W211 puhallin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Bomberi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W211 puhallin

Viesti Kirjoittaja Bomberi »

w211 -07 on nyt tehnyt muutamia kertoja sellaista, että puhallin ei lähde ollenkaan pyörimään kun lähtee liikenteeseen. Herää sitten itsestään jossain vaiheessa, tänään se heräsi 25km ajon jälkeen. Lämmönsäätöpaneelin nappuloiden ränkläys ei auta mitään eikä auton sammutus/uudelleenkäynnistys. Muuten puhallin pelaa kyllä normaalisti eikä vikinöitä kuulu.
Kesken ajon puhallin ei ole koskaan hyytynyt, aina sama homma että auto on ollut parkissa ja sen jälkeen ei pyöri.
Ideoita? Sen verran kurkkasin kun hypistelin liittimiä että puhallin on merkkiä Nissens.
Nozki
Mersumies
Mersumies

Re: W211 puhallin

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mulla teki samaa, se oli uudehko, siis noin 1,5 vuotta käytössä ollut Behr Mahle puhallin. Vika poistui uudella puhallinmoottorilla. Tai oikeastaan vanhalla, jonka olin vaihtanut pois kitinän takia. Laitoin sen testimielessä takaisin ja katkot loppuivat siihen. Eikä uudellakaan puhallinmoottorilla ole enää pätkinyt.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Bomberi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Bomberi »

Nozki kirjoitti: Ma 02.09.2024 16:29 Mulla teki samaa, se oli uudehko, siis noin 1,5 vuotta käytössä ollut Behr Mahle puhallin. Vika poistui uudella puhallinmoottorilla. Tai oikeastaan vanhalla, jonka olin vaihtanut pois kitinän takia. Laitoin sen testimielessä takaisin ja katkot loppuivat siihen. Eikä uudellakaan puhallinmoottorilla ole enää pätkinyt.
Kiitos tiedosta, täytyy hommata uus puhallin. Erikoinen vika, mikähän ihme siellä alkaa temppuilemaan..
T-Row
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Hiilet lopussa. Ei minun mielestäni edes erikoinen vika, vaan tuollei ne alkaa aina temppuamaan hiilten vedellessä viimeisiään. Mulla alkoi S211 oletettavasti alkuperäinen puhallin tekemään juuri tuota. Ostin halvalla käytetyn, paljon ajetun ja toimivan orkkispuhaltimen ja vaihdoin sen paikoilleen. Kun sai toimivan puhaltimen paikoilleen, sai kaikessa rauhassa askarrella vanhaan uudet hiilet paikoilleen. No eihän siinä pitkään mennyt, niin alkoi se seuraavakin oireilemaan hiilien loppumista, niin ei muuta kun hyllystä huollettu paikoilleen.

Hiilien vaihtoon löysin ohjeet muistaakseni tältä foorumilta. Vaati melko paljon askartelua, mm. hiilet piti veistellä viilaten ja leikaten lähelle saman kokoisista. Myös puhaltimen purku ja kasaus oli omanlainen hommansa.
Vastaa Viestiin