Dieselien tehoista, ahtamisesta, katsastuksista

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
pulismi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: Dieselien tehoista, ahtamisesta, katsastuksista

Viesti Kirjoittaja pulismi »

Meneekö 50.2/65 kompura billetti ja 51/47 turbiini siivellä pahasti pieleen,turbo oli gt2056v mihi toi modi tulis?
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: Dieselien tehoista, ahtamisesta, katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Vastaus kysymykseen: Meneekö 50.2/65 kompura billetti ja 51/47 turbiini siivellä pahasti pieleen,turbo oli gt2056v mihi toi modi tulis?

Mielummin 50mm turbiinipuoli. Isompaa ei oikein helpolla saa sovitettua. 47mm siipisuhde kompressoriin ei ole hyvä.
Holset siellä lukee..
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4568
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Dieselien tehoista, ahtamisesta, katsastuksista

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Menee pieleen, mutta ei välttämättä juuri siipien suhteen tietämättä kompressorin ja turbiinin paineita millä on tarkoitus ajaa.
Kompuran kotelo on tuossa ahdas ja alkaa haittaamaan virtausta, lisää sakkaus taipumusta kun kompura virtaa sisään koteloon enemmän kuin kotelosta järkevästi saa ulos.

Vaihtaisin rungon gt2359 tai 2559 kokoiseen mistä lähteä tekemään. Turbiinit on avarampia ja samoin kompurat.
Kuski666
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 21.05.2024 16:25

Re: Dieselien tehoista, ahtamisesta, katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Kuski666 »

Kertokaas viisaammat w211 om646 2004vuoden softattu vakio turbo tappiin ja uusi vakioturbo turbotohtorin muokkaamana joutuuko heti softan tekee uusiks vai saako vai voiko tolla softalla ajaa uudella vakioturbolla mikä muokattu? kun meni tää homma vaikeeks tän lakijutun takia
EemeliErkki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 552
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: Dieselien tehoista, ahtamisesta, katsastuksista

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

Kuski666 kirjoitti: Ti 02.07.2024 00:04 Kertokaas viisaammat w211 om646 2004vuoden softattu vakio turbo tappiin ja uusi vakioturbo turbotohtorin muokkaamana joutuuko heti softan tekee uusiks vai saako vai voiko tolla softalla ajaa uudella vakioturbolla mikä muokattu? kun meni tää homma vaikeeks tän lakijutun takia
Näyttääkö konehuone vakiolta?

Jos niin, vie pakokaasumittaukseen jonnekin muualle, ja sen paperin kanssa katsurille
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: Dieselien tehoista, ahtamisesta, katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

Kuski666 kirjoitti: Ti 02.07.2024 00:04 Kertokaas viisaammat w211 om646 2004vuoden softattu vakio turbo tappiin ja uusi vakioturbo turbotohtorin muokkaamana joutuuko heti softan tekee uusiks vai saako vai voiko tolla softalla ajaa uudella vakioturbolla mikä muokattu? kun meni tää homma vaikeeks tän lakijutun takia
Toimii samallailla kun vakioturbolla ja voi ajaa ilman uutta ohjelmaa. Täyden hyödyn ja halutun lisätehon saat kun laittaa ohjelman ja syöttöä tarvittavan määrän.
Holset siellä lukee..
Kuski666
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 21.05.2024 16:25

Re: Dieselien tehoista, ahtamisesta, katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Kuski666 »

EemeliErkki kirjoitti: Ti 02.07.2024 08:24
Kuski666 kirjoitti: Ti 02.07.2024 00:04 Kertokaas viisaammat w211 om646 2004vuoden softattu vakio turbo tappiin ja uusi vakioturbo turbotohtorin muokkaamana joutuuko heti softan tekee uusiks vai saako vai voiko tolla softalla ajaa uudella vakioturbolla mikä muokattu? kun meni tää homma vaikeeks tän lakijutun takia
Näyttääkö konehuone vakiolta?

Jos niin, vie pakokaasumittaukseen jonnekin muualle, ja sen paperin kanssa katsurille
Liikkeet ei tee enää niitten pitää kuulemma ite käydä muutoskatsastaa sielä suora ränni ja kn putsari etteise nyt enää menee, no pitää tehdä sillai että bcmotors asentaa turbon ja ajelen nykyisellä softalla tai sitte keksii jotai, kai sieltä saataa jotai työntöö tulla jos toi vakio on väljä? tiedä siitä sitte. on mulla varastossa vakio putkisto kaikilla hilppeillä, että tekis sillai turbon vaihto softaus dynot ja sitte vakioputkisto kiinni ja käyttävät sitte leimalla. tulee vaa kuluja perkeleesti niitten leimaaminen putkiston vaihto 2x. Mutta pää asia että voi ja pystyy ajella tolla softalla mikä sielä on nytte. kiitos vastauksista asiallisista.
Kuski666
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ti 21.05.2024 16:25

Re: Dieselien tehoista, ahtamisesta, katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Kuski666 »

Solmurauta kirjoitti: Ti 02.07.2024 09:51
Kuski666 kirjoitti: Ti 02.07.2024 00:04 Kertokaas viisaammat w211 om646 2004vuoden softattu vakio turbo tappiin ja uusi vakioturbo turbotohtorin muokkaamana joutuuko heti softan tekee uusiks vai saako vai voiko tolla softalla ajaa uudella vakioturbolla mikä muokattu? kun meni tää homma vaikeeks tän lakijutun takia
Toimii samallailla kun vakioturbolla ja voi ajaa ilman uutta ohjelmaa. Täyden hyödyn ja halutun lisätehon saat kun laittaa ohjelman ja syöttöä tarvittavan määrän.
Okei hyvä tietää kiitos tästä.
Vastaa Viestiin