MB CLS 350
MB CLS 350
Tervehdys, bensa CLS 350 herjaa tällaisia vikoja onko kokemuksia mistä päin vikaa löytyis? Eli
P0016 crankshaft position-camshaft position correlation bank 1 sensor a ja P0017 sama teksti mutta viimeinen kirjain b.
P2004 intake manifold runner control stuck open bank 1a.
P0016 crankshaft position-camshaft position correlation bank 1 sensor a ja P0017 sama teksti mutta viimeinen kirjain b.
P2004 intake manifold runner control stuck open bank 1a.
Re: MB CLS 350
Tuo correlation meinaa että kampi ja nokka eritahdissa eli ketju alkaa olla venähtänyt. Tuosta toisesta en osaa sanoa.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Jos näin on niin pitäiskö sen huomata esim.käynti äänestä ym.ym? Käy kyllä tosi nätisti ja tasaisesti,konepelti kun on kiinni niin hyvä että kuulee että on käynnissä.
Tasapainoakseli kulunut, moottori irti ja purkua ja uutta osaa, ehkä 4000-6000 euroa korjaamolla. Tarkistus ensin osaajan toimesta, mutta tyyppivika M272
wiimax.fi
Oireileeko auto muuten mitenkään kuin sytyttää vikavaloa ja välillä poistuu itsekseen? Tämä käy tosi nätisti ja tasaisesti ja kulkeekin kuin kuuluukin
Ei tuo tasapainoakselin kuluminen muuta aiheuta kuin vikavaloa ja vikakoodia. Siis toki lopulta hajoaa tyystin ja katsastuksestahan ei selviä kun tarpeeksi huono että tulee vikakoodi heti uudelleen.
https://mbworld.org/forums/c-class-w203 ... ssues.html
https://mbworld.org/forums/c-class-w203 ... ssues.html
wiimax.fi
Missäs tuo kannattais korjauttaa? Aika hintava remontti taitaa olla...
Viron pojat kuulemma tekevät paljon edullisemmin, mutta me jouduttiin aikoinaan kaksikin "remontin korjausta" tekemään heidän jäljiltä.
Itse olen tehnyt kahteen autoon, työtunteja tulee väkisinkin aika lailla. CLS moottori vaihteistoineen kyllä irtoaa autosta tunnissa parissa kun kaksi asentajaa on töissä ja tietää mitä tekee, mutta siitä sitten se jakopään purku ja kasaus...
En osaa sanoa kuka tekisi edullisesti JA kunnolla, joku varmaan tietää. Ja toki vikapaikka on varmistettava ensin.
Itse olen tehnyt kahteen autoon, työtunteja tulee väkisinkin aika lailla. CLS moottori vaihteistoineen kyllä irtoaa autosta tunnissa parissa kun kaksi asentajaa on töissä ja tietää mitä tekee, mutta siitä sitten se jakopään purku ja kasaus...
En osaa sanoa kuka tekisi edullisesti JA kunnolla, joku varmaan tietää. Ja toki vikapaikka on varmistettava ensin.
wiimax.fi
Voisiko olla esim.anturi vika ym.mikä aiheuttaa tuon vikavalon syttymisen? Olisi heti halvempaa...dealer kirjoitti: ↑Ti 10.09.2024 17:22 Viron pojat kuulemma tekevät paljon edullisemmin, mutta me jouduttiin aikoinaan kaksikin "remontin korjausta" tekemään heidän jäljiltä.
Toki täytyy selvittää vikapaikka ennenkuin vie jakopää remppaan
Voi olla anturivika, mutta luulisi silloin oireilevan muutenkin eli pitkää starttia ja sytytyskatkoksia. Se osaa sitten hajota milloin vaan eli itse välttelisin autolla ajoa.
Ensin asian osaavalle pajalle missä saadaan oikea diagnoosi.
Ensin asian osaavalle pajalle missä saadaan oikea diagnoosi.
