W211 nykii moottorijarrutuksessa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Su 29.05.2016 08:51
W211 nykii moottorijarrutuksessa
Kyseessä 2004 mallinen 270cdi automaatti, joka on alkanut nykimään/nytkähtelemään moottorijarrutuksen aikana.
Ko vika pahenee, kun moottori/vaihteisto saavuttavat käyntilämmön. Ilmiö ei ole säännöllinen, vaan saattaa tehdä sen esim 1-2 kertaa vaikka liikennevaloja lähestyttäessä, tai sitten useampia kertoja samassa ajassa.
MUTTA!
Kun kytkee dyno moden päälle, niin koko ongelma häviää täysin.
Vikakoodit on luettu starilla n. viikko sitten, eikä mitään vikoja ollut muistissa.
Mikähän tommosen vois aiheuttaa?
Ko vika pahenee, kun moottori/vaihteisto saavuttavat käyntilämmön. Ilmiö ei ole säännöllinen, vaan saattaa tehdä sen esim 1-2 kertaa vaikka liikennevaloja lähestyttäessä, tai sitten useampia kertoja samassa ajassa.
MUTTA!
Kun kytkee dyno moden päälle, niin koko ongelma häviää täysin.
Vikakoodit on luettu starilla n. viikko sitten, eikä mitään vikoja ollut muistissa.
Mikähän tommosen vois aiheuttaa?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Su 29.05.2016 08:51
Re: W211 nykii moottorijarrutuksessa
Voiko viallinen jarruvalokatkaisija oireilla näin?
On alkanu satunnaisesti mittaristoon ilmestymään service brake ilmoitus, antoi koodin jarruvalokatkaisijasta.
Se toki vaihdetaan ensi tilassa.
On alkanu satunnaisesti mittaristoon ilmestymään service brake ilmoitus, antoi koodin jarruvalokatkaisijasta.
Se toki vaihdetaan ensi tilassa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Su 29.05.2016 08:51
Re: W211 nykii moottorijarrutuksessa
Jarruvalokatkaisin vaihdettu, ei enää herjaa Service brake mittaristossa, mutta vika on täysin sama kuin aiemmin.
Re: W211 nykii moottorijarrutuksessa
toimiiko auto muuten, vakkari, luistonesto jne?
Jos dynossa toimii niin siinähän nuo eivät ole käytössä, joten voisi olla joku viallinen signaali nopeus- tai kiihtyvyysanturilta...
OT: kuka tietää mitä muuta dynomoodi kytkee pois, vai mitään? Ottaako moottorin ohjauksesta EGRriä imlastointia tms tehoturhakkeita (no EGR ei kovissa tehoissa ole muutenkaan käytössä mutta ajatuksena...)?
Jos dynossa toimii niin siinähän nuo eivät ole käytössä, joten voisi olla joku viallinen signaali nopeus- tai kiihtyvyysanturilta...
OT: kuka tietää mitä muuta dynomoodi kytkee pois, vai mitään? Ottaako moottorin ohjauksesta EGRriä imlastointia tms tehoturhakkeita (no EGR ei kovissa tehoissa ole muutenkaan käytössä mutta ajatuksena...)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Su 29.05.2016 08:51
Re: W211 nykii moottorijarrutuksessa
Kaikki toimii muuten kyllä, toi nykiminen on ainut oire.
Koitettiin testeri kiinni käydä koeajollaki, mut menee auto dynomodeen myös silloin, kun lukee diagnostiikkaa ABS jarruista.
Koitettiin testeri kiinni käydä koeajollaki, mut menee auto dynomodeen myös silloin, kun lukee diagnostiikkaa ABS jarruista.
Re: W211 nykii moottorijarrutuksessa
Kattokaa starilla nopeusantureita silmä kovana. Vähän samanlaista teki itselläni ässä, kun yksi anturi pätki jotain millisekuntteja. Ja jos oli starilla esp:ssä sisällä ongelmaa ei silloin esiintynyt:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=185516" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=185516" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Su 29.05.2016 08:51
Re: W211 nykii moottorijarrutuksessa
Tää tuli kuntoon viimein.
