300ce-24 sekä 300te-24 fiksailua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: 300ce-24 sekä 300te-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Hieman unohtunut taas päivitellä kun on ollut melko kiireistä aikaa viimeinen puoli vuotta :oops: .
S202 kirjoitti: Ma 19.02.2024 06:37 Hyvää jälkeä, ei se maalaus niin vaikeaa ole kun jaksaa hieroa ne pohjat kunnolla. Millä maaleilla maalaat ja minkälaista haihdunta-aikaa oot käyttäny ennen lakan ruiskutusta?
PPG maaleilla on tullut maalattua ja noin 20min haihdunta-ajalla oon lakan laittanut.


Tässä farmarissa on aina kattoluukku ollut halvaantuneena eikä se ole toisesta reunasta ollut käytännössä ikinä kunnolla kiinni ja syy siihen selvisi käytännössä heti kun asiaa alkoi tutkimaan. Oli melko tuskallinen projekti saada luukku purettua kun se ei käytännössä liikkunut mihinkään suuntaa.
Kuva

Tässä lienee syy miksi luukku ei liiku :lol: .
Kuva

Tilasin ebayn kautta uustuotanto korjaussarjan luukkuun mutta oli niin onnettoman laatuinen että päädyin hakemaan purkuautosta ehjät osat ja niillähän siitä tuli heti toimiva.
Kuva

Sitten tuli laitettua keulaan osat kiinni. Valoiksi valikoitui nyt tähän hätään tycit kun ei noita 2 sarjan Helloja meinannut löytyä millään.
Kuva

"Uusi" puskuri vaati myös maalauksen kun auton vanha oli hieman silppuna. Värimassa jäi harmillisesti hieman vaaleaksi verrattuna muuhun autoon :crazy: .
Kuva

Keula täysin kasassa.
Kuva

Sitten auto vaati vielä vanteet ja tähän hätään siihen käyttöön valikoitui 500E mallin kasireiät. Näissä oli vanha maalipinta jo parhaat päivänsä nähnyt niin hionta ja uusi väri pintaa.
Kuva
Kuva

Auto leimattuna sekä kulmat säädettynä 8) .
Kuva
Kuva

Leiman jälkeen alkoi sitten vikojen ulos ajaminen. Ensimmäinen ja oikeastaan suurin tuntuva vika ensimmäisen 2tkm ajojen jälkeen on ollut pakin kytkeytyminen kun auto on saavuttanu käyntilämpötilan. Laatikkoöljyt olivat jo sen näköiset että olisi todellakin suotavaa vaihtaa heti :sick: . Jotenkin vaikutti kuitenkin siltä että ei ollut pelkästä öljystä kiinni tuo pakin oireilu joten uusien öljyjen sekaan laitoin atp re seal aineen. Nyt viimeisen 3vk ajojen jälkeen aine on vaikuttanut ja pakki kytkeytyy jopa melkein täysin normaalisti. Tämmöinen kiiltäväpintainen alkuperäinen suodatin on kuulemma aika antiikkia antiikkia tavaraa :lol: , Mersuja työkseen laittava kaverini ei ole koskaan kuulemma tämmöistä nähnyt joten milloin lie viimeksi tähän sitten on ne laatikkoöljyt vaihdettu.
Kuva

Sähköantenni löysi myös tiensä takaisin autoon uusien tiivisteiden ja vaihdetun piiskan kera mutta pitkä ilo ei tuostakaan tuotteesta ollut kun kahden päivän ajojen jälkeen lakkasi nostamasta itseään. hyppyjohdoilla toimii mutta muuten ei sano mitään. Pitäisi jossain vaiheessa tehdä jatkotutkimuksia :crazy: .
Kuva

Tallilta löytyi siivotessa laatikko tästä farmarista leikattuja ruostepaikkoja. Nyt oli sopiva hetki heittää ne menemään kun auto on ajossa taas :D .
Kuva

Seuraavana tälle melkein pitäisi tehdä suuttimien vaihto sekä vaihtaa yksi vaihteistoöljyn jäähdytinputki sekä letku.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: 300ce-24 sekä 300te-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja epk »

voi jestas tuo farkku on hieno!!! Upea ulkoväri
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1283
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: 300ce-24 sekä 300te-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja Ari »

Hieno on ja väri on makea.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18019
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 300ce-24 sekä 300te-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä kattoluukku normaalisti purkautuu aivan kohtuudella vaikkei sitä saisi liikkumaan, kun vaan työntää alapuolelta verhoilun pois edestä, neljällä ruuvillahan se sitten irtoaa koko luukku.
On on hieno väri !
wiimax.fi
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1347
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: 300ce-24 sekä 300te-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja Karel »

Taitaa olla "triplakasi", eli Beryll 888? Erittäin freesi ja persoonallinen.

