Snellun meseturinat, nyt w123 laittoa
Snellun meseturinat, nyt w123 laittoa
Ajattelimpa laittaa pystyyn tälläisen yleiskattavan "projektiketjun" arkisista mesepuuhailuista.
Omaksi iloksi kuvien kera kirjoitella "jemmaan" turinoita ja turauksia, mese aiheisiin liittyen.
Kommentiakin saa toki heittää asiasta ja asian vierestä.
Tälle perjantaille oli uskollisen käyttis pelin, "kartanolankun" huoltoa. Rupesi pesun jälkeen kiristinrulla rallattamaan melkoisesti. Uusi rulla ja kumppanit tilaukseen ja eikun pajalle. Hihnakin oli jo melkein katkipoikki, eikä muissakaan osissa kehumista ollut.
Hyvin pelaa ja hiljeni kummasti. Kesällä vielä vesipumpun vaihto uuteen, hiukan rohisi jo pyöritellessä.
Kierroslukumittarikin herkesi toimimasta jokunen viikko sitten, syyksi paljastui vain likainen anturi. Nytpä pelaa sekin.
Omaksi iloksi kuvien kera kirjoitella "jemmaan" turinoita ja turauksia, mese aiheisiin liittyen.
Kommentiakin saa toki heittää asiasta ja asian vierestä.
Tälle perjantaille oli uskollisen käyttis pelin, "kartanolankun" huoltoa. Rupesi pesun jälkeen kiristinrulla rallattamaan melkoisesti. Uusi rulla ja kumppanit tilaukseen ja eikun pajalle. Hihnakin oli jo melkein katkipoikki, eikä muissakaan osissa kehumista ollut.
Hyvin pelaa ja hiljeni kummasti. Kesällä vielä vesipumpun vaihto uuteen, hiukan rohisi jo pyöritellessä.
Kierroslukumittarikin herkesi toimimasta jokunen viikko sitten, syyksi paljastui vain likainen anturi. Nytpä pelaa sekin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Snellu, La 19.04.2025 16:27. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Onko paljon mittarissa tuossa kartanomersussa?
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Snellun meseturinat
Mittarissa 307tkm, arvelisin että noin 100tuhatta ruuvattu Saksanmaalla. Simpukkassa jo sen verran väljää ja mittarin numerot hieman porrastaa.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Ei välttämättä, monesti mittarit alkaa vanhetessaan porrastaa ja simpukat tuntuu väljästyvän juurikin tuossa 300+tkm. Hienon näköinen peli, minkälainen on varustelista?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Snellun meseturinat
Voihan se toki pitääkin kutinsa, auton mukana kun ei tullut harmikseen minkäänlaisia lippuja tai lappuja.

Varusteita todella niukasti, oikeastaan mainittavan arvoisia ovat automaattivaihteisto, sähkölasit edessä ja kattoluukku.

Kesällä kun laitan auton "telakalle" niin vaihdan toisesta farmarista koko sisustan, josta löytyy lämmitetyt ja sähkösäätöiset etupenkit.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Välirojektin välirojektia taas pukkaa, perinteiseen tyyliin.
Nelisen vuotta kerkesi taksimersu huilata liiterin nurkassa. Eipä ollut kun hiukan jarrujen herkistelyä sekä muutama polttimon vaihto ja eikun konttorille. Pari vuotta saisi päästää taas hyvillä mielin mutkatonta tietä näkymättömiin.
Mutta... jos oikein tästä intoutuu niin naplaa auton museokuntoiseksi. Maalipinnasta tulikin sen verran kysymystä mieleen, että mitähän mahtaa tarkastaja olla mieltä, kun massaraja on nostettu joskus aikanaan kuvan mukaisesti tuohon takakyljen kanttiin? Täytyne vielä soittaa paikalliselle tarkastajalle, että mitä mieltä. Sillähän tuo luulisi tulevan selkeys hyvinkin pikaisesti. Mutta mitäpä ajatuksia muilla aiheeseen?
Samoten etulokareissa on kiveniskumassa samassa kantissa, korin väriin toki maalattu. Eihän näissä alkujaan ole tuo massa ollut kun hiekkapelleissä, edessä sekä takana(?)
