Ensimmäistä kertaa täällä kysymässä konkareiden mielipidettä. Valitettavasti autoon syttyi moottorivalo, jonka kävin veholla tarkistuttamassa. Noh syynä tietty hiukkassuodatin... Veholta antoivat videon mukaan, jossa mekaanikko otti videota suodattimen sisältä ja sanoi kennojen olevan tulleen tiensä päähän ja että koko paskan joutuu uusimaan. Noh itseäni ei kauheasti kiinnostaisi maksaa veholle korjauksesta ~3000€ ^^ tai kellekkään muullekkkaan. Eräältä pajalta jonka tunnen ehdotettiin, että otettaisiin koko suodatin vittuun ja ohjelmoitaiisin ohi(?). Muutamalta ystävältä kun asiasta mielipidettä kysyin sanoivat he, että voi olla hiukan riskipeliä... Mitä väki sanoo härpäkkeen poistattamiselle tai korjaamiselle. Ideoita otetaan vastaan, vaikkka niitä nyt tässä ei kauheasti ole muutenkaan, lähinnä ajatuksena olisi kuulla mitä ihmiset jotka enemmän autoista tietävät tekisivät tässä tilanteessa.
Koittanut lukea ja etsiä aiheesta ketjuja, mutta monet ovat usean vuoden takaa ja haluaisin tuoreempia mielipiteitä.
Kuntoon vaan, mutta ensin hoitaa syy, joka on dbf:n rikkonut, muutoin uusikin on pian pilalla. Jos kaikki on kunnossa, niin dbf kestää auton iän.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Mulla alkoi kolme vuotta sitten 350tkm ajettu E350CDI sytyttelemään mottorin vikavaloa, ja meni välillä vikatilaan. Putket alkoivat myös hieman nokeentumaan, joten kurkattiin hiukkassuodattimen sisään ja siellähän näkyi murtunut kenno, josta oli osa romuista lähtenyt liikkeelle.
Silloin 2021 olisi uusi pönttö maksanut muistaakseni 1600€ + työt. Laitettiin paikoilleen käytetty DPF 150tkm ajetusta purkuautosta, ja ainakin toistaiseksi on toiminut kuten pitää. Käytetystä maksoin 500€.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
Itsellä oli myös 255tkm ajetussa vastaavassa autossa sama vika. Kennot lähtivät liikenteeseen. Putkenpäät alkoivat nokeentumaan ja musta savun ihan näki, vaikka auto oli täysin vakio.
julB kirjoitti: ↑Su 09.06.2024 00:29
Itsellä oli myös 255tkm ajetussa vastaavassa autossa sama vika. Kennot lähtivät liikenteeseen. Putkenpäät alkoivat nokeentumaan ja musta savun ihan näki, vaikka auto oli täysin vakio.
Ilmeisesti kyseisellä verkkosivulla voit ostaa uuden DPF edullisesti antamalla vanhan vaihdossa. Täytyy lukea ja tiedustella millaisia suodattimet ovat laadultaan ja ottavatko edes omaani vastaan.
julB kirjoitti: ↑Su 09.06.2024 00:29
Itsellä oli myös 255tkm ajetussa vastaavassa autossa sama vika. Kennot lähtivät liikenteeseen. Putkenpäät alkoivat nokeentumaan ja musta savun ihan näki, vaikka auto oli täysin vakio.
Ilmeisesti kyseisellä verkkosivulla voit ostaa uuden DPF edullisesti antamalla vanhan vaihdossa. Täytyy lukea ja tiedustella millaisia suodattimet ovat laadultaan ja ottavatko edes omaani vastaan.
Luulisin, että ottavat. Harvahan nyt ehjää ehjään vaihtaa.. Kunnostavat vanhan pönttösi ja laittavat uudelleenmyyntiin aikanaan.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
AaPoo kirjoitti: ↑La 15.06.2024 21:39
Hommaisin uuden tilalle enkä poistaisi käytöstä.
Minkähän takia nuo kennot noin hajoilee näistä?
Joo samaa mieltä, että ehdottomasti korvata rikkinäinen uudella. Varsinkin nyt nykypäivänä, kun on ehkä alkamassa kiristymään tuo valvonta. Nyt se on vielä helppoa kun autossa tehdassofta sisässä. Selvinnyt sellainenkin seikka, että vakiosoftaa ei enää MB tarjoa, ellei moottorinohjainlaitteen kampanja ole auki. Uusi softa tulee vain uuden ECUn mukana.
Vaikea sanoa tuosta, että mikä särkee. Tullut ainakin kymmenkunta vastaavaa itselle vastaan jo ja varsinki näissä 350CDIssä. Monesta suusta kuullut, että melko hengittäviäkin nuo pöntöt on. Olisiko rakenne vain sitten heikko laadultaan tai suunnittelultaan.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
julB kirjoitti: ↑Su 09.06.2024 00:29
Itsellä oli myös 255tkm ajetussa vastaavassa autossa sama vika. Kennot lähtivät liikenteeseen. Putkenpäät alkoivat nokeentumaan ja musta savun ihan näki, vaikka auto oli täysin vakio.
Ilmeisesti kyseisellä verkkosivulla voit ostaa uuden DPF edullisesti antamalla vanhan vaihdossa. Täytyy lukea ja tiedustella millaisia suodattimet ovat laadultaan ja ottavatko edes omaani vastaan.
Luulisin, että ottavat. Harvahan nyt ehjää ehjään vaihtaa.. Kunnostavat vanhan pönttösi ja laittavat uudelleenmyyntiin aikanaan.
Tuolta AHG autoteile GmbH liikkeestä tilasin tarvike suodatimen, ei tiivistyny kunnolla turboon ja huonosti loppu putkeenki, oli pikkusen liian lyhytkin. Vanhasta pöntöstä piti ottaa laipat että sai tiiviksi ja käryt pysymään auton ulkopuolella.
Samoja puljuja näyttäs olevan ahg-clean.de ja ahg-autoteile.de kauppaa myös ebayssa ebay.com/str/ahgdiesel