Wiken 420 SE 1991
Re: Wiken 420 SE 1991
Onnittelut! Hieno on auto!
Täälläkin suunnalla ässät olleet ajossa jo vapusta lähtien
Täälläkin suunnalla ässät olleet ajossa jo vapusta lähtien
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: Wiken Mersupuuhat - 420 SE 1991 ja SL 320 1997
Jäänyt varmaan huomaamatta että olet Wezze hankkinut W140 500 SE:n. Oletko laittanut siitä jotain kertomusta vielä?
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
ex. 300 TE -91
Re: Wiken 420 SE 1991
Kiitos kaikille. Museoleimasta huolimatta auto ei ole vielä lähelläkään valmista, pientä näprättävää ja siistittävää riittää. En mie tästä mitään Classic data 1:ä aio rakentaa, mutta muutamia juttuja pitää vielä fiksata mikä omaan silmään sattuu. Mutta nyt naatiskellaan ajamisesta ja katotaan talvella remppahommia taas.
Re: Wiken 420 SE 1991
Onnittelut museonnista, jännittävä tilaisuus, vaikka kaikki olisikin kunnossa.
Re: Wiken 420 SE 1991
Kertokaapas W126-asiantuntijat, mikä ero on etupenkkien jousirungoilla:
A126 910 12 22 (Z 56.343 FRONT SEAT ELECTRICALLY ADJUSTABLE / Z 56.343/21 - LEFT; SOFT LEATHER TRIM / Z 56.343/22 - RIGHT; SOFT LEATHER TRIM) ja A126 910 11 22 (normaali)
Tuota 1122-loppuista on helpommin saatavilla. Päällepäin näyttävät ihan samoilta.
A126 910 12 22 (Z 56.343 FRONT SEAT ELECTRICALLY ADJUSTABLE / Z 56.343/21 - LEFT; SOFT LEATHER TRIM / Z 56.343/22 - RIGHT; SOFT LEATHER TRIM) ja A126 910 11 22 (normaali)
Tuota 1122-loppuista on helpommin saatavilla. Päällepäin näyttävät ihan samoilta.
Re: Wiken 420 SE 1991
No joo, selvisi että Mersu on alkanut tekemään tuota 1122-loppuista jousirunkoa uudelleen. Selvittelin vähän hintoja:Wikke kirjoitti: ↑Su 04.06.2023 10:19 Kertokaapas W126-asiantuntijat, mikä ero on etupenkkien jousirungoilla:
A126 910 12 22 (Z 56.343 FRONT SEAT ELECTRICALLY ADJUSTABLE / Z 56.343/21 - LEFT; SOFT LEATHER TRIM / Z 56.343/22 - RIGHT; SOFT LEATHER TRIM) ja A126 910 11 22 (normaali)
Tuota 1122-loppuista on helpommin saatavilla. Päällepäin näyttävät ihan samoilta.
- Online-Teile, Bald AG Saksa, listahinta: 1079,53 e
- Mbz-Parts USA, tilaavat ensin Saksasta heille ja lähettävät Suomeen, lähetyskuluineen (ei tullimaksua): 1048,87 e
- Wetteri: 1600,00 e
Ei voi muuta sanoa kuin että pitää se Wetterinkin saada osinkoja jaettua. Harmi kuin Bald ei vieläkään pysty toimittamaan yksityisasiakkaille ulkomaille. Tuosta kun saisi vielä klubialennuksen pois.
Re: Wiken 420 SE 1991
Eikö pelkkiä jousia kannattaisi vaihtaa? Yleensä siellä on ulkoreunalta pari juosta vaan väsähtänyt tai poikki.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Wiken 420 SE 1991
"Harmi kuin Bald ei vieläkään pysty toimittamaan yksityisasiakkaille ulkomaille. Tuosta kun saisi vielä klubialennuksen pois."
