tommosesta autosta jos saisin kaikenlaista tietoa olisin kiitollinen !!
kuinkahan paljon noita on suomeen aikanaan tuotu ?
olisiko jollain 6 sylinteristä konetta tiedossa ?
jos aikoo laittaa museorekisteriin niin pitääkö olla sama väri/kone kuin alunperin?
kiitos etukäteen !
mercedes 250 se -66
Tuossa on jotain teknistä tietoa:
http://www.carfolio.com/specifications/ ... /?id=61710
http://www.carfolio.com/specifications/ ... /?id=61710
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Aika hyvät tiedot tuolla carfoliossa, kieltämättä.
Muutama lisä tuohon, autoa valmistettiin 9.65-1.68, yhteensä 55.181 kappaletta.
Lisäksi tuolta puuttuu tieto että syyskuussa 1966 puristusta nostettiin 9,5:1:een.
Ohjaustehostimen kanssa ohjauspyörän kierroksia laidasta laitaan on vain 3,2.
Hinta Saksassa huhtikuussa 1966 oli 17.350,00 DEM.
Autojen alkuperäisestä tuontimäärästä suomeen voisi kysyä vehosta, tietoa ei taida varsinaisesti missään olla saatavilla.
Mulla on mm. 1960-luvun vehon tuontitaulukot mutta niissä luvuissa ei malleja ole eritelty.
Se, että auto ei ole alkuperäisen värisensä, ei estä museoleimaa. Riittää että väri on merkin (ja mallin) värikartasta ja ollut saatavilla kyseiseen autoon kyseisenä vuonna.
Muutama lisä tuohon, autoa valmistettiin 9.65-1.68, yhteensä 55.181 kappaletta.
Lisäksi tuolta puuttuu tieto että syyskuussa 1966 puristusta nostettiin 9,5:1:een.
Ohjaustehostimen kanssa ohjauspyörän kierroksia laidasta laitaan on vain 3,2.
Hinta Saksassa huhtikuussa 1966 oli 17.350,00 DEM.

Autojen alkuperäisestä tuontimäärästä suomeen voisi kysyä vehosta, tietoa ei taida varsinaisesti missään olla saatavilla.
Mulla on mm. 1960-luvun vehon tuontitaulukot mutta niissä luvuissa ei malleja ole eritelty.
Se, että auto ei ole alkuperäisen värisensä, ei estä museoleimaa. Riittää että väri on merkin (ja mallin) värikartasta ja ollut saatavilla kyseiseen autoon kyseisenä vuonna.
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 726
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
Värin pitää olla ruiskutettu joka soppeen, eli ei riitä että vain pintapellit ovat maalatut uudella värillä.Vaihtotähti kirjoitti:Moi!
Väriasiat ovat niin kuin Raul sanoi, mutta moottorin apulaitteineen
pitää tietääkseni olla alkuperäistä rakennetta vastaavat.
Terveisin Aki
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Code M 129 I / 129.980
Manufacturer Mercedes-Benz
Type S-6
elikkäs ton numeroista konetta kaipailisin ja samaten syyläri on otettu parempaan
talteen muuten ja laatikko on manuaali ja 5 vaihteinen (eipä taida sekään olla alkuperäinen) ilmoitelkaa vihjeistäkin yv:llä tai spostilla jap7@luukku.com
miten tänne sais kuvan liitettyä?
Manufacturer Mercedes-Benz
Type S-6
elikkäs ton numeroista konetta kaipailisin ja samaten syyläri on otettu parempaan
talteen muuten ja laatikko on manuaali ja 5 vaihteinen (eipä taida sekään olla alkuperäinen) ilmoitelkaa vihjeistäkin yv:llä tai spostilla jap7@luukku.com
miten tänne sais kuvan liitettyä?
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 726
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa