Virtalukko vai ohjauslukkovika W212
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe 16.12.2022 21:38
Virtalukko vai ohjauslukkovika W212
Eli yllättäen ovet aukeaaja sulkeutuu kaukosäätimellä ja akussa on virtaa mutta sytysvirta ei kytkeydy eikä rattilukko mene päälle missään vaiheessa(5 vaihteinen automaatti). Kokeiltu kummallakin avaimella. Jos rattilukko jumittuu auki asentoon niin voiko se estää sytysvirran ja startin toiminnan?
Re: Virtalukko vai ohjauslukkovika W212
Kuulostaisi rattilukkovialta. Nythän se rattilukko on todennäköisesti jumittunut paria milliä vaille täysin auki-asentoa eli ratti ei ole lukossa mutta auto ei starttaa koska rattilukon mikrokytkimet eivät vielä ole täysin painettuina. Ratin korkeussäädön vapauttamalla ja rattia ylöspäin lyömällä voisi kolahtaa sen verran, että rattilukon moottorissa menisi virta+jännite tarvittavan määrän läpi. Kun kolauttelet niin avain ei saa olla virtalukossa koska joudut ottamaan sen pois ennen kuin rattilukko reagoi ja avaimen poisottaessa rattilukko tietysti menee lukossa-asentoon.
Jos lähtee tuolla kolauttelulla niin älä enää ota avainta pois virtalukosta, jolloin rattilukko jää auki ja autoa voi käyttää normaalisti vaikka sen välillä sammuttaisi. Avain siis pitää olla koko ajan virtalukossa. Normaalisti vaan sammuttaa ja jättää avaimen paikoilleen. Mekaanisella avaimella menee ovet lukkoon mutta ei toisella avaimella kaukosäädöllä jos on toinen avain virtalukossa. Tietysti tämä homma vaatii sopivan paikan, että uskaltaa jättää avaimen paikoilleen.
Jos auto lähtee vielä käyntiin niin kannattaa ottaa rattilukko pois kolosestaan. Helpottaa jatkossa vaihtamista jos reaktionomaisesti sattuukin kiskaisemaan avaimen virtalukosta. Ja rattilukonmoottori tietysti vaatii vaihtamisen uuteen. Minulta löytyy siihen apuja jos toteat, että vika on tuossa osassa.
Jos et ole katsonut niin katso ketju viewtopic.php?t=174325
Oireet rattilukon vikaantumiseen ovat: kaukosäädöt toimii oville. Valot syttyvät. Avain kääntyy ja kilometrit tulevat näkyviin. Virrat eivät tule päälle eli varoitusvalot ym eivät syty kun käännät virrat päälle. Rattilukko ei surahda -> voi kuulua pientä naksetta ko. alueelta.
Minun yhteystiedot löytyy tuolta
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/1148442
Jos lähtee tuolla kolauttelulla niin älä enää ota avainta pois virtalukosta, jolloin rattilukko jää auki ja autoa voi käyttää normaalisti vaikka sen välillä sammuttaisi. Avain siis pitää olla koko ajan virtalukossa. Normaalisti vaan sammuttaa ja jättää avaimen paikoilleen. Mekaanisella avaimella menee ovet lukkoon mutta ei toisella avaimella kaukosäädöllä jos on toinen avain virtalukossa. Tietysti tämä homma vaatii sopivan paikan, että uskaltaa jättää avaimen paikoilleen.
Jos auto lähtee vielä käyntiin niin kannattaa ottaa rattilukko pois kolosestaan. Helpottaa jatkossa vaihtamista jos reaktionomaisesti sattuukin kiskaisemaan avaimen virtalukosta. Ja rattilukonmoottori tietysti vaatii vaihtamisen uuteen. Minulta löytyy siihen apuja jos toteat, että vika on tuossa osassa.
Jos et ole katsonut niin katso ketju viewtopic.php?t=174325
Oireet rattilukon vikaantumiseen ovat: kaukosäädöt toimii oville. Valot syttyvät. Avain kääntyy ja kilometrit tulevat näkyviin. Virrat eivät tule päälle eli varoitusvalot ym eivät syty kun käännät virrat päälle. Rattilukko ei surahda -> voi kuulua pientä naksetta ko. alueelta.
Minun yhteystiedot löytyy tuolta
https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/1148442
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe 16.12.2022 21:38
Re: Virtalukko vai ohjauslukkovika W212
Ohjauslukon sisällä oleva sähkömoottori oli tullut tiensä päähän. Uudella sähkömoottorilla homma tuli kuntoon.