Mersun istuimissa on se hyvä puoli, että ne pystyy purkamaan atomeiksi ja kasaamaan ilman satulasepän pätevyyttä pala palalta. Viikko sitten purin yhden W126:n kuskin penkin, joka oli kolarin jäljiltä tuomittu romuksi. Runko oli monesta kohtaa murtunut. Luovuttaja-autosta sai juuri nuo rungon osat poimittua ja yhdistettyä vaurio-penkkiin ilman ongelmia. Luovuttaja auto tyystin eri vuosimallia ja eri verhoilulla, ja moitteettomasti sulautui ortopedi-säädöillä ja lämmityksellä varustettuun raff-leder-verhoiltuun uudempaan jakkaraan.
ps. Onnittelut täältäkin museoinnista!
Mersun istuimissa on se hyvä puoli, että ne pystyy purkamaan atomeiksi ja kasaamaan ilman satulasepän pätevyyttä pala palalta. Viikko sitten purin yhden W126:n kuskin penkin, joka oli kolarin jäljiltä tuomittu romuksi. Runko oli monesta kohtaa murtunut. Luovuttaja-autosta sai juuri nuo rungon osat poimittua ja yhdistettyä vaurio-penkkiin ilman ongelmia. Luovuttaja auto tyystin eri vuosimallia ja eri verhoilulla, ja moitteettomasti sulautui ortopedi-säädöillä ja lämmityksellä varustettuun raff-leder-verhoiltuun uudempaan jakkaraan.
ps. Onnittelut täältäkin museoinnista!
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Wiken 420 SE 1991
Eilen tuli heitettyä juhannuksen kunniaksi pieni 180km ilta-ajelu Aavasaksalle ja sieltä Matarenkiin ja Ruotsin puolta 99-tietä kotiin. Ässä pelaa hienosti.
Auton äänimaailma on hiljentynyt huomattavasti pari viikkoa alla olleilla Michelin Primacy 4:lla. Entiset Misukat olivat paistoleimalla 2009. Kohina alkoi olla hirvittävä ja vesisateella ajaminen tuntui jo vähän nuljuamiselta.
Ruotsin puolella ovat käyttäneet paikkapaikoin jotain erikois- tai koeasfalttityyppiä, 80 km/h vauhdissa suurin melunlähde on lämppärin puhallin ja toisena tulee tikittävä mittariston kello.
Ylitornion ja Aavasaksan välillä oli jollain ruotsalaisella Mersumiehellä pakko päästä Wanhuksesta ohi, ensin roikkui kiinni takapuskurissa pitkän aikaa ja sitten tämä tummennetuin lasein varustettu S211 polkaisi Ässästä ohitse hirveän paukkeen, kolinan ja nokipilven saattelemana.
Selkä perhana napsahti viikko sitten (taas). Ässän ortopedi-istuimet tuntuivat todella hyviltä, vaikka ne eivät terveellä selällä niin hyvältä vaikutakaan. Nyt ainakin hakkasivat Volvon penkin 100-0.
Auton äänimaailma on hiljentynyt huomattavasti pari viikkoa alla olleilla Michelin Primacy 4:lla. Entiset Misukat olivat paistoleimalla 2009. Kohina alkoi olla hirvittävä ja vesisateella ajaminen tuntui jo vähän nuljuamiselta.
Ruotsin puolella ovat käyttäneet paikkapaikoin jotain erikois- tai koeasfalttityyppiä, 80 km/h vauhdissa suurin melunlähde on lämppärin puhallin ja toisena tulee tikittävä mittariston kello.
Ylitornion ja Aavasaksan välillä oli jollain ruotsalaisella Mersumiehellä pakko päästä Wanhuksesta ohi, ensin roikkui kiinni takapuskurissa pitkän aikaa ja sitten tämä tummennetuin lasein varustettu S211 polkaisi Ässästä ohitse hirveän paukkeen, kolinan ja nokipilven saattelemana.
Selkä perhana napsahti viikko sitten (taas). Ässän ortopedi-istuimet tuntuivat todella hyviltä, vaikka ne eivät terveellä selällä niin hyvältä vaikutakaan. Nyt ainakin hakkasivat Volvon penkin 100-0.
