Olisiko kellään ideaa mikä voisi olla syynä kun S212 ilmajousitetun auton etupään kun nostaa tunkilla
ylös niin se jää alaslaskettuna todella korkealle? Käytännössä renkaan ja lokarin väliin mahtuu kaksi
nyrkkiä. Miten tuollaisen tilanteen saa "nollattua", kun autolla se kestää hirveän kauan. Ajotietokone
kieltää ajamisen tuona aikana. Mitään vikakoodeja ei jäänyt muistiin.
S212 Ilmajouset ääriasennossa
S212 Ilmajouset ääriasennossa
S212 350CDI -14
Re: S212 Ilmajouset ääriasennossa
Tarkoitatko vikakoodeilla testerillä luettuja vikakoodeja vai mittaristoon tulevia varoituksia?
Laskeeko se etupää kuitenkin, ongelmana vain hidas pudotus? Takapää toimii normaalisti?
Ei kuulosta paineenlaskuventtiilin vialta jos takapää nousee (esim. mökkitieasentoon) ja laskee nopeasti. Ei oikein tasoantureiltakaan kuulosta jos kuitenkin hitaasti asettuu oikeaan korkeuteen. Suodattimen tukoskin vaikuttaisi molempiin suuntiin ja molemmille akseleille.
Laskeeko se etupää kuitenkin, ongelmana vain hidas pudotus? Takapää toimii normaalisti?
Ei kuulosta paineenlaskuventtiilin vialta jos takapää nousee (esim. mökkitieasentoon) ja laskee nopeasti. Ei oikein tasoantureiltakaan kuulosta jos kuitenkin hitaasti asettuu oikeaan korkeuteen. Suodattimen tukoskin vaikuttaisi molempiin suuntiin ja molemmille akseleille.
Re: S212 Ilmajouset ääriasennossa
Tarkoitin testerillä luettuja vikakoodeja mitkä korjaamo luki. Ensimmäisen kerran kävi näin. Auto ei tiennyt missä korkeudessa on ja ilmoitti mittaristossa että ajaa ei saa. Sillä jouduin hinauttamaan korjaamolle. Takapää oli ihan normikorkeudella tuolloin. Rengasliikkeessä tapahtui tuo keulan nosto renkaiden vaihdon yhteydessä.
S212 350CDI -14
Re: S212 Ilmajouset ääriasennossa
Mikäs sellainen korjaamo joka lukee vain vikakoodit eikä selvitä itse vikaa? Sieltähän on voinut vaikka anturin johdotus katkea pyörät nostettaessa jos korkeustieto hukassa. Vuotaakohan pussit jos kuitenkin hitaasti laskee etupääkin.
Re: S212 Ilmajouset ääriasennossa
Anturi jää jumiin mahdollisesti ja asettuu itekseen kun autolla ajaa.
Ne muoviset nivelet on aika surkeita.
Ne muoviset nivelet on aika surkeita.
Re: S212 Ilmajouset ääriasennossa
Sitä itsekin vähän ihmettelin että miksei mitään vikaa löytynyt, vai liekkö edes tutkineet kunnolla. Missä tuollainen anturi sijaitsee mikä voisi jäädä jumiin? Jos tilanne toistuu että keula jää kauhean korkealle "jumiin", niin voiko jousia tyhjätä jotenkin manuaalisesti?
S212 350CDI -14