W210 320cdi -02 EPC sielunelämää
- kuitupoika
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: To 20.01.2022 12:47
W210 320cdi -02 EPC sielunelämää
Noniin!
Tuli ostettua 320cdi väykky ja kotimatkalla motarille täys kiihdytys ja noin90kmh vauhdissa abs srs ja epc valo syttyy auto pätkii ja piiputtaa. Kaasuun ei vastannut ja kun vauhti hidastui noin 60kmh paikkeille auto alkoi toimia normaalisti taas ja valot katosi paitsi epc viesti ajotietokoneessa jäi päälle. Toimi siis loppumatkan noin 50km normaalisti. Ilmeisesti railipaineet tipahti? Mistä lähtis vikaa kartottamaa tarkemmin. Voiko olla kenties moottorinohjaus boxista kiinni kun aikaisemmalla motari pätkällä kaasupohjassa kiihdytys pitkään ylämäkeen 80-120 ja savuttiki melkosesti.
Tuli ostettua 320cdi väykky ja kotimatkalla motarille täys kiihdytys ja noin90kmh vauhdissa abs srs ja epc valo syttyy auto pätkii ja piiputtaa. Kaasuun ei vastannut ja kun vauhti hidastui noin 60kmh paikkeille auto alkoi toimia normaalisti taas ja valot katosi paitsi epc viesti ajotietokoneessa jäi päälle. Toimi siis loppumatkan noin 50km normaalisti. Ilmeisesti railipaineet tipahti? Mistä lähtis vikaa kartottamaa tarkemmin. Voiko olla kenties moottorinohjaus boxista kiinni kun aikaisemmalla motari pätkällä kaasupohjassa kiihdytys pitkään ylämäkeen 80-120 ja savuttiki melkosesti.
Viimenen hyppy mitataan vasta maalis
Re: W210 320cdi -02 EPC sielunelämää
Kun mainitut valot syttyy niin moottori on luultavasti käynyt sammuksissa syystä tai toisesta, ja railpaineen putoaminen on se todennäköinen kuten arvelitkin.
Suuttimien paluupuolen vuotojen mittaus ja railpaineensäätimen silmämääräinen tarkastus ja samalla tiivisteiden vaihto, ne tulee mieleen mitä kannattaa tehdä mutta enempää oikeastaan ei vikakoodeja tutkimatta.
Suuttimien paluupuolen vuotojen mittaus ja railpaineensäätimen silmämääräinen tarkastus ja samalla tiivisteiden vaihto, ne tulee mieleen mitä kannattaa tehdä mutta enempää oikeastaan ei vikakoodeja tutkimatta.
wiimax.fi
- kuitupoika
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: To 20.01.2022 12:47
Re: W210 320cdi -02 EPC sielunelämää
Auton mukana tuli toinen rail paineen säädin pitää varmaan kokeilla sillä ja koittaa lukea koodit. Tällä hetkellä autossa ei leimaa joten vaikea päästä kunnon testerin äärelle. Joku rupunen obd lukia löytyy kyllä itseltä. Mitä tiivisteitä tarkoitit?
Viimenen hyppy mitataan vasta maalis
Re: W210 320cdi -02 EPC sielunelämää
Säätimen o-renkaita, ne tuppas joskus katkeamaan...
missäs päin auto on, tuolla stariapuja tarvitaan threadissa voi huudella jotain forumilaista jolla laite on, poikkeamaan...
tuo paluuvuotojen mittaus kannataa tehdä ihan ekaksi.
missäs päin auto on, tuolla stariapuja tarvitaan threadissa voi huudella jotain forumilaista jolla laite on, poikkeamaan...
tuo paluuvuotojen mittaus kannataa tehdä ihan ekaksi.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 320cdi -02 EPC sielunelämää
Nimenomaan niitä, ja nylon tukirengas alkaa pikkuhiljaa liiskaantua väliin ja hidastaa säätimen toimintaa, sekin mahdollisuus on. Todennäköisin kyllä suuttimen vuoto.
wiimax.fi
- kuitupoika
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: To 20.01.2022 12:47
Re: W210 320cdi -02 EPC sielunelämää
Espoossa sijaitsee jos joku viittis starin kans poiketa paikanpäällä. Suuttimet ei vuoda eikä supsuta. Täytynee vaihtaa se säätimen o rengas ensimmäisenä. Miten tuo paluu vuotojen mittaus käytännössä tapahtuu?