Re: Wiken 420 SE 1991
Ässä on lepäillyt tallissa talven, viime viikonloppuna käytin autoa ulkona ja ajelin pihatietä edestakaisin vähän vetreytelläkseni. Pääsiäisenä meinasin alkaa entraamaan kuskin penkin. Uusi jousirunko on maannut tallin lattialla pahvilaatikossa viime kesästä asti. Istuinosan hamppufyllinkiä tiirailin taannoin penkin alta ja näytti että etukulmistaan on alkanut repeilemään. Seku vain googlasin Soft-Leder -verhoiluun kuuluvaa hamppumattoa A1269103850 ja yllätys oli kun PK Classic -verhoilukauppa myi niitä. Oli vielä pari jäljellä ja laitoin tilaukseen - 210€ postikuluineen. Siellä oli myös pari fylliä vanhemman tyylin nahkapenkkeihin jäljellä, vinkkinä vaan. Siinäpä onkin askaretta sitten punoa paikoilleen, onkos penkinlämmittimen matto kiinni nahkaverhoilussa vai siinä hamppufyllissä?
Re: Wiken 420 SE 1991
Mikä se liike on? Pikaisella kuuklauksella ei löytynyt mitään PK Classic -verhoilukauppaa.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Wiken 420 SE 1991
Lämmityksen elementit ovat päällimmäisessä verhoilukappaleessa vahvikekankaan alla. Aika kovalla otteella saa jakkaraa painella kasaan, että saa verhoilun nätisti irti vahingoittamatta rungon kourussa olevaa pahvireunusta.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Wiken 420 SE 1991
Kiitos Karel tiedosta. Pelkäsin jo että se on liimattu jotenkin siihen kuttaperkkaan mutta jos on nahassa niin hyvä.
Häksä, tästäpä löytyy: https://pkclassic.de/
Häksä, tästäpä löytyy: https://pkclassic.de/
Re: Wiken 420 SE 1991
Penkkiremontti alkaa olla vihdoin loppusuoralla. Muutamia huomioita tässä jos joku päättää alkaa samanlaiseen remppaan.
Eli tarkoitus oli vaihtaa jousirunko uuteen. Miehän tilasin uuden A126 910 11 22 jousirungon siihen. Kyselin aiemmin eroavaisuuksia A126 910 12 22 "Soft leather trim" -runkoon joka autossani kuuluisi olla. Ainoa mekaaninen ero oli, että 1122-loppuisessa on selkänojan kiinnityspisteiden alla kaksi liparemaista kourunpätkää, siis samassa linjassa kuin mihin istuinosan verhoilu painetaan pahvireunoineen kiinni. Näillä ei ollut mitään virkaa ainakaan minun nahkaverhoilussa. Selkänojan etummainen kiinnityspultti turvavyön lukon puolella on erikoinen, siinä on pultin kannassa uloke johon turvavyön lukko kiskoineen kiinnitetään messinkisokalla. En tiedä onko samanlainen muissa verhoiluissa. Nuo kaksi em. liparetta ottivat kiinni turvavyön kiinnikkeeseen, mutta totesin lukon mahtuvan paikoileen kun vähän nylonvasaralla koputteli niitä lipareita litteämmäksi.
Vanhasta rungosta piti siirtää yhden alaosan aukon reunassa oleva muovilista, joka kaiketi suojelee ettei sähköpenkin johdot hinkkaudu poikki istuinta siirrettäessä. Jousirunko siis kiinnitetään kiskosto/moottoripakettiin, ja tuo jousirunko itsessään liikkuu edestakaisin kun kiskosto on kiinni lattiassa. Samoin piti tietysti siirtää tehtaan varustekortti pohjasta samaan paikkaan missä se oli. Onneksi liima oli jo niin heikkoa että sain sen ehjänä irti.
