt ihan heti usko, että se siitä menee rikki, mutta kuitenkin.
Tuohon autoon sopis leveämmät takarenkaat ja mielestäni siinä on tilaakin, mutta meneekö esim. cruise sekaisin, jos on erikoon renkaat käytössä?
Jos ihan nyt varman päälle pelaisin, niin varmaankin se oikea takarengas pitäisi vaihtaa, kun siinä on sivureunassa n. 0,7cm syvä vekki. En kyllä nyt ihan heti usko, että se siitä menee rikki, mutta kuitenkin.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Tuolla on noi koot w208:iinhttps://www.wheel-size.com/size/mercede ... 0-eudm-275:
itarumaalle: et mieluummin edessä olis 225-40-18 ja takana 245-35-18 renkaat, muuten cruise heittää päältä yli 80 km/h jälkeen.
Mulla toi setti ja on urilla ihan lepakot
Ja etupyöriin tulee sisäpuolelle noita vekkejä kahdessa kesässä.
itarumaalle: et mieluummin edessä olis 225-40-18 ja takana 245-35-18 renkaat, muuten cruise heittää päältä yli 80 km/h jälkeen.
Mulla toi setti ja on urilla ihan lepakot

Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Miksi ostaa vierintäkehältään erikokoisia renkaita, kun varmuudella tarpeeksi samankokoisiakin on saatavana niin että takana on leveämmät ?
wiimax.fi
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Juu, dealer on oikeassa. Vuosia sitten tuli toi kantapään kautta opittua.
Ei vakkari toiminut enää isommilla nopeuksilla ja saattaa vaikuttaa luistonestoihin etc. Eli varmaan turvallisuus riski.
Kannattaa tarkistaa jollain netissä löytyvällä laskurilla miten vaikuttaa, kun alkaa takapyöriä leventämään.
esim. tuolta: Rengaslaskuri
Ei vakkari toiminut enää isommilla nopeuksilla ja saattaa vaikuttaa luistonestoihin etc. Eli varmaan turvallisuus riski.
Kannattaa tarkistaa jollain netissä löytyvällä laskurilla miten vaikuttaa, kun alkaa takapyöriä leventämään.
esim. tuolta: Rengaslaskuri
-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Minulla on ollut ajoittain suuria vaikeuksia pitää kunnossa autoja ihan vakiokuntoisinakin. Saati sitten kokeilemaan kokoonpanoja joista ei ole takeita ajettavuuden tai muunkaan kannalta.Atatyrk kirjoitti: ↑Su 05.05.2024 15:52 Juu, dealer on oikeassa. Vuosia sitten tuli toi kantapään kautta opittua.
Ei vakkari toiminut enää isommilla nopeuksilla ja saattaa vaikuttaa luistonestoihin etc. Eli varmaan turvallisuus riski.
Kannattaa tarkistaa jollain netissä löytyvällä laskurilla miten vaikuttaa, kun alkaa takapyöriä leventämään.
esim. tuolta: Rengaslaskuri
Oman kokemukseni mukaan vakiorenkaiden suorituskyky yltää reilusti yli 100km/h kovemmille nopeuksille mitä Suomessa saa ajaa. Meiilä on dieselfarkussakin V-luokan renkaat (240km/h) vaikkei se kulje kahtasataakaan jos jossakin olisi paikka sitä kokeilla.
Pito ei ole loppunut kesken ajotilanteissa.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Mulla Suomeen tullessa katsastettu 430:nen 205/50/16 renkaille kumpikin pää.
Loppuu noilla pito nopeasti kickdownilla motarinrampilla, kun ei tuo 245:kaan pysy silloin kunnolla kiinni.
Nopeudella ei oo väliä, kun ei juuri tuu ylitettyä rajoituksia kuin n. 10km/h.
Se noissa leveissä pidon lisäksi on näyttävyys, joka Suomen urateillä on oikeastaa aika typerää.
Vetelee kuin siipipuoli Batman.
Loppuu noilla pito nopeasti kickdownilla motarinrampilla, kun ei tuo 245:kaan pysy silloin kunnolla kiinni.
Nopeudella ei oo väliä, kun ei juuri tuu ylitettyä rajoituksia kuin n. 10km/h.
Se noissa leveissä pidon lisäksi on näyttävyys, joka Suomen urateillä on oikeastaa aika typerää.
Vetelee kuin siipipuoli Batman.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
No, homma on nyt jollain tavalla edennyt. Kaverini lupasi tehdä rengastyöt ihan ilmaiseksi ja sehän on aina mukavaa. Mutta nämä vanneasiat taas askaruttaa.
