SLK ei käynnisty
SLK ei käynnisty
Auto sammui itsestään ajon jälkeen pihaan,kun laittoi vaihteen P asentoon. Lähti kyllä heti uudestaan käyntiin, mutta vain kerran enää ei käynnisty pyörittää kyllä moottoria iloisesti. Vikakoodikin saatiin jonka seurauksena vaihdettiin kampiakselin asentotunnistin, vaan ei auta, sama koodi tulee heti takas. Onko ehdotuksia? Mistä tuon signaalin voisi mitata ja minkälaisia arvoja sieltä tulisi saada?
B70(Crankshaft Hall sensor):
Check wiring of signal line and voltage.
Potilaana SLK 350 vm.2006
B70(Crankshaft Hall sensor):
Check wiring of signal line and voltage.
Potilaana SLK 350 vm.2006
SLK 350 vm.2006
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5809
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: SLK ei käynnisty
Testerihän kertoo sen kun teet ohjatut testitdidieri kirjoitti: ↑Pe 11.10.2024 20:28 Auto sammui itsestään ajon jälkeen pihaan,kun laittoi vaihteen P asentoon. Lähti kyllä heti uudestaan käyntiin, mutta vain kerran enää ei käynnisty pyörittää kyllä moottoria iloisesti. Vikakoodikin saatiin jonka seurauksena vaihdettiin kampiakselin asentotunnistin, vaan ei auta, sama koodi tulee heti takas. Onko ehdotuksia? Mistä tuon signaalin voisi mitata ja minkälaisia arvoja sieltä tulisi saada?
B70(Crankshaft Hall sensor):
Check wiring of signal line and voltage.
Potilaana SLK 350 vm.2006
mutta anturin johdon päästä ja eculta
(jos ei ole kunnon testeriä käytössä niin kytkentä kaavio kaivella jostain)
tarkista myös nokkaakselin anturi
Mökkillä
'
'
Re: SLK ei käynnisty
Ei ole staria käytössä, eikä nyt tähän hätään taida saakkaan. Mistähän löytys kytkentä kaavio?
SLK 350 vm.2006
Re: SLK ei käynnisty
Nyt on mittailtu anturilta 5v sekä maa löytyy, myös noin 2,48vac kun starttaa. Ilmeiseti nuo on aikalailla kunnossa. Vielä kun tietäisi mihin nuo piuhat tulee ECU:lle niin saisi mitattua sieltä päästä myös.
Olisiko kellään tietoa noista ECU:n liittimistä, mitä mihinkin nastaan tulee tai edes nuo kampiakselin anturin paikat??
Olisiko kellään tietoa noista ECU:n liittimistä, mitä mihinkin nastaan tulee tai edes nuo kampiakselin anturin paikat??
SLK 350 vm.2006
Re: SLK ei käynnisty
Nyt tais löytyä ECU:lta tuo signaalinasta. M liittimen numero 81. Ja ehjä on piuha. Jännite ja maa anturille tulee, niitä en etsinyt mistä tulevat. Elikkäs vaikuttas, että ainakaan johdoissa ei ole vikaa.
-uusi anturi vaihdettu (Hella) KL varaosasta
-johdot mitattu, vaikuttas olevan kunnossa
Pari kertaa olen saanut auton hörähtämään, mutta ei käy kuin max. sekunnin.
Vikakoodi P0335 tulee heti startatessa. Koodin saa kyllä poistettua, mutta aina tulee takaisin.
Olisko apuja?
-uusi anturi vaihdettu (Hella) KL varaosasta
-johdot mitattu, vaikuttas olevan kunnossa
Pari kertaa olen saanut auton hörähtämään, mutta ei käy kuin max. sekunnin.
Vikakoodi P0335 tulee heti startatessa. Koodin saa kyllä poistettua, mutta aina tulee takaisin.
Olisko apuja?
SLK 350 vm.2006
Re: SLK ei käynnisty
Ennen isompaa tutkintaa vaihtaisin eri merkkisen anturin, joskus Hellojen kanssa ollut ongelmaa… toki jos haluaa niin mitata skoopilla antaako käyrää
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: SLK ei käynnisty
Omalla kohdalla hellan anturit eivät ainakaan olleet pitkäikäisiä. Toimi viikkoja kunnes taas alkoi ongelmat. Sama homma kävi jonkun motonetin eri merkkisellä anturilla.