Nelisen vuotta kerkesi taksimersu huilata liiterin nurkassa. Eipä ollut kun hiukan jarrujen herkistelyä sekä muutama polttimon vaihto ja eikun konttorille. Pari vuotta saisi päästää taas hyvillä mielin mutkatonta tietä näkymättömiin.
Mutta... jos oikein tästä intoutuu niin naplaa auton museokuntoiseksi. Maalipinnasta tulikin sen verran kysymystä mieleen, että mitähän mahtaa tarkastaja olla mieltä, kun massaraja on nostettu joskus aikanaan kuvan mukaisesti tuohon takakyljen kanttiin? Täytyne vielä soittaa paikalliselle tarkastajalle, että mitä mieltä. Sillähän tuo luulisi tulevan selkeys hyvinkin pikaisesti. Mutta mitäpä ajatuksia muilla aiheeseen?
Samoten etulokareissa on kiveniskumassa samassa kantissa, korin väriin toki maalattu. Eihän näissä alkujaan ole tuo massa ollut kun hiekkapelleissä, edessä sekä takana(?)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Ei pitäisi haitata museotarkastusta ainakaan minun mielestä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Snellun meseturinat
No näinhän se oli, ei häirinnyt tarkastajaa massat kyljissä. Aikakauteensa sopiva "muokkaus".
Tulipa illan päälle huuhtaistua pellin alta enimmät kuonat pois. Täytyne purkaa johonkin väliin tuosta jyvän ympäriltä enimmät rojut pois, niin saa maalattua konehuoneen ja lukkopellin siistiksi. Moottoria kun tästä ei ole tarvetta käyttää irtaallaan.
Tulipa illan päälle huuhtaistua pellin alta enimmät kuonat pois. Täytyne purkaa johonkin väliin tuosta jyvän ympäriltä enimmät rojut pois, niin saa maalattua konehuoneen ja lukkopellin siistiksi. Moottoria kun tästä ei ole tarvetta käyttää irtaallaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Takavalo ehostettu sekä kaari otettu käsittelyyn. Yllättävän vähällä pellin uusimisella päästiin tällä kertaa.
Takavalon rikkinäisen ylärimankin vaihto onnistui odotettua paremmin. Vielä kiillotus koneellisesti valolle niin välttää näille eläjille.
Takavalon rikkinäisen ylärimankin vaihto onnistui odotettua paremmin. Vielä kiillotus koneellisesti valolle niin välttää näille eläjille.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Peltityöt hyvällä mallilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Viimeiset takanurkan pellitykset. Seuraavaksi konehuoneen kimppuun.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Vielä löytyi parsittavaa.
Seuraavana ohjelmassa hiekkapuhallusta muutamalle kohtaa. Tärkeimpänä takaikkunan seutu.. Perinteistä kuppaa nimittäin havaittavissa. Saa uusia pätkän peltiä sinnekin.
Seuraavana ohjelmassa hiekkapuhallusta muutamalle kohtaa. Tärkeimpänä takaikkunan seutu.. Perinteistä kuppaa nimittäin havaittavissa. Saa uusia pätkän peltiä sinnekin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Keltuaista tullut tässä kohtalaisen topakasti puuhailtua eteenpäin. Kyllä se vain tämä kesä meni tätä autoa turatessa. Niin sitä aina arvelee, että eikait se ole kuin pikainen näppäsy homma. Äkkiä se vain karkaa siihen, että auto on muttereina ja paikkamaalaus vaihtuu ylimaalaukseen.
Käyttis 124 farmariin sain leiman muutama viikko sitten, se tuli toisaalta yllätyksenä. Arvelin, että jotain sanomista siitä löytyy, kun en ole kerennyt perinteisiä huoltoja lukuun ottamatta panostaa tai perehtyä autoon juuri ollenkaan. Ajellut vain niin kuin asiaan kuuluu. Sen auton laittelu siirtyy ensi kesään. Vaihteisto siihen tosin täytyisi vaihtaa ennen talven tuloa, tai uusia tiivisteitä tämän hetkiseen. Pakki ei tahdo perinteisesti kuumana kytkeytyä huonostikaan. Myös jokin lisälämmitin tekisi mieli asentaa, viime talvi oli ainakin melko kipakka pelkällä lokilämmitimellä pelatessa.