Purin myös nahkat irti pehmusteesta, kun piti vaihtaa myös pehmusteosa tuolta PKClassicilta tilaamaan uuteen. Nahkaverhoilun sisäpuolella päällysosan reunoja kiertää kangas, eräänlainen "alushame". Se oli nidottu ainakin 30 metalliniitillä kiinni pehmusteeseen. Lisäksi pehmusteen keskiosan rei'itetyn nahan ulkoreunoja kiersi metallitanko - sekä verhoilussa että ujutettuna pehmusteosan sisään. Nämä liittyvät toisiinsa muovisilla lukoilla, jotka sai helposti irti alapuolelta. Istuinosan keskellä on vielä 3 reikää vierekkäin, josta oli vedetty verhoilun sisäkankaan kolme liparetta pehmusteen läpi ja nidottu altapäin kiinni.
Vanha pehmuste oli ehjä. En tiedä onko kaikissa samanlainen pehmuste, mutta minun soft-penkeissä sinne kuttaperkan sisään on valuvaiheessa upotettu vajaan sentin paksuinen vaahtomuovi. Se ei ollut siis läpiasti sitä "hevosenkarva-kumisysteemiä" niinkuin aluksi luulin.
PKClassicin pehmuste erosi nykyisestä. Päällepäin näytti ihan samalta. Se oli kuitenkin läpi asti kumi-karvamateriaalia. Sisällä ei ollut vaahtomuovia eikä noita metallitankoja. Metallitankoja varten oli kyllä kairattu kolot, joten ne olisi saanut irti vanhasta pehmusteesta. Uudesta puuttui myös nuo kolme reikää keskiosan kiinnitykseen, ne olisi pitänyt tehdä jälkeenpäin. Samoin puuttui penkinlämmittimen kaapelin reikä ja kaksi koloa penkinlämmittimen liittimille.
Tuossa vaiheessa löin jarrut päälle ja totesin että alkaa mennä liian virittelyksi. Lisäksi pelkäsin katoaako kokokumisella pehmusteella se "taianomainen" pehmeys penkistä. Olisiko tullut liikaa W124 vahvistettujen penkkien kaltainen... Eli saksalaisen jämäkkä. Tykkään niin noista W126 nojatuoleista...
Sitten pitikin vähän aikaa kirota että miksi nyin nahat irti pehmusteesta, että saako ikinä samalla lailla takaisin... Onneksi huoli oli turha, tein jätesäkistä suikaleet jolla verhoilun saa vedettyä päälle perille asti. Tuo "alushamekangas" nimittäin tarttuu pehmuste-kuttaperkkaan kuin tarra kiinni, ja verhoilu olisi varmasti jäänyt ryttyyn. Sain sen kuitenkin päälle hyvin, ja metalliniitit taivuttamalla ja uusiokäyttämällä lähes alkuperäisen kaltaisesti takaisin. Olisin vain säästänyt työssä pari iltaa jos olisin vain siirtänyt koko nahka-kuttaperkkapaketin uuden jousirungon päälle purkamatta...
Penkistä tuli ehkä paremman näköinen kuin se oli aikaisemmin, uusi jousirunko on tukevampi ja huolimatta vanhasta pehmusteesta se kiristää nahan kunnolla. Muistoksi jäi vain yksi pieni vekki ulkoreunalla, jonka väsynyt jousirunko oli nahalle tehnyt.
Pientä takapakkia vielä koontivaiheessa - messinkisokka jolla turvavyön lukko on kiinni oli murtunut. Ei auttanut kuin laittaa saksan tilaukseen tuo pikkuosa. Toivottavasti ensi viikonloppuna on penkki autossa takaisin.
Ainakin tallin lattialla koeistuessa penkki on nyt suorassa eikä vietä "ovea" kohti. Mutta lopputuloksen huomaa vasta koeajolla.
Voisin myydä tuon PKClassicilta tilaamani pehmusteen jos joku haluaa uutta ryhtiä penkkiin. Vaatii siis pientä askartelua mutta lopputulos on varmastikin jämäkkä ja ryhdikäs.
