202 webasto ongelma
202 webasto ongelma
Oisko jollakin hajua mikä voisi olla vikana webastossa? Eli siis webaston kun laittaa päälle niin toimii hyvin 5-10min jonka jälkeen alkaa savuttaa ja alkaa kuulua semmoinen ulina joka yleensä kuuluu hetken aikaa vain syttymisvaiheessa ja ei vaikutusta onko auto käynnissä tai ei. Vesipumppu surisee kyllä ja sekin on vaihdettu viimetalvena niin pitäis toimia kyllä ja käytin syksyllä webastoa auki ja puhdistin karstat, mutta ei auttanut asiaan. Asiasta minusta erikoisen tekee se että se kumminkin toimii alussa ihan normaalisti ja sitten vasta alkaa savuttaa.
- M Suikkanen
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 20.07.2021 17:58
- Paikkakunta: Kouvola
Re: 202 webasto ongelma
Pitäs olla kyllä kun sekin viime syksynä vaihdettu.
- webastoguru
- Asiantuntija
- Viestit: 218
- Liittynyt: Su 30.05.2021 13:46
Re: 202 webasto ongelma
Webaston ulinat ja vinkumiset johtuvat yleensä viallisesta paloilmapuhaltimen laakerista. Se kannattaa yleensä vaihtaa heti, kun ensimmäiset ylimääräiset äänet alkaa kuulumaan. Jos laakeri leikkaa kiinni, silloin huonolla tuurilla saattaa polttaa myös ohjainkortin. Esim. Webasto TTC:n laakeri maksaa alle 10 € ja koko paloilmapuhaltimen hinta on noin 200 €.
Autossa on todennäköisesti Webaston TTC lämmitin, jolloin Webaston omalla testerillä voisi tehdä reaaliaikaisen testin lämmitystapahtumasta. Näissä TTC lämmittimissä on vanhemmiten hyvin yleiset komponenttiviat ohjainkortissa. Eli paloilmapuhaltimen katkos voisi tulla kysymykseen tässä tapauksessa. Ohjainkortti sijaitsee näissä vanhemmissa lämmittimissä lämmönvaihtimen päällä, jolloin komponentit lämpötilat vaihtelee -30 ja +80 asteen välillä. Useimmiten viallinen komponentti tai irronnut juotos aiheuttaa usein näitä paloilmapuhaltimen, kiertovesipumpun ja polttoainepumpun katkoksia vanhoissa TTC lämmittimissä. Nämä TTC ohjainkortit ovat yleensä korjattavissa noin 150 €, mikäli ne eivät ole palaneet tai vesi olisi ne hapettaneet pilalle.
Yleisin ylimääräisen savuttamisen aiheuttaa Webaston höyrystimen kuluminen. Eli metallinen" höyrystinkangas" itse höyrystimen pohjalla kuluu pikku hiljaa puhki. Tällöin polttoainetta pääsee liikaa höyrystimeen, joka aiheuttaa ylimääräiset savut palotapahtumassa. Kätevä tee se -itse vaihtaa tuon "höyrystinkankaan" 25 € ja uusi höyrystin (poltinsarja) maksaa noin 300 €.
Autossa on todennäköisesti Webaston TTC lämmitin, jolloin Webaston omalla testerillä voisi tehdä reaaliaikaisen testin lämmitystapahtumasta. Näissä TTC lämmittimissä on vanhemmiten hyvin yleiset komponenttiviat ohjainkortissa. Eli paloilmapuhaltimen katkos voisi tulla kysymykseen tässä tapauksessa. Ohjainkortti sijaitsee näissä vanhemmissa lämmittimissä lämmönvaihtimen päällä, jolloin komponentit lämpötilat vaihtelee -30 ja +80 asteen välillä. Useimmiten viallinen komponentti tai irronnut juotos aiheuttaa usein näitä paloilmapuhaltimen, kiertovesipumpun ja polttoainepumpun katkoksia vanhoissa TTC lämmittimissä. Nämä TTC ohjainkortit ovat yleensä korjattavissa noin 150 €, mikäli ne eivät ole palaneet tai vesi olisi ne hapettaneet pilalle.
Yleisin ylimääräisen savuttamisen aiheuttaa Webaston höyrystimen kuluminen. Eli metallinen" höyrystinkangas" itse höyrystimen pohjalla kuluu pikku hiljaa puhki. Tällöin polttoainetta pääsee liikaa höyrystimeen, joka aiheuttaa ylimääräiset savut palotapahtumassa. Kätevä tee se -itse vaihtaa tuon "höyrystinkankaan" 25 € ja uusi höyrystin (poltinsarja) maksaa noin 300 €.
"Me, haluttomat, tietämättömän johdolla, teemme mahdotonta kiittämättömille. Olemme tehneet niin paljon, niin kauan, niin vähällä, olemme nyt päteviä tekemään mitä tahansa ilman mitään..." K.J.J
Re: 202 webasto ongelma
Tuon laakerin ja höyrystinkankaan voisi kyllä vaihtaa ekana ja kokeilla jos lähtisi toimimaan.