Petterin kuvat ei avaudu minulle?Tsemppiä hommiin. Oman autoni kunnostus (hitsaus, maalaus, kokoonpano) on ulkoistettu asiantuntijalle, minä näprään pikkujuttuja.
Kuva
Toivottavasti viikonnloppuna kerkeän asentamaan ovia..Tuossa olisi tavoite ja maali:
Kuva
Shatterin W108 250S -67
Re: Shatterin W108 250S -67
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Poistin koko postauksen, kun ei näytä tällä forumilla näkyvän Applella linkitettyjä kuvia kuin Applen Safarilla, eikä Firefoxilla lainkaan..vaikka kuvat kyllä näkyvät Firefoxilla muuten.
Tässä siis oman projektini vaihe:
http://kamera-petteri.fi/W108maalissa.jpg
http://kamera-petteri.fi/W108original.jpg
Tsemppiä Shatterille pohjahommiin!
Tässä siis oman projektini vaihe:
http://kamera-petteri.fi/W108maalissa.jpg
http://kamera-petteri.fi/W108original.jpg
Tsemppiä Shatterille pohjahommiin!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Tallissa ollut hiljaista kun käyttikset vaatinut huomiota, otin itseä niskasta kiinni niin sai purettua taka-akselin pois ja nostettua grilliin.
Ovien irroitus jäljellä niin pääsisi pyörittämään ja kauhistelemaan pohjaa.

E: sieltäpä se alkaa näyttäytyyn, pikaisella silmäilyllä lattiapellit mätii sieltä täältä, helmakotelot aika epämääräisessä kunnossa ja peräkontin lattiassa/koteloissa sanomista. Aiempi seppä on ollut joku lappuspesialisti kun joka paikkaan on hepattu raakasti peltiä mätien päälle. Iän huomioon ottaen, voisi olla pahempikin
Voihan sieltä jotain ylläriä löytyä hiekkapuhalluksen jälkeen.
Ohjaussimpukan kiinnityksestä alin holkki on revennyt runkopalkista kokonaan irti. Jokin hämärä kuva sellaisesta tiedosta että joskus samaa vikaa ennaltaehkäisty hitsaamalla jäykistelappu runkopalkkiin, tässä ei ainakaan mitään näkynyt.

Ovien irroitus jäljellä niin pääsisi pyörittämään ja kauhistelemaan pohjaa.

E: sieltäpä se alkaa näyttäytyyn, pikaisella silmäilyllä lattiapellit mätii sieltä täältä, helmakotelot aika epämääräisessä kunnossa ja peräkontin lattiassa/koteloissa sanomista. Aiempi seppä on ollut joku lappuspesialisti kun joka paikkaan on hepattu raakasti peltiä mätien päälle. Iän huomioon ottaen, voisi olla pahempikin

Ohjaussimpukan kiinnityksestä alin holkki on revennyt runkopalkista kokonaan irti. Jokin hämärä kuva sellaisesta tiedosta että joskus samaa vikaa ennaltaehkäisty hitsaamalla jäykistelappu runkopalkkiin, tässä ei ainakaan mitään näkynyt.

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Vähän olen rapsinut sisäpuolelta vanhoja eristeitä pois monitoimikoneella, yllättävän hidasta hommaa..
Harkinnan alla toistaiseksi puhaltaako kopan itse vai laittaako kättä taskuun ja toimittaa ammattilaiselle, teettäminen aika tyyristä ja kääntöpuolena kuitenkin se et mm. pisteosat ja oven alareunat joutuu puhaltamaan itse joten puhalluspönttö menee ostolistalle joka tapauksessa.
Piti investoida halvalla retro mig, pientä laittoa löytyy asiaan kuuluvalla tavalla kun myyntitekstinä oli "toimivana laitettu jemmaan 15v sitten".
Kai sitä olisi voinut ihminen helpommallakin päästä ja ostaa kokonaan uusi, painoakin tuossa kaljakopan kokoisessa möykyssä on varmaan 40kg

