MB W210 E320 autom. ujeltaa kylmänä
MB W210 E320 autom. ujeltaa kylmänä
Tästä 330tkm. ajetusta väyrysestä on koitettu pitää hyvää huolta ja aika paljon osia vaihdeltu, alustan osat uusia ja kuluneena kesänä mm. kardaanin tukilaakerit, moottorin ja vaihdelaatikon tyynyt sekä vaihdelaatikon ölyjynvaihto. Loppukesästä ilmeni kuitenkin outo ujellus ensimmäiset 5-10min ajaessa n. 50-75km vauhdissa.. Moottorin ulkoiset pyörivät osatkin uusin viimekesänä kuten laturin, vesipumpun ja liittyvät rullat. Väittäisin että ujellus tulee läheltä vaihdelaatikkoa tai kardaania mutta mikä ihme tämä voisi olla, ajatuksia? Vaihteisto on toiminut moitteettomasti ja itse vähäisellä autotekniikan kokemuksella mietin että voiko esim. kardaanin keskilaakerin asentaa niin persiilleen että se ujeltaisi? Vinkkejä otetaan vastaan...
-Kaiken kokeneena voin sanoa että vielä on jotain kokematta
Matti Nykänen-
In Carage:
MB W210 E320 1998
MB W210 E320 4-matic T. 1998
MB W212 E350 Bluetech 4-matic T. 2012
Matti Nykänen-
In Carage:
MB W210 E320 1998
MB W210 E320 4-matic T. 1998
MB W212 E350 Bluetech 4-matic T. 2012
Re: MB W210 E320 autom. ujeltaa kylmänä
Vastavaihdettu kardaanin kannatinlaakeri saattaa olla maantaikappale.
Re: MB W210 E320 autom. ujeltaa kylmänä
Kiitos Janne vastauksesta, tähän haluaisin itsekkin uskoa. En tiedä kiristetäänkö tässä mallissa laakeria millään "mutterilla" luin joistain muista MB malleista että vetämällä mutteri liian kireälle voisi aiheuttaa ujelluksen. Piti olla merkki-laakeri mutta mikä noista tietää, tai onko ehkä asennusmenetelmä tuhonnut sen. Katsellaan tuleeko muita hyviä vinkkejä ennen kun vien uudelleen vaihdettavaksi.
-Kaiken kokeneena voin sanoa että vielä on jotain kokematta
Matti Nykänen-
In Carage:
MB W210 E320 1998
MB W210 E320 4-matic T. 1998
MB W212 E350 Bluetech 4-matic T. 2012
Matti Nykänen-
In Carage:
MB W210 E320 1998
MB W210 E320 4-matic T. 1998
MB W212 E350 Bluetech 4-matic T. 2012
Re: MB W210 E320 autom. ujeltaa kylmänä
Ratkaisu: Näinhän siinä oli käynnyt että puolivuotta sitten asennettu kardanin tukilaakeri oli asennettu 2mm vinoon (siis ihan mitättömän vähän) ja siitä johtui ujellus sekä n. 6000km ajetun laakerin vaurioituminen. Nyt on Meyle merkkinen uusi laakeri ja kaulus paikallaan, suoraan asennettuna eikä ujella enään, kiitos MotoPark Metsälän - Tuuri. Vika saatiin nopeasti fixattua.
-Kaiken kokeneena voin sanoa että vielä on jotain kokematta
Matti Nykänen-
In Carage:
MB W210 E320 1998
MB W210 E320 4-matic T. 1998
MB W212 E350 Bluetech 4-matic T. 2012
Matti Nykänen-
In Carage:
MB W210 E320 1998
MB W210 E320 4-matic T. 1998
MB W212 E350 Bluetech 4-matic T. 2012
Re: MB W210 E320 autom. ujeltaa kylmänä
Hyvä juttu.Hienoa kun kerroit lopputuloksen 

W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: MB W210 E320 autom. ujeltaa kylmänä
Kuittaan vielä tähän ketjun lopuksi että 3000km jälkeen ei enään ujeltanut, vaikuttaisi että 2mm heitto oli syynä ujellukseen ja puolivuotta vanhan laakerin vaurioon. cheers.
-Kaiken kokeneena voin sanoa että vielä on jotain kokematta
Matti Nykänen-
In Carage:
MB W210 E320 1998
MB W210 E320 4-matic T. 1998
MB W212 E350 Bluetech 4-matic T. 2012
Matti Nykänen-
In Carage:
MB W210 E320 1998
MB W210 E320 4-matic T. 1998
MB W212 E350 Bluetech 4-matic T. 2012