OM642 ahto- ja pakopaine dataa
OM642 ahto- ja pakopaine dataa
Mitäs raati mieltä arvoista, mikä on normaali / hyväksyttävä pakopaine ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: OM642 ahto- ja pakopaine dataa
Millä perusteella?alotteleva kirjoitti: ↑To 19.09.2024 17:54 SIIS MITÄ??????????? tollaset pako paineet ahtolämmöt noi kovat? ei oo pitkänen ikänen auto
Aivan normaalit ahtolämmöt kuormalla mersun paskalla coolerilla ja ne menee silti 6-700tkm
Normi pakopaine saastesoftalle missä kierrätystä lisätty hitokseen.
Re: OM642 ahto- ja pakopaine dataa
Mulle on sanottu sitä ja tätä mutta kummallisesti se riippuu siitä mihin käytetään ja miten tehty.
Ei niitä kaikkia kannata uskoa kuin piru raamattua vai miten se meni.
Hyvin ja oikein mitoitettu ahdin ja ahtopaine voi olla jopa korkeampi kuin pakopaine.
Mutta se ei välttämättä päde kadulla, eikä varsinkaan uudehkoissa saasteaikakauden dieseleissä missä yritetään saada kierrätettyä paskaa koneeseen kaikissa tilanteissa.
Ei niitä kaikkia kannata uskoa kuin piru raamattua vai miten se meni.
Hyvin ja oikein mitoitettu ahdin ja ahtopaine voi olla jopa korkeampi kuin pakopaine.
Mutta se ei välttämättä päde kadulla, eikä varsinkaan uudehkoissa saasteaikakauden dieseleissä missä yritetään saada kierrätettyä paskaa koneeseen kaikissa tilanteissa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5935
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM642 ahto- ja pakopaine dataa
Mittarin jälki asenuksessa
Silläkin on vaikutusta mihin kohtaan se mittari on liitetty,
Silläkin on vaikutusta mihin kohtaan se mittari on liitetty,
Mökkillä
'
'
Re: OM642 ahto- ja pakopaine dataa
Sanoisin että aika normaalit pakopaineet vakiolle vähän käsiteltynä, tosin yli 4000 alkaa jo pätkiä. Ei ne ahdot ihan vaivatta sinne synny. Ei ne taivaalta tipahda. Jos joku väittää että joulupukki tuo ja on ilmaisia lounaita, niin saa väittää.
Saastesofta on suuremman selkäsaunan pelossa pinnistetty hätäpaska, joka ei ole yhdellekään moottorille hyväksi. Ei myöskään autotehtaalle, kuluttajalle, saatika ilmastolle. Hetkellinen poliittinen paine on taas hetkeksi peitetty, halleluja.
Saastesofta on suuremman selkäsaunan pelossa pinnistetty hätäpaska, joka ei ole yhdellekään moottorille hyväksi. Ei myöskään autotehtaalle, kuluttajalle, saatika ilmastolle. Hetkellinen poliittinen paine on taas hetkeksi peitetty, halleluja.
Re: OM642 ahto- ja pakopaine dataa
Kyllä mä sanoisin että suurennettu turbiini vakio ahtimessa niillä matalilla johdesiivillä niin pakopaine on reilun puoli bar tai vähän yli ahtopaineen jos oikein säädetty se siivikko.
Jos siivet vähän miten sattuu niin voi olla 1-1.3bar yli ahtopaineen se pakopaine.
Ja ihan vaan sivuhuomautuksena että joku käsitys näistä on kertynyt tässä +30v aikana mitä on moottoreita ja ahtimia tullut tehtyä.
Ei niitä kaikkia esson baari juttuja pidä uskoa. Puolet ahtopaineesta ei toteudu kyllä juuri missään.
Jos siivet vähän miten sattuu niin voi olla 1-1.3bar yli ahtopaineen se pakopaine.
Ja ihan vaan sivuhuomautuksena että joku käsitys näistä on kertynyt tässä +30v aikana mitä on moottoreita ja ahtimia tullut tehtyä.
Ei niitä kaikkia esson baari juttuja pidä uskoa. Puolet ahtopaineesta ei toteudu kyllä juuri missään.
Re: OM642 ahto- ja pakopaine dataa
onkos tuolle jotain tehtävissä parempaan suuntaan ? Ohjelmallisesti / mekaanisesti ?
Re: OM642 ahto- ja pakopaine dataa
Mekaanisesti, isompi turbiinipyörä ahtimeen.
Ohjelmallisesti, johdesiipiä enemmän auki ja egr pois.
Ohjelmallisesti, johdesiipiä enemmän auki ja egr pois.
Re: OM642 ahto- ja pakopaine dataa
.
Aivan normaaleja softatun, V6,n arvoja.Kaikki on hyvin vielä kondiksessa noin kolmessa tonnissa. Neljässä ollaan jo sitten maksimissa. Ei kestä yltiöpäisiä huippunopeuskokeiluja, joissa kaasu on pohjassa minuuttitolkulla, tai sanotaanko näin, että lyhentää ahtimen elinikää epänomaalilla tavalla.
Pakopainetta pitää olla baarista kahteen - tilanteesta riippuen, yli ahtojen - muuten ei kierrätys toimi. Tämä on kyllä otettu moottorin rakenteessa huomioon.
Coolerin arvot on niin hyvä, ettei se ole vakio.
Pakopaineisiin voi vaikuttaa, softalla ja raudalla. Mutta pieni pilleri ei muutu suureksi softaamalla, eli se tilanne ~neljässä tonnissa ei kyllä softauksella paljon muuksi muutu, tarvitaan vähän ahtimen muokkaustakin.
Aivan normaaleja softatun, V6,n arvoja.Kaikki on hyvin vielä kondiksessa noin kolmessa tonnissa. Neljässä ollaan jo sitten maksimissa. Ei kestä yltiöpäisiä huippunopeuskokeiluja, joissa kaasu on pohjassa minuuttitolkulla, tai sanotaanko näin, että lyhentää ahtimen elinikää epänomaalilla tavalla.
Pakopainetta pitää olla baarista kahteen - tilanteesta riippuen, yli ahtojen - muuten ei kierrätys toimi. Tämä on kyllä otettu moottorin rakenteessa huomioon.
Coolerin arvot on niin hyvä, ettei se ole vakio.
Pakopaineisiin voi vaikuttaa, softalla ja raudalla. Mutta pieni pilleri ei muutu suureksi softaamalla, eli se tilanne ~neljässä tonnissa ei kyllä softauksella paljon muuksi muutu, tarvitaan vähän ahtimen muokkaustakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: OM642 ahto- ja pakopaine dataa
nonni, kiitoksia vastauksista. Pannaan resepti muistiin 