Harkinnan alla toistaiseksi puhaltaako kopan itse vai laittaako kättä taskuun ja toimittaa ammattilaiselle, teettäminen aika tyyristä ja kääntöpuolena kuitenkin se et mm. pisteosat ja oven alareunat joutuu puhaltamaan itse joten puhalluspönttö menee ostolistalle joka tapauksessa.
Piti investoida halvalla retro mig, pientä laittoa löytyy asiaan kuuluvalla tavalla kun myyntitekstinä oli "toimivana laitettu jemmaan 15v sitten".
Kai sitä olisi voinut ihminen helpommallakin päästä ja ostaa kokonaan uusi, painoakin tuossa kaljakopan kokoisessa möykyssä on varmaan 40kg


Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Lainaan ketjuasi, hiukkasen. Palautan käyttökunnossa: onhan tuossa sinulla pariksi kesäksi puuhasteltavaa. Itsellä tilanne se, että tänä kesänä olisi toive ja mahdollisuus saada Satakasi 30 vuoden pikku tauon jälkeen tieliikenteeseen. Mutta vesiletkua uupuu!
Mikähän masokistinen ominaisuus saa ihmisen edes kysymään kotimaasta merkkiliikkeen varaosahintoja Satakasiin?
Kysyin Käyttöautolta ylävesiletkun hintaa: 104€ ja Saksan tilaus. Jaa, kotisohvalta 24,75€ plus rahti.
Turkin-poikien tiivistesatsi tuli sukkelaan. Ovi- ja huulitiivisteen materiaali on identtistä aiemmin kalliimmalla Saksasta W115:een tilaamieni tiivisteiden kanssa. Takakontin tiiviste on hieman erilaista, tummempaa ja pussista tulvahtava huumaava kumintuoksu herättelee muistoja hurjasta nuoruudesta. Olin silloin nuori ja komea, nyt enää "ja".Takakontin tiivisteen valmistaja on www.gozpakaucuk.com.tr
Kuvassa satsissa mukana tulleet ikkunoiden huulitiivisteet, mikä on erittäin tervetullut, alkuperäiset on huulitiivsteet ovat nekin enää "ja".
Mikähän masokistinen ominaisuus saa ihmisen edes kysymään kotimaasta merkkiliikkeen varaosahintoja Satakasiin?
Kysyin Käyttöautolta ylävesiletkun hintaa: 104€ ja Saksan tilaus. Jaa, kotisohvalta 24,75€ plus rahti.
Turkin-poikien tiivistesatsi tuli sukkelaan. Ovi- ja huulitiivisteen materiaali on identtistä aiemmin kalliimmalla Saksasta W115:een tilaamieni tiivisteiden kanssa. Takakontin tiiviste on hieman erilaista, tummempaa ja pussista tulvahtava huumaava kumintuoksu herättelee muistoja hurjasta nuoruudesta. Olin silloin nuori ja komea, nyt enää "ja".Takakontin tiivisteen valmistaja on www.gozpakaucuk.com.tr
Kuvassa satsissa mukana tulleet ikkunoiden huulitiivisteet, mikä on erittäin tervetullut, alkuperäiset on huulitiivsteet ovat nekin enää "ja".
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Tuo Esab-retromig on samanlainen kuin minulla on käytössä.
Haastava projekti. Tsemppiä.
Haastava projekti. Tsemppiä.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Shatterin W108 250S -67
Onko ollut ihan toimiva peltihommissa? Minä hommasin jo euroliitin adapterin ja uuden kolvin, alkuperäinen kahva ei halunnut antaa lankaa läpi ilman takertelua..
Kiitos! Ei ole nyt hirveästi kerennyt kopisteleen niin kyllähän se välillä saattaa salaa hirvittää kun käy ohimennen potkimassa että tuo ja tuo pitäisi tehdä seuraavaksi..

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Kyllä se on melko tappelua langan jouksun kanssa tuossa minunkin Esabissa. Varsinkin jos lanka on vanhaa ja ehtinyt hapettua pinnasta.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Shatterin W108 250S -67

Löyty kirpputorilta aiheeseen liittyvää tavaraa, kai se pitää alkuperäiset 14" peltivanteet kunnostaa valkosivurenkaiden kera ja lyödä patinoitunut kapselisarja kiinni

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Hetkonen, sulla on -67, niin eikös sinun alkuperäiset ole rinkulalla ja pillerillä ja nuo käy vanteisiin, jotka vuodesta 1968 faceliftistä eteenpäin? 