Perään taas hieman turauskuvia.
Tuulilasin nurkat oli tässä autossa yllätys. Pieni paikka vänkärin nurkkaan, muuten ok. Takalasin seutua sai taas parsia aika pitkältikin. Konetila olisi pohjamaalia vailla. NMT antenni sai myös katolta lähdöt. Paikka onnistui siihenkin yllättävän hyvin. Vähän se vaati vasaraa ja lämmön kanssa kikkailua.
Käyttis 124 farmariin sain leiman muutama viikko sitten, se tuli toisaalta yllätyksenä. Arvelin, että jotain sanomista siitä löytyy, kun en ole kerennyt perinteisiä huoltoja lukuun ottamatta panostaa tai perehtyä autoon juuri ollenkaan. Ajellut vain niin kuin asiaan kuuluu. Sen auton laittelu siirtyy ensi kesään. Vaihteisto siihen tosin täytyisi vaihtaa ennen talven tuloa, tai uusia tiivisteitä tämän hetkiseen. Pakki ei tahdo perinteisesti kuumana kytkeytyä huonostikaan. Myös jokin lisälämmitin tekisi mieli asentaa, viime talvi oli ainakin melko kipakka pelkällä lokilämmitimellä pelatessa.
Perään taas hieman turauskuvia.
Tuulilasin nurkat oli tässä autossa yllätys. Pieni paikka vänkärin nurkkaan, muuten ok. Takalasin seutua sai taas parsia aika pitkältikin. Konetila olisi pohjamaalia vailla. NMT antenni sai myös katolta lähdöt. Paikka onnistui siihenkin yllättävän hyvin. Vähän se vaati vasaraa ja lämmön kanssa kikkailua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Epoksit viimein pinnassa. Konepellin sarana myös parsittu elävien kirjoihin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Onko kuinka vaikeaa maalata konehuone kun moottori on paikallaan? Mitä pitää purkaa pois tieltä? Pääseekö joka kohteeseen maalaamaan sopivalta etäisyydeltä ja kulmasta? Tarviiko erikoisruiskun? Tarviiko nosturin? Miten kallistuksen vakaajan kanssa, maalasitko sen paikallaan?
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Snellun meseturinat
Ihan se on tehtävissä. Ei mikään optimi tapa maalata, mutta tähän tapaukseen soveltui ihan ok. Edellisestä konetilan kuvasta näkee miten pitkälle purettu. Kuljettajan puoli on ahdas. Jos olisi vielä purkanut syöttöpumpun, öljynsuodatinjalan sekä jarrutehostimen niin olisi ollut eri mukavasti tilaa. Tässä autossa ei tarvinnut tulipeltiä maalata. Sen maalaus kone paikallaan melkoisen hankalaa. Vakaaja oli myös hyvässä maalissa, siihen ei tarvinnut koskea. Maalaukseen käytän ihan perinteistä hvlp ruiskua, ja auto oli pukkien päällä.. Pintavärin kun vetäisee niin pensselin kanssa luultavasti saa tarkkoa ahtaita nurkkia, joihin ei ruiskun sumu taitu.Sharedoc kirjoitti: ↑Ti 06.08.2024 16:49 Onko kuinka vaikeaa maalata konehuone kun moottori on paikallaan? Mitä pitää purkaa pois tieltä? Pääseekö joka kohteeseen maalaamaan sopivalta etäisyydeltä ja kulmasta? Tarviiko erikoisruiskun? Tarviiko nosturin? Miten kallistuksen vakaajan kanssa, maalasitko sen paikallaan?
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Olisi kiva kuulla millaisilla työkaluilla hoitelet peltityöt, maalauksen pohjatyöt ja maalaukset. Itselläni työkalut ovat vanhoja, olisi tarvetta päivittää toimivampiin ennen seuraavaa isompaa projektia.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Snellun meseturinat
Aivan perinteisillä harrastajatason työkaluilla tulee puuhailtua. Peltitöihin hitsin ja rälläkän lisäksi löytyy pieni kanttikone, leukamallin kutistus/venytyskone ja korityökalusarja missä vasteet ja muutama eri vasara. Pohjahommiin hiekkapuhallin, epäkeskokone ja jokunen hiomatuki. Maalaukseen yläkannuruisku mihin pienempi ja isompi suutinsarja.