Tuo ihmetyttää kun vikavalo sammuu itsekseen muutaman käynnistyksen jälkeen, luulis että palaisi kokoajan jos ketju venynyt mutta kertokaa viisaammat kuuluuko näin tehdäkin
Ja en ole vielä saanut tarkempaan tutkimukseen autoa mutta käsittääkseni tuo on aika helppo itsekin tarkistaa..
Ja en ole vielä saanut tarkempaan tutkimukseen autoa mutta käsittääkseni tuo on aika helppo itsekin tarkistaa..
Kaverilla oli ainakin vastaava kone ML:ssä ja sytytteli vähän miten sattuu sitä vikavaloa. En muista nollasiko sitä jollain lukijalla vai sammuiko itsestään. Aikansa ajeli ja meni sitten vaihtoon koko kone.
Mitä kaikkea uutta tarvitaan tuohon remonttiin?Listaa voi laitella niin vois vähän vertailla hintoja.
Ja vinkkejä saa laittaa kuka ja missä tekis kyseisen rempan ja eikä välttämättä korjaamo tarvi olla, joku yksityinenkin joka on ennenkin tehnyt niin saa ilmoittautua.
Ja vinkkejä saa laittaa kuka ja missä tekis kyseisen rempan ja eikä välttämättä korjaamo tarvi olla, joku yksityinenkin joka on ennenkin tehnyt niin saa ilmoittautua.
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-71806-0
ja sitä sun tätä lisäksi.
Siinä ja tässä että kannattaako käyttää sylinterinkansia irti samalla eli ei, tietynlaisella erikoistyökalulla saa kyllä pari ahtaasti ylhäältäpäin olevaa jakokopan pulttia irrotettua ja takaisin kansia irrottamattakin. Muutakin hidastetta siitä on ellei irrota, ainakin kolmilitraisessa, en muista oliko eroa 3,5:een.
Ensimmäisen kerran kun itse tein tuota remonttia minulla meni hurjasti aikaa jo pelkästään ohjeiden tulostamiseen WIS:istä, ilman niitä ei olisi tekemättä jäänyt mutta varmasti olisi epäonnistunut. No, nykyään on juutuupi apuna
Siinä ja tässä että kannattaako käyttää sylinterinkansia irti samalla eli ei, tietynlaisella erikoistyökalulla saa kyllä pari ahtaasti ylhäältäpäin olevaa jakokopan pulttia irrotettua ja takaisin kansia irrottamattakin. Muutakin hidastetta siitä on ellei irrota, ainakin kolmilitraisessa, en muista oliko eroa 3,5:een.
Ensimmäisen kerran kun itse tein tuota remonttia minulla meni hurjasti aikaa jo pelkästään ohjeiden tulostamiseen WIS:istä, ilman niitä ei olisi tekemättä jäänyt mutta varmasti olisi epäonnistunut. No, nykyään on juutuupi apuna

wiimax.fi
Tarviiko ketjua vaihtaa? Ja ymmärsinkö oikein ettei konetta/laatikkoa tarvikkaan ottaa poisdealer kirjoitti: ↑Ke 11.09.2024 17:49 https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-71806-0
Ensimmäisen kerran kun itse tein tuota remonttia minulla meni hurjasti aikaa jo pelkästään ohjeiden tulostamiseen WIS:istä, ilman niitä ei olisi tekemättä jäänyt mutta varmasti olisi epäonnistunut. No, nykyään on juutuupi apuna![]()
Ainakin minä otin moottorin irti, vaihteisto on pakko ottaa koska tasapainoakseli lähtee taaksepäin irti, mutta nyt kannattaa selvittää missä vika on ja sitten kysellä tarjouksia niin selviää mitä kaikkea menee vaihtoon.
wiimax.fi
Tuossa huomasin sellaisen että vikavalo pysyy pois kun ajelee rauhallisesti mutta kun kunnolla kiihdyttää niin sitten syttyy ja samat koodit antaa
en vieläkään oo saanut aikaa järjestettyä että sais auton tarkempiin tutkimuksiin...
Tein tämän ohjeitten mukaan ja omasta mielestäni ne stanssaukset olivat kyllä aikalailla keskellä