W205 Airmatic Malfunction
W205 Airmatic Malfunction
W205 250 Airmaticilla, antaa hetken ajon jälkeen näyttöön Malfunction ja auton symboolin. Tuntuu että liittyy alustaan kun talvisin kovilla pakkasilla antanut samaa koodia mutta sitten lauhemmalla häipynyt.
Nyt antaa nostaa pakko napilla auton yläasentoon mutta ei laske Sport tilassa taas alas. Tuntuu että jää Comfortin ja yläasennon välimaastoon.
Kokemuksia muilla tämmöisestä?
Nyt antaa nostaa pakko napilla auton yläasentoon mutta ei laske Sport tilassa taas alas. Tuntuu että jää Comfortin ja yläasennon välimaastoon.
Kokemuksia muilla tämmöisestä?
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W205 Airmatic Malfunction
Varmaankin vaan huollon puutetta. Eli luultavasti vedenpoisto suodatin, ja ilmansuodatin tarvii huoltoa. Lisäksi kannattaa korkeus-anturit voidella.
Sitten lisää tutkimusta, jos vielä ongelmia.
Sitten lisää tutkimusta, jos vielä ongelmia.
Re: W205 Airmatic Malfunction
Paineenpäästöventtiili kompuran yhteydessä. Helpohko irrottaa ja puhdistaa.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W205 Airmatic Malfunction
Voit kokeilla myös resetoida Airmaticin tämän jälkeen se hakee uudet arvot sensoreilta ja kori asettuu kohdilleen...mikäli asennettu uusi ilmajousi saattaa siten johtua huonosti tehdystä asennuksesta tai ei tolppa ole ihan kohdillaan asennuksen jäljiltä....
Airmatic resetointi menee seuraavaksi:
Stop the vehicle and turn off the engine once more. Press and hold both the “air down” and “air up” buttons on the dash for 5 seconds at the same time. Start your vehicle's engine and enjoy your newly reset AIRmatic suspension.
Airmatic resetointi menee seuraavaksi:
Stop the vehicle and turn off the engine once more. Press and hold both the “air down” and “air up” buttons on the dash for 5 seconds at the same time. Start your vehicle's engine and enjoy your newly reset AIRmatic suspension.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: La 20.04.2024 12:34
Re: W205 Airmatic Malfunction
Tervehdys!
Ensimmäinen mersu (mercedes-benz c 350 e - 2016 - 165tkm) on nyt ollut omistuksessa kokonaisen vuorokauden ja nyt jo pelottaa että tuliko ostettua vaan saatanallisen iso kasa huolia
Oisko herroilla tietämystä että onko normaalia että 11h seisomisen jälkeen airmatic järjestelmän pitää taas pumpata 30s autoa ylös ennen kuin voi lähteä ajamaan?
Ajattelin että pitääkö kaupat perua kokonaan tai viedä autoa johonkin tarkastettavaksi nopeasti?
Ensimmäinen mersu (mercedes-benz c 350 e - 2016 - 165tkm) on nyt ollut omistuksessa kokonaisen vuorokauden ja nyt jo pelottaa että tuliko ostettua vaan saatanallisen iso kasa huolia
Oisko herroilla tietämystä että onko normaalia että 11h seisomisen jälkeen airmatic järjestelmän pitää taas pumpata 30s autoa ylös ennen kuin voi lähteä ajamaan?
Ajattelin että pitääkö kaupat perua kokonaan tai viedä autoa johonkin tarkastettavaksi nopeasti?
Re: W205 Airmatic Malfunction
Voisi sanoa että Ei ole normaalia, jossain vuoto. Laskeeko joku nurkka silmämääräisestikin?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W205 Airmatic Malfunction
Ei ole normaalia, taisi tulla se iso kasa huolia. Myyjäliikkeellä on vastuu jonkunlainen, yritä neuvotella niiden
kanssa että saat auton kuntoon.
kanssa että saat auton kuntoon.
Re: W205 Airmatic Malfunction
Kompuran huoltoon liittyen. Onko kukaan askarrellut erillistä ryynipurkkia siihen kompuran ilmanpuhdistimen eteen. Olisi helppo ryynihuolto?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma 02.09.2013 22:08
Re: W205 Airmatic Malfunction
Jonkin verran asiaan perehtyneenä(lue, ulkona auton alla maanneena).
w205 (s205) alkoi joitain kuukausia sitten välillä antamaan airmatic herjaa. Nyt viime viikolla etupää jatkuvasti alhaalla, mutta tokeni kun käynnisti auton uudelleen. Tällä tavalla oireili muutaman päivän, kunnes eräänä päivänä joka kulma alhaalla, eikä boottaus auttanut!
Vaikutti siis airmatic venttiilin häiriöltä, eli tilasin "uuden" venttiililohkon(55e latviasta). Xentryllä tutkiessa venttiililohko kyllä toimi ja joka kulmaan kompressori puhalsi ilmaa, eli hieman jäi vaivaamaan.
Otin kuitenkin vielä kompuran irti ja irrottelin kaikki osat varmuuden vuoksi. Irotin kompressorin ylipäästösolenoidin ja annoin virtalähteellä 12V pinneihin. Ei kuulunut minkäänlaista naksahdusta....pillillä puhaltelin ja hieman CRCtä sisään ja uudelleen 12V pinneihin!!!! NYT naksahtaa ja äkkiä kompura nippuun ja takaisin kiinni ja auto NOUSEE! Eli ongelma tällä kertaa tuo Solenoid Valve ja sen jämähtäminen (wabco 173 442 051 023 1)
Ps. kompressorin saa helpoimmin irti kun irrottaa etupiskurista(lisävalo läpän), koko kompressoria kannatteleva runko irti, 3 x 13mm, helpompi kuin irrottaa pelkkä kompressori pidikkeestä!
nyt sitten W213 kimppuun ja AdBlue ongelmaa korjaamaan, 230km ja ei enää starttaa!
w205 (s205) alkoi joitain kuukausia sitten välillä antamaan airmatic herjaa. Nyt viime viikolla etupää jatkuvasti alhaalla, mutta tokeni kun käynnisti auton uudelleen. Tällä tavalla oireili muutaman päivän, kunnes eräänä päivänä joka kulma alhaalla, eikä boottaus auttanut!
Vaikutti siis airmatic venttiilin häiriöltä, eli tilasin "uuden" venttiililohkon(55e latviasta). Xentryllä tutkiessa venttiililohko kyllä toimi ja joka kulmaan kompressori puhalsi ilmaa, eli hieman jäi vaivaamaan.
Otin kuitenkin vielä kompuran irti ja irrottelin kaikki osat varmuuden vuoksi. Irotin kompressorin ylipäästösolenoidin ja annoin virtalähteellä 12V pinneihin. Ei kuulunut minkäänlaista naksahdusta....pillillä puhaltelin ja hieman CRCtä sisään ja uudelleen 12V pinneihin!!!! NYT naksahtaa ja äkkiä kompura nippuun ja takaisin kiinni ja auto NOUSEE! Eli ongelma tällä kertaa tuo Solenoid Valve ja sen jämähtäminen (wabco 173 442 051 023 1)
Ps. kompressorin saa helpoimmin irti kun irrottaa etupiskurista(lisävalo läpän), koko kompressoria kannatteleva runko irti, 3 x 13mm, helpompi kuin irrottaa pelkkä kompressori pidikkeestä!
nyt sitten W213 kimppuun ja AdBlue ongelmaa korjaamaan, 230km ja ei enää starttaa!