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Jaaha aina oppii uutta, tällaisia vanteita 5kpl minulla ja hyvin kyllä sopivat nämä isot kapselitkin.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑La 29.06.2024 20:44 Hetkonen, sulla on -67, niin eikös sinun alkuperäiset ole rinkulalla ja pillerillä ja nuo käy vanteisiin, jotka vuodesta 1968 faceliftistä eteenpäin?![]()


Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Jep. Vanteesi ovat alkuperäiset pillerille ja rinkulalle tehdyt, hienot.
Tehtaalta tullessaan ne ovat olleet korin värisiksi maalatut ja tosiaan ulkokehällä rosteririnkula ja tuossa keskellä pampuloitten paikallaan pitämä rosteripilleri, jonka keskellä mersun tähti korinvärisellä taustalla:
Sinuna en turhaan hötkyilisi tyylirikosta, sillä pillerit ja rinkulat hankkiaksesi voit joutua myymään toisen munuaisesi, sen verran karseissa hinnoissa nuo on!
Tehtaalta tullessaan ne ovat olleet korin värisiksi maalatut ja tosiaan ulkokehällä rosteririnkula ja tuossa keskellä pampuloitten paikallaan pitämä rosteripilleri, jonka keskellä mersun tähti korinvärisellä taustalla:
Sinuna en turhaan hötkyilisi tyylirikosta, sillä pillerit ja rinkulat hankkiaksesi voit joutua myymään toisen munuaisesi, sen verran karseissa hinnoissa nuo on!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Nyt kun tuli puheeksi niin jossain auton kesäisessä myyntikuvassa taisi olla "pillerit" paikallaan ilman kromireunuksia. Eipä käynyt mielessäkään kun talvella noutaessa alla oli barockit nastoilla ja kesäset tuli nakattua vain kyytiin.. 

Viimeksi muokannut Shatter, Ti 23.07.2024 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Tongin puhallusvehkeitä hollille ja aloitin puhaltamaan ovien alareunoja ja kylkilistojen alta.
Kuskin etuovessa alareuna jo näköjään paikattu vetämällä uutta peltiä vanhan pitsin päälle ja siitä huolimatta on aika reikäjuustoa, kyllä tuostakin vielä tekee, mutta helpommalla pääsee varmasti jos löytyisi hyvä purkuovi.
Jokaisen oven alareunassa aika miehekäs kakku pakkelia useammassa kerroksessa..
Sivupeilien tarinakin olisi mielekästä tietää kun etuovien yläreunassa yhdet reiät on tulppahitsattu ja porattu uudet, missä repro peilit olikin kiinni purkaessa. Lisäksi etulokasuojissakin on reiät peileille



Hyvää aurinkoista keliä olisi korin puhallukseenkin, tosin +27 ja auringonpaiste ei oikein voitele mieltä haalarit ja kokonaamari päässä
Kuskin etuovessa alareuna jo näköjään paikattu vetämällä uutta peltiä vanhan pitsin päälle ja siitä huolimatta on aika reikäjuustoa, kyllä tuostakin vielä tekee, mutta helpommalla pääsee varmasti jos löytyisi hyvä purkuovi.
Jokaisen oven alareunassa aika miehekäs kakku pakkelia useammassa kerroksessa..
Sivupeilien tarinakin olisi mielekästä tietää kun etuovien yläreunassa yhdet reiät on tulppahitsattu ja porattu uudet, missä repro peilit olikin kiinni purkaessa. Lisäksi etulokasuojissakin on reiät peileille




Hyvää aurinkoista keliä olisi korin puhallukseenkin, tosin +27 ja auringonpaiste ei oikein voitele mieltä haalarit ja kokonaamari päässä

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Mulla olis Jyväskylässä käyttökelpoiset W108 ovet, joiden omistussuhde on lievästi epäselvä. Tulivat minulle ikkunalasien mukana, jotka otan ovista itselleni.
Varmistan asian Kajaanin mersumestarilta.
Mikäli ilmainen ämpäri kiinnostaa, niin keula kohti Jyväskylää!
Varmistan asian Kajaanin mersumestarilta.
Mikäli ilmainen ämpäri kiinnostaa, niin keula kohti Jyväskylää!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Peilien kanssa on tod näk sössitty pystylyhdyn peiliä satakasiin ja huomattu vasta asennusvaiheessa, että oven profiili on erilainen ja pystärin peili ei sovi. Sitten on ostettu satakasin peili ja huomattu, että se ei sovi pystärin peilillw tehtyihin reikiin.. 

