
Käytetty C 350e hybrid
Re: Käytetty C 350e hybrid
Tässä on näköjään Samsungin valmistama akku. 300 dieselissä on accumotiven mikä on daimlerin omistama.
Re: Käytetty C 350e hybrid
Olisko muuten suositella renkaita tähän. Kesä ja talvi. Ei tarvi olla isot. Mahd. Mukavat ajaa.
Re: Käytetty C 350e hybrid
Mulla on uudet Hankookit 19" alkuperäisvanteilla eikä mitään pahaa sanottavaa ole. No melua on aika paljon karkealla asfaltilla. En ole koskaan ollut isojen vanteiden ystävä ja nämä ovat kyllä yllättäneet positiivisesti, urissa vetelykin minimaalista.
Alapalloihin kannattaa kiinnittää huomiota ostettaessa, oma pomppasi katsastuksessa näistä, Veho kyllä mainitsi asiasta huollon yhteydessä mutta myyjä halusi puolueettoman arvion ja kuluneethan ne olivat.
Kilsoja alle 90 tkm ja ikää 4 vuotta. Tehdas tulee tässä tapauksessa 50% vastaan. Koko tukivarret pitää siis vaihtaa.
Alapalloihin kannattaa kiinnittää huomiota ostettaessa, oma pomppasi katsastuksessa näistä, Veho kyllä mainitsi asiasta huollon yhteydessä mutta myyjä halusi puolueettoman arvion ja kuluneethan ne olivat.
Kilsoja alle 90 tkm ja ikää 4 vuotta. Tehdas tulee tässä tapauksessa 50% vastaan. Koko tukivarret pitää siis vaihtaa.
230 C 1978
Re: Käytetty C 350e hybrid
Kiitos tiedosta. Ostin Hollannista tulleen menopelin. Nyt viikonverran ollu alla. Oikein loistava auto ajaa. Ei yhtään osto krapulaa ollut mitä yleensä aina on kun ostaa mitä tahansa. Jahka saan vähän kilsoja alle niin voin laittaa mielipiteen autosta.
Re: Käytetty C 350e hybrid
kas, itsekkin tuollaista juuri katsoin ja SAKAlle Tre on juuri saapunut valkoinen 350 hybridi kulkine (rek 2016 loppuvuosi) ja tämäkin Hollannista uitettuna, hinta n. 20 k€. Auto oli etupuskurin maalauksessa joten lähempi katsominen ei eilen onnistunut.
No, jotain outoa on sillä Mobile.de palvelussa ko. autojen hintaan tulee merkittävä lisä siirrytäessa vuosimallista 2017 -> 2018 malliin
Lieneekö syynä moottorimallin vaihdos M270/M274 -> M264/M260 vai mikä, ebayssa suosikkiartikkeleita löytyy ko. malliin
Mercedes M270 M274 Timing Gear Camshaft Adjuster Exhaust A2700506200 A2700501247
ja
Mercedes Benz Engine Timing Tool Set (M133, M270, M274)
viewtopic.php?t=200372
Ja netin syövereistä muualta kaivettuna kuluvina osina mainitaan mm. tuo jakoketju
"Mercedes M274/M270 Engine Problems and Reliability
The M274/M270 engine family has several weak components here and there. The first one is the camshaft actuators (solenoids). Usually, after 60-70k miles, these engines start producing some kind of noise while they cold. This is a sign of wear inside camshaft adjusters. In 2014, engines got modified actuators (part no. A2700501147) that hold a little bit longer.
The second problem refers to the rapid wear of the timing chain. Its lifespan is approximately 80k miles (plus or minus 20k). The next problem with which you may encounter on the exact the same mileage is turbocharger failure. The problem with the turbocharger is not very common, but it still has a place to be.