Pellin työstöön olisi mukava hankkia vielä sikkikone ja Englanninypyörä. Sekä kompura ja hiekkapuhalluskalusto päivittää tehokkaampiin.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Viikon mittaan taas illat puuhailtu keltuaista eteenpäin. Kontti ja kontinluukun sisäpinta sutaistu väriin. Värikoodilla Scania runkoharmaa, 1346692. Testasin alkuunsa kokeilumielessä spraypurkista tuota Scanian sävyä, kun sitä sattui entuudestaan hyllystä löytymään. Todella lähelle sattui, joten eikun vain normadurin 65hs:ää tilaten. (kustannus syistä, oli edullinen erä tällä värikoodilla) Onko alkuperäinen sävy takakontissakin Galinitgrau, jota myös esim. helmoissa käytetty?
Kiveniskumassa myös sutaistu sitä vaativiin paikkoihin. Konetilan mustia osia tullut myös maalailtua ohimennen. Parempaa kuvaa ei tälle kertaa sattunut, mutta satiinilakalla lakattu jokainen kilke, niin kohtalaisen tehdastyylinen pinta. Tuossa kohtaa nyt hieman karkeaksi jäänyt tuo ilmanputsarinkoppa, mutta ehken saa ajatuksesta kiinni. Ajovalot sai entrattua myös hienoon kuntoon..
Kiveniskumassa myös sutaistu sitä vaativiin paikkoihin. Konetilan mustia osia tullut myös maalailtua ohimennen. Parempaa kuvaa ei tälle kertaa sattunut, mutta satiinilakalla lakattu jokainen kilke, niin kohtalaisen tehdastyylinen pinta. Tuossa kohtaa nyt hieman karkeaksi jäänyt tuo ilmanputsarinkoppa, mutta ehken saa ajatuksesta kiinni. Ajovalot sai entrattua myös hienoon kuntoon..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Snellu, Ma 20.01.2025 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Kittipurkki ja hiontaväri on ollut tämän viikon teemana. Jospa ensiviikolle väri pintaan..
Sitten tarvis hieman liimasuosituksia konepellin äänieristykseen liittyen. Viimekerran kun liimasin 124 eristeen jollain sprayliimalla, olikohan Four connectin liima, niin siitä ei kyllä kovinkaan kaksinen maku jäänyt. Se on kyllä verhouksen liimaamisessa erinomaista, mutta ei se tuohon touhuun soveltunut. Jokin paksu pensselillä levitettävä liisterimäinen voisi pelata? Ehdotuksia?
Sitten tarvis hieman liimasuosituksia konepellin äänieristykseen liittyen. Viimekerran kun liimasin 124 eristeen jollain sprayliimalla, olikohan Four connectin liima, niin siitä ei kyllä kovinkaan kaksinen maku jäänyt. Se on kyllä verhouksen liimaamisessa erinomaista, mutta ei se tuohon touhuun soveltunut. Jokin paksu pensselillä levitettävä liisterimäinen voisi pelata? Ehdotuksia?
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat, nyt w123 laittoa
Viimein keltaista utua havaittavissa. 

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat, nyt w123 laittoa
Sikaflexillä taisin viimeksi laittaa kiinni äänieristeen. Myös siveltävä Bostik kontaktiliima varmaankin toimii tai muun merkkinen.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Snellun meseturinat, nyt w123 laittoa
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat, nyt w123 laittoa
Konepellin eristeen liimasin bisonin kontaktiliimalla, ei ollut originel bostikkia tällä seudulla kauppojen hyllyssä. 750ml pönttö meni kaikkinensa kun sekä konepellin ja eristeen pinnoille levitti reilun kerroksen. Ilmeisesti meni sen verran aikaa turatessa, kun meinasi kiire tulla ettei liima kerkeä kuivaa liikaa ennen asennusta. Ei tarvinnut odotella liiman asettumista sen kummemmin, vaikka purkin kyljessä niin tuumattiin. Jospa se tuolla pysyisi..
Konehuoneeseen tuli myös enimmät rojut heitettyä jo paikalleen.
