Noita "jumalmoottoreita" on vielä olemassa jokunen suomen-niemellä ja erilaisissa koreissa.
Autoni rupes tosiaan hejaamaan moisen osan signaalin todeperäisyyttä ja meno seis.
Kysymys kuuluukin: Mahtuuko minkä kokoset kätöset tuonne osan lymyilypaikkaan
vai tarviiko nostaa moottori ensin ylös?
Jos en ole väärin ymmärtänä niin potikka lymyilee siinä kuskin puolen sylinterikannen
takana yytsimässä miten lujaa vetolevy missäkin kaasupolkimen asennossa viuhkaa.
"sedan-miehien" vastauksia tässä etsitään. "maasturimiesten" konehuoneessa on ilmeisesti
tilaa vaikka koisia jos tulee takatalvi.
Joten. Miten nuoren asentajan käpälät mahtuu vaihtamaan tuon niin moottorin käynnin
kannalta tuikitärkeän osan vai miten monta tuntia tuon vaihatamiseen on kokeneen ja
känsäisen "mersu-miehen" kömpelöhköt kätöset saaneet kulahtamaan? (laskutusperuste).
ps.
Mikä on potikan kiinnitysruuvin tähtikannan koko?
OM629 Kampiakselin asennon tunnistin
OM629 Kampiakselin asennon tunnistin
E420 CDI -06
Re: OM629 Kampiakselin asennon tunnistin
Vastauksien tulvasta päätellen näitä ei kovin moni ropaa (ilmeisen viaton peli) täällävan-90 kirjoitti: ↑To 16.05.2024 20:57 Noita "jumalmoottoreita" on vielä olemassa jokunen suomen-niemellä ja erilaisissa koreissa.
Autoni rupes tosiaan hejaamaan moisen osan signaalin todeperäisyyttä ja meno seis.
Kysymys kuuluukin: Mahtuuko minkä kokoset kätöset tuonne osan lymyilypaikkaan
vai tarviiko nostaa moottori ensin ylös?
Jos en ole väärin ymmärtänä niin potikka lymyilee siinä kuskin puolen sylinterikannen
takana yytsimässä miten lujaa vetolevy missäkin kaasupolkimen asennossa viuhkaa.
"sedan-miehien" vastauksia tässä etsitään. "maasturimiesten" konehuoneessa on ilmeisesti
tilaa vaikka koisia jos tulee takatalvi.
Joten. Miten nuoren asentajan käpälät mahtuu vaihtamaan tuon niin moottorin käynnin
kannalta tuikitärkeän osan vai miten monta tuntia tuon vaihatamiseen on kokeneen ja
känsäisen "mersu-miehen" kömpelöhköt kätöset saaneet kulahtamaan? (laskutusperuste).
ps.
Mikä on potikan kiinnitysruuvin tähtikannan koko?
suomenniemellä. Lähikorjaamon ennustus oli että alakautta jos purkaa katin edestä veke.
Yläkautta tuota vajaan satkun osaa ei edes näy.
Näköjään se että lähdössä potkasee selkärankaan on pahan päivän sattuessa hankalaa/kallista.
Eipähän tuosta lähteny turbonkaan ohjain ilman pientä koneen kallistusta ulos...
No mut se on jo historiaa-... Onneks on tossa pihassa vaan 0-10 sepeliä niin ei tuu
selkä niin kipeeks...
E420 CDI -06
Re: OM629 Kampiakselin asennon tunnistin
WISistä löytynee ohjeet moisen kikkareen vaihdolle, varmaan myös kuukkelilla jos osuu hakusanat kohdalleen
Re: OM629 Kampiakselin asennon tunnistin
Mulla taitaa olla "karvalakkimallin" wis/asra kun taitaa puuttua noi korjausohjeet kokonaan:
E420 CDI -06
Re: OM629 Kampiakselin asennon tunnistin
Kyl se tulee yläkautta ulos se anturi. Imukoteloa vähän irti ja pikku vesiletku sivuun siitä edestä.
Pitkiä jatkovarsia ja semmosia pitkejä pihtejä se vaatii. Hyvät hermot ja snadit kädet on etu.
Viheliäinen homma kaikenkaikkiaan.
Pitkiä jatkovarsia ja semmosia pitkejä pihtejä se vaatii. Hyvät hermot ja snadit kädet on etu.
Viheliäinen homma kaikenkaikkiaan.
E420 CDI -06