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Voi olla, täytyy kaivella jostain mitat niin tietää ottaa oikeat reiät käyttöön.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑To 25.07.2024 08:16 Peilien kanssa on tod näk sössitty pystylyhdyn peiliä satakasiin ja huomattu vasta asennusvaiheessa, että oven profiili on erilainen ja pystärin peili ei sovi. Sitten on ostettu satakasin peili ja huomattu, että se ei sovi pystärin peilillw tehtyihin reikiin..![]()
Ei huono, oliko kyseessä siis kaikki 4kpl? Melkein täytyy pistäytyä jos ovat jouten. Ilmoittele yvllä.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑To 25.07.2024 08:11 Mulla olis Jyväskylässä käyttökelpoiset W108 ovet, joiden omistussuhde on lievästi epäselvä. Tulivat minulle ikkunalasien mukana, jotka otan ovista itselleni.
Varmistan asian Kajaanin mersumestarilta.
Mikäli ilmainen ämpäri kiinnostaa, niin keula kohti Jyväskylää!
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67













sieltäpä sitä alkaa käsitöitä löytymään

Alustamassaan ei puhallin pure yhtään joten pitää alkaa mekaanisesti poistamaan vielä kaikki massa ja puhaltaa sitten loput.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Melkoinen työmaa. Onko alustamassaa pakko poistaa? Voihan sen koputella niin kuulee onko alla kovaa peltiä.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Shatter kirjoitti: ↑To 25.07.2024 14:02Voi olla, täytyy kaivella jostain mitat niin tietää ottaa oikeat reiät käyttöön.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑To 25.07.2024 08:16 Peilien kanssa on tod näk sössitty pystylyhdyn peiliä satakasiin ja huomattu vasta asennusvaiheessa, että oven profiili on erilainen ja pystärin peili ei sovi. Sitten on ostettu satakasin peili ja huomattu, että se ei sovi pystärin peilillw tehtyihin reikiin..![]()
Ei huono, oliko kyseessä siis kaikki 4kpl? Melkein täytyy pistäytyä jos ovat jouten. Ilmoittele yvllä.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑To 25.07.2024 08:11 Mulla olis Jyväskylässä käyttökelpoiset W108 ovet, joiden omistussuhde on lievästi epäselvä. Tulivat minulle ikkunalasien mukana, jotka otan ovista itselleni.
Varmistan asian Kajaanin mersumestarilta.
Mikäli ilmainen ämpäri kiinnostaa, niin keula kohti Jyväskylää!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
[/quote]
Mukavempi tehdä uudet käsittelyt sitten puhtaalle pellille.
Pomppasi silmään tuolta useampi kohta jossa ilmeisesti käytetty jotain täyteainetta kun puhalluksen jäljiltä peltipinta on paljon sileämpi ja tummempi mm. tuossa c-pilarin juuressa missä on kromilistan kiinnitysreikä sekä peräpäässä tiivisteuran reunoilla ja kyljessä. koritinan korvaajaa tms?
Korihommiin enemmän vihkiytyneet saa huudella väliin jos on tietoa/ymmärrystä.
No periaatteessa ei, toisaalta kun on tälle tielle lähdetty niin ei se enää paljoa lisävaivaa tuo kaiken muun lisäksi.
Mukavempi tehdä uudet käsittelyt sitten puhtaalle pellille.
Pomppasi silmään tuolta useampi kohta jossa ilmeisesti käytetty jotain täyteainetta kun puhalluksen jäljiltä peltipinta on paljon sileämpi ja tummempi mm. tuossa c-pilarin juuressa missä on kromilistan kiinnitysreikä sekä peräpäässä tiivisteuran reunoilla ja kyljessä. koritinan korvaajaa tms?

