Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Törmäsin tällaiseen testiin ohimennen..
Hiukan tieteellisempiäkin testejä löytyy, joissa käy ilmi ainakin se, että K&N yms. vaparisuodattimet virtaa hyvin, mutta suodatuskyky ei ole lähellekään "normaalisuodattimen" veroinen...
Hiukan tieteellisempiäkin testejä löytyy, joissa käy ilmi ainakin se, että K&N yms. vaparisuodattimet virtaa hyvin, mutta suodatuskyky ei ole lähellekään "normaalisuodattimen" veroinen...

Puhallin on yleisnimi laitteelle, jolla lähtö- ja tulopaineen suhde on pienempi kuin 2
Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
onko uutta rintamalla?
Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Et sitten yhtään vanhempaa vitjaa löytänyt mihin vastata?
Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Merkkejähän voi lätkiä mihin vain suodattimeen, joten ei se sinänsä ole merkki laadusta. Pitää katsella virtaus/suodatus kapasiteetit valmistajan ilmoittamien lukujen mukaan, jos ei niitä löydy, niin seuraavaan merkkiin. Tai sitten joku hyväksi/luotettavaksi todettu myyjä/sivusto, jotka ei yleensä myy kakkendalia
Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Eikös se 646 vakiosuodatin virtaa ja suodata ihan kivasti? Ainakin se on iso. Vai tuleeko vaihtotarve ulkonäöllisistä syistä?
E: ja näköjään pirun halpa noihin tarvikkeisiin verrattuna
E: ja näköjään pirun halpa noihin tarvikkeisiin verrattuna

Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Paha sanoa kun ei ole dataa asiasta, mutta kyllä suodattimilla on melkoinen merkitys joissakin tapauksissa. Vakiossa moottorissa en kyllä usko näkyvän/tuntuvan edes persdynossa, kuulua voi ehkä 

Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Greddy oli ainakin vielä reilu 10v sitten laadukkaita viriosia valmistava japanilainen yritys, eli paremman pään virikamaa. Nykytilanteesta firman tuotteiden suhteen ei ole tietoa. Suhteelliseen vakioon mersuunhan toki tuollaista ei ole mitään järkeä laittaa, koska siitä on pelkkää haittaa.
Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Miksi haastaa riitaa? Voihan tässä keskustella ihan yleisellä tasolla, moni varmaan ottaa kantaa asiaan mersun näkökulmasta, kun sentään ollaan mersufoorumilla 

Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Tarkka kohde olisi hyvä tietää? Monella saattaa olla kokemuksia, kukaan nyt varmaan dynossa niitä ole mitannut, mutta kuitenkin.
Itse olen huomannut hyötyjä noin 800+ konetehosta alkaen, eli käytännössä noin 650whp lähtien. Melko vähän on porukkaa noilla tehoilla, jotka voivat jakaa kokemuksia
Itse olen huomannut hyötyjä noin 800+ konetehosta alkaen, eli käytännössä noin 650whp lähtien. Melko vähän on porukkaa noilla tehoilla, jotka voivat jakaa kokemuksia
Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Ainakin pari päivää sitten kyselit apuja W211 om646-tekniikalla olevaan autoon täällä foorumilla, sekä Mb CDI virittäjät-ryhmässä. Jaoit myös kiihdyttelyaikoja kyseisellä tekniikalla olevasta autosta eilen facebook-ryhmässä. Taitaa olla kolmas käyttäjätunnus täällä foorumilla ja ainakin toinen facebookin ryhmissä?
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Jos tajuaa niin on turha syyllisttää/osoitella sormella, toiset vaan on erilaisia, tai siis me kaikki ollaan. Sit vaan käpertyy sikiöasentoon ja jatkaa omaa elämää. Tervetuloa nyky someen
Ja tietysti elämään yleisesti, ei ole mitään syytä reagoida liian kovasti mihinkään
Ja tietysti elämään yleisesti, ei ole mitään syytä reagoida liian kovasti mihinkään
Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
mua on aina kiusattu täällä
Re: Mikä on hyvä kartio/lieriö-ilmansuodatin ahdinkäyttöön?
Tämä on varmaan sitä kiusaamista, mutta yleisesti foorumeilla on käytäntönä että mitään viisi - kymmenen vuotta vanhaa ketjua ei kaiveta haudasta.
Tieto on yleensä vanhentunutta jo ja sitten ihmetellään miksi tähän on vastattu.
Mikä siinä on niin vaikeaa painaa tee uusi aihe ja kysyä sitä mitä haluaa kysyä?
Ja mielellään edes ne alkeellisimmat kieliopin asiat haltuun.
Isot kirjaimet ja välimerkit, sekä muutama riviväli selkeyttää tekstiä kummasti.
Ei kukaan jaksa lukea tekstari tyyliin kaikki pötköön kirjoitettua foorumilla.
Ja se poistoon pelleily edellisen nimimerkin kanssa ei ainakaan tuonut uskottavuutta tai ystäviä.