Eli tarkoitus oli vaihtaa jousirunko uuteen. Miehän tilasin uuden A126 910 11 22 jousirungon siihen. Kyselin aiemmin eroavaisuuksia A126 910 12 22 "Soft leather trim" -runkoon joka autossani kuuluisi olla. Ainoa mekaaninen ero oli, että 1122-loppuisessa on selkänojan kiinnityspisteiden alla kaksi liparemaista kourunpätkää, siis samassa linjassa kuin mihin istuinosan verhoilu painetaan pahvireunoineen kiinni. Näillä ei ollut mitään virkaa ainakaan minun nahkaverhoilussa. Selkänojan etummainen kiinnityspultti turvavyön lukon puolella on erikoinen, siinä on pultin kannassa uloke johon turvavyön lukko kiskoineen kiinnitetään messinkisokalla. En tiedä onko samanlainen muissa verhoiluissa. Nuo kaksi em. liparetta ottivat kiinni turvavyön kiinnikkeeseen, mutta totesin lukon mahtuvan paikoileen kun vähän nylonvasaralla koputteli niitä lipareita litteämmäksi.
Vanhasta rungosta piti siirtää yhden alaosan aukon reunassa oleva muovilista, joka kaiketi suojelee ettei sähköpenkin johdot hinkkaudu poikki istuinta siirrettäessä. Jousirunko siis kiinnitetään kiskosto/moottoripakettiin, ja tuo jousirunko itsessään liikkuu edestakaisin kun kiskosto on kiinni lattiassa. Samoin piti tietysti siirtää tehtaan varustekortti pohjasta samaan paikkaan missä se oli. Onneksi liima oli jo niin heikkoa että sain sen ehjänä irti.
Purin myös nahkat irti pehmusteesta, kun piti vaihtaa myös pehmusteosa tuolta PKClassicilta tilaamaan uuteen. Nahkaverhoilun sisäpuolella päällysosan reunoja kiertää kangas, eräänlainen "alushame". Se oli nidottu ainakin 30 metalliniitillä kiinni pehmusteeseen. Lisäksi pehmusteen keskiosan rei'itetyn nahan ulkoreunoja kiersi metallitanko - sekä verhoilussa että ujutettuna pehmusteosan sisään. Nämä liittyvät toisiinsa muovisilla lukoilla, jotka sai helposti irti alapuolelta. Istuinosan keskellä on vielä 3 reikää vierekkäin, josta oli vedetty verhoilun sisäkankaan kolme liparetta pehmusteen läpi ja nidottu altapäin kiinni.
Vanha pehmuste oli ehjä. En tiedä onko kaikissa samanlainen pehmuste, mutta minun soft-penkeissä sinne kuttaperkan sisään on valuvaiheessa upotettu vajaan sentin paksuinen vaahtomuovi. Se ei ollut siis läpiasti sitä "hevosenkarva-kumisysteemiä" niinkuin aluksi luulin.
PKClassicin pehmuste erosi nykyisestä. Päällepäin näytti ihan samalta. Se oli kuitenkin läpi asti kumi-karvamateriaalia. Sisällä ei ollut vaahtomuovia eikä noita metallitankoja. Metallitankoja varten oli kyllä kairattu kolot, joten ne olisi saanut irti vanhasta pehmusteesta. Uudesta puuttui myös nuo kolme reikää keskiosan kiinnitykseen, ne olisi pitänyt tehdä jälkeenpäin. Samoin puuttui penkinlämmittimen kaapelin reikä ja kaksi koloa penkinlämmittimen liittimille.
Tuossa vaiheessa löin jarrut päälle ja totesin että alkaa mennä liian virittelyksi. Lisäksi pelkäsin katoaako kokokumisella pehmusteella se "taianomainen" pehmeys penkistä. Olisiko tullut liikaa W124 vahvistettujen penkkien kaltainen... Eli saksalaisen jämäkkä. Tykkään niin noista W126 nojatuoleista...
