MB foorumille uutena jäsen ilmoittutuu hän..
Elikkä näin heti alkuun,kerron pienestä heräte ostoksesta,minkä seurauksena piti kirjautua tänne!Auto on siis MB 500 se.V8 koneella,kuutiotuumia 305.. Vuosmallia 91/92.Auton yleisilme on suht siisti sisältä/ulkoa,ja pienellä pinta fiksauksella saa ihan edustavan näköisen..
Mutta sitten siihen ongelmaan.. Koneesta mennyt kannentiiviste ja eikä ole tietoa vielä kummalta puolen.Se nyt selviää aikanaan..
Joka tapuksessa molemmat otetaan pois,ja kunnostetaan.Kyselin tiivisteiden hintoja,ja en tiedä mistä johtuu tiivistesarjojen hinnat,mutta aivan tolkuttomat.Siis pelkkä yläpään tiivistesarjan hinta..Tuollaiseen 5,7 chevyn koneeseen saa melkein kymmenen kertaa edullisemmin tuon samaisen sarjan!
Elikkä onko tuossa kansien purussa,tai kasauksessa mitään erikoisia kommervenkkejä,mitä pitää ottaa huomioon?Erikoistyökaluja,,,ym..
Kiitoksia,ja anteeksi!
500 se kansiremontti
Re: 500 se kansiremontti
Nappaa ebay.de ton koneen speksit tai tyyppi numero niin löytyy edullisimmat tiivisteet.
ei kai tuossa purussa ole erikoista mutta aja varmuudeksi suoraan ykkönen ykk ja katso missä on merkit molemmissa nokissa ja venymän näet samalla ja ketjun vaihtotarpeen.
Ohjureitahan siinä taitaa olla paljonkin ja on niitä hajoillut eli katso niiden kunto tarkkaan.
sitä en osaa sanoa joutuuko jakopäätä paljonkin purkamaan.
sitten etsi kiristäjä/t että löysyttelet ne ensin ennenkuin purat mitään.
Kuvia löytyy varsin googln kautta ja linkit osiolta tai räjäytys kuvista näet vähän sitä jakopäätä.
Mielestäni on täälläkin kuvia ja voit kokeilla hakua oikeassa kulmassa kun tiedät vaan sen tyypin...oisko m117 vai...mikä se oli?
Toisekseen kokeile ja katsele kokonaista konetta kun saat sellaisen varmaan halvemmalla kun mitä toi remppa tekee..myynti osiolla ja pistä ostetaan puolelle kanssa.
ei kai tuossa purussa ole erikoista mutta aja varmuudeksi suoraan ykkönen ykk ja katso missä on merkit molemmissa nokissa ja venymän näet samalla ja ketjun vaihtotarpeen.
Ohjureitahan siinä taitaa olla paljonkin ja on niitä hajoillut eli katso niiden kunto tarkkaan.
sitä en osaa sanoa joutuuko jakopäätä paljonkin purkamaan.
sitten etsi kiristäjä/t että löysyttelet ne ensin ennenkuin purat mitään.
Kuvia löytyy varsin googln kautta ja linkit osiolta tai räjäytys kuvista näet vähän sitä jakopäätä.
Mielestäni on täälläkin kuvia ja voit kokeilla hakua oikeassa kulmassa kun tiedät vaan sen tyypin...oisko m117 vai...mikä se oli?
Toisekseen kokeile ja katsele kokonaista konetta kun saat sellaisen varmaan halvemmalla kun mitä toi remppa tekee..myynti osiolla ja pistä ostetaan puolelle kanssa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 605
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 500 se kansiremontti
ei kait tollasen remppaamisessa mitään kallista ole, jos ne tiivisteetkin saa jostain kohtuu hintaan. lähinnä työtä hirvee määrä. siis jos moottori ei muuten ole kulunu ihan loppuun, taikka muuten rikki. maksaa sen verran, mitä tiivisteet maksaa ja jos oikein innostuu, niin kansien oikasut ja uudet pultit.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 500 se kansiremontti
Tämän topicin pistää hän (minä siis) seurantaan.
Itselläni into lopahti jo imusarjan etummaisiin pultteihin, takimmaisiin pitäisi jo käydä kynegolokin kirjekurssi vähintään.
Siis tämä koskee sitä että koittaa kone paikoillaan kansiremonttia...sen verran vielä etummaisten pulttien jälkeen jaksoin että makasin pienen hetken kaljoissa auton alla fikkari kourassa että totesin pakosarjan pultteihin joutuvan käymään sen kynegoloogin jatkokurssin.
Tuossa SE:eessä tilaa taisi olla jonkin verran väljemmin, ei taida olla vielä 32V mallin kannet ?
Paljonko ne kansipahvit maksoi, omaan kyselin veholta ja muistaakseni tiivistesarja oli n. 250€...sisälti melkoisesti kaikenmaailman tiivistettä, kone siis 119 -96.
Laitahan valokuvia prokkiksesta.
.

Itselläni into lopahti jo imusarjan etummaisiin pultteihin, takimmaisiin pitäisi jo käydä kynegolokin kirjekurssi vähintään.
Siis tämä koskee sitä että koittaa kone paikoillaan kansiremonttia...sen verran vielä etummaisten pulttien jälkeen jaksoin että makasin pienen hetken kaljoissa auton alla fikkari kourassa että totesin pakosarjan pultteihin joutuvan käymään sen kynegoloogin jatkokurssin.
Tuossa SE:eessä tilaa taisi olla jonkin verran väljemmin, ei taida olla vielä 32V mallin kannet ?
Paljonko ne kansipahvit maksoi, omaan kyselin veholta ja muistaakseni tiivistesarja oli n. 250€...sisälti melkoisesti kaikenmaailman tiivistettä, kone siis 119 -96.
Laitahan valokuvia prokkiksesta.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 500 se kansiremontti
Nykyään saa jo pahvit halvalla pultteja joutuu metsästää kauan.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126