
Ongelmien juurisyy selvisi aika nopeasti: turbon ja välijäähdyttimeen imuputkeen oli tullut n. kolmen cm mittainen haavauma ja reikä. Selvä imuilman ohivuoto, joka aiheutti virhekoodin P2279. Vaihdoin putken uuteen ja imuilman sivuvuoto lakkasi. Sain siten nollattua myös tämän vikakoodin P2279.
Haasteena on nyt se, että turbon imuvuoto aiheutti epätäydellistä palamista ja dpf:n tukkeutumista. Siksi en saa vikakoodia P2463 nollattua. Ongelman aiheuttaja on nyt korjattu. Yritin saada regeneroinnin käyntiin n. puolen tunnin moottoritieajossa mutta se ei onnistunut. Voisiko olla niin, että regenerointi ei käynnisty limp-modessa, vaikka lämpötila ja kierrokset olisivat riittävät? Tietääkö joku?
Valitettavasti minulla ei ole xentryä nyt käytössä - minuun saa mieluusti olla yhteydessä, jos jollain on pk-seudulla.

Sillä saisi regeneroinnin käyntiin pakotetusti ja näkisi epäonnistuneet yritykset. Käytin vikakoodien lukuun Torque-ohjelmaa.