How reliable the M274/M270 will be over time depends on many factors. As usual, Mercedes things need care and proper maintenance, probably more often than the manufacturer requires on a schedule. "
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=176
No, jotain outoa on sillä Mobile.de palvelussa ko. autojen hintaan tulee merkittävä lisä siirrytäessa vuosimallista 2017 -> 2018 malliin
Lieneekö syynä moottorimallin vaihdos M270/M274 -> M264/M260 vai mikä, ebayssa suosikkiartikkeleita löytyy ko. malliin
Mercedes M270 M274 Timing Gear Camshaft Adjuster Exhaust A2700506200 A2700501247
ja
Mercedes Benz Engine Timing Tool Set (M133, M270, M274)
viewtopic.php?t=200372
Ja netin syövereistä muualta kaivettuna kuluvina osina mainitaan mm. tuo jakoketju
"Mercedes M274/M270 Engine Problems and Reliability
The M274/M270 engine family has several weak components here and there. The first one is the camshaft actuators (solenoids). Usually, after 60-70k miles, these engines start producing some kind of noise while they cold. This is a sign of wear inside camshaft adjusters. In 2014, engines got modified actuators (part no. A2700501147) that hold a little bit longer.
The second problem refers to the rapid wear of the timing chain. Its lifespan is approximately 80k miles (plus or minus 20k). The next problem with which you may encounter on the exact the same mileage is turbocharger failure. The problem with the turbocharger is not very common, but it still has a place to be.
How reliable the M274/M270 will be over time depends on many factors. As usual, Mercedes things need care and proper maintenance, probably more often than the manufacturer requires on a schedule. "
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=176
Re: Käytetty C 350e hybrid
Ei kait tässä moottorissa mitään ongelmia ole jakoketjussa ollut. Siinä vanhassa oli.
Tuossa 2018 vaihtuu malli. Isompaa akkua ja jotain pientä lisää esim. voi olla jo digimittaristo.
Tuossa 2018 vaihtuu malli. Isompaa akkua ja jotain pientä lisää esim. voi olla jo digimittaristo.
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: Käytetty C 350e hybrid
Pikku kulumista toki on, joskin 5-vuotta jo kurvailtu C350e.
Joulun alla meni startti-akku, siis se 12-voltin akku takakontissa.
Auto oli siis täysin "kuollut".
Onneksi Exite-akku Motonetissa oli vain 219€, joten helppo ja halpa huoltohan tuo lopulta oli.
Marmoritiskille hinattuna ei olis varmaan tonnilla selvinnyt.
Joulun alla meni startti-akku, siis se 12-voltin akku takakontissa.
Auto oli siis täysin "kuollut".
Onneksi Exite-akku Motonetissa oli vain 219€, joten helppo ja halpa huoltohan tuo lopulta oli.
Marmoritiskille hinattuna ei olis varmaan tonnilla selvinnyt.
Re: Käytetty C 350e hybrid
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 54b9c8d15a
Case: moottori hajosi ennenaikojaan, autoon laitettiin käytetty vaihtomoottori, joka maksoi noin 2 200 euroa. Asennustyölle tuli hintaa lähes 4 300 euroa
Myyjäliike kertoo:
"Liike muistutti, että auto oli rikkoutunut yli kahdeksan kuukautta kaupanteon jälkeen. Lisäksi auton lisäturva oli mennyt umpeen, koska autolla oli ajettu ostotapahtuman jälkeen yli 20 000 kilometriä.
Sen väitteen tueksi, että vika ei olisi ollut autossa kaupantekohetkellä, myyjäliike nosti esiin Mersun tyyppivian.
Myyjä kirjoitti vastauksessaan, että Mercedeksen hybridimoottorissa akun kapasiteetin loppuessa järjestelmä alkaa syöttää polttoainetta ennen käynnistysvaihetta. Polttoainetta pääsee öljyn sekaan, jolloin se heikentää moottorin voitelukykyä.
Myyjän mukaan tämä on valmistajan suunnitteluvirhe. Myyjä suosittelikin, että kyseisten autojen öljyt pitäisi vaihtaa useammin kuin tehtaan ilmoittama huoltoväli antaa ymmärtää.
Tästä syystä myyjä suositteli reklamoimaan asiasta myös Mersun maahantuojalle."
Ratkaisu:
"Kuluttajariitalautakunta päätyi lopulta sellaiseen tulokseen, että osa korjauskustannuksista kuuluu myyjälle, osa Markolle.
Lautakunta katsoi, että myyjäliikkeen tulee suorittaa Markolle hinnanalennuksena ja korvauksena tarpeellisista kuluista 3 500 euroa. Markolle itselleen jäi maksettavaa vähän alle 3 000 euroa."
