Shatterin W108 250S -67
Re: Shatterin W108 250S -67
Konekkin ilmeisesti vaihtunut jossain vaiheessa kun venttiilikopan tarrassa lukee m180 ja aivan kuin kannen alareunassa myös 180 ja taaempana 230 eli 2.3 mylly?
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
M180 on kyllä originaali kone, mutta tosiaan siellä pitäisi 250..eli tuo kone on W110/W111?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Tekniikasta ei tietoa sen enempää, pitää kurkkia lisää jossain välissä. Ilmeisesti edellinen omistaja vanhempi herrasmies jolla auto oli ollut/seissyt 10-15v ennen lyhyttä reissua etelässä..
Edit:


Hyvien puskureiden takia tuli ostettua koko auto kun ei mielestäni hinnan kirossa ollut joten kaikki muu vain plussaa, paljon hyvää käytettävää pisteosaa jolle on tarvis kasauksen koittaessa, näppärempi ruuvata purkuautosta tarvittavat kuin metsästää yksittäisiä osia netistä.
Onhan tuossa nyt alkuun puskurit, lasit, kromilistat, lämppärin osia, takapenkin turvavyöt, ohjaustehostin, perä, akselistot jne.

Onkos tämä nyt sitten entisajan cold climate versio
Edit:


Hyvien puskureiden takia tuli ostettua koko auto kun ei mielestäni hinnan kirossa ollut joten kaikki muu vain plussaa, paljon hyvää käytettävää pisteosaa jolle on tarvis kasauksen koittaessa, näppärempi ruuvata purkuautosta tarvittavat kuin metsästää yksittäisiä osia netistä.
Onhan tuossa nyt alkuun puskurit, lasit, kromilistat, lämppärin osia, takapenkin turvavyöt, ohjaustehostin, perä, akselistot jne.

Onkos tämä nyt sitten entisajan cold climate versio

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
..epäilyttävän siistin oloinen tuo moottorisi. Yleensä näissä on sentin paskakerros moottorin pinnassa. 

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Köh, sinun kannattaa syynätä tuo kone ja sen huolella:
In 1959 the first series of W111 "Fintail" 220SE and 220SEb models was introduced, with the carburetted M180 in the 220b and 220Sb and the M127 used in the 220SEb. The addition of the lower case ‘b’ was added to differentiate the Fintails from the earlier Pontons.
Tuo moottori siis on kilpaa sinun kanssas tänne Oldtimers-osastolle kirjoittavan nimimerkki Tyhtiksen W111:sen alkuperäinen moottori. Hänellä on uudempi autossaan.
Näin mersumiesten kesken: "Haistelen kaupanteon käryä."
Onneksi ei ole automaatti niin voin kannibalisoida ilman tunnontuskia sen alipainekellon..
In 1959 the first series of W111 "Fintail" 220SE and 220SEb models was introduced, with the carburetted M180 in the 220b and 220Sb and the M127 used in the 220SEb. The addition of the lower case ‘b’ was added to differentiate the Fintails from the earlier Pontons.
Tuo moottori siis on kilpaa sinun kanssas tänne Oldtimers-osastolle kirjoittavan nimimerkki Tyhtiksen W111:sen alkuperäinen moottori. Hänellä on uudempi autossaan.
Näin mersumiesten kesken: "Haistelen kaupanteon käryä."
Onneksi ei ole automaatti niin voin kannibalisoida ilman tunnontuskia sen alipainekellon..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Omassa vm. 1966 satakasissani on tosiaan vastaantullut osia, joita ei käy korvaaminen 1968 -> uudemman faceliftatun osilla; virtalukko, peruutusvalon kytkin, jarrutehostin letkuineen, jäähdytin, ovien lukot, pissapojan jalkapumppu, pyyhkijän moottori, ikkunoiden nostomekanismit ym. Näiden osien varaosanumerot alkavatkin sitten 111.. tai 110..rimpsulla. Automaattilaatikko tuo vielä soppaan oman karvaan makunsa, kun on tuo vanha K4A025 loota..Shatter kirjoitti: ↑La 07.09.2024 16:13 Osiahan ei ikinä ole liikaa niin tarttui monen mutkan takaa mätä parts car omaan pihaan, hassu yhteensattuma autolla kun oli haettu vuosi takaperin Tampereen suunnalle vain muutaman kilometrin päästä mihin tuli takaisin.. Ei varmaan olisi muuten tullut tartuttua tilaisuuteen, mutta oli samanlainen kuin oma eli 250S ohjaustehostimella, lattiakepillä ja -67vm. Sellaiseen ymmärrykseen päässyt että alkupään malleissa jotkut osat ovat sellaisia etteivät sovi ristiin eri vuosimallien kesken esim. ratti ja oven lukot.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Tolskasin prässillä lattiaan korjauspalat, ei ne nyt ihan orkkista oo mut ajanee asiansa. Kyllä ois herkkua painaa oikeilla muoteilla, nämä synty ihan pätkällä ainesputkea lankkua vasten, aavistuksen ruttasi reunoja..
Mikähän se olisi menettelevä pohjamaali uusien peltien väliin ennen hitsausta? Epoksilla tarkoitus vetää näkyvät pinnat korjausten jälkeen niin happo poissuljettu. Zinc182 ja wurthin rost stoppi tuossa pyörii päällimmäisenä mielessä jos ihan penslaamalla vetää.