Konehuoneeseen tuli myös enimmät rojut heitettyä jo paikalleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat, nyt w123 laittoa
Maalaukset turailtu tälle kertaa. Kylläpä siihen fiksailtavaa jäi tähänkin ylivetoon, mutta eikö lie näissäkin hommissa suunta vain ylöspäin. Seuraavalle kertaa taas paremmin.. Sitten vain topakasti autoa kasaan.
Jäin miettimään nuita molemmilla puolin kardaanitunnelia takajalkotilassa olevia kiinnikeitä, kun eikö olekin 6-paikkasen turvavöiden kiinnityspisteet? Lähinnä se, että onko nuo olleet vakiovaruste, kun auto on tilattu taksimallina, vai onko nuo asennettu pelkästään rattivaihteilla oleviin taksimalleihin?
Mukava olisi tietää onko tämä ollut alkujaan rattivaihteinen auto.. Mikä oli varustekoodi rattivaihteille? Kantakortista voisi katsoa täsmäisikö..
Jäin miettimään nuita molemmilla puolin kardaanitunnelia takajalkotilassa olevia kiinnikeitä, kun eikö olekin 6-paikkasen turvavöiden kiinnityspisteet? Lähinnä se, että onko nuo olleet vakiovaruste, kun auto on tilattu taksimallina, vai onko nuo asennettu pelkästään rattivaihteilla oleviin taksimalleihin?
Mukava olisi tietää onko tämä ollut alkujaan rattivaihteinen auto.. Mikä oli varustekoodi rattivaihteille? Kantakortista voisi katsoa täsmäisikö..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat, nyt w123 laittoa
Jos oon oikein ymmärtänyt niin koodit 450 (TAXI - INTERNATIONAL) ja 626 (VERSION FOR FINLAND) jos löytyy niin auto on ollut rattivaihteella uutena.
Pitää tuosta omasta 220D tarkistaa mitkä koodit siinä on, se on rattivaihteilla ja satavarma vanha koulutaksi.
Pitää tuosta omasta 220D tarkistaa mitkä koodit siinä on, se on rattivaihteilla ja satavarma vanha koulutaksi.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: Snellun meseturinat
Kyllä on, 20.3.1982 alkaen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Snellun meseturinat, nyt w123 laittoa
Löytyy muuten juurikin nuo koodit. Mielenkiintoista kyllä. Onkohan korissa kiinnikkeitä tai muita jäljellä olevia merkkejä rattivaihteista, mistä voisi vahvistaa asian? Keskikonsolikin on tässä autossa hieman erikoinen, kun vaihdekepin jälkeen on vain tyhjä syvennys ilman mitään verhousta. Liekö tämä kuudennen paikan tyyny ollut sitten siinä.
Viimeksi muokannut Snellu, Su 25.08.2024 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat
Hienoa, kiitoksia. Hyvä tietää jatkossa.
-S123 240TD man. -84
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
-S123 300TD -84
-S124 300TD -92 "Kartanolankku"
-S123 300TDT -82
-W123 200D man. -83 "Keltuainen" (kolhoosi)
Re: Snellun meseturinat, nyt w123 laittoa
Keskikonsolin perusteella vois sanoa että on ollut rattivaihteet. Onko rekisteriotteessa paikkaluku 5 vai 6?Snellu kirjoitti: ↑Su 25.08.2024 22:43 Löytyy muuten juurikin nuo koodit. Mielenkiintoista kyllä. Onkohan korissa kiinnikkeitä tai muita jäljellä olevia merkkejä rattivaihteista, mistä voisi vahvistaa asian? Keskikonsolikin on tässä autossa hieman erikoinen, kun vaihdekepin jälkeen on vain tyhjä syvennys ilman mitään verhousta. Liekö tämä kuudennen paikan tyyny ollut sitten siinä.
Itsellä '77 220D josta löytyy myös koodit 450 ja 626, mutta mitään varmuutta ei rattivaihteista ole kun ko. yksilö on ties kuinka monesti käyttöentisöity elinkaarensa aikana

Tulipellistä löytyy pulttikiinnitteinen metallilevy+tiiviste minkä tilalle vivusto on kiinnitetty. Veikkaan että se on omassa yksilössä ollut tehtaalta lähtien.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82