Tämä toi taas mieleen ikuisuuspohdinnan aiheen: Miksi hienoja värejä myydään uutena niin vähän? Ei ne sen enempää maksa. Mutta yleensä niistä sitten vanhemmiten halutaan maksaa jopa ekstraa. Ainakin auto menee helpommin kaupaksi kuin tylsällä perusvärillä. Kaikki kehuu hienoa väriä.

Ristiriita tulee juuri siinä, että niitä perusvärejä suositaan uutena koska sellaisella auto olisi sitten joskus helpompi myydä. Siis mitä?
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: 300ce-24 sekä 300te-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Kiitokset kaikille kehuista :D. Auto tosiaan väriltään 888 beryll ja tämä oli se yksi syy miksi auto tuli aikanaan ostettua kun ei näitä erikoisempia värejä ja varsinkaan tätä useasti näe missään.
dealer kirjoitti: La 31.08.2024 07:19 Kyllä kattoluukku normaalisti purkautuu aivan kohtuudella vaikkei sitä saisi liikkumaan, kun vaan työntää alapuolelta verhoilun pois edestä, neljällä ruuvillahan se sitten irtoaa koko luukku.
On on hieno väri !
Luukkua itsessään pitää saada muistaakseni melkeen puoleen väliin asti avattua jotta verhoilun saa irti. Tuota luukun liikuttelua tässä vaikeutti se kun noita tankojen paloja oli kiskot ja joka väli täynnä. Tehdasohjeita ja maalaisjärkeä käyttäen homma meni kuitenkin kohtuudella.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: 300ce-24 sekä 300te-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kaunista! :P
Karel kirjoitti: La 31.08.2024 09:30 Tämä toi taas mieleen ikuisuuspohdinnan aiheen: Miksi hienoja värejä myydään uutena niin vähän? Ei ne sen enempää maksa. Mutta yleensä niistä sitten vanhemmiten halutaan maksaa jopa ekstraa. Ainakin auto menee helpommin kaupaksi kuin tylsällä perusvärillä. Kaikki kehuu hienoa väriä.

Ristiriita tulee juuri siinä, että niitä perusvärejä suositaan uutena koska sellaisella auto olisi sitten joskus helpompi myydä. Siis mitä?
Tätä väriasiaa oon ihmetellyt itekin aika paljon. Miksi, voi miksi se Mersu pitää tilata 13 kertaa tusinasta sillä kaikkein tympeimmällä hopealla ja loput mustana? Kyllä Almandinrot tai tämmönen meseuccon Beryll on jotain ihan muuta... :thumbup:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: 300ce-24 sekä 300te-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja PTracing »

meseucco kirjoitti: Pe 30.08.2024 12:57
Leiman jälkeen alkoi sitten vikojen ulos ajaminen. Ensimmäinen ja oikeastaan suurin tuntuva vika ensimmäisen 2tkm ajojen jälkeen on ollut pakin kytkeytyminen kun auto on saavuttanu käyntilämpötilan. Laatikkoöljyt olivat jo sen näköiset että olisi todellakin suotavaa vaihtaa heti :sick: . Jotenkin vaikutti kuitenkin siltä että ei ollut pelkästä öljystä kiinni tuo pakin oireilu joten uusien öljyjen sekaan laitoin atp re seal aineen. Nyt viimeisen 3vk ajojen jälkeen aine on vaikuttanut ja pakki kytkeytyy jopa melkein täysin normaalisti. Tämmöinen kiiltäväpintainen alkuperäinen suodatin on kuulemma aika antiikkia antiikkia tavaraa :lol: , Mersuja työkseen laittava kaverini ei ole koskaan kuulemma tämmöistä nähnyt joten milloin lie viimeksi tähän sitten on ne laatikkoöljyt vaihdettu.
Kuva
Kappas, 24 venttiilisessä bensassakin näemmä ollut tällaista luistilla varustettua laatikkoöljyn suodatinta. Mulla oli aikanaan ongelmaa 4maticin kanssa kun laitoin normaalin suodattimen jossa imu pelkästään etureunassa. Paikaltaan täyskaasu kiihdytyksessa laatikosta löytyi ikäänkuin välivapaa. Ylitäyttämällä laatikkoa ongelma poistui ja aloin tutkimaan tarkemmin asiaa niin tuollainen suodatin löytyi 722.3 laatikkoon. Laitoin sellaisen ja sen jälkeen ei vaihteisto enään temppuillut ja kesti kiihdyttää täysiä :mrgreen:

Kyllä nämä w124 farkut on aina vain päivä päivältä hienomman näköisiä autoja! 8)
IG: @pyrytakkunen
Vastaa Viestiin