Mikähän se olisi menettelevä pohjamaali uusien peltien väliin ennen hitsausta? Epoksilla tarkoitus vetää näkyvät pinnat korjausten jälkeen niin happo poissuljettu. Zinc182 ja wurthin rost stoppi tuossa pyörii päällimmäisenä mielessä jos ihan penslaamalla vetää.

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Helpot paikat ensin alta pois, on muuten peltihommissa verraton tuo Timcon 250mig 0.6 langalla.


Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Minä vaihdoin myös esabin miggystä samanlaiseen timcoon, miggy lenti romulavalle aika vikkelään
Timco ollut nyt reilu 3 vuotta ahkerassa käytössä ja hienosti pelittää, kaasusolenoidin liitos vuoti kaasua jossain vaiheessa mutta korjaantui muistaakseni kiristämällä.

Timco ollut nyt reilu 3 vuotta ahkerassa käytössä ja hienosti pelittää, kaasusolenoidin liitos vuoti kaasua jossain vaiheessa mutta korjaantui muistaakseni kiristämällä.
Re: Shatterin W108 250S -67
Peräpää yrittää mukamas valmistua. Kontin pohjasta, sivulokeroista ja kaarista fixattu entisiä laputuksia.
Saumoihin ajattelin pyyhkästä koritinan korviketta ennen epoksia.
Alkulämpöjä lattian, helmakoteloiden ja tulipellin korjuuseen....










Saumoihin ajattelin pyyhkästä koritinan korviketta ennen epoksia.
Alkulämpöjä lattian, helmakoteloiden ja tulipellin korjuuseen....











Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Vänkärin helman ja lattian surautin laikalla läpi mätien osalta niin saa alkaa naputteleen takasi päin, täytyypi tilailla etupään korjauspaloja ja tunkinkorva. Oletettavasti pitkälti sama homma toisella puolella.




Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
On mukavaa katella ku homma etenee. Pitäisi tulla joskus käymään kun joutaisi, liekö nykyään lyhyemmät viikot kun tuntuu ettei mihinkään ehdi…
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Shatterin W108 250S -67
Etenee hitaasti mutta varmasti.


Kanttaushommia pakostakin edessä kun tuota lattiaa ja helmoja parsii eikä raskinut sijoittaa reilua satkua halvimpaan kanttikoneeseen.. pikainen selailu youtubea ideoiden perässä, rautakauppareissu ja pari tuntia epämäärästä turailua niin syntyi tällainen:
40x40x4 kulmarautaa, hitsattavat saranat, palautinjouset ylävasteeseen ja hienot M8 kiertonupit teki yht. ~37e ja tavaraa jäi periaatteessa toiseen samanlaiseen. Työleveys 80cm, ehkä saisi olla pari mm paksumpaa lootua vielä kun pitkällä soirolla millistä peltiä pitää vähän ylävastetta painaa toisella kädellä kun antaa myöten, toiminee kuitenkin.


Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Vänkärin poikkipalkki parsittu kasaan ja lattiaa aloitettu.


puuhapakettikin tuli Saksasta.



puuhapakettikin tuli Saksasta.

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Ihan hyvä, että noita peltilöitä saa, vaikka hinta tais olla aika suolainen.
Mutta kummallista, että ovipeltejä ei enää löydy. Omassani on alaosat vaihdettu kaikkiin oviin, ihan tehdastekoisilla..
Mutta kummallista, että ovipeltejä ei enää löydy. Omassani on alaosat vaihdettu kaikkiin oviin, ihan tehdastekoisilla..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Kahtellee paikkansa, seuraavaksi helman kimppuun niin saa lattian loppuun.




Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Jatketaampa yksin höpöttelyä. Vänkärin lattia valmis ja helmaakin raavittu kasaan uudella tunkinkorvalla, vielä kun saisi ehjän etupätkän..
Kuskin lattiaa kattelin lampun kanssa ja valo kurkistelee läpi sieltä täältä, vaatii vähän enemmän parsimista. Saattaisi olla melkein jo järkevämpi vaihtaa kokonaan kuin jättää vanhaa soiro sinne tänne.
Ohjaussimpukan alimman holkin hitsasin myös uudelleen kiinni molemmilta puolilta.






Kuskin lattiaa kattelin lampun kanssa ja valo kurkistelee läpi sieltä täältä, vaatii vähän enemmän parsimista. Saattaisi olla melkein jo järkevämpi vaihtaa kokonaan kuin jättää vanhaa soiro sinne tänne.
Ohjaussimpukan alimman holkin hitsasin myös uudelleen kiinni molemmilta puolilta.






Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Kuskin puolelta suurin osa huonosta otettu pois, eipä tuosta paljoa jäänyt..



Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Minullakin on lattiat vaihdettu aikanaan. Mikäs ne Satakasista syö? Aika vai pääseekö jostain vesi luikertamaan?
Pysträrissä suurin hankaluus oli kolmen pellin sauma rintapellissä, josta vesi söi itsensä läpi 100% varmuudella -> jalkatilojen lattioille.
Pysträrissä suurin hankaluus oli kolmen pellin sauma rintapellissä, josta vesi söi itsensä läpi 100% varmuudella -> jalkatilojen lattioille.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Shatterin W108 250S -67
Tämä seisoi pihalla pari viikkoa märkä lumipatja päällä silloin kun auton hain ja sinä aikana oli kuskin takajalkatilaan tullut pari senttiä vettä..Petteri Kivimäki kirjoitti: ↑Ti 08.10.2024 22:21 Minullakin on lattiat vaihdettu aikanaan. Mikäs ne Satakasista syö? Aika vai pääseekö jostain vesi luikertamaan?
Pysträrissä suurin hankaluus oli kolmen pellin sauma rintapellissä, josta vesi söi itsensä läpi 100% varmuudella -> jalkatilojen lattioille.
Tässähän on ilmanottokanavan päädyt ruostuneet puhki niin epäilen että sitä kautta vesi päässyt sisään, takajalkatila vielä alin kohta niin sinnehän ne valuu.
Toki kuskinpuolen reikä kanavan päässä on aika olematon verrattuna tuohon vänkärin puolella olevaan rintapellin hapertumiseen ja vänkärin jalkatilassa ei ollut vettä

Taitaa vaatia vesiletkulla leikkimistä kun on kaikki tiivisteet ja luukut paikallaan niin saa varmuuden ettei käy heti uudelleen samalailla. Kaippa näiden kuuluisi ihan vesitiiviitä olla.

Molemmilla puolilla lattiapaneeleissa oli reikä about alimmassa kohdassa takajalkatilan tietämillä ja ainakaan vaihtolattioissa ei mitään ylimääräisiä juorureikiä ole niin oisko harrasteltu ongelman siirtoa jo joskus aiemmin.

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Ostoilmoitukset tuotti tulosta sen verran et vänkärin helma ja kuskin lattia löytyi kotimaasta järkevään hintaan.
Kuskin helmaan vaihtoehtona Niemöeller 400e+postit tai classicbenzparts 225e+postit ellei nyt satu löytymään sekin joltain jemmasta.
Jotain olematonta taas touhuttu, tekemisen laatu taitaa olla niin kauheaa ettei kukaan tohdi kommentoida.
Päiväkirjan kirjottelua auton historiaan.





