
200d erikoisempi ahtaminen
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke 08.05.2024 16:56
- Paikkakunta: Kaustinen
200d erikoisempi ahtaminen
Terve vaan kaikille, kiitokset pääsystä foorumille
. Tuli tämmönen idea mieleen mikä saa varmaan aika paljon nauruja teinituning-luonteensa vuoksi mutta kysyn kuitenkin jos joku on sattumalta samankaltaista räpellellyt. Oiskohan kuinka kova homma laittaa esim. w203 kompressor remmiahdin om601 kiinni, kun noita kompuramersuja saa suht halvalla ja haluaisin läpimädästä w124 200d jonkinlaisen uniikin ja massasta erottuvan tehdä kun leimaa vielä riittää.

-
- Mersumies
- Viestit: 2588
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 200d erikoisempi ahtaminen
Tietysti herää kysymys miksi?
M111 ahdettuna antaa tehoa noin 20% enemmän kuin vaparina. Taitaa olla paljon helpompi saada lisää ahtoa turbolla.
M111 ahdettuna antaa tehoa noin 20% enemmän kuin vaparina. Taitaa olla paljon helpompi saada lisää ahtoa turbolla.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ke 08.05.2024 16:56
- Paikkakunta: Kaustinen
Re: 200d erikoisempi ahtaminen
Tottahan tuo on, haluais vaan jotain massastaerottuvaa rakentaa.E200kompressor kirjoitti: ↑Ke 08.05.2024 18:21 Tietysti herää kysymys miksi?
M111 ahdettuna antaa tehoa noin 20% enemmän kuin vaparina. Taitaa olla paljon helpompi saada lisää ahtoa turbolla.
-
- Mersumies
- Viestit: 2588
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 200d erikoisempi ahtaminen
Lähinnä ajattelin sitä kun diesel toimii ilmaylimäärällä eli sylinteriin menee joko vapaastihengittävänä tai ahdettuna enemmän ilmaa kuin palaminen tarvitsee. Bensa puolestaan käyttää juuri sen mitä tarvitaan.Osmoscosmos kirjoitti: ↑Ke 08.05.2024 19:39Tottahan tuo on, haluais vaan jotain massastaerottuvaa rakentaa.E200kompressor kirjoitti: ↑Ke 08.05.2024 18:21 Tietysti herää kysymys miksi?
M111 ahdettuna antaa tehoa noin 20% enemmän kuin vaparina. Taitaa olla paljon helpompi saada lisää ahtoa turbolla.
Joten tuosta johdettuna sillä vakiokompressorilla sitä ilmaa saa aika vähän lisää tai sitten pitää nostaa ahtimen kierroksia jolloin se kuumentaa ilmaa sekä itseään ja käyttöikä lyhenee.
Mahdollista varmasti jos ei halua sitä tehoa paljoa lisää. Onhan siinä remmiahtimen ulina korvia hivelemässä. Vakioahdin Mersussa on vaimennettu lähes kuulumattomaksi, kahden tuhannen rpm molemmin puolin kuuluu suorahampaisten hammaspyörien ulina ja lapojen ahtaminen.
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 621
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: 200d erikoisempi ahtaminen
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...