w204 laatikon luistoko?
w204 laatikon luistoko?
Hei vain kaikille, nyt tarvisin apua ja kipeästi. Vaihdoin autoliikkeestä auton ja nyt viikon myöhemmin autoliike soitti perään vanhasta autostani. Kyseessä w204, om646 ja 722.6 laatikko eli 5-vaihteinen. Oli mennyt vikatilaan ja sen jälkeen korjaamolta oli tullut kaveri hakemaan autoa heille korjaamolle. Matkalla oli kuulemma kolmosvaihteella luistanut( noussut kierrokset vain ilman vetoa) ja oli pitäny käsivaihteella vaihtaa ylemmäs. Nyt korjaamon arvio on että laatikko pitäisi vaihtaa ja autoliike penää minulta 1500€ tästä korjauksesta. Soitin firmaan joka on erittäinkin ansioitunut automaattilaatikkojen kanssa ja selitin tilanteen, kysyin että voiko olla niin että pystyy yleistesterin vikakoodilla jossa lukee suomeksi käännettynä vain että "Vaihdelaatikon suojauksen tilannetietoa ei ole vastaanotettu" arvioida että laatikko tosiaan on rikki ja uusi tilalle. Hän sanoi että ei voi tuolla tiedolla vielä mitään sanoa. Oma arvioni on että autossa on Dpf tukossa, se on ollut ennenkin siinä ongelmana ja se on tullut aina kuntoon kun on laittanut dpf cleaneria tankkiin. Kyseinen laatikkospesialisti myös osti tämän idean koska jos putki on tukossa niin tuleehan sinne laatikonkin puolelle vikakoodia. Tätä myös tukee se että tämän autoliikkeen korjaajan vikakoodeissa näkyi dpf:ää ennen olevan lämpöanturin vika. Olettaisin että kyseinen anturi on estänyt dpf:än regeneroinnin jos se on rikki ja lämpötilat mitä sattuu. Mitä mietteitä? Ja jos on vastaavasta tilanteesta kokemusta että vaaditaan kuluttajaa korvaamaan jälkeenpäin niin kertokaa ihmeessä.
Viimeksi muokannut [MH], Pe 11.10.2024 20:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: w204 laatikon luistoko?
.
Hiukkassuodattimen, tai -eropaineantun tai -regeneroinnin vika ei kyllä aiheuta laatikon/turbiinin luistoa, tai edes saa laatikkoa menemään vikatilaan.
Laatikon ollessa, tai tullessa vikatilaan, nostaa ohjain sielä linjapaineen maksimiin ja turbiinin luistatus loppuu ja lopuksi vielä vaihto siirty niin pienille kierroksille, ettei ahdin herää.
Hallitsematon luisto voisi tulla vaikkapa öljyn vähyydestä, turbiinin lukitusventtiilin, tai turbiinin särkymisestä, tai vaikkapa siitä että ohjelmoidussa autossa softantekijä on onnistunut huijaamaan syöttöä niin paljon, että vaihdelaatikon - ja moottorinohaimen toiminnot häiriintyvät liiaksi.
Hiukkassuodattimen, tai -eropaineantun tai -regeneroinnin vika ei kyllä aiheuta laatikon/turbiinin luistoa, tai edes saa laatikkoa menemään vikatilaan.
Laatikon ollessa, tai tullessa vikatilaan, nostaa ohjain sielä linjapaineen maksimiin ja turbiinin luistatus loppuu ja lopuksi vielä vaihto siirty niin pienille kierroksille, ettei ahdin herää.
Hallitsematon luisto voisi tulla vaikkapa öljyn vähyydestä, turbiinin lukitusventtiilin, tai turbiinin särkymisestä, tai vaikkapa siitä että ohjelmoidussa autossa softantekijä on onnistunut huijaamaan syöttöä niin paljon, että vaihdelaatikon - ja moottorinohaimen toiminnot häiriintyvät liiaksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w204 laatikon luistoko?
Okei, autossa luultavasti kyllä on jokin ohjelma kun oli perus 200cdi:tä pirteämpi. Ihmetyttää vain kovasti kun auto joka oli meillä joka päivä normaaliajossa, vikaantuu yhtäkkiä noin isosti ja tulee tällainen soitto perään. Niin ja siis tämä laatikon koodihan oli ollut tallennettuna, ei ollut aktiivisena. Eikö laatikko anna jonkin vääntömomentin väärään arvoon viittaavan vikakoodin jos oikeasti luistaa? Tyyliin vääntömomentin arvo ylitetty/ tai epätosi? Joskus sellaisen olen nähnyt xentryllä aikaisemmassa elämässä. Kiitokset vastauksesta.
Re: w204 laatikon luistoko?
Joku pyörimisnopeus epäuskottava tai vaihteisto luistaa ja valittiko jostain välityssuhteesta jos luistaa. Kakkonen ja pakko toimii, ei vaihtele vaihteita.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w204 laatikon luistoko?
Joo, taisi olla niin että turbiinin liika luisto saa aikaan "epäuskottava nopeustieto" - herjan.
Ja laatikon sisäinen luisto "epäuskottava välityssuhde" tiedon.
Mutta nämä vaan staarilla, sanoisimpa että muilla testereillä on monta kertaa oikeastaan turha lukea vikamuistista yhtään mitään, sotkee vaan asiaa. Koodailuihin ja muihin "juttuihin" on sitten omat tyäkalunsa. Jo halpa Kiinalainen "perus staari" päihittää helposti kalleimmatkin yleistesterit, myös Boschin esitronikin, mikä tuntuu tosi omituiselta, kun moottori on rakennettu käytännössä heidän omista osistaan, "vasen käsi ei tiedä, mitä oikea tekee".
Ja auton entiselle omistajalle neuvoksi nyt.
Laitata auto ensitöikseen vakioksi ja vasta sitten kannattaa alkaa niitä vikoja ihmettelemään ja korjailemaan.
Voi olla, että tilanne korjaantuu ihan sillä, että repii sen syötön huijausboxin poikkeen sieltä konehuoneesta.
Auto on varmaan ollutkin vaihtohetkellä ihan kunnossa, mutta uusi omistaja on huomannut hiukan paremmt menohalut ja ankaralla ja säälimättömällä ajotavalla saanut vaihdelaatikon suojaantumisen aktiiviseksi, jotta totaalisärkymiseltä vältyttäisiin. Sitten laupiaana kertomaan myyjälle, että "siinä on joku vika". Ymmärrän kyllä autokauppiaankin tuskan tässä, muttamutta, luulis kait tuota että kauppiaskin olisi käynyt koeajolla ja tietäisi että toimiko se vaikoeikö.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5932
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w204 laatikon luistoko?
Jos jotain korvaat niin itse saat päättä missä mahdolinen remonti tehdään ja missä[MH] kirjoitti: ↑Pe 11.10.2024 17:15 Hei vain kaikille, nyt tarvisin apua ja kipeästi. Vaihdoin autoliikkeestä auton ja nyt viikon myöhemmin autoliike soitti perään vanhasta autostani. Kyseessä w204, om646 ja 722.6 laatikko eli 5-vaihteinen. Oli mennyt vikatilaan ja sen jälkeen korjaamolta oli tullut kaveri hakemaan autoa heille korjaamolle. Matkalla oli kuulemma kolmosvaihteella luistanut( noussut kierrokset vain ilman vetoa) ja oli pitäny käsivaihteella vaihtaa ylemmäs. Nyt korjaamon arvio on että laatikko pitäisi vaihtaa ja autoliike penää minulta 1500€ tästä korjauksesta. Soitin firmaan joka on erittäinkin ansioitunut automaattilaatikkojen kanssa ja selitin tilanteen, kysyin että voiko olla niin että pystyy yleistesterin vikakoodilla jossa lukee suomeksi käännettynä vain että "Vaihdelaatikon suojauksen tilannetietoa ei ole vastaanotettu" arvioida että laatikko tosiaan on rikki ja uusi tilalle. Hän sanoi että ei voi tuolla tiedolla vielä mitään sanoa. Oma arvioni on että autossa on Dpf tukossa, se on ollut ennenkin siinä ongelmana ja se on tullut aina kuntoon kun on laittanut dpf cleaneria tankkiin. Kyseinen laatikkospesialisti myös osti tämän idean koska jos putki on tukossa niin tuleehan sinne laatikonkin puolelle vikakoodia. Tätä myös tukee se että tämän autoliikkeen korjaajan vikakoodeissa näkyi dpf:ää ennen olevan lämpöanturin vika. Olettaisin että kyseinen anturi on estänyt dpf:än regeneroinnin jos se on rikki ja lämpötilat mitä sattuu. Mitä mietteitä? Ja jos on vastaavasta tilanteesta kokemusta että vaaditaan kuluttajaa korvaamaan jälkeenpäin niin kertokaa ihmeessä.
vikaa selvitettään, kantta ja kun on kyse tuon hintisesta remontista niin
kantta tosiaan varmistta että vika todelakin on tuon hintaista remontia vaativa
unohtta yleis testerit ja jos ei muualt kuunolista löydy niin kiikkutta vaiika vehoon
niin saa ainakin koodit ja niiden selitette oikeen se ei paljon maksa tuohon arvotuun
vika hintaan nähden
Mökkillä
'
'