Kuskin helmaan vaihtoehtona Niemöeller 400e+postit tai classicbenzparts 225e+postit ellei nyt satu löytymään sekin joltain jemmasta.
Jotain olematonta taas touhuttu, tekemisen laatu taitaa olla niin kauheaa ettei kukaan tohdi kommentoida.

Päiväkirjan kirjottelua auton historiaan.





Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
On kyllä melko urakka, saa siinä tehdä että valmistuu
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Shatterin W108 250S -67
Komeaa jälkeä tulee. Onkos sulla kui mahoton ilmankehittäjä tuon puhallus laitteen perässä???
Meillä maa kunnassa samanlainen ja vanha hydori tekee kyllä työtä kokorahan edestä kun jotain puhaltelee...... saa nähä milloin viimeinen henkäys menee letkua myön.
Ootko laskenut paljon noin peltiä menee koko rojehtiin???
Meillä maa kunnassa samanlainen ja vanha hydori tekee kyllä työtä kokorahan edestä kun jotain puhaltelee...... saa nähä milloin viimeinen henkäys menee letkua myön.
Ootko laskenut paljon noin peltiä menee koko rojehtiin???
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Shatterin W108 250S -67
Ihan normaali 5.5kw 200L, potkuhan siitä loppuu kun vastapainetuotto on vain 700L/min. 3.5mm suuttimella pitempään puhaltaessa ei jaksa pitää painetta kuin 6bar tietämillä, kyllä silläkin pärjäsi kun ei leipätyöksi puhaltele mutta kovasti nousisi tuloksen syntyminen jos saisi tasaisen paineen 8baariin. Pienemmällä suuttimella alkaa tulla tukoksia niin ei huvittanut sekään homma. Käytössä 0.1 - 0.6mm puhallushiekka.tyhtis kirjoitti: ↑Ma 14.10.2024 21:54 Komeaa jälkeä tulee. Onkos sulla kui mahoton ilmankehittäjä tuon puhallus laitteen perässä???
Meillä maa kunnassa samanlainen ja vanha hydori tekee kyllä työtä kokorahan edestä kun jotain puhaltelee...... saa nähä milloin viimeinen henkäys menee letkua myön.
Ootko laskenut paljon noin peltiä menee koko rojehtiin???
Pari neliötä ostin alkuun millistä peltiä ja kyllä se taitaa juuri riittää tekemättä oleviin paikkoihin. ulkohelmat ja kuskin lattia poisluettuna

Varaosa-autossa koputtelin hieman tuota vänkärin rintapellin nurkkaa mikä on itellä ihan mätä niin pientä toivoa jos sieltä saisi leikattua isomman korjauspalan, katsotaan..
Vänkärin helmaa aloitin, joku wanha tarvikeosa se on joka on vissiin tarkotettu tänne pohjolaan kun ei ole edes koristelistan reikiä ruostumisen vähentämiseksi



Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Joo eli kyllä se kompura täyden päivätyön tekeepi ku hana on auki.
Oli siinä aikalailla sitä työmaata ja lahoa kuiten vaikka hyvän näköinen aihio ekoissa kuvissa. Tuo hiekkapuhallin on hauskalaite sillä ku alkaa tonkia saapi kattoa että hitsaus kone on iskussa.
Ilmeisesti ei löytynyt kopasta isompia kolarointi jälkiä tai korjauksia?
Oli siinä aikalailla sitä työmaata ja lahoa kuiten vaikka hyvän näköinen aihio ekoissa kuvissa. Tuo hiekkapuhallin on hauskalaite sillä ku alkaa tonkia saapi kattoa että hitsaus kone on iskussa.
Ilmeisesti ei löytynyt kopasta isompia kolarointi jälkiä tai korjauksia?
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Shatterin W108 250S -67
Nojoo.. ei nyt mitään isompaa ylläriä löytynyt ja varsin siisti kaikin puolin puhalluksen jäljiltä. Tökerösti on joskus korjattu kun yhtäkään vanhaa paikkaa ei iljennyt jättää sillä pääosin ovat tehty räkimällä lappu mätien päälle kuten kuvista näkee.tyhtis kirjoitti: ↑Ti 15.10.2024 13:38 Joo eli kyllä se kompura täyden päivätyön tekeepi ku hana on auki.
Oli siinä aikalailla sitä työmaata ja lahoa kuiten vaikka hyvän näköinen aihio ekoissa kuvissa. Tuo hiekkapuhallin on hauskalaite sillä ku alkaa tonkia saapi kattoa että hitsaus kone on iskussa.
Ilmeisesti ei löytynyt kopasta isompia kolarointi jälkiä tai korjauksia?
Etupuskurin tukiraudassa on pieni painauma kuskin puolella, oisko joskus ajettu jonkinlainen peräkolari/peräkoukkuun niin varmasti puskuri ainakin uusittu. Saisi varmasti oiottua lämmön kanssa mutta mun puolesta saa jäädä vähän elämän jälkiä kun ei ulospäin näy.
Ei tästä mitään näyttelypeliä ole tarkoituskaan tehdä, perus siisti.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
Re: Shatterin W108 250S -67
Moikka!
Melkoinen projekti sulla menossa. Ihan kauhistuttaa, kun omani on W114 -69 että mitä sieltä tulee löytymään... Tää on hieno tarina, kun olet laittanut niin paljon kuvia eri vaiheista. Mun autoni on nyt talvisäilössä Rymättylässä kuivassa hallissa, mutta siellä ei voi tehdä talven aikana mitään.
Tsemppiä edelleen ja olet seurannassa
Melkoinen projekti sulla menossa. Ihan kauhistuttaa, kun omani on W114 -69 että mitä sieltä tulee löytymään... Tää on hieno tarina, kun olet laittanut niin paljon kuvia eri vaiheista. Mun autoni on nyt talvisäilössä Rymättylässä kuivassa hallissa, mutta siellä ei voi tehdä talven aikana mitään.
Tsemppiä edelleen ja olet seurannassa