Lopulta otin puretusta moottorista vanhan alkuperäisen anturin ja sillä alkoi toimimaan.
Kyseessä oli nokan anturi dieselissä, mutta kuitenkin alkuperäisellä vasta alkoi toimimaan.
Lopulta otin puretusta moottorista vanhan alkuperäisen anturin ja sillä alkoi toimimaan.
Kyseessä oli nokan anturi dieselissä, mutta kuitenkin alkuperäisellä vasta alkoi toimimaan.
Re: SLK ei käynnisty
No nyt on Bosch anturi paikallaan, ei vaan lähe käyntiin. Tosin nyt saatiin lisää koodeja tuon P0335 lisäksi.
Eli 0513 sekä C1701
Tuo 0513 taitaa liittyä ajonestoon, ja varmasti vaikuttaa käynnistymiseen. Johtuukohan siitä kun akku oli irtikytkettynä jonkun aikaa? Ja mitenkäs siitä sitten päästään eroon?
C1701 Laatikon CAN väyläongelma?? tuskin vaikuttanee käynnistymiseen
Eli 0513 sekä C1701
Tuo 0513 taitaa liittyä ajonestoon, ja varmasti vaikuttaa käynnistymiseen. Johtuukohan siitä kun akku oli irtikytkettynä jonkun aikaa? Ja mitenkäs siitä sitten päästään eroon?
C1701 Laatikon CAN väyläongelma?? tuskin vaikuttanee käynnistymiseen
SLK 350 vm.2006
Re: SLK ei käynnisty
Jos 7g-vaihteisto niin vaihteistonohjaimessa on ajonesto. Alkaa vaikuttamaan siltä että star-hommiksi menee. Se osaisi kertoa että miksi ei käynnistyslupaa anna.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: SLK ei käynnisty
Juu kyseessä on 7g loota. Ja TCM tuon 0513 koodin antaa.Senköhän takia ECU antaa tuon kampiakselin asentotunnistimen koodin? Eipä tuolla autolla pääse mihinkään, pitäisi jostain saada star omaan talliin...
SLK 350 vm.2006
Re: SLK ei käynnisty
Tuolla on tuo star-harrastajien ketju. Eiköhän joku korvausta vastaan tule paikan päällekin lukemaan koodeja.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: SLK ei käynnisty
Päivitystä tähän vikaan. Laatikon TCM kävi korjauksessa ja kaksi nopeusanturia vaihdettiin. Eipä lähde vieläkään käyntiin. Ainoa vikakoodi joka tulee on tuo
Code 0513 "CAN signal to start enable sent to Drive Authorisation System by TCM is missing or invalid"
Koodi tulee heti kun sytytysvirran laittaa päälle, myös moottorin vikakavalo syttyy. Koodin pystyy poistamaan, mutta tulee siis heti kun kääntää sytytysvirran päälle, vaikka ei yritä edes käynnistää.
Starilla ei ole edelleenkään katsottu. Pitänee seuraavaksi kysellä sitä.
Olisko jollain jotain ajatusta tähän vikaan?
Code 0513 "CAN signal to start enable sent to Drive Authorisation System by TCM is missing or invalid"
Koodi tulee heti kun sytytysvirran laittaa päälle, myös moottorin vikakavalo syttyy. Koodin pystyy poistamaan, mutta tulee siis heti kun kääntää sytytysvirran päälle, vaikka ei yritä edes käynnistää.
Starilla ei ole edelleenkään katsottu. Pitänee seuraavaksi kysellä sitä.
Olisko jollain jotain ajatusta tähän vikaan?
SLK 350 vm.2006
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5809
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: SLK ei käynnisty
On ajatusa ja lukeekin jo tuossa yllä eli kunnon testerillä tutkimaan,
toinen ajatus tarkista väylä liitimette,
laatikon nopeus anturit harvaimin vaikutta käynistymiseen, liikkumisen kyllä
Mökkillä
'
'
Re: SLK ei käynnisty
Testeriä jo kyselin parilta kaverilta, mutta en vielä saanut vastausta. Mitä liittimiä tarkoitit?
SLK 350 vm.2006
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5809
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: SLK ei käynnisty
Nyt alkaa oikeesti loppumaan konstit.
