Moi kaikille,
Olen katselemassa uudempaa autoa ja tuollainen uudempi CLS miellyttää silmää. 350 CDI koneella. Tämän tyyppiongelmat tiedänkin, murenevine pakosarjoineen ja öljyvuotoineen. Joskus tullut jokuseen eri koriseen öljyvuotoremontti tehtyäkin.
Eniten mietityttää oikeastaan tuo neliveto, kun varsinkin paremmin varustellut tuppaavat olemaan 4matikkeja. Itse en oikeastaan nelivetoa ole kaivannut, mutta kuinka pahoihin ongelmiin tuollaisen kanssa voi joutua? Olen lukenut ainakin jakolaatikon laakeroinnin pettämisestä ja kaikkein huolestuttavimmalta kuulostaa öljypohjan laakeripesän väljistyminen. Oikeastaan haluaisin tietää, että kuinka yleisiä ongelmia nämä ovat, ja millä kilometreillä ongelmia voi odottaa? Oireileeko esimerkiksi väljä laakreipesä jotenkin, niin että sen voisi huomata koeajolla?
Pienet remontit ei sinänsä pelota koska lähipiiristä löytyy star ja C209/W211 on tullut korjailtua jo vuosia itse. Tuollaiset moottorin pois nostamista vaativat remontit hillitesvät jo auton ostohaluja varsinkin jos kyse on jutusta joka tulee eteen varmuudella.
Onko jotain muuta erityistä, mitä tämän mallin kanssa kannattaa huomioida? Taka-akselipalkin ruostuminen on tiedossa ja se, että etutolppa airmaticiin maksaa tonnin. Näiden kanssa nyt ehkä pystyisikin elämään.
Kiitoksia vastauksista!
CLS W218 airmatic/4matic - uskaltaako ostaa?
CLS W218 airmatic/4matic - uskaltaako ostaa?
W209 CLK270 CDI
W221 S320 CDI
W221 S320 CDI