Viimenen hyppy mitataan vasta maalis
Re: W210 320cdi -02 EPC sielunelämää
Edit: Juu siis noin: https://www.youtube.com/watch?v=6CwS1372mxQ
etsi foorumilta (ja naapuri mese.fi) kuvia, riittää ihan sopivan mittaset letkutkin, klamppi irotletkuun mikä jää 'auki kun noi suuttimien liitoksen menee omiiinsa
etsi foorumilta (ja naapuri mese.fi) kuvia, riittää ihan sopivan mittaset letkutkin, klamppi irotletkuun mikä jää 'auki kun noi suuttimien liitoksen menee omiiinsa
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- kuitupoika
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: To 20.01.2022 12:47
Re: W210 320cdi -02 EPC sielunelämää
Tuli sellanen mieleen kun en vielä oo noita mittauksia kerennyt tekemään että voisiko akulla olla jotain tekemistä asian kanssa? Autossa ollut akku ei pitäny virtaa ollenkaan sisällä. Tilasin myös kl varaosilta uudet tiivisteet rail painesäätimeen.
Viimenen hyppy mitataan vasta maalis
- kuitupoika
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: To 20.01.2022 12:47
Re: W210 320cdi -02 EPC sielunelämää
Pieni tilannepäivitys,
Noniin eli tänään vaihdoin rail paineensäätimen o-renkaat jonka jälkeen unohin piuhan ja starttasin, laitoin piuhan kiinni ja starttas heti eikö enään ajotietokone herjaa epc vikaa. Tämän jälkeen noin 5 tuntia kävin koittamas ja lähti paljon paremmin käyntiin kuin ennen o-renkaiden vaihtoa ja epc valo ei edelleenkään palaut. Tilasin fintoolsilta suorasuihku suuttimien paluuvuoto testi sarjan, aion suorittaa testin kun työkalu saapuu. Maanantaina vien katsastuskonttorille auton ja kokeilen tuleeko epc valo edelleen päälle vai ei kun ei viitsi täälä kaupungissa käydä moottoritiellä ilman leimaa. Munapussit pitää hitsata ja yksi jarruputki edestä taakse.
Toivottvasti vika korjaantui. Tilasin kyllä väyryseen käyvän 38pin-obd2 adapterin jolla vielä katson railipaineet yms mistä vikaan voisi liittyä.
Pitää vielä varmuuden vuoksi vaihtaa pa-suodattimet kun ei autosta ole huoltohistoriaa tiedossa. Uskon kyllä että vika korjaantui koska auto on vasta 415tkm ajettu joten vaikea uskoa, että syöttöpumppu olisi hajalla. Toki epc vika voi johtua myös korkeapainepumpusta, rikkinäisistä suuttimista, likaisesta rail-tukista tai matalapaine pumpusta mutta molemmat kyseiset viat helppoja korjata syöttöpumppuun verraten.
Noniin eli tänään vaihdoin rail paineensäätimen o-renkaat jonka jälkeen unohin piuhan ja starttasin, laitoin piuhan kiinni ja starttas heti eikö enään ajotietokone herjaa epc vikaa. Tämän jälkeen noin 5 tuntia kävin koittamas ja lähti paljon paremmin käyntiin kuin ennen o-renkaiden vaihtoa ja epc valo ei edelleenkään palaut. Tilasin fintoolsilta suorasuihku suuttimien paluuvuoto testi sarjan, aion suorittaa testin kun työkalu saapuu. Maanantaina vien katsastuskonttorille auton ja kokeilen tuleeko epc valo edelleen päälle vai ei kun ei viitsi täälä kaupungissa käydä moottoritiellä ilman leimaa. Munapussit pitää hitsata ja yksi jarruputki edestä taakse.
Toivottvasti vika korjaantui. Tilasin kyllä väyryseen käyvän 38pin-obd2 adapterin jolla vielä katson railipaineet yms mistä vikaan voisi liittyä.
Pitää vielä varmuuden vuoksi vaihtaa pa-suodattimet kun ei autosta ole huoltohistoriaa tiedossa. Uskon kyllä että vika korjaantui koska auto on vasta 415tkm ajettu joten vaikea uskoa, että syöttöpumppu olisi hajalla. Toki epc vika voi johtua myös korkeapainepumpusta, rikkinäisistä suuttimista, likaisesta rail-tukista tai matalapaine pumpusta mutta molemmat kyseiset viat helppoja korjata syöttöpumppuun verraten.
Viimenen hyppy mitataan vasta maalis