Case: moottori hajosi ennenaikojaan, autoon laitettiin käytetty vaihtomoottori, joka maksoi noin 2 200 euroa. Asennustyölle tuli hintaa lähes 4 300 euroa
Myyjäliike kertoo:
"Liike muistutti, että auto oli rikkoutunut yli kahdeksan kuukautta kaupanteon jälkeen. Lisäksi auton lisäturva oli mennyt umpeen, koska autolla oli ajettu ostotapahtuman jälkeen yli 20 000 kilometriä.
Sen väitteen tueksi, että vika ei olisi ollut autossa kaupantekohetkellä, myyjäliike nosti esiin Mersun tyyppivian.
Myyjä kirjoitti vastauksessaan, että Mercedeksen hybridimoottorissa akun kapasiteetin loppuessa järjestelmä alkaa syöttää polttoainetta ennen käynnistysvaihetta. Polttoainetta pääsee öljyn sekaan, jolloin se heikentää moottorin voitelukykyä.
Myyjän mukaan tämä on valmistajan suunnitteluvirhe. Myyjä suosittelikin, että kyseisten autojen öljyt pitäisi vaihtaa useammin kuin tehtaan ilmoittama huoltoväli antaa ymmärtää.
Tästä syystä myyjä suositteli reklamoimaan asiasta myös Mersun maahantuojalle."
Ratkaisu:
"Kuluttajariitalautakunta päätyi lopulta sellaiseen tulokseen, että osa korjauskustannuksista kuuluu myyjälle, osa Markolle.
Lautakunta katsoi, että myyjäliikkeen tulee suorittaa Markolle hinnanalennuksena ja korvauksena tarpeellisista kuluista 3 500 euroa. Markolle itselleen jäi maksettavaa vähän alle 3 000 euroa."
- C350e-hybridi
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
- Paikkakunta: Espoo
Re: Käytetty C 350e hybrid
Siis tuohan on täyttä potaskaa "järjestelmä alkaa syöttää polttoainetta ennen käynnistysvaihetta. Polttoainetta pääsee öljyn sekaan, jolloin se heikentää moottorin voitelukykyä."
Korkeapaine-bensapumppuhan on mekaaninen ja alkaa toimimaan, vasta kun moottoria käynnistetään/pyöritetään.
Ei se öljyn sekaan mitään pumppaa.
Eikä tällä edes ole mitään tekemistä hybridi-järjestelmän kanssa, saati akun kapasiteetin.
Nyt on ollut taas joku huijarimyyjä liikkeellä.
Korkeapaine-bensapumppuhan on mekaaninen ja alkaa toimimaan, vasta kun moottoria käynnistetään/pyöritetään.
Ei se öljyn sekaan mitään pumppaa.
Eikä tällä edes ole mitään tekemistä hybridi-järjestelmän kanssa, saati akun kapasiteetin.
Nyt on ollut taas joku huijarimyyjä liikkeellä.
Re: Käytetty C 350e hybrid
Kai lautakunnalle aina kumpikin osapuoli valehtelee sen mikä lautakunnalle menee läpi.C350e-hybridi kirjoitti: ↑To 18.05.2023 15:46 Siis tuohan on täyttä potaskaa "järjestelmä alkaa syöttää polttoainetta ennen käynnistysvaihetta. Polttoainetta pääsee öljyn sekaan, jolloin se heikentää moottorin voitelukykyä."
Korkeapaine-bensapumppuhan on mekaaninen ja alkaa toimimaan, vasta kun moottoria käynnistetään/pyöritetään.
Ei se öljyn sekaan mitään pumppaa.
Eikä tällä edes ole mitään tekemistä hybridi-järjestelmän kanssa, saati akun kapasiteetin.
Nyt on ollut taas joku huijarimyyjä liikkeellä.

Hybridijärjestelmän kanssa tuolla on sen verran tekemistä että niitä käynnistyksiä tulee paljon enemmän kuin pelkällä bensakoneelle mutta periaateongelma koskee kumpaakin tyyppiä.
