HE221W 7cm pakopesällä ja OM617 6mm pumpulla 100cc per sylinteri sakkaa vaikka 1 bar ahdoilla 4000 rpm jälkeen. Ymmärrän, että pakopesä on aika pieni korkeille kierroksille, mutta ei 4000 ole korkea vielä ja eilenkin otin ylös arvot, niin pakopaine 2 bar ja ahtopaine 1.4 bar, ei luulis olevan ongelmia, kun tuo drive ratio on vaan 1.42 sillon.
Tuo sakkaus rikko tosta laakerit jo kerran ja vaihdoin ne sitten. Toi ilmenee silleen että ahdot tippuu 1.4->0.9 bar yhtäkkiä ja tehot lähtee.
Toi drive ratio on about 1.2, kun testasin 3000 rpm 2 bar ahdoilla, eli pelaa hyvin, mutta hetiku yrittää isoilla kierroksilla ottaa yhtään tehoa ni menee vituiks.
Pumppu on tällä hetkellä säädetty siten, että 3000 jälkeen ei tule sitä normaalia polttoaineen määrän vähennystä ja alkaa 5000 kohtaalla vetämään vasta polttoaineita vähemmälle. Täytyy kai sitten säätää toi pumppu taas siten, että alkaa jo syöttöä vähentämään ennen 4000.
Muuten tää systeemi pelaa hyvin, tuli eilen kokeiltua, 4 vaihteella 1800 rpm ahdot kiipeää 1.4 bar alle 2 sekunnissa ja vetää täysillä heti sinne 4000 asti, missä tulee noita ongelmia sitten.
OM617 + HE221W sakkaa
Re: OM617 + HE221W sakkaa
Taitaa tulla aivan mustaa lakua noilla säädöillä.
Missähän kohtaa kompuran kartalla mahtaa tulla tuo sakkaus?
Kilo ahtoja ja 100cc soppaa, voisko enempää metsässä säädöt olla.
Missähän kohtaa kompuran kartalla mahtaa tulla tuo sakkaus?
Kilo ahtoja ja 100cc soppaa, voisko enempää metsässä säädöt olla.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
Re: OM617 + HE221W sakkaa
En oikein ymmärrä noita kompuran karttoja, 1 bar / 100cc savuttaa aika komeesti, 1.4 bar tulee vielä jonki verra savua noilla
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: To 16.02.2023 09:09
Re: OM617 + HE221W sakkaa
Ongelmaks paljastu vakio ilmansuodatin, vaihdoin vapaavirtaavaan sen ni ei mitään ongelmaa enää