w211 Mercedes-Benz E 280 CDI bluetooth ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Xmakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: w211 Mercedes-Benz E 280 CDI bluetooth ongelma

Viesti Kirjoittaja Xmakko »

Olen aktivoinut ja adapteri vilkuttaa tiheästi noin minuutin kerrallaan. Itseasiassa autosta en löydä mitään jos serv napin takaa pitäisi löytyä, missään ei ole mainintaa blutootista. Tuli mieleen että onkohan tohon tehty järjestelmäpäivitystä, vai kyllähän sen pitäisi olla kuitenkin jo alkuperäisessä.
E 280 CDI 2007
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Xmakko kirjoitti: Ti 24.09.2024 20:48 Olen aktivoinut ja adapteri vilkuttaa tiheästi noin minuutin kerrallaan. Itseasiassa autosta en löydä mitään jos serv napin takaa pitäisi löytyä, missään ei ole mainintaa blutootista. Tuli mieleen että onkohan tohon tehty järjestelmäpäivitystä, vai kyllähän sen pitäisi olla kuitenkin jo alkuperäisessä.
2007 mallisen head unitissa ei ole muuta BT-tukea kuin (versiosta riippuen) tuki BT-korvanapille ja visitor card tietojen vaihtoon. Mikä head unit autossa on?

Vasta 211:n viimeiseen vuosimalliin tuli BT HF profiilia tukeva head unit, NTG2.5 sukupolven mankat.

Kai se adapteri voi rikkikin olla mutta sinisen ledin vilkkuessa nopeasti, puhelimen kyllä pitäisi se löytää ja sen jälkeen pariutua (parituskoodihan on "MBUSA", mankan näytölle ei tule kyselyjä tai kuittauksia.
Xmakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tuossa on NTG1 navilla ja tuo puhelimen UHI-liitin käsinojan kotelossa. Youtuubi videoiden mukaan tuo adapteri laittamalla kiinni sen pitäisi toimia. Mulla on ton adapterin paritus koodi 62872, joka näkyy olevan sama kuin noissa ohjevideoissakin. Voihan toki olla rikkikin, mutta edellisellä omistajalla se pelasi samanlaisessa autossa, en vain hoksannut kysyä millä puhelimella.
E 280 CDI 2007
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Xmakko kirjoitti: Ti 24.09.2024 21:06 Tuossa on NTG1 navilla ja tuo puhelimen UHI-liitin käsinojan kotelossa. Youtuubi videoiden mukaan tuo adapteri laittamalla kiinni sen pitäisi toimia. Mulla on ton adapterin paritus koodi 62872, joka näkyy olevan sama kuin noissa ohjevideoissakin. Voihan toki olla rikkikin, mutta edellisellä omistajalla se pelasi samanlaisessa autossa, en vain hoksannut kysyä millä puhelimella.
62872 on sama kuin MBUSA, huomaat kun luet puhelimen näppäimistöltä kirjaimet.

NTG1-naveja on ainakin kahta mallia, Audio 50 APS ja Comand APS mutta BT handsfreen kannalta ei pitäisi olla eroja. En muista oliko molemmissa lokaali kopio osoitekirjasta mutta ei silläkään tässä kohtaa merkitystä.

Kuulostaa enemmän user errorilta mutta en keksi mitä olisit tehnyt väärin.
Xmakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mulla on tuo Command APS, mutta täytyy vielä tutkia nuo valikot ja toiminta järjestys, ja auto kuitenkin pitää olla käynnissä koko toimituksen ajan, ainakin videoiden mukaan. Auton ohjekirjaan mukana ei ollut mitään mainintaa tuosta adapterin parituksesta Commandiin, videolla taas tuo adapterikin paritettiin siihen koodilla, mutta mulla se ei edes kysy sitä. Siitä mulle tuli mieleen, että onkohan se tullut uudemman järjestelmäpäivityksen myötä, mitä tässä ei sitten olisi.
E 280 CDI 2007
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Xmakko kirjoitti: Ke 25.09.2024 08:11 Mulla on tuo Command APS, mutta täytyy vielä tutkia nuo valikot ja toiminta järjestys, ja auto kuitenkin pitää olla käynnissä koko toimituksen ajan, ainakin videoiden mukaan. Auton ohjekirjaan mukana ei ollut mitään mainintaa tuosta adapterin parituksesta Commandiin, videolla taas tuo adapterikin paritettiin siihen koodilla, mutta mulla se ei edes kysy sitä. Siitä mulle tuli mieleen, että onkohan se tullut uudemman järjestelmäpäivityksen myötä, mitä tässä ei sitten olisi.
Auton ohjekirjan painamisen aikaan Mersun mielipide oli että kännykkää ei saa käyttää auton sisällä. Telakkaan asetettu puhelin käyttää ulkoista antennia ja siksi turvallisempi. Siksi auton ohjekirjakaan ei kerro mitään adapterista.

Mielestäni jo sanoin että adapteria ei tarvitse parittaa mitenkään Comandiin. Sen sijaan puhelin pitää parittaa adapterin kanssa. Sitä tehdessä auto ei reagoi mitenkään, ei kysele koodeja tms. Puhelimella pitää sitä adapteria etsiä silloin kun se on paritustilassa ja puhelimesta syötetään se koodi. Jos et tuota ole onnistunut syystä tai toisesta tekemään niin ei varmasti toimi.
Xmakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Juu ongelma on ettei puhelin löydä tuota laitetta, viittä eri vanhaa puhelinta testasin eikä mikään löytänyt sitä. Eli on todennäköisesti toivotonta jatkaa yrittämistä, onhan mulla toki korva handfree käytössä1
E 280 CDI 2007
Vastaa Viestiin