BMW 335i E93 Cabriolet -07
Zündapp Combinette 423 -58
Mercedes-Benz 250 -69
Zündapp Combinette 428 -59
Zündapp Combinette 423 -58
Mercedes-Benz 250 -69
Zündapp Combinette 428 -59
Re: Shatterin W108 250S -67
Oli siinä aikalailla sitä työmaata ja lahoa kuiten vaikka
Nojoo.. ei nyt mitään isompaa ylläriä löytynyt ja varsin siisti kaikin puolin puhalluksen jäljiltä. Tökerösti on joskus korjattu kun yhtäkään vanhaa paikkaa ei iljennyt jättää sillä pääosin ovat tehty räkimällä lappu mätien päälle kuten kuvista näkee.
Etupuskurin tukiraudassa on pieni painauma kuskin puolella, oisko joskus ajettu jonkinlainen peräkolari/peräkoukkuun niin varmasti puskuri ainakin uusittu. Saisi varmasti oiottua lämmön kanssa mutta mun puolesta saa jäädä vähän elämän jälkiä kun ei ulospäin näy.
Ei tästä mitään näyttelypeliä ole tarkoituskaan tehdä, perus siisti.
[/quote]
Nuohan ne tympeimpiä ja aiheuttaa lisää työtä kun ratkoo vanhoja räpellyksiä irti ja korjaa niitä.
Mukava nähä että näitä muutkin ns käyttöä varten rakentaa eikä vain näyttelyyn.
Itellä oli kerran amazon joka oli oikein siistin oloinen puhallutin sen karu totuus löytyi joskus kolaroitu rankasti kuskin etukulma ja sen löydyttyä päätin että tästä tehhää itelle mieluinen ajopeli eikä yhtään yritetä edes museoon.
Hyvän näköiset tilat sulla kuiteb verrattuna omiin tiloihin.
Ps haen sen tekniikan heti jahka kun ehdin kaiken ohessa!!!!
Nojoo.. ei nyt mitään isompaa ylläriä löytynyt ja varsin siisti kaikin puolin puhalluksen jäljiltä. Tökerösti on joskus korjattu kun yhtäkään vanhaa paikkaa ei iljennyt jättää sillä pääosin ovat tehty räkimällä lappu mätien päälle kuten kuvista näkee.
Etupuskurin tukiraudassa on pieni painauma kuskin puolella, oisko joskus ajettu jonkinlainen peräkolari/peräkoukkuun niin varmasti puskuri ainakin uusittu. Saisi varmasti oiottua lämmön kanssa mutta mun puolesta saa jäädä vähän elämän jälkiä kun ei ulospäin näy.
Ei tästä mitään näyttelypeliä ole tarkoituskaan tehdä, perus siisti.
[/quote]
Nuohan ne tympeimpiä ja aiheuttaa lisää työtä kun ratkoo vanhoja räpellyksiä irti ja korjaa niitä.
Mukava nähä että näitä muutkin ns käyttöä varten rakentaa eikä vain näyttelyyn.
Itellä oli kerran amazon joka oli oikein siistin oloinen puhallutin sen karu totuus löytyi joskus kolaroitu rankasti kuskin etukulma ja sen löydyttyä päätin että tästä tehhää itelle mieluinen ajopeli eikä yhtään yritetä edes museoon.
Hyvän näköiset tilat sulla kuiteb verrattuna omiin tiloihin.
Ps haen sen tekniikan heti jahka kun ehdin kaiken ohessa!!!!
W211 200cdi ex (738thkm)
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
W126 280S 1982 ex
W111 220S 1965
W124 200d ja 300td ex
S211 220cdi ex
Re: Shatterin W108 250S -67
Kuskin sisempi helma taas kuosissa ja lattiaa soviteltu paikalleen vielä sen viiskytäseittemän kertaa lisää kuvan oton jälkeen..
Poikkituen toinen alareuna pitää tehdä uusiksi ennen lattian asennusta, piiloon jäävät kotelot ja lattian keskikohdan vetelin ruostepohjamaalilla niin saa kuivua rauhassa ennen jatkamista.
Melkoista hieromistahan tuo on, tuntuu ettei tule talliin kuin kengänjälkiä vaikka päivän hitsaa, hioo ja naputtelee.
Pitäisi tohtia se kuskin ulompi helma tilata niin saisi siitä sitten kopioida vähän mallia tuohon vänkärin tarvikekäikäleeseen.
Niemöllerillä 400e+23e pk, Vornhagen myy samaa helmaa 379e + 20e pk.
E: Classicbenzpartsilta helma 225e+95e pk, en saanut puljusta mitään vastausta useampaan tiedusteluun niin en taida tohtia kokeilla minkälaista tavaraa tulisi.


Poikkituen toinen alareuna pitää tehdä uusiksi ennen lattian asennusta, piiloon jäävät kotelot ja lattian keskikohdan vetelin ruostepohjamaalilla niin saa kuivua rauhassa ennen jatkamista.
Melkoista hieromistahan tuo on, tuntuu ettei tule talliin kuin kengänjälkiä vaikka päivän hitsaa, hioo ja naputtelee.
Pitäisi tohtia se kuskin ulompi helma tilata niin saisi siitä sitten kopioida vähän mallia tuohon vänkärin tarvikekäikäleeseen.
Niemöllerillä 400e+23e pk, Vornhagen myy samaa helmaa 379e + 20e pk.
E: Classicbenzpartsilta helma 225e+95e pk, en saanut puljusta mitään vastausta useampaan tiedusteluun niin en taida tohtia kokeilla minkälaista tavaraa tulisi.

Viimeksi muokannut Shatter, Ti 14.01.2025 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
MB W108 250S '67
BMW E91 330d xDrive '09
Skoda Superb mk2 2.0tdi DSG '13
MZ RT 125/3 '62
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Shatterin W108 250S -67
Oho, luulin olevani ainoa ihminen maailmassa joka käyttää sanaa "käikäle". Se on Kypärämäen slangissa pizzasta syömättä jäävä reunapala.
Jotain käikäleitä saa tuolta oldtimer-ersatzteileltakin:
https://oldtimer-ersatzteile24.de/Karos ... 109-kaufen
Jotain käikäleitä saa tuolta oldtimer-ersatzteileltakin:
https://oldtimer-ersatzteile24.de/Karos ... 109-kaufen
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966