Korihommiin enemmän vihkiytyneet saa huudella väliin jos on tietoa/ymmärrystä.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Alkaa olemaan massojen rappailut pikkuhiljaa voiton puolella, taka-akselin kohta jäljellä niin saa puhaltaa sitten loputkin.
Sisustasta pitää nyhtää vaimennusmattojen jämät ennen sisäpuolen töhäytystä.
Ulommat helmat täytyy varmaan käyttää kokonaan pois, kotelot on aika karun näköiset lampulla kurkittuna sisältä ja helmat vaatii aika paljon fixiä muutenkin. Turkista saisi koko helman 232e/kpl.
Paljon on alkavaa ruostetta siellä täällä "hyvän" massankin alla kun rapsii kaikki pois.
Aikamoista jankkia tuo tehtaan tavara kun saa savuamispisteeseen lämmittää jotta onnistuu pois kaapiminen.





Sisustasta pitää nyhtää vaimennusmattojen jämät ennen sisäpuolen töhäytystä.
Ulommat helmat täytyy varmaan käyttää kokonaan pois, kotelot on aika karun näköiset lampulla kurkittuna sisältä ja helmat vaatii aika paljon fixiä muutenkin. Turkista saisi koko helman 232e/kpl.
Paljon on alkavaa ruostetta siellä täällä "hyvän" massankin alla kun rapsii kaikki pois.
Aikamoista jankkia tuo tehtaan tavara kun saa savuamispisteeseen lämmittää jotta onnistuu pois kaapiminen.





Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Oivoi, on siinä kyllä hitsaamista ainakin yhdeksi talveksi 

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Meinaat sitten tehdä kunnolla.
Otan viikonloppuna ikkunat ovista Ins'Älläh. Jos sataa ja gini maistuu, niin en ehkä sitten. Ovet on varmassa tallessa, poimit kun kerkeät..

Otan viikonloppuna ikkunat ovista Ins'Älläh. Jos sataa ja gini maistuu, niin en ehkä sitten. Ovet on varmassa tallessa, poimit kun kerkeät..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Voiko näitä muuten tehdäkäänPetteri Kivimäki kirjoitti: ↑Ke 31.07.2024 23:59 Meinaat sitten tehdä kunnolla.![]()
Otan viikonloppuna ikkunat ovista Ins'Älläh. Jos sataa ja gini maistuu, niin en ehkä sitten. Ovet on varmassa tallessa, poimit kun kerkeät..

Pitää sitä jotain pientä ja helppoa olla valmiiksi niukkaan vapaa-aikaan.

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Vähenee, tympeimmät kolot jäljellä. Karkeasti jos arvioi niin heittäisin että tähän mennessä mennyt joku 12h massan poistoon kun tekee illassa 1-2h kerralla.

Nämä on olleet toimivia budjettivehkeitä massan poistossa. Puhallin, lasta ja kaavinterä reilu 20e biltemasta. Rälläkän metallisutillakin varmaan lähtisi mutta se siivo...


Nämä on olleet toimivia budjettivehkeitä massan poistossa. Puhallin, lasta ja kaavinterä reilu 20e biltemasta. Rälläkän metallisutillakin varmaan lähtisi mutta se siivo...

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Onhan noidenkin purkamieni ovien kanssa hommaa, alareunat on huonommat kuin muistin. Alaosat joutuu tekemään uusiks, ks. kuva pahimmasta, eli vänkärin puolen takaovesta.Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Ke 31.07.2024 23:59 Meinaat sitten tehdä kunnolla.![]()
Otan viikonloppuna ikkunat ovista Ins'Älläh. Jos sataa ja gini maistuu, niin en ehkä sitten. Ovet on varmassa tallessa, poimit kun kerkeät..
Mutta nyt ne on purettu ja noudettavissa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Kori alkaa olemaan puhallettu niiltä osin mitä oli ajatuskin talven ruostekorjauksia ajatellen, alkaa puhalluskelit olemaan aika harvassa vesisateiden keskellä..
Kaippa se voisi pahempikin olla, onhan tuossa pellin taittelua muutamaksi illaksi, yhdelle miehelle.
Sisempiä helmakotelojakin on laputettu pääosin kuskin jalkotilasta, muutamia paikkoja otin auki niin peukalonpään kokoisen reiän päälle räkästy 8x15cm pala ja tietenkin sen verran suurpiirteisesti että väliin on ajan kuluessa hiekka ym roska päässyt tekemään lisätuhoa.
Taitaapi olla jokainen korjaus mitä korista löytyy tehty hitsaamalla huonon kohdan päälle vähän isompi lappu tervettä...
Ensimmäiset puhalletut kohdat tahtoo jo ottaa pintaruostetta, mitenhän tuon kanssa aikanaan täytyy menetellä kun on pohjamaalauksen aika.. vaatiiko toisen kevyen puhalluksen vai lähteekö ihan karhunkielellä tms kevyemmällä menetelmällä.
Hiekkaa tainnut mennä ~300kg.


