Vika oli siis vasemman taka abs anturin liittimessä, joka ei ollu ihan pohjassa asti, anturi oli melko uudehko. Ainoastaan kerran sytytti ABS/ESP valot ajon aikana, jonka ansiosta pääsin jäljille.
Uus anturi tuli laitettua ja nykiminen hävis sen siliän tien.
Vika oli siis vasemman taka abs anturin liittimessä, joka ei ollu ihan pohjassa asti, anturi oli melko uudehko. Ainoastaan kerran sytytti ABS/ESP valot ajon aikana, jonka ansiosta pääsin jäljille.
Uus anturi tuli laitettua ja nykiminen hävis sen siliän tien.
Re: W211 nykii moottorijarrutuksessa
Omassa S212:ssa nyt täsmälleen sama oire. Vm. 2013, Ajettu 234tkm, mitään muuta vikaa ei ole kuin nuo satunnaiset pienet nykäisyt moottorijarrutuksessa.
Re: W211 nykii moottorijarrutuksessa
Olipas hyvä vinkki toi dynomode, kokeilin laittaa sen päälle salavalikosta (eli 5 s. vastausluuri+OK nappi pohjassa -> Roller test). Dynomode päällä ei nykäisyjä enää ollutkaan. Eli vahvasti viittaa samanlaiseen vikaan, seuraavaksi pitää päästä lukemaan noita nopeusantureiden tietoja. Edelleenkään minulla ei ole edes väläyttänyt ABS/ESP valoja, eli ilmeisesti vika on vielä niin pieni, että se ei jotain kynnystä ylity josta nuo valot syttyisivät.Vapaakytkin kirjoitti: ↑Ti 30.05.2017 23:53
MUTTA!
Kun kytkee dyno moden päälle, niin koko ongelma häviää täysin.
Vikakoodit on luettu starilla n. viikko sitten, eikä mitään vikoja ollut muistissa.
Mikähän tommosen vois aiheuttaa?
Re: W211 nykii moottorijarrutuksessa
Raportoinpa tähän vielä lopuksi, että omassa S212:ssa vika on nyt korjattu vaihtamalla vas. takapyörän ABS-anturi. Sen verran tuli tunaroitua että hommasin ei-facelift W212 anturin ensiksi, joka ei faceliftissä toimi, antaa paljon suurempaa arvoa (iCarsoftilla luettu).
Viallinen anturi oireili sillä tavalla, että se antoi satunnaisesti 0-arvoja, eli iCarsoftilla pyörän nopeusarvosta kuvaajaa piirtäessä käyrä näytti pääosin hyvältä, mutta sitten satunnaisesti tuli piikki 0:aan tai lähelle. Tuosta ei siis välttämättä vikakoodeja vielä tule.
Viallinen anturi oireili sillä tavalla, että se antoi satunnaisesti 0-arvoja, eli iCarsoftilla pyörän nopeusarvosta kuvaajaa piirtäessä käyrä näytti pääosin hyvältä, mutta sitten satunnaisesti tuli piikki 0:aan tai lähelle. Tuosta ei siis välttämättä vikakoodeja vielä tule.
Re: W211 nykii moottorijarrutuksessa
Jaahas, n. 10 tkm se toimi, eli taas vas. takapyörän ABS antaa piikkiä nopeusmittaukseen, eli kun iCarsoftilla katsoo käyrää niin välillä menee 0aan ja samat oireet palasivat. Jos nyt oikein muistan, niin oli tarvikeanturi, ei varmaankaan alkuperäinen.. voisiko tässä todennäköisin nyt olla että anturi vaan hajosi näin pian? Mikähän tuossa anturissa edes hajoaa kun eihän siinä ole mitään mekaanista osaa edes...
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 362
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: W211 nykii moottorijarrutuksessa
Näin oli, vaihtoivat samalla molemmat puolet. Nyt taas toimii, ja antureita ei vaihdettu. Tämä 245tkm ajettuna.