-
- Mersumies
- Viestit: 507
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Käytetty C 350e hybrid
CGI moottorityypin eli suorasuihkun ongelma on just se, että korkea paine ja hyvä sumu on ainoa mikä pelastaa sitä että bensaa ei menisi öljyihin.
perinteisessä imuventtiin taakse suihkutuksessa suihkutus tapahtuu kuumaan imuventtiilin, joka höyrystää bensaa ja antaa aikaa sille tulla höyryksi.
jopa perinteisessä kaasarikoneessa tämän takia kone käy huonommin kylmänä, koska bensa ei höyrysty niin hyvin.
korkeaviritteisissä koneissa suuttimet sitten siirrettiin jopa imusuppiloihin jotta atomisaatiolle olisi aikaa enemmän kuin venan takaa. no suorasuihtkussa mitään aikaa ei ole, kaikki on kiinni suuttimesta ja paineesta. sinne kun alkaa kylmään sylinteriin suihkimaan bensaa rikkaalla seoksella ja välykset on vielä isot, niin meneehän sitä ohi. lisäksi jos esim työmatka on 25km ja kone käynnistyy aina kylmiltä täyteen laukkaan jossain pari kilsaa ennen työpaikkaa niin ongelmia tietysti tulee.
öljyt ei myöskään ikinä lämpene tarpeeksi, että bensa haihtuisi sieltä huohottimen kautta pois.
veikkaan että nämä ensipolven hybridit ovat edullisia juuri siksi, kun ne on niin last season, ja myös tulevat menettämään arvoaan jatkossa. Tietysti jonkun ajoon ne voi sopia, jos työmatka esim 5km ja kotilatausmahdollisuus ja välillä ajaa 200km mökille. tällöin voi saada hyvän auton kohtuuhinnalla.
perinteisessä imuventtiin taakse suihkutuksessa suihkutus tapahtuu kuumaan imuventtiilin, joka höyrystää bensaa ja antaa aikaa sille tulla höyryksi.
jopa perinteisessä kaasarikoneessa tämän takia kone käy huonommin kylmänä, koska bensa ei höyrysty niin hyvin.
korkeaviritteisissä koneissa suuttimet sitten siirrettiin jopa imusuppiloihin jotta atomisaatiolle olisi aikaa enemmän kuin venan takaa. no suorasuihtkussa mitään aikaa ei ole, kaikki on kiinni suuttimesta ja paineesta. sinne kun alkaa kylmään sylinteriin suihkimaan bensaa rikkaalla seoksella ja välykset on vielä isot, niin meneehän sitä ohi. lisäksi jos esim työmatka on 25km ja kone käynnistyy aina kylmiltä täyteen laukkaan jossain pari kilsaa ennen työpaikkaa niin ongelmia tietysti tulee.
öljyt ei myöskään ikinä lämpene tarpeeksi, että bensa haihtuisi sieltä huohottimen kautta pois.
veikkaan että nämä ensipolven hybridit ovat edullisia juuri siksi, kun ne on niin last season, ja myös tulevat menettämään arvoaan jatkossa. Tietysti jonkun ajoon ne voi sopia, jos työmatka esim 5km ja kotilatausmahdollisuus ja välillä ajaa 200km mökille. tällöin voi saada hyvän auton kohtuuhinnalla.
W212 E350cdi
Re: Käytetty C 350e hybrid
Tätä olen monesti ihmetellyt! Tuntuu ettei ihmisillä kuitenkaan ole mielenkiintoa lyhentää öljynvaihtoväliä jostain naurettavan pitkästä valmistajan ilmoittamasta.Nurmituomas kirjoitti: ↑Pe 19.05.2023 14:38 CGI moottorityypin eli suorasuihkun ongelma on just se, että korkea paine ja hyvä sumu on ainoa mikä pelastaa sitä että bensaa ei menisi öljyihin.
perinteisessä imuventtiin taakse suihkutuksessa suihkutus tapahtuu kuumaan imuventtiilin, joka höyrystää bensaa ja antaa aikaa sille tulla höyryksi.
jopa perinteisessä kaasarikoneessa tämän takia kone käy huonommin kylmänä, koska bensa ei höyrysty niin hyvin.
korkeaviritteisissä koneissa suuttimet sitten siirrettiin jopa imusuppiloihin jotta atomisaatiolle olisi aikaa enemmän kuin venan takaa. no suorasuihtkussa mitään aikaa ei ole, kaikki on kiinni suuttimesta ja paineesta. sinne kun alkaa kylmään sylinteriin suihkimaan bensaa rikkaalla seoksella ja välykset on vielä isot, niin meneehän sitä ohi. lisäksi jos esim työmatka on 25km ja kone käynnistyy aina kylmiltä täyteen laukkaan jossain pari kilsaa ennen työpaikkaa niin ongelmia tietysti tulee.