Kaippa se voisi pahempikin olla, onhan tuossa pellin taittelua muutamaksi illaksi, yhdelle miehelle.
Sisempiä helmakotelojakin on laputettu pääosin kuskin jalkotilasta, muutamia paikkoja otin auki niin peukalonpään kokoisen reiän päälle räkästy 8x15cm pala ja tietenkin sen verran suurpiirteisesti että väliin on ajan kuluessa hiekka ym roska päässyt tekemään lisätuhoa.
Taitaapi olla jokainen korjaus mitä korista löytyy tehty hitsaamalla huonon kohdan päälle vähän isompi lappu tervettä...

Ensimmäiset puhalletut kohdat tahtoo jo ottaa pintaruostetta, mitenhän tuon kanssa aikanaan täytyy menetellä kun on pohjamaalauksen aika.. vaatiiko toisen kevyen puhalluksen vai lähteekö ihan karhunkielellä tms kevyemmällä menetelmällä.
Hiekkaa tainnut mennä ~300kg.


























Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Olisiko ideaa laittaa jo nyt joku pintamaali tms sulkeva ohut kerros, suojaisi pintaruosteelta. Sitten kun korissa ei enää huonoa peltiä niin hionta/puhallus ja epoksi päälle. Tuntuu että puhalluksen jälkeen tuleva pintaruoste menee yllättävän syvään nopeastikin 

W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Shatterin W108 250S -67
Osiahan ei ikinä ole liikaa niin tarttui monen mutkan takaa mätä parts car omaan pihaan, hassu yhteensattuma autolla kun oli haettu vuosi takaperin Tampereen suunnalle vain muutaman kilometrin päästä mihin tuli takaisin.. Ei varmaan olisi muuten tullut tartuttua tilaisuuteen, mutta oli samanlainen kuin oma eli 250S ohjaustehostimella, lattiakepillä ja -67vm. Sellaiseen ymmärrykseen päässyt että alkupään malleissa jotkut osat ovat sellaisia etteivät sovi ristiin eri vuosimallien kesken esim. ratti ja oven lukot.
Jossain vaiheessa elämää manuaalin tilalle on swapattu puheiden mukaan w123 automaatti, siitä en tiedä onko koskaan ollut vielä ajossa ko. tekniikalla kun paikoillaan kolme poljintakin
Ovista puuttuu alareunat, helmat on pitsiä ja kuskin lattiastakin oli näköjään rälläköity korjauspalaa, kori lähtee romu-ukolle lopulta joten jos tarvii vaikka takakyljestä korjauspalaa niin reilusti kyselyä, saa vapaasti rälläköidä mitä tarvii.
Tuulilasi ja takalasi täysin ehjät.
Myyntiin joutaa ainakin tuo vaalea kangassisusta, ohjaustehostinpaketti, kaasareita ja konepelti, pitää tehdä myynti-ilmo kun saa perehdyttyä kaikkeen sisällä olevaan roinaan.
Erikoinen tuo mittariston kellon tilalla oleva VDOn lämpömittari?











Jossain vaiheessa elämää manuaalin tilalle on swapattu puheiden mukaan w123 automaatti, siitä en tiedä onko koskaan ollut vielä ajossa ko. tekniikalla kun paikoillaan kolme poljintakin


Ovista puuttuu alareunat, helmat on pitsiä ja kuskin lattiastakin oli näköjään rälläköity korjauspalaa, kori lähtee romu-ukolle lopulta joten jos tarvii vaikka takakyljestä korjauspalaa niin reilusti kyselyä, saa vapaasti rälläköidä mitä tarvii.
Tuulilasi ja takalasi täysin ehjät.
Myyntiin joutaa ainakin tuo vaalea kangassisusta, ohjaustehostinpaketti, kaasareita ja konepelti, pitää tehdä myynti-ilmo kun saa perehdyttyä kaikkeen sisällä olevaan roinaan.
Erikoinen tuo mittariston kellon tilalla oleva VDOn lämpömittari?











Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62