C-sarjan coupe W203 ja antennivahvistimien mallierot + avain

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Datsun-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

C-sarjan coupe W203 ja antennivahvistimien mallierot + avain

Viesti Kirjoittaja Datsun-mies »

Terve, avaimen kauko-ohjaus lopetti toimintansa itsestään talvella. Luin alan palstoja, kuten tätäkin ja monen lähteen mukaan vika paikallistuisi antennivahvistimeen, joka on asennettu takaikkunan läheisyyteen.

Sulake ei pala ja virta tulee perille asti. Samasta "antennivahvistimesta" lähtee myös takalasin lämmitys ja se toimii. Noita purkkeja on tuossa systeemissä kaksi ja epäilen jälkimmäistä itse vahvistimeksi - siitä lähtee myös johto itse antennille.

Auton keskuslukitus toimii kyllä muutan auton sisältä ja infrapunalla aina välillä ihan millin päästä oven kahvasta. Miten muuten tuon infrapunan saisi fiksattua?

Kuvia:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta kyssäri, pitääkö antennivahvistimen olla juuri tuollainen A 203 820 20 89 (Q3) vai käykö tuohon muut samanlaiset mitä löytyy W203 antenna amplifier-hakusanoilla ja jotka näyttää samalta, esim.
https://www.ebay.com/itm/MERCEDES-C-CLA ... SwTzBeOEhd" onclick="window.open(this.href);return false;

Muut vinkit ja neuvot tuon avaimen kaukokäytön korjaamiseen otetaan myös vastaan. Oma veikkaus hajoamiselle on kondenssivesi talvella.
Datsun-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: C-sarjan coupe W203 ja antennivahvistimien mallierot + a

Tälläinen info löytyi vielä:
https://mbworld.org/forums/c-class-w203 ... tenna.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Without a VIN all I can tell you is your number is for an older part number---the current number is 203 820 16 89---however I would suggest you best check by VIN!!"

"Antenna amplifier etc have been updated many times & latest PN's should fit."

Olen hämilläni, voinko korvata tuon kummalla tahansa näistä:
Kuva
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Datsun-mies kirjoitti:
Sulake ei pala ja virta tulee perille asti. Samasta "antennivahvistimesta" lähtee myös takalasin lämmitys ja se toimii.
Ei se takalasin lämmitys sentään antennivahvistimelta voi tulla. Itse asiaan voisi saada enemmän selkoa jos tietäisi mistä datsunista on kyse. Tai katso varaosakirjasta autosi varustekoodien ja sarjanumeron mukaan, helpoiten runkonumerolla.
Datsun-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

DBFI kirjoitti:
Datsun-mies kirjoitti:
Sulake ei pala ja virta tulee perille asti. Samasta "antennivahvistimesta" lähtee myös takalasin lämmitys ja se toimii.
Ei se takalasin lämmitys sentään antennivahvistimelta voi tulla. Itse asiaan voisi saada enemmän selkoa jos tietäisi mistä datsunista on kyse. Tai katso varaosakirjasta autosi varustekoodien ja sarjanumeron mukaan, helpoiten runkonumerolla.
Olet oikeassa, takalasin lämppäri kulki eri reittiä, tein mittauksessa hölmön oletuksen. Virrat tulee tosiaan kortille asti. Toinen tulee koko ajan jatkuvana ja toinen tulee päälle, kun virtalukosta kääntää.

Ei ole varaosakirjaa valitettavasti. Datsuni on 2002 C-sarjan coupe W203 C180.
Datsun-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kävin piirilevyä läpi:

Taitaa olla hajonnut konkka?
x_ismo
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Kokanllehan tuo näyttää. Arvon voinee arvata siitä viereisestä. Ellei sitten alapuolella ole mitään. Jollei muuta niin hyvä arvaus on 1nF. Itse olen irroitellut vanhoista piirilevyistä noita pintaliitososia kun niitä niin harvoin tarvitsee, kai sitä kohta pitää joku perussarja hommata hyllyyn.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Datsun-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

x_ismo kirjoitti:Kokanllehan tuo näyttää. Arvon voinee arvata siitä viereisestä. Ellei sitten alapuolella ole mitään. Jollei muuta niin hyvä arvaus on 1nF. Itse olen irroitellut vanhoista piirilevyistä noita pintaliitososia kun niitä niin harvoin tarvitsee, kai sitä kohta pitää joku perussarja hommata hyllyyn.
Iso sarja ei montaa euroa maksa.

Aika monessa konkassa oli näemmä samanlainen täplä. Voisiko kuitenkin olla jokin merkintätapa vain?

Otin lisää auki, pohjastakin löytyy yksi antennivahvistin.

GPS ei tunnu löytävän signaalia.

Näemmä yksi "noise filter" on haljennut. Voisiko tämä olla syypää. Toi on kiinni takalasinlämmitykssä jotenkin.

https://www.mboemparts.com/oem-parts/me ... 2038200389" onclick="window.open(this.href);return false;

No, tilasin tuon osan nyt käytettynä. Vaikka ei tolla toimikaan, niin rikki ainakin näytti ulkoisesesti olevan.

Osaako kukaan jeesiä miten infrapunan saisi kuntoon? Se toimi tuossa pari kertaa ihan kahvan läheltä, mutta siis 99% kuollu sekin.
Datsun-mies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Korjasin nyt tuon infrapunan, kun odottelen briteistä osaa tohon radiotaajuuksille. Nyt toimii ja oli niin helppo remppa, että olisi heti pitänyt tehdä.

Fixing MB W203 IR sensor " onclick="window.open(this.href);return false;
markku001
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: C-sarjan coupe W203 ja antennivahvistimien mallierot + avain

Viesti Kirjoittaja markku001 »

Nyt minulla on isompi ongelma. Auto w203 sport coupe 2004 220cdi. Autossa ei avaimen kauko ohjaus toimi, ei infared eikä radiopuoli.myöskään radio ei hae kanavia. Radio ok, kun toisella antennilla suoraan kokeilin sen pistokkeesta, radio on irti. Avaimesta näkyy infaed valo kameralla . Avainta en vielä ole käynyt testauttamassa. Antenni vahvistin on numero A2038701689. Käykö tämän tilalle muutkin samanlaiset, mutta eri numerolla. vin. WDB2037081A640297 jos toi auttaa. Olisiko täällä tietoa. Toi uusi maksaa auton verran, käytettyjä saa muutamalla kympillä
MB W211 200cdi, w203 sportcoupe, w124 300d
Vastaa Viestiin