öljyt ei myöskään ikinä lämpene tarpeeksi, että bensa haihtuisi sieltä huohottimen kautta pois.
veikkaan että nämä ensipolven hybridit ovat edullisia juuri siksi, kun ne on niin last season, ja myös tulevat menettämään arvoaan jatkossa. Tietysti jonkun ajoon ne voi sopia, jos työmatka esim 5km ja kotilatausmahdollisuus ja välillä ajaa 200km mökille. tällöin voi saada hyvän auton kohtuuhinnalla.
Sitten aikanaan on myynti-ilmoitus: Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja


S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti 28.04.2020 21:37
Re: Käytetty C 350e hybrid
Minkalaisia ajatuksia teillä herättää 180tkm-220tkm ajettu C 350 e vuosimallia 2015-2017 haarukassa?
Mitä kannattas ottaa huomioon tuollaista ostaessa?
Vai kannattaako suosiolla ostaa pelkällä bensakoneella?
Hybrideissä olisi enemmän tarjontaa ja hinnat halvemmat.
Mitä kannattas ottaa huomioon tuollaista ostaessa?
Vai kannattaako suosiolla ostaa pelkällä bensakoneella?
Hybrideissä olisi enemmän tarjontaa ja hinnat halvemmat.
- Mesukka123
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma 23.01.2023 17:25
Re: Käytetty C 350e hybrid
Kannattaa ainakin kysellä milloin on vaihdettu tai onko vaihdettu näiden suhteellisen kalliitakin kulutusosia eli starttia, ptc-lämmitintä, airmaticin osia, huohotinventtiiliä, käynnistysakkua ja pikkuakkua. Huollot ja öljynvaihtovälit ovat myös erittäin tärkeitä. Korkeajänniteakusta olisi myös hyvä saada jotain dataa, sillä sen mennessä kaput ei auto liiku mihinkään edes polttomoottorilla.Mereseedes kirjoitti: ↑Ke 26.06.2024 10:52 Minkalaisia ajatuksia teillä herättää 180tkm-220tkm ajettu C 350 e vuosimallia 2015-2017 haarukassa?
Mitä kannattas ottaa huomioon tuollaista ostaessa?
Vai kannattaako suosiolla ostaa pelkällä bensakoneella?
Hybrideissä olisi enemmän tarjontaa ja hinnat halvemmat.
Sitten taas onko tällaisen osto kannattavaa riippuu monesta asiasta. Toki heti kättelyssä säästää hankintahinnassa ja pidemmällä aikavälillä ajoneuvoverossa sekä polttoaineessa, jos oma ajotapa ja päivittäiset ajot sitä tukevat. Pidemmällä aikavälillä saattaa tosin myös ottaa sievoisesti takkiinsa jos kallista osaa hajoaa, eivätkä huollotkaan ole halvimmasta päästä.
Ajan itse 2015 C350e:llä suuntaansa 100km työmatkaa, jolloin sähköllä käytännössä mennään 5-10km. Tällöin kulutus on kesäisin noin 7/100 ja talvisin noin 8.5/100.
Jos tällä haluaa säästää myös polttoainekustannuksissa on aivan ehdotonta, että auton saa aina halutessaan lataukseen ja ajot ovat lyhyttä kaupunkiajoa. Mittarin mukaan sähköllä pääsee noin 20km, mutta todellisuus varsinkin talvella on ihan toinen.