Sitten pitikin vähän aikaa kirota että miksi nyin nahat irti pehmusteesta, että saako ikinä samalla lailla takaisin... Onneksi huoli oli turha, tein jätesäkistä suikaleet jolla verhoilun saa vedettyä päälle perille asti. Tuo "alushamekangas" nimittäin tarttuu pehmuste-kuttaperkkaan kuin tarra kiinni, ja verhoilu olisi varmasti jäänyt ryttyyn. Sain sen kuitenkin päälle hyvin, ja metalliniitit taivuttamalla ja uusiokäyttämällä lähes alkuperäisen kaltaisesti takaisin. Olisin vain säästänyt työssä pari iltaa jos olisin vain siirtänyt koko nahka-kuttaperkkapaketin uuden jousirungon päälle purkamatta...
Penkistä tuli ehkä paremman näköinen kuin se oli aikaisemmin, uusi jousirunko on tukevampi ja huolimatta vanhasta pehmusteesta se kiristää nahan kunnolla. Muistoksi jäi vain yksi pieni vekki ulkoreunalla, jonka väsynyt jousirunko oli nahalle tehnyt.
Pientä takapakkia vielä koontivaiheessa - messinkisokka jolla turvavyön lukko on kiinni oli murtunut. Ei auttanut kuin laittaa saksan tilaukseen tuo pikkuosa. Toivottavasti ensi viikonloppuna on penkki autossa takaisin.
Ainakin tallin lattialla koeistuessa penkki on nyt suorassa eikä vietä "ovea" kohti. Mutta lopputuloksen huomaa vasta koeajolla.
Voisin myydä tuon PKClassicilta tilaamani pehmusteen jos joku haluaa uutta ryhtiä penkkiin. Vaatii siis pientä askartelua mutta lopputulos on varmastikin jämäkkä ja ryhdikäs.
Re: Wiken 420 SE 1991
Penkkiremontti tuli tehtyä onnistuneesti, nyt ei enää ole tunnetta että putoaisi ovesta maantielle.
Käytin sitten autoa Mekanerilla Kempeleessä ilmastoinnin täytössä kun ei enää puhaltanut kylmää tänä kesänä. Järjestelmä oli päässyt aivan tyhjäksi ja typpipaineistuksessa selvisi että vuotaa kompuran letkujen laippaliitoksesta. KL-varaosien verkkokaupassa sattui olemaan tiivistesarja siihen ja ovat jo Matkahuollossa tuloillaan. Kokeillaanpa ilmastoinnin paineistus sitten uudelleen. Muuten kennot, letkut ja liitokset vaikuttivat olevan pitäviä.
Käytin sitten autoa Mekanerilla Kempeleessä ilmastoinnin täytössä kun ei enää puhaltanut kylmää tänä kesänä. Järjestelmä oli päässyt aivan tyhjäksi ja typpipaineistuksessa selvisi että vuotaa kompuran letkujen laippaliitoksesta. KL-varaosien verkkokaupassa sattui olemaan tiivistesarja siihen ja ovat jo Matkahuollossa tuloillaan. Kokeillaanpa ilmastoinnin paineistus sitten uudelleen. Muuten kennot, letkut ja liitokset vaikuttivat olevan pitäviä.
Re: Wiken 420 SE 1991
Kannattaisi se Nippondenso purkaa ja tiivistää sen runko muutenkin. Vuotaa ihan varmasti, hitaasti ja tasaisesti. Huomaat viimeistään ensi keväänä. Kompura penkkiin ja koeponnistukseen, niin selviää. Uusi tarvikekompura on huonompi vaihtoehto kuin vanhan kunnostaminen. Tässä tapauksessa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
500 SEL -86 "Maxi"
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Wiken 420 SE 1991
Niinhän se pitäisi ja uusia myös kaikki systeemin o-renkaat. Tuota kompuran tiivistesarjaa ei vissiimmästi enää saa Mersulta?Karel kirjoitti: ↑Pe 28.06.2024 19:57 Kannattaisi se Nippondenso purkaa ja tiivistää sen runko muutenkin. Vuotaa ihan varmasti, hitaasti ja tasaisesti. Huomaat viimeistään ensi keväänä. Kompura penkkiin ja koeponnistukseen, niin selviää. Uusi tarvikekompura on huonompi vaihtoehto kuin vanhan kunnostaminen. Tässä tapauksessa.