0513 koodi selätettiin toisella avaimella. Nyt on starilla kaivettu vikakoodit ja starin mukaan edetty vian haussa, mutta eipä vaan kosla lähe käyntiin.
Star antaa koodin 0703 B70 (kampiakselin asema-anturi): Tarkasta signaalijohdon kulku ja jännite, (P0335)
Anturilta mitattu, jännite 4.98V, maa löytyy myös ja signaali nastasta startatessa 2.0 - 2.2 nämä digitaali flukella. Johdot anturilta eculle vastusmittaus johtosarjaa ravistelemalla kunnossa kaikki kolme.
Uusi akku täydessä latingissa. Kampiakselin tunnistin vaihdettu koilme kertaa, nyt paikalla Vehosta ostettu Bosch.
Tarkastettu ja putsattu "hammaskehä" jota anturi lukee, sekin kunnossa, ainakin sen minkä siitä anturin reiästä näkee.
Itseä eniten mietityttää edeelleen tuo itse anturi, onko se varmasti oikea? Alkuperäinen anturi numero ei enää ole saatavilla, Vehon mukaan numero on ainakin kolme kertaa vaihtunut. Nyt paikalla oleva "pitäisi olla sopiva".
Alkuperäinen anturi numeroltaan A0041538728
Ainoa mitä ei ole vaihdettu eikä sen kummemin tutkittu, kuin tietysti starilla on ECU. Sieltä ei tule muuta koodia kuin tuo 0703
Olisko jollain vastaavasta kokemuksia tai muuten apuja??
0513 koodi selätettiin toisella avaimella. Nyt on starilla kaivettu vikakoodit ja starin mukaan edetty vian haussa, mutta eipä vaan kosla lähe käyntiin.
Star antaa koodin 0703 B70 (kampiakselin asema-anturi): Tarkasta signaalijohdon kulku ja jännite, (P0335)
Anturilta mitattu, jännite 4.98V, maa löytyy myös ja signaali nastasta startatessa 2.0 - 2.2 nämä digitaali flukella. Johdot anturilta eculle vastusmittaus johtosarjaa ravistelemalla kunnossa kaikki kolme.
Uusi akku täydessä latingissa. Kampiakselin tunnistin vaihdettu koilme kertaa, nyt paikalla Vehosta ostettu Bosch.
Tarkastettu ja putsattu "hammaskehä" jota anturi lukee, sekin kunnossa, ainakin sen minkä siitä anturin reiästä näkee.
Itseä eniten mietityttää edeelleen tuo itse anturi, onko se varmasti oikea? Alkuperäinen anturi numero ei enää ole saatavilla, Vehon mukaan numero on ainakin kolme kertaa vaihtunut. Nyt paikalla oleva "pitäisi olla sopiva".
Alkuperäinen anturi numeroltaan A0041538728
Ainoa mitä ei ole vaihdettu eikä sen kummemin tutkittu, kuin tietysti starilla on ECU. Sieltä ei tule muuta koodia kuin tuo 0703
Olisko jollain vastaavasta kokemuksia tai muuten apuja??
SLK 350 vm.2006
Re: SLK ei käynnisty
Onko starilla tehty siis pikatesti kaikille ohjainlaitteille?
Mites jos livedataa seuraa ja starttaa näyttääkö se kierrosluku tietoa? Vai antaako se nyt edes startata?
Onko anturin välys säädettävä? Senhän pitää olla ihan kiinni hammaskehässä.
Mites jos livedataa seuraa ja starttaa näyttääkö se kierrosluku tietoa? Vai antaako se nyt edes startata?
Onko anturin välys säädettävä? Senhän pitää olla ihan kiinni hammaskehässä.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: SLK ei käynnisty
Kyllä testattiin kaikki ohjainlaitteet. Antaa startata ja hyvin pyörittää, livedataa ei ole katottu. Anturin välys ei ole säädettävissä, uusi ja alkuperäinen on identtisen kokoisia.
Vikakoodin saa poistettua mutta tulee joka kerta kun koittaa käynnistää.
Vikakoodin saa poistettua mutta tulee joka kerta kun koittaa käynnistää.
SLK 350 vm.2006
Re: SLK ei käynnisty
Jos tässä on tuo ME9.7 ecu niin ei tuo tietysti ennenkuulumatonta ole että ois se rikki. Sitä en osaa sanoa miten sen voi todeta varmaksi.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k