Mersuun on sellainen rengastaulukko, mitä käytin apuna, eli tätä:
https://www.alloywheelsdirect.net/infor ... cedes-benz#
Tarkoitus on nyt pitää nuo 18" ainakin toistaiseksi ja pysyä Trianglen matkassa. Eteen olisi tulossa Dezentin vanteet koossa 7.5x18 ja ET 38. Näiden mukana tulivat myös pultit ja soviterenkaat. Taakse olisi tarkoitus sovittaa AMG Mersun vanteet, jotka ovat koodilla A 218 401 01 02. Takavanteet ovat 8.5x18 Et 34.5. Tavoitteena on tämä AMG:n suositus Eteen : 18x7.5 37 225/40R18 Taakse: 18x8.5 34 255/35R18 AMG
Aika lähellä oltaisiin siis, ET heittää yhdellä edessä ja takana 0.5. Rengaslaskurin mukaan -0.4% olisi eroa, jos on tuo kokoonpano. Eli aika hyvä.i
Kävin tänään sovittamassa takavannetta käyttäen noiden etuvanteiden mukana tulleita pultteja. Vaikka tilasinkin 2 vannetta, niin sain koko sarjan pultteja. Minun mielestän se sopii, mutta käsittääkseni vanne on CLS autosta ja tarkoitettu M14 x 1.5 pultille ja CLK:ssa on taas M12 x 1.5.
Onko tämä ongelma? Jos en asiasta itse tietäisi niin uskoisin, että ei ole koska, omasta mielestäni vanteet sopivat. Olen foorumilta yrittänyt lukea ja kahta erilaista mielipidettä on tullut vastaan. Ilman vannetta kun testasin pulttia, niin ihan nätisti se kierteelle menee ja noiden etuvanteiden, mallia Dezintin mukana tuli nimenomaan pultit tarkoitettuna w208 autolle, eli M12 x 1.5.
Mersuun on sellainen rengastaulukko, mitä käytin apuna, eli tätä:
https://www.alloywheelsdirect.net/infor ... cedes-benz#
Tarkoitus on nyt pitää nuo 18" ainakin toistaiseksi ja pysyä Trianglen matkassa. Eteen olisi tulossa Dezentin vanteet koossa 7.5x18 ja ET 38. Näiden mukana tulivat myös pultit ja soviterenkaat. Taakse olisi tarkoitus sovittaa AMG Mersun vanteet, jotka ovat koodilla A 218 401 01 02. Takavanteet ovat 8.5x18 Et 34.5. Tavoitteena on tämä AMG:n suositus Eteen : 18x7.5 37 225/40R18 Taakse: 18x8.5 34 255/35R18 AMG
Aika lähellä oltaisiin siis, ET heittää yhdellä edessä ja takana 0.5. Rengaslaskurin mukaan -0.4% olisi eroa, jos on tuo kokoonpano. Eli aika hyvä.i
Kävin tänään sovittamassa takavannetta käyttäen noiden etuvanteiden mukana tulleita pultteja. Vaikka tilasinkin 2 vannetta, niin sain koko sarjan pultteja. Minun mielestän se sopii, mutta käsittääkseni vanne on CLS autosta ja tarkoitettu M14 x 1.5 pultille ja CLK:ssa on taas M12 x 1.5.
Onko tämä ongelma? Jos en asiasta itse tietäisi niin uskoisin, että ei ole koska, omasta mielestäni vanteet sopivat. Olen foorumilta yrittänyt lukea ja kahta erilaista mielipidettä on tullut vastaan. Ilman vannetta kun testasin pulttia, niin ihan nätisti se kierteelle menee ja noiden etuvanteiden, mallia Dezintin mukana tuli nimenomaan pultit tarkoitettuna w208 autolle, eli M12 x 1.5.
Re: CLK:n ajettavuusongelmia
Nyt on CLK:ssa takana 255/35 R18 renkaat ja ajettavuus parani huomattavasti, vaikka Trianglea onkin ympäriinsä. Niin levoton oli aikaisemmmin ajaa, että tais kyllä olla runkovikainen rengas taka-akselilla.
Sen verran on vaikeaa jo asentaa 8.5 tuuman vanteelle noin matalaprofiilista rengasta, että kaverilta jäi se tekemättä. Piti käydä rengasiikkeessä ja kaksi kaveria sitä oli tekemässä, niin saatiin vanteelle.
Vanne on CLS Mersusta ja sopii autoon hienosti. 8.5x18 Et 34.5.
Sen verran on vaikeaa jo asentaa 8.5 tuuman vanteelle noin matalaprofiilista rengasta, että kaverilta jäi se tekemättä. Piti käydä rengasiikkeessä ja kaksi kaveria sitä oli tekemässä, niin saatiin vanteelle.
Vanne on CLS Mersusta ja sopii autoon hienosti. 8.5x18 Et 34.5.