Moi, vieläkö tätä muuten hyväkuntoista vaikkakin paljon ajettua w211 kannattaa lähteä korjailemaan? Pohjan kunto näkyy kuvissa.
Entä meneekö vielä leimalle tässä kunnossa, kesällä pitäisi katsastaa..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Voisin lyödä vetoa, että noiden pohjamuovien alta on enemmän tai vähemmän mätä. Ruostuminen alkaa sieltä noista muovien kiinnitysruuveista, joten jos alat vääntämään noita muovia pitäviä muttereita auki, niin todennäköisesti lähtee kierre pohjapellistä juurimultineen mukaan. Helmamuovien alle voi kans yrittää varovasti kurkkia takapäässä. Lahoaminen alkaa niiden nostopaikkojen vierestä.
Kysymyksestä kelpaako leimalla, niin onko tuo näkyvä pohjapelti kovaa? Minusta näyttää kuvassa kovalta. Ei pintaruoste katsastuksessa haittaa, vaan laho pelti.
Niin, lisäksi, kannattaako korjata, niin riippuu siitä, mitä kaikkea on vialla. Eli kun on selvillä edellisessä viestissä mainitut mahdolliset muut vikapaikat muovien alla, niin sitten alkaa olla kirkkaampana, että mitä korjausta pitää tehdä.
Sen jälkeen varmaan seuraava kysymys on, että mitä pystyy tai haluaa itse tehdä. Jos on vakavia ruostevaurioita ja kaikki pitää teettää jollain ulkopuolisella tekijällä, niin voi olla, ettei kannata. Jos pystyy itse tekemään ja haluaa pitää auton ja autossa on hyvä tekniikka, niin miksipä ei korjaisi.
Ja korjaustapaankin vaikuttaa se, että kuinka pitkän tulevaisuuden autolle haluaa. Jos haluaa pitkään hyvänä pysyvän, se voi vaatia isompia korjauksia. Jos pahimmat viat näkyvät yllä olevassa kuvassa ja haluaa vain varmistaa autolle jokusen lisävuoden ennen kuin se on loppuunajettu, niin suht pienelläkin vaivalla voi pystyä tekemään sen. Helpoimmillaan puhdistaa ensin pesemällä, hyvin kuivaamalla ja lopuksi teräsharjalla irtoruosteet pois ja kotelosuoja-ainetta päälle, niin sekin jo jarruttaa ruosteen etenemistä, varsinkin sellaisissa paikoissa, joihin ei ajossa osu vesi- ja kurasuihkuja renkaista.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Niinno se vielä piti lisätä, että omakin auto on vastaavalta alueelta vähemmän kauniissa kunnossa, mutta pohjamuovien alta hyvinkin siisti. Tosin niitä muoveja on viime aikoina vuosittain irrotettu ja putsattu liat pois. Ja pellin päälle suihkutettu kotelosuojaa tarpeen mukaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Ei näytä niin pahalle mitä mun 211 oli. Tosiaan helmamuovien/pohjamuovien alta saattaa löytyä ikäviä yllätyksiä tai sitten ei. Katsastusta ei haittaa tuollainen.
Ikävä vaiva kun ei vastaavaa ole esim saman ikäisessä rellussa tai kiassa. Eikä monessa muussakaan.
S202 kirjoitti: ↑Ti 28.05.2024 21:43
Ei näytä niin pahalle mitä mun 211 oli. Tosiaan helmamuovien/pohjamuovien alta saattaa löytyä ikäviä yllätyksiä tai sitten ei. Katsastusta ei haittaa tuollainen.
Ikävä vaiva kun ei vastaavaa ole esim saman ikäisessä rellussa tai kiassa. Eikä monessa muussakaan.
Pitää tässä joku päivä tarkastella asiaa. Vähän raotin tota taimmaista pohjamuovia ja sen mitä näin alle niin en nähnyt ruostetta. En jaksanut alkaa tunkkaamaan autoa että sais kokonaan irti sitä.
ps. Joo, nää on näiden mersujen huonoja puolia. juurikaan muuta pahaa sanottavaa ei tästä yksilöstä ole.