On tässä tosin hyviäkin puolia; ajomukavuus on omaan makuun huippuluokkaa, varusteet ovat hyvät ja tehoa on vähintäänkin riittävästi. Siltikin, auto on minulla pari vuotta ollut ja jos olisin sitä ostaessa tiennyt paremmin, olisin ostanut hieman uudemman C300e:n, jossa on isompi akusto ja suurin osa näistä alkupään hybridien ongelmista ratkottu.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti 02.11.2021 17:43
Re: Käytetty C 350e hybrid
Mereseedes kirjoitti: ↑Ke 26.06.2024 10:52 Minkalaisia ajatuksia teillä herättää 180tkm-220tkm ajettu C 350 e vuosimallia 2015-2017 haarukassa?
Mitä kannattas ottaa huomioon tuollaista ostaessa?
Vai kannattaako suosiolla ostaa pelkällä bensakoneella?
Hybrideissä olisi enemmän tarjontaa ja hinnat halvemmat.
Meillä on 3 vuotta ja 50tkm ollut 12/2016 hollannintuonti ajossa, nyt kilsoja 222tkm.
Omistusaikana täytynyt tehdä:
-Jakopään ketju- ja ratasremppa (karkea käynti, ajoitus meni poskelleen, vikakoodit)
-Koko huohotinjärjestelmä
-Polttoaineen korkeapainepumppu (jousi poikki)
-Öljypumpun solenoidin johtosarja
(Veho, kokonaishinta neuvoteltu 7200€, listahinnoilla jotain 11k€)
-Startti (lähti hinurilla tienposkesta kun bensapuoli ei enää käynnistynyt)
-Airmaticin kompura (tehdaskorjattu Saksasta 300€)
-Molemmat 12v akut
-Etuovien tiivisteiden liimat kuivuvat ja tiivisteet repsahtaa alareunoista.
Vielä tekemättä:
-Molemmat etualatukivarret
-Oik. takaiskari tai iskarin yläpää naputtaa pakkasilla
-Pikkuakulta taas vikakoodit sisällä 6kk jälkeen
-Huohotinjärjestelmä taas paskana ja venakoppa / alipainepumppuseudun öljyvuodot (Vehon kanssa takuuleikit kesken näistä, koska ollut 10/2023 ketjurempassa auki)
Lisäksi Mercedes Me:ssä loppui juuri esi-ilmastoinnin etäohjauksen tuki koska 3G alasajot, eli auton tärkein etähallintafeature katosi.
Muuten kiva peli, kyyti ripeää ja mukavaa ja edellisen 17tkm keskikulutus 5,0ltr/100, joka on mielestäni näin raskaalle pulkalle ja tälle suorituskyvylle mainio lukema.
Ajoakku on ihan huumoriluokkaa, jos sähköllä 10km kauppareissun heittää lämmitys/ilmastointi päällä niin voi olla tyytyväinen.
Jos näistä huolimatta vielä kiinnostaa, niin luulisi että näitä irtoaa edullisesti ja rahalla saa paljon autoa naurettavan pienellä vuosiverolla.
Jos olisin päässyt varusteista valikoimaan, niin ehdottomia olisivat olleet: muistipenkit persgrilleillä ja Burmeister-audio. Vakioäänentoisto on surullinen.
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 621
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Käytetty C 350e hybrid
https://m.youtube.com/watch?v=WbDwi8GOl ... Byb2JsZW1z
Tyypillisimmät viat ja miten niihin suhtautua.
Tyypillisimmät viat ja miten niihin suhtautua.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: Käytetty C 350e hybrid
Mersulta mielenkiintoinen ohje hybridien käyttäjille kopionti Mersun ohjeesta, https://www.mercedes-benz.fi/static/pdf ... t_ohje.pdf
lainaus alkaa
VOITELUOMINAISUUKSIEN takaamiseksi suosittelemme ajamaan
esimerkiksi kahden viikon välein noin 50 km:n matkan pelkästään
polttomoottoria käyttäen. Polttomoottori käynnistyy aina, kun ajo ohjelmaksi valitaan S
lainaus loppuu.
Tuohan on ihan totta, noihan se homma toimii. Suunnilleen näin olen toiminut jo kahden ladattavan hybridin kanssa, ihan ilman ohjettakin. Mutta, joku ristiriita tässä on kun hybridi autoja myydään juuri niiden pienten CO2 päästöjen takia ja näkyyhän käyttömaksussakin. Mutta tällä ohjella kumotaan tuo hieno asia, päästöjä siis lisätään ajamalla "turha" 50 km lenkki polttomoottorilla.
lainaus alkaa
VOITELUOMINAISUUKSIEN takaamiseksi suosittelemme ajamaan
esimerkiksi kahden viikon välein noin 50 km:n matkan pelkästään
polttomoottoria käyttäen. Polttomoottori käynnistyy aina, kun ajo ohjelmaksi valitaan S
lainaus loppuu.
Tuohan on ihan totta, noihan se homma toimii. Suunnilleen näin olen toiminut jo kahden ladattavan hybridin kanssa, ihan ilman ohjettakin. Mutta, joku ristiriita tässä on kun hybridi autoja myydään juuri niiden pienten CO2 päästöjen takia ja näkyyhän käyttömaksussakin. Mutta tällä ohjella kumotaan tuo hieno asia, päästöjä siis lisätään ajamalla "turha" 50 km lenkki polttomoottorilla.
Re: Käytetty C 350e hybrid
Tämähän se hybridin ongelma on, ellei sitä polttomoottoria ajeta säännöllisesti kuumaksi, kosteus kondensoituu koneeseen ja se alkaa ihan ruostuakin sisältä. Hybridissä saa molemmat tekniikat täysimääräisinä, myös niiden molempien ongelmat. Lisäksi ajoakku pienen kapasiteettinsa vuoksi joutuu koville, eikä sen ikä ole lähelläkään täyssähköisen akun käyttöikää.
Minun näkökulmastani hybridi on viherpesua ja tämä varmaan taas kirvoittaa tiettyjä kommentteja...
Minun näkökulmastani hybridi on viherpesua ja tämä varmaan taas kirvoittaa tiettyjä kommentteja...
Re: Käytetty C 350e hybrid
Mielenkiintoinen dokkari, en ollut aiemmin tuohon törmännyt. Siinä kuitenkin sanotaan että lämmityslenkkiä ei tarvita jos autolla ajetaan vain lyhyitä matkoja pelkästään sähköllä. Tuolla voi viranomaisille väittää että päästölukemat vielä täyttyy.94harley kirjoitti: ↑Su 12.01.2025 12:30 Mersulta mielenkiintoinen ohje hybridien käyttäjille kopionti Mersun ohjeesta, https://www.mercedes-benz.fi/static/pdf ... t_ohje.pdf
lainaus alkaa
VOITELUOMINAISUUKSIEN takaamiseksi suosittelemme ajamaan
esimerkiksi kahden viikon välein noin 50 km:n matkan pelkästään
polttomoottoria käyttäen. Polttomoottori käynnistyy aina, kun ajo ohjelmaksi valitaan S
lainaus loppuu.
Tuohan on ihan totta, noihan se homma toimii. Suunnilleen näin olen toiminut jo kahden ladattavan hybridin kanssa, ihan ilman ohjettakin. Mutta, joku ristiriita tässä on kun hybridi autoja myydään juuri niiden pienten CO2 päästöjen takia ja näkyyhän käyttömaksussakin. Mutta tällä ohjella kumotaan tuo hieno asia, päästöjä siis lisätään ajamalla "turha" 50 km lenkki polttomoottorilla.
Omasta mielestä auto voisi kuskille suositella öljyjen lämmitystä tarvittaessa. Ei oikein omatoimisestikaan autolta onnistu kun se ei tiedä ajetaanko riittävä matka.
En puutu kitkat/nastat-keskusteluun mutta sanoisin että hybirdissä on kyllä molempien ongelmia mutta myös molempien etuja. Turha kinata tarkemmin kun vaaka asettuu yksittäisen omistajan tilanteen mukaan.
Re: Käytetty C 350e hybrid
Näinhän se on, mutta jos olet uutta tai uudehkoa autoa ostamassa, valinnat ovat aika vähissä. Täällä susirajalla ei täyssähkö tule kysymykseen, monestakaan seikasta. Tavallista ja ihan oikeaa bensa autoa ei yksinkertaisesti saa, ainkaan E ja C Mersulta. Aina siihen moottoriin on jotenkin sähköä kytketty, ladattava hybridi tai ns kevyt hybridi. Siinä ne valinnat on. Sama taitaa koske dieseliä, joka on aika vaikea tapaus näinä urea aikoina.TPLtre kirjoitti: ↑Su 12.01.2025 12:49 Tämähän se hybridin ongelma on, ellei sitä polttomoottoria ajeta säännöllisesti kuumaksi, kosteus kondensoituu koneeseen ja se alkaa ihan ruostuakin sisältä. Hybridissä saa molemmat tekniikat täysimääräisinä, myös niiden molempien ongelmat. Lisäksi ajoakku pienen kapasiteettinsa vuoksi joutuu koville, eikä sen ikä ole lähelläkään täyssähköisen akun käyttöikää.
Minun näkökulmastani hybridi on viherpesua ja tämä varmaan taas kirvoittaa tiettyjä kommentteja...
PS ihmetyttää nämä Jesse Haapalan (Kokkolan autohuolto) jutut , kun aika monella merkillä ei ole tarjota muuta kuin kevythybridi/ladattava hybridi. Aika moni ostais pelkän bensa/diesel auton, jos niitä olisi uutena saatavana.
Viimeksi muokannut 94harley, Ti 14.01.2025 08:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Käytetty C 350e hybrid
No näinhän se uusien kanssa on, ja tiettyä vuotta uudempien. Siksi olenkin päättänyt pysytellä riittävän ikäisissä.
Re: Käytetty C 350e hybrid
Nyt vasta tuli tämä ketju eteen. Katsotaan jos teillä olisi antaa vastauksia allaoleviin.
Kysymyksiä C350e plugarista 2015-2018
Nyt näissä alkaa kilometrejä olla ja akkutakuut lopussa.. Vakava uhka vaiko mahdollisuus?
Pitääkö väite paikkansa: Näissä, vaikka EV akku ei toimisi, auto toimii, toisin kuin esim. Volvon hybridit?
Mikä on oletettu käyttöikä oikeasti näille hybridiakuille? Nyt lähestytään jo 10-vuotta. Latauskerrat? Jossakin luki 3000-10000 täyttä lataus/purku kertaa. Jäätävän iso haarukka.
Paljonko voidaan olettaa akkukapasiteettia olevan jäljellä esim. 2016-2018 malleissa tänään 2025? 50%? 60% 70%?
Miten tavan jantteri voi testata akun kunnon? Näkeekö näitä tietoja mistään itse auton tietokoneesta?
Mikäli uskaltaa edes katsoa näitä nyt, mitä tarkistetaan esimmäisenä?
Milloin startti vaihdettu?
Ilmajousien pussien vaihdot?
Ilmajousien kompura?
Mitä muuta oleellista?
No tietenkin se hybridiakusto, mutta miten. Starilla ainoastaan?
Ja siis onko ketjuongelmaa alkupään 15-16 malleissa yleisesti?
Suurkiitokset etukäteen!
Kysymyksiä C350e plugarista 2015-2018
Nyt näissä alkaa kilometrejä olla ja akkutakuut lopussa.. Vakava uhka vaiko mahdollisuus?
Pitääkö väite paikkansa: Näissä, vaikka EV akku ei toimisi, auto toimii, toisin kuin esim. Volvon hybridit?
Mikä on oletettu käyttöikä oikeasti näille hybridiakuille? Nyt lähestytään jo 10-vuotta. Latauskerrat? Jossakin luki 3000-10000 täyttä lataus/purku kertaa. Jäätävän iso haarukka.
Paljonko voidaan olettaa akkukapasiteettia olevan jäljellä esim. 2016-2018 malleissa tänään 2025? 50%? 60% 70%?
Miten tavan jantteri voi testata akun kunnon? Näkeekö näitä tietoja mistään itse auton tietokoneesta?
Mikäli uskaltaa edes katsoa näitä nyt, mitä tarkistetaan esimmäisenä?
Milloin startti vaihdettu?
Ilmajousien pussien vaihdot?
Ilmajousien kompura?
Mitä muuta oleellista?
No tietenkin se hybridiakusto, mutta miten. Starilla ainoastaan?
Ja siis onko ketjuongelmaa alkupään 15-16 malleissa yleisesti